Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakouluopiskelija, miksi et ole kesätöissä?

Vierailija
24.06.2015 |

Kyselen vain, sillä täällä Hoasilla on paljon opiskelijoita, jotka ovat työttömänä koko kesän, ryyppäävät tai muuten vain muhivat neljän seinän sisällä. Eikö muka töitä enää löydy opiskelijoille?

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut kesätöitä, vaikka laitoin kymmeniä hakemuksia kiinteistönhoidosta toimistotöihin. Tässä sitä sitten elellään säästörahoilla, kesäkuuksi sentään sai vielä opintotuet pari ylimääräistä kurssia ottamalla. 

Ei niitä töitä oikeen saa jos ei ole jo pidempää kokemusta alalta, että tervetuloa vaan tosimaailmaan aloittajallekin.

N23

Vierailija
2/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 18:31"]

Tuet vaan pois opiskelijoilta niin oppivat tekemään töitä. Joku kielto pitää saada ettei rikkaiden pennutkaan saa avitusta vanhemmiltaan. Sitten kun on luovuttu käteisestä niin voidaan alkaa seuraamaan rahaliikennettä niin ei synny mitään mätäpaiseita ja kusipäitä yhteiskuntaan. Myös työsuhteet ja sukulaisuussuhteet sekä puoluesuhteet on selvitettävä ja arvioitava ettei vain ole liikaa yhteyksiä. Se vääristää kilpailua.

[/quote]

Hehe, hyvin kiteytetty ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 kokonaista kesää olin ahkerasti töissä kotipaikkakunnallani kolmessa paikassa. Tänä vuonna kaksi niistä firmoista (paitsi mäkki, jossa olin 16-vuotiaana 6e/h tuntipalkalla) on mennyt konkkaan ja Helsingistä en saanut töitä samoihin duuneihin. Työkokemukseni vuoksi minulle pitäisi maksaa korkeampaa palkkaa kuin sitä kuutta euroa per tunti, joten mielummin palkataan kokemattomia.

Teen sivuainetta nyt kesällä. Valmistun lastentarhanopettajaksi, eli töitä kyllä riittää kunhan yliopistosta valmistun.

Vierailija
4/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nautin 1) palkallisesta kesälomasta ja 2) palkattomasta vapaasta lomaillen lapsen kanssa ja tehden siinä sivussa yhden opintosuorituksen (10 op)

Ihanaa olla vapaalla!

Vierailija
5/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä suoraan sanottuna kusinen tilanne työmarkkinoilla. Kesätöitä ei ole kokeneemmallekaan ja korkeakoulututettu saa kiittää Jumalaa, Allahia ja Buddhaa, jos onnistui saamaan oman alan töitä. Minä hain joulukuusta asti oman alan harjoittelupaikkaa, kävin haastatteluissakin ja minusta ne menivät oikein hyvin, mutta eipä valittu ei. Todella moni haastattelija voivotteli, kun ei ole varaa ottaa yhtä harjoittelijaa enempää entisen neljän sijaan.

Nyt on vaan sellainen tilanne, että työpaikkoja karsitaan ja yhtä paikkaa kohden on tuhat pätevää hakijaa. Pitää säästää, ei ole varaa ottaa montaa kesähessua! Tästä hyvänä esimerkkinä olkoon kaverini, neljännen vuoden oikiksen opiskelija, joka ei saanut oman alan töitä kokemuksesta huolimatta, vaan nyt vääntää hampurilaisia kesän. 

Vierailija
6/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloma. Olisin saanut varmasti töitä, mutta pitkin hampain suostuin tähän vaihtoehtoon,että olen syksyllä taas opiskelukunnossa.

Vierailija
7/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en saanut töitä. En vaikka hain siivoomaan, mansikanmyyjäksi, kauppaan kassalle ja hyllyttäjäksi, lähetiksi sairaalaan, puutarhaan, kasvihuoneisiin, jäätelönmyyjäksi, torimyyjäksi, kahvila-apulaiseksi, pesulatyöntekijäksi, pakettiautonkuljettajaksi yms. Opiskelen lastentarhanopettajaksi, joten oman alan kesätöitä ei ole.
En tosin elä sossun rahoilla, isäni maksaa vuokrani ja ostaa minulle ruokaa, vastapalvelukseksi siivoan vanhempieni asunnon viikottain, olen maalannut heidän terassin, pessyt ikkunat ja ajan nurmikon. Luuletko että tämä on mielestäni kivaa? Voin kertoa että ei vitussa ole, haluaisin töihin, jotta saisin rahaa esim. kampaajaan, festareihin, meikkeihin ja bilettämiseen ja ainiin, olisi myös ihan kivaa pystyä elättämään itsensä, mutta tällä hetkellä se ei onnistu niin minkäs teet?

Vierailija
8/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

R

Vierailija
9/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:17"]Nämä kesäisin kotona losivat opiskelijat, jotka "eivät löytäneet oman alan hommia" ovat kymmenen vuoden kuluttua näitä pitkäaikaistyöttömiä, ketkä kiven kovaa väittävät, että etsivät töitä, mutta eivät vain löydä. Kumma, että jotkut löytää aina ja jotkut ei koskaan. Taitaa olla omasta aktiivisuudesta kiinni. Lähetettiin 1 hakemus jonnekkin luksushotellin jacuzzi -testaajaksi ja sitten kun ei napannut, niin valehdellaan itsellekin, että ei vaan ole töitä tässä taloustilanteessa. 
[/quote]

Jaksan ihmetellä tällaisten kommentoijien matematiikantaitoja: jos työpaikkoja on 500 ja hakijoita 2500,montako hakijaa valitaan? Tehtäväsä saa käyttää taulukkokirjaa ja laskinta.

Vierailija
10/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain oman alani töitä kesäksi, koska olin valmis muuttamaan töiden perässä 400km päähän koti- ja opiskelupaikkakunnalta. Tämän päivän työelämä vaatii myös joustavuutta työntekijän osalta... 

Vierailija
11/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks ookin ihanaa syylistäää työttömiä ja opiskwelijoita kn niitä oikeita syyllisiä ei pysty haukkumaan kun niillä menee parwemmin kun itellä? Jumpe.

Vierailija
12/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen puoli säästää, eikä palkkaa enää kesätyöläisiä (vain korkeakouluharjoittelijoita, joiden palkka tulee muualta). Esimerkiksi 10 vuotta sitten ollessani opiskelija,, eräs virasto palkkasi varmaan n. 20 kesätyöntekijää. Nyt ei yhtäkään, vain ne pari korkeakouluharjoittelijaa. Loput työt tekee vakkarit itse - lomalta palattuaan tai jopa lomansa aikana.

Vierailija
13/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhutaan paskaduuneista?

Miksi miksi miksi?

Miksi halveksitaan hoitoalantyötä? Miksi miksi miksi?

Miten tyhmä ja lyhytnäköinen pitää olla ihmisen kun ilkkuu paskavaipanvaihtajia? Eikö itse koskaan vanhene? Eikö itse voi koskaan joutua vanhainkotiin tai vammautua pahasti? Jopa ökyrikas maailmanmestari schumi on vaipanvaihdosta riippuvainen.

Herätkää nyt vittu ihmiset?

En jaksa en yrittää selvittää tuota suunnattoman vaikeaa matemaattista yhtälöä joka avoimientyöpaikkojen ja työnhakijoiden välillä on. On turha toivo kun ei kaikilla ole kapasiteettiä niin vaikeita asioita käsitellä.

Rankuttakaa vaan maailman tappiin asti että kaikki on aina ja kaikessa ihan omasta itsestä kiinni.

Vielä se elämä teillekin näyttää toisenlaiset januskasvonsa. Sitten olette hyvin hiljaista poikaa ja tyttöä.

Vierailija
14/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 18:52"]Noista rikkaiden mukuloista vielä...

Itse olen köyhästä perheestä ja senpä takia olen paiskinut hommia kesät keväästä syksyyn 14-vuotiaasta alkaen, ei ole ollut kesälomia meikäläisellä koulu / opiskeluaikoina. Hanttihommia tein, mansikoita poimin Suonenjoella, myin lehtiä, olin hautuumaalla, paperitehtaalla jne. jne... melkein kaikkea PAITSI omaa alaa (IT). Tilanne jatkuu suurinpiirtein samana valmistumisen jälkeenkin, silloin tällöin joku paskahomma tulee vastaan josta saan leipäni.

Samaan aikaan vanha opiskelukaveri joka ei ollut kuin KERRAN missään kesätöissä sukunsa firmassa on päässyt elämässään ja urallaan eteenpäin, on suunnittelijana perheyrityksessä, saa hyvää palkkaa ja asunto ja autot senmukaisia.

Oli kerran kesätöissä ja sen jälkeen suoraan hommiin valmistumisen jälkeen, ei tarvinnut huolehtia työnhakemisesta, viiletti kesät ulkomailla jonne en ole itse koskaan päässyt. Tyyppi on kyllä ihan älykäs ja mukava, ei siinä mitään MUTTA olen aivan SAATANAN KATEELLINEN sille, mun olisi pitänyt saadan sen akka ja talo ja lapset ja sen Jaguar XKPTRAJS, nyt mulla on vuokraluukku ja fillari ja käsi jolla runkkaan ja niihin tässä pitäisi olla vissiin tyytyväinen. Voitte uskoa että kateus ja katkeruus myrkyttää jokaisen päiväni ja vihaan sitä paskiaista jokaisella solullani.

Mulla ei ole enää elämää. Haistakaa vittu kaikki.

[/quote]

Oletko kuullut sanontaa, että köyhyys periytyy? Jos alennut vaan aina tekemään hanttihommia, et koskaan pääse urallasi eteenpäin.

Itse en koskaan ollut kesätöissä kun ei saanut omalta alalta töitä. Mielummin kehitin osaamistani muuten. Nyt on rahaa niin paljon että ongelmana keksiä niille käyttöä.

Vierailija
15/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tynnyrissä sä elät?

Vierailija
16/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:52"]Missä tynnyrissä sä elät?
[/quote]

Ne työt on siellä ap:n tynnyrissä ;)

Vierailija
17/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:52"]Missä tynnyrissä sä elät?
[/quote]

Sellaisessa, jossa on joka kesä oltu töissä.

Vierailija
18/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on hauskempaa elää sossun rahoilla kuin siivota vain muutaman satasen paremmalla palkalla.

Vierailija
19/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa mistä saan töitä? Kymmeniä hakemuksia olen lähettänyt, kymmeniin paikkoihin soitellut. On hyviä työtodistuksia aikaisemmista kesätyöpaikoista, mutta ei noilla ole mitään painoarvoa jos ei ole suhteita. Siivoustyö ei käy, koska vaikea astma. Puhelintyötä olen joskus tehnyt, voisin tehdä edelleenkin jos siitä saisi tuntipalkkaa provikan sijaan.

Vierailija
20/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä töitä kaikille riitä. Varsinkin jos ei ole autoa käytössä, mahdollisuudet kaventuvat vielä lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi