Hävettääkö koskaan olla ns."ylläpitorouva"?
Siis niin, mitäs sitten kun aviomies päättää vaihtaakin nuorempaan jo ihan seksielämänkin puolesta?
Kommentit (58)
Ei hävetä kun olen niin mukavuudenhaluinen ihminen. Ja elämä on erittäin ok niin en jaksa tuhlata energiaa turhaan häpeämiseen. Muutenkaan muiden ihmisten mielipiteet minun/meidän elämästä ei hetkauta suuntaan tai toiseen.
Toki ero voi tulla...oli sitten kotirouva tai uraohjus tai jotain siltä väliltä... mutta en vietä päiviäni sitä murehtien tai menetä yöuniani. Olemme naimisissa ja ei ole avioehtoa joten tuskin joudun sillan alle asumaan jos ero tulisi. Yhdessä olemme olleet 24 vuotta ja 2 lasta...toinen on jo aikuinen ja toinen teini.
En ole täysin nollatuloinen koska minulla on myös omaa omaisuutta ja osinkotuloja.
Ei yhtään hävettäisi olla sellainen. Olisiko täällä miehiä, jotka haluaisivat minusta "ylläpitorouvan" itselleen? N24
Nykyajan miehet odottaa, että vaimo hoitaa lapset ja kodin ja tienaa vielä perheelle rahat ja pilluakin pitäisi olla jatkuvasti antamassa.
Löytyisipä jostain mies, joka haluaisi minusta ylläpitorouvan. Jaksaisi sitä pilluakin antaa ihan koska tahansa, kun ei töillä tarvitsisi väsyttää itseään
Elättinä olen ollut kahdessa avioliitossa. Ensimmäisen kerran muutimme ulkomaille miehen työn vuoksi, jolloin minä jäin kotiin. Oman alani töitä - tai töitä yleensäkään ei niin helposti kohdemaastamme löytänyt ilman kohdemaan kielitaitoa. Siitä erosta toipuminen oli helvettiä. Mutta en silti osaisi tehdä toisin, enkä haluaisikaan. Suomessa palasin töihin ja homma toimi taas. Täydellinen tyhjään putoaminen oli hyvin lyhyt vaihe. Opettavainen. Nykyisessa liitossa en ole valinnut elättinä olemista. Olin töissä ja olisin halunnut jatkaa, mutta sairastuin. En voi käydä töissä ja siksi olen "elättirouvana" ja sairaslomalla. Yritän tehdä arjesta niin mukavaa kuin mahdollista meille molemmille. En koe syyllisyyttä elättirouvan statuksesta. Minä olen enemmän kuin ammattitaitoni. Ihmisarvoni tai itseni arvostaminen ei perustu työn tekemiseen. Toivoisin voivani tehdä töitä, pidän ammatistani, saan siitä paljon itsekin, nautin työn tekemisestä, mutta kun ei niin ei. En aio itsetuntoani romahduttaa häpeämällä tai kokemalla turhaa syyllisyyttä asioista joille en voi mitään. Ja toisaalta, vaikka olisin valinnutkin näin - en usko, että kokisin syyllisyyttä. Sopimus, joka tyydyttää molempia osapuolia avioliitossa, on hyvä. Ei aina mene kaikki jutut tasan, kaikkea ei voi mitata rahassa. Moni asia on mittaamatonta ja vain parin itsensä arvioitavissa. Ulkopuoliset eivät voi sanella mikä on hyvä tai huono käytäntö.
Täällä yksi "ylläpitorouva" uskaltaa ilmoittautua. Monenlaista ikävää tapahtumaa ja kohtaloa sitä on minunkin kohdalleni ennustettu, mutta vielä eivät ole ennustukset toteutuneet. Mistä sen tietää, jos mies joku päivä löytää nuoremman ja seksikkäämmän naisen. Se on jopa aika todennäköistä :D. Se olisi sitten tämä avioliitto siinä, ja suuri elämänmuutos se olisi koko perheelle. Jotenkin tuntuu, että uskaltaakohan mieskään kovin helposti tätä perhettä hajoittaa, sillä hän tietää miten paljon menettäisi. Sekä henkisesti, että taloudellisesti. Itselleni ei ainakaan tule mielihalua tätä perhettä hajottaa, mutta sehän ei ole yksin minun päätettävissäni. Joten nähtäväksi jää, erottaako meidät kuolema, vai nuorempi nainen :D. Rakkautta on kuitenkin vielä ollut (tai niin minä ainakin luulen :)). Ei voi kuitenkaan olla ihan varma, koska ainahan mies voi huijata ylläpitorouvaa, ja teeskennellä. Työssäkäyvillä ja uranaisilla ei tällaisia ongelmia ole. Heillä on ihan eri elämäntapa, jotenkin suorempi ja rehellisempi, ja eron sattuessa kaikki on ok., koska on omaa rahaa ja näin.
Kiva kuulla positiivisiakin kokemuksia! Täällähän yleensä lytätään rikkaat kotirouva-bloggaajat ja ennustetaan heille köyhää tulevaisuutta kun mies vaihtaa nuorempaan.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 19:21"]Nykyajan miehet odottaa, että vaimo hoitaa lapset ja kodin ja tienaa vielä perheelle rahat ja pilluakin pitäisi olla jatkuvasti antamassa.
Löytyisipä jostain mies, joka haluaisi minusta ylläpitorouvan. Jaksaisi sitä pilluakin antaa ihan koska tahansa, kun ei töillä tarvitsisi väsyttää itseään
[/quote] juurikin näin!! Ja sitten ollaan kateellisina haukkumassa kotirouvia ja kotiäitejä! Ja tästä siinä on juuri kyse!
Ei hävetä yhtään, miksi hävettäisi? Kaikki omaisuus on molempien nimissä, joten eron tullessa en jäisi puulle paljaille.
Ollaan mun mielestä me ollaan ihan tasapainoinen pari ja sanoisin, että mies on jopa riippuvaisempi minusta kuin minä hänestä.
Ollaan tavattu yliopistolla, joten startti on ollut ihan normaali.
Jos mun mies tienaa mielettömän paljon enemmän kuin minä, niin miksi se ei maksaisi kaikkea?
Siis puolet avioliitoista päättyy eroon mutta sillä tuskin on mitään tekemistä onko vaimo töissä vai ei.
Ja jokainen järkevä "ylläpitorouva/mies" menee naimisiin ja tietenkin ilman avioehtoa tai avioehto on sellainen ettei jää tyhjän päälle. Ja jokainen järkevä ihminen omistaa virallisesti puolet omasta kodistaan...niin omistan minäkin vaikka en ole centtiäkään siitä maksanut. Mutta olen remontoinut, sisustanut ja siivonnut tätä kotia ja mieheni onkin sanonut ettei ilman minua asuisi näin mukavassa kodissa.
Minä olen kotiäiti/kotirouva ja todella harvoin IRL hehkutan "helppoa elämääni". Paras vaan täällä Suomessa olla hiljaa omasta onnestaan tai paskaa tulee niskaan tavalla tai toisella.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 20:20"]
Minä olen kotiäiti/kotirouva ja todella harvoin IRL hehkutan "helppoa elämääni". Paras vaan täällä Suomessa olla hiljaa omasta onnestaan tai paskaa tulee niskaan tavalla tai toisella.
[/quote] Sama taalla, minusta on ihan sama mita nama maitotolkin puolittajat ajattelevat, huonosti heille kay kun ero tulee mutta ovathan sitten saaneet olla itsenaisia ja omalla rahalla ylpistella.
Ylläpitorouva, voi h-vetti näitä kateellisten noloja termejä :D voin kuvitella millä ponnella tuo sana puuskautetaan kun nähdään joku tyylikäs perheenäiti.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 20:20"]Minä olen kotiäiti/kotirouva ja todella harvoin IRL hehkutan "helppoa elämääni". Paras vaan täällä Suomessa olla hiljaa omasta onnestaan tai paskaa tulee niskaan tavalla tai toisella.
[/quote] Tämä on kyllä totta, ettei kotirouvana oloon saa ääneen sanoa olevansa tyytyväinen. Siskoni on kotirouva (lapset jo teini-ikäisiä, miehellä suuret tulot), koska he miehensä kanssa kokevat, että elämänlaadun kärsiminen olisi liian suuri hinta siitä lisätulosta, joka syntyisi, mikäli hän menisi töihin. Eri asia olisi, jos hän suhtautuisi työhönsä intohimoisesti, mutta hän on aina aiemminkin työskennellyt vain saadakseen rahat elämiseen. Vaikka hän pitää asiasta matalaa profiilia, vittuilua hän saa paljon muilta naisilta osakseen. "Kyllä sitä nyt vaan pitäisi jokaisen jossain töissä käydä." Hän on saanut jäätäviä mulkaisuja ja kusipään maineen sanottuaan vittuilijoille häpeilemättä, että hänen perheensä elää onnellista arkea, ratkaisu on heille paras mahdollinen eikä hän tekisi mitään toisin. Kerran täällä vain eletään ja hän rakastaa tämänhetkistä elämäänsä jne. Joitain naisia harmittaa, että hän ei tunne alemmuutta ollessaan työelämän ulkopuolella. Ja yllättäen nämä vittuilevat mielensäpahoittajat eivät edes ole yleensä mitään kunnianhimoisia uraohjusnaisia (omaavat käytöstavat?), vaan lähäreitä, siivoojia, tehdastyöntekijöitä, kassoja...
Ap,
kukaan järkevä mies ei vaihda vaimoaan johonkin liuhulettiseen pissikseen halvoissa, paljastavissa trikoorytkyissä. Sellaista huoraa joku mies voi kerran erehtyä nussimaan, mutta sellaista naista kukaan ei ota vaimokseen kuin lähiöpubin juoppo. Nainenhan etsii usein isänsä kaltaisen miehen.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:31"]
Onko ylläpitorouva töissä käymätön, vai mitä tarkoitat? Kyllä työssäkäyvänkin voidaan vaihtaa nuorempaan, ihan jo seksielämänkin puolesta.
[/quote]Tottakai jokainen käsittää, mikä on "ylläpitorouva" - tottakai em. on töissä käymätön ukkonsa rahoilla elävä elättirouva. Laatuseksistä ei tietoakaan monessa tapauksessa, ja senpä vuoksi etenkin brittiläiset miehet ovat ottanee suomineidon vaimoikseen, koska siellä maassa on ihan maan tapa, että ukkomiehillä on rakastajatar ensi huuman jälkeen. Sen jälkeen ns. ylläpitorouva on vain lattioiden putsari ja keittiöpiika sekä lasten kaitsijahoivari.
[/quote]
No ei kyllä ole, meillä on taloudenhoitaja ja nanny joten minä voisin vain hoidattaa kynsiä kaikki päivät jos haluaisin mutta koska se on tylsää niin en viitsi vaan teen mm vapaaehtoistöitä ja sen sellaista.
Sitä paitsi kyllä ne on ne ranskalaiset joilla on rakastajatar rouvan lisäksi.
Mitä te sanotte ihmisille jotka kysyvät mitä te teette työksenne? Olette työttömänä kotirouvana?
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 19:21"]
Nykyajan miehet odottaa, että vaimo hoitaa lapset ja kodin ja tienaa vielä perheelle rahat ja pilluakin pitäisi olla jatkuvasti antamassa.
[/quote]
Sinäpä sen kiteytit :D
Meilla tama avioliitto on yhteinen yritys, siipeilijoita ei ole. Jos ero tulisi saisin 50% omaisuudesta ja halutessani elatystukea niin paljon etta voin jatkaa elamaani tottumallani tasolla. Avoliittoon en olisi koskaan suostunut, senverran miehia maailmassa riittaa ettei kenenkaan piiaksi tarvitse alistua.