Mies ei jaksa tehdä enää mitään
Kun alettiin olla yhdessä niin tehtiin kaikkea yhdessä. Käytiin urheilua kattomassa, luontopoluilla, elokuvissa, syömässä, reissuissa jne. Nykyään mies ei jaksaisi tehdä mitään. Haluaa vaan viikonloppuisin lojua sohvalla tai tietokoneella. Nykyään saa aina houkutella ja maanitella. Luulin, että sain aktiivisemman ja harrastavamman miehen, mutta nykyään teen asioita yksin. Näinkö tässä käy miesten kanssa..
Kommentit (162)
Näin näy enemmmistölle miehistä viimeistään nelikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös, mies turpoaa sohvalla.
Harmittaa, mutta yksinkin pääsee ja likkaporukalla.Meillä nainen turpoaa sohvalla. Tekee kyllä vielä paljon mutta se herkkujen määrä ja joka ilta😖. Ei oikein kehtaisi huomautella mutta kai se pakko on koska en enään rupea syöttöporsaan kanssa seurustelemaan.
Meillä joudun takavarikoimaan vaimon herkut ja komennan aikaisin nukkumaan. Joudun illalla syömään vaimon namit niin onhan tässä itselle tullut ottelupainoa se 35kg vuodessa 🥴
M35
Tulee mieleen useampi vaihtoehto, jos kyse ei ole masennuksesta. Mies on tässä kuitenkin ollut aktiivinen, yhdessä oltu lähes 10 vuotta ja muutos yhtäkkinen.
Eka. Vaihdevuodet. Onko mies yli 40 v? Tästä puhutaan valitettavsti kovin vähän, mutta miehille iskee myös vaihdevuodet. Ei niin rajusti, mutta hiljalleen teston hiipuessa. Testo ja muutenkin veriarvot kannattaa mittauttaa ja varmistaa ettei muutos johdu terveydentilasta.
Toka. Työ. Töistä on tullut yhä pahemmin kuormittavia. Jos työ imee kaiken energian, vapaa-ajalle ei jää mitään ja se menee sohvalla palautuessa.
Kolmas. Korona jatkuu ja jatkuu ja passivoi itse kunkin.
En olisi heti ekana ottamassa eroa vaan keskustelisin mistä muutos johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Nainen olemuksellaan pitää miehen kipinää yllä. Jos naisen olemus muuttuu huonommaksi, miehenkin kipinä sammuu.
Myös pervoilu on hyvä tapa innostaa miestä, jos naisen olemus siihen riittää.
Mieletöntä miten palstamiehet onnistuvat juontamaan a i v a n k a i k e n naisen syyksi. Mies on heidän mielestään ilmeisesti jonkinlainen vajaavaltainen loiseläin, josta ei ole itsenäiseksi toimijaksi lainkaan, ainoastaan reagoimaan siihen mitä nainen tekee.
Huom. itse en ole tätä mieltä.
Liian tuttua. Ahdistus tuntuu jo ihan fyysisenä, kun parisuhteessa olevana pitää kaikki tehdä yksin enkä minä ole koskaan ollut mikään yksinäinen susi, joka selviytyisi tai jopa nauttisi yksin tekemisestä.
Niin väsynyt tappelemaan siitä, että tehdäänkö jotain kivaa vai istutaanko kotona niin kuin joka ikinen päivä. En ajatellut elämäni loppuvan näin aikaisin. Ja tuntuu hölmöltä valittaa, kun omalla puolisolla ei ollut se aktiivisin elämäntapa edes tavatessa.
Ei kai tässä auta muu kuin etsiä muuta seuraa, mutta kun kuitenkin kumppanini olisi se seura, jota eniten kaipaisin ja kenen kanssa haluaisin nähdä ja kokea kaiken
Vierailija kirjoitti:
Liian tuttua. Ahdistus tuntuu jo ihan fyysisenä, kun parisuhteessa olevana pitää kaikki tehdä yksin enkä minä ole koskaan ollut mikään yksinäinen susi, joka selviytyisi tai jopa nauttisi yksin tekemisestä.
Niin väsynyt tappelemaan siitä, että tehdäänkö jotain kivaa vai istutaanko kotona niin kuin joka ikinen päivä. En ajatellut elämäni loppuvan näin aikaisin. Ja tuntuu hölmöltä valittaa, kun omalla puolisolla ei ollut se aktiivisin elämäntapa edes tavatessa.
Ei kai tässä auta muu kuin etsiä muuta seuraa, mutta kun kuitenkin kumppanini olisi se seura, jota eniten kaipaisin ja kenen kanssa haluaisin nähdä ja kokea kaiken
Joo en ymmärrä miten yht äkkiä miehen elämä on sitä, että istuu kotona. Joo ihan ok se on välillä, mutta että melkein aina.. Mies tekee vielä etänä kotona töitäkin.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen useampi vaihtoehto, jos kyse ei ole masennuksesta. Mies on tässä kuitenkin ollut aktiivinen, yhdessä oltu lähes 10 vuotta ja muutos yhtäkkinen.
Eka. Vaihdevuodet. Onko mies yli 40 v? Tästä puhutaan valitettavsti kovin vähän, mutta miehille iskee myös vaihdevuodet. Ei niin rajusti, mutta hiljalleen teston hiipuessa. Testo ja muutenkin veriarvot kannattaa mittauttaa ja varmistaa ettei muutos johdu terveydentilasta.
Toka. Työ. Töistä on tullut yhä pahemmin kuormittavia. Jos työ imee kaiken energian, vapaa-ajalle ei jää mitään ja se menee sohvalla palautuessa.
Kolmas. Korona jatkuu ja jatkuu ja passivoi itse kunkin.
En olisi heti ekana ottamassa eroa vaan keskustelisin mistä muutos johtuu.
Mies on 34. En olekaan eroa heti tämän takia miettinyt.. No töitä tekee etänä. Ei mitenkään erityisen vastuullista hommaa. Ei siis mitään esimiestyötä. Vähän tuntuu, että miehellä jäänyt päälle korona-ajan kotona istuminen ja on luonteeltaan mukavuudenhaluinen niin siksi jämähtää koneelle ja tv:n ääreen. Minusta olisi kiva edes välillä tehdä jotain aktiivisempaa ja mieluiten muuallakin kuin kotona. Ap
Itsestäni on mukava tehdä asioita, mutta meillä vaikuttaa se että vaimolla täytyy olla suunnitelmat tehtynä pitkäksi ajaksi eteenpäin. Ennen kuin edes tämä viikonloppu oli alkanut niin piti miettiä että mitä tehdään seuraavana. Itseäni moinen uuvuttaa, ja usein tulee sanottua jotain et "en tiedä" tai "en nyt jaksa välttämättä mitään". Pikkasen tilaa spontaaniudelle ja sille et katsellaan miltä lauantaiaamuna tuntuu tekis hyvää ainakin ittelleni. Yleensä silloin tulee mieleen erilaisia ideoita ja halua niiden tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis ollaan oltu yhdessä 8 vuotta, josta tää muutos on tapahtunut nyt viimeisen vuoden aikana.. Ap
Sillä on koronamasennus
Vierailija kirjoitti:
Itsestäni on mukava tehdä asioita, mutta meillä vaikuttaa se että vaimolla täytyy olla suunnitelmat tehtynä pitkäksi ajaksi eteenpäin. Ennen kuin edes tämä viikonloppu oli alkanut niin piti miettiä että mitä tehdään seuraavana. Itseäni moinen uuvuttaa, ja usein tulee sanottua jotain et "en tiedä" tai "en nyt jaksa välttämättä mitään". Pikkasen tilaa spontaaniudelle ja sille et katsellaan miltä lauantaiaamuna tuntuu tekis hyvää ainakin ittelleni. Yleensä silloin tulee mieleen erilaisia ideoita ja halua niiden tekemiseen.
Mun mies taas valitti sitä, että tuli liian äkkiä, kun aloin ehdittaa, että mennään katsomaan paikan päälle SM jääkiekkoa 😅Että ei se spontaaniuskaan ole kaikista hyvä idea.. Ap
Onko muitten miehillä aina kylmä? Välillä ärsyttää ku itellä on kuumia aaltoja ja haluaa aukasta ikkunaa,,niin ukko heti valittaa että tulee niin kylmä, sitte se tarkistelee ettei vaan missään oo ikkunaa auki ku häntä paleltaa
Pitkittynyt korona-aika ja työkiireet ovat ainakin mulla syynä vähän vastaavaan. Onneksi sentään koiran kanssa pitää lähteä ulkoilemaan päivittäin. En jaksa sopia mitään ylimääräisiä juttuja, kavereidenkin seura tuntuu uuvuttavalta ajatukselta, vaikka siinä näkemisen hetkessä mukavaa olisikin.
Mies ei voi nykymaailmassa toteuttaa ikiaikaista viettiään voittaa ja valloittaa. Vähempikin pistää masentamaan. Pahinta tuossa on, ettei itsekään ymmärrä syytä.
Kuntoutukseen.
Vaatetta pois jos kuuma.
Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee samoin, mutta lisää puuroon vaapukkahilloa. Vaapukat ovat mieheni anopin olin käsin poimimia. Olemme tehneet näin jo 18 vuotta.
Alkoholia emme käytä.
Meillä vähän samaa, mutta syyt ovat selvät. Käymme eri aikaan töissä. Minulla on vapaa-aikaa aamuisin (liikun), hänellä iltaisin (lepää). Minä olen sitoutunut harrastamaan lapsen kanssa viikonloppuisin, koska pidän siitä. Mies jää silloin kotiin pelaamaan. Minulla on adhd ja olen levoton, jos en koko ajan liiku ja hommaile, mies on neuronormaali ja osaa ottaa lungisti. Mutta sitten kun mies lähtee vaikka luontoon, rupeama on minulle aivan liian pitkä ja raskas. Miulla ei ole fysiikkaa suuren rinkan kantamiseen ja kymmenien kilometrien patikoimiseen. Se olisi minulle ääriurheilua, jota miun pitää muista syistä vältellä. Keskityn arkiliikuntaan ja säännöllisinä toistuviin rutiineihin.
Me vietetään lomatkin osittain erikseen, koska halutaan niin eri asioita. Silti (tai ehkä juuri siksi) halutaan olla yhdessä vielä seuraavatkin 20 vuotta, olettaisin.
Onnellinen pikku Untuvakerä kirjoitti:
Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee samoin, mutta lisää puuroon vaapukkahilloa. Vaapukat ovat mieheni anopin olin käsin poimimia. Olemme tehneet näin jo 18 vuotta.
Alkoholia emme käytä.
Kannatan puuroilua! Kokeilin tänään tuorepuuroa, mutta se ei ole mun juttu. Eikä kaurakermakaan. Eikä se vehnä (graham). Kauraa, ohraa ja mitä tahansa leseitä veteen ja maitoon keitettynä ja lisukkeet päälle. Se on hyvä ja sulaa helposti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä just näin myös! Meillä on myös kaksi lasta. Juuri tulossa uimahallista lasten kanssa. Mies pelannut pleikkaa kotona. Huomenna kuskaan lapset synttäreille, taas mies vaan sohvalla luultavasti. En ymmärrä, miten tässä näin kävi.
Ap, tosiaan ainakaan tee lapsia tuon pelaamiseen keskittyvän laiskurin kanssa. Vauva-aikaan ja ihan pienten lasten kanssa tulet olemaan ihan vankilassa, kun mies ei osallistu ja vasta isompien lasten kanssa voit sitten yhdessä harrastaa. Kaikki lasten asiat tulee joka tapauksessa kasautumaan sinulle ja lasten aktiviteetit tulee olemaan vain sinun varassasi. Itse erosin tällaisesta miehestä, vaikka olikin lapset. Nyt yhteishuoltajuudessa mies on sentään sopimusperusteisesti edes joka toinen viikonloppu lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä just näin myös! Meillä on myös kaksi lasta. Juuri tulossa uimahallista lasten kanssa. Mies pelannut pleikkaa kotona. Huomenna kuskaan lapset synttäreille, taas mies vaan sohvalla luultavasti. En ymmärrä, miten tässä näin kävi.
Ap, tosiaan ainakaan tee lapsia tuon pelaamiseen keskittyvän laiskurin kanssa. Vauva-aikaan ja ihan pienten lasten kanssa tulet olemaan ihan vankilassa, kun mies ei osallistu ja vasta isompien lasten kanssa voit sitten yhdessä harrastaa. Kaikki lasten asiat tulee joka tapauksessa kasautumaan sinulle ja lasten aktiviteetit tulee olemaan vain sinun varassasi. Itse erosin tällaisesta miehestä, vaikka olikin lapset. Nyt yhteishuoltajuudessa mies on sentään sopimusperusteisesti edes joka toinen viikonloppu lasten kanssa.
Jatkan vielä, että meilläkin seurustellessa mies oli aktiivinen ja oli sitä jo ennen minua. Kun oli sormus sormessa ja lapset, niin lopetti panostamisen, alkoi pelata enemmän ja passivoitui.
Mitä ihmettä. :D Ihan kummatkin maksetaan omat osuutemme riennoista. Joskus jopa minä tarjoan. Hui. Ap