Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neiti Fisherin etsivätoimisto - mitä pidätte?

Vierailija
24.06.2015 |

Itse en kovinkaan tykästynyt. Minusta siinä on ihan väärä näyttelijä.

Phryne Fisherin kuuluisi olla 28-vuotias, mutta häntä näyttelee 45-vuotias eukko. Maskeeraaja on lyönyt pakkelia pintaan peittääkseen rypyt, ja ehkä ne silmäntienoon urat voisikin vielä kuvitella naururypyiksi, mutta kaula on autuaasti unohdettu. Kurttukaula väpättää punoittaen, kun "neiti" etsivä kiipeilee sukkanauhat vilkkuen tiiliseinää pitkin tai hosottaa kullatulla aseellaan sumua päin.

Siinä missä kanadalaisen Murdochin pökkelömäinen herrasmiesmäisyys oli jotenkin koomisen vetoavaa, tässä puumassa ei vetoa kerrassaan mikään. Sitten hänet on laitettu vielä flirttailemaan kaikille 30-vuotiaille, mutta kun ei kemiaa ole, sitä ei ole. Likainen vanha eukko vain nolaa itsensä.

Eikö Australiasta tosiaankaan löytynyt ketään alle 30-vuotiasta sähäkkää pimua näyttelemään tuota osaa?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin erilainen sarja, ihan mukavaa viihdettä välillä. Neiti etsivä on persoonallisen näköinen ja vaatteet ovat ihania.

Vierailija
42/73 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava sarja, miellyttää esteetikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sarja, taitavasti kuvattu 20-lukua, juoni kepeä ja iloinen, ei tarvitse synkistellä kesälomalla katsoessa. Mielestäni osa tällä palstalla julkaistuista arvosteluista, koskien päänäyttelijättären ulkonäköä, ovat ilkeitä ja lapsellisia.

Vierailija
44/73 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukaan ei puhu mies pääosanesittäjän Jack Robinsonin (Nathan Page) kaularypyistä, mies on myös yli 40 vuotias.....

Vierailija
45/73 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lemppari sarjassa on se lääkäri Mac :) Vaikka tykkään kyllä kaikista muistakin tyypeistä. Viihdyttävä sarja!

Vierailija
46/73 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 14:30"]

Minä tykkään siitä Albertista, tulenpalavasta kommunistista. Ärsyttävin on se ylisiveä piikalikka, maailman tylsin hahmo.

Mut kaunnita vaatteita on nti Fisherillä, hyvä tyyli. Sellainen yhdistelmä boheemia ladya ja modernai jatsityttöä (jatsityttö, jatsityttö, jatsaa sinä vaan...mitenkä se meni se ikivanha hymppa, joka tietysti silloin 20- ja 30-luvuilla oli sen ajan hittimusaa DDD). (ja tulee aika, et tämän päivän hitit ovat sen ajan humppaa)

[/quote]Niinpä! Minua on aina kiinnostanut, et minkälainen on ollut aikansa hipsteri DDD. 20- luvulla esim. tosiaan tuollainen jazz-henkinen, lyhyempiä helmoja suosinut, hiuksensa polkaksi lyhentänyt, itsenäinen nainen. 30-luvulla herrainvaatteisiin ja siis myös housuihin pukeutunut daami. 40-luvulla kolein taisi olla sisar, hento valkoinen, joka todellisuudessa oli tietysti sisar vahva ja harmaa.  50-luvulla kolein tyyppi lienee ollut joku surinasussun ja beatnikin sekoitus, jolla on tiukka otsatukka, caprit, ballerinat ja nahkarotsi. 60-luvun alussa joku modi tai dandy, loppupuolella boheemi hippi. Mut olisiko 70-luvun hipsteri taistolainen palestiinahuivissaan vain glamrockhenkinen? 70-luvun lopulla punkkari vai discohile? 80-luvulla ilman muuta uusaaltolainen, koska silloin syntyi oikeastaan koko indie-käsite. Smithsejä ja Echo and the Bunnymenia 80-luvun hipsteri olisi kuunnellut (ja taitaa kuunnella nytkin).

[/quote]

20-luvulla jazzahtavat flapper-tytöt olivat kyllä aikansa muotibloggaajapissiksiä. 20-luvun hipstereitä sitten taisivat edustaa itseään täynnä olevat taiteilijapiirit, Googlaa vaikka "Bloomsbury set".

Vierailija
47/73 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttä kesäviihdykettä. Voi vaan katsoa, ei tarvitse ajatella. Suhtaudun siis erilailla tähän kun esim. Poiroteihin, joita katsoessa mietin ja pohdin sekä yritän käyttää harmaita aivosoluja ;)

Vierailija
48/73 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on niitä aikansa taiteellisia hipstereitä: http://spartacus-educational.com/ARTcarrington4.jpg

Ei tarvitsisi kuin vähän helmaa lyhentää, niin kävisi ihan nykypäivän hipstereistä :D

Vierailija
49/73 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:49"]

Ja kukaan ei puhu mies pääosanesittäjän Jack Robinsonin (Nathan Page) kaularypyistä, mies on myös yli 40 vuotias.....

[/quote]

Hän on komea ja karismaattinen.

Vierailija
50/73 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän päähenkilöstä ja siitä, että hänen naiseuttaan ei hirveästi alleviivata (välillä siitäkin puhutaan, mutta ei koko ajan rautalangasta vääntämällä), hän vain menee ja tekee.

Mutta juonet ovat olleet aika moneen kertaan nähtyjä. Leppoisa sarja ja kivat aksentit kyllä.

Vierailija
51/73 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:18"]

http://www.imdb.com/title/tt1988386/?ref_=fn_ep_tt_3a

Tuon sivun mukaan Fisher-sarja on saanut 8,4 tähteä, eli olisi parempi kuin Midsomerin murhat jolla on vain 7,7 tähteä?! :O

[/quote]Vaikea uskoa.

Vierailija
52/73 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se Murdochin murhamysteerit oli hyvä. Tykkäsin itse Hra Murdochista. Mun mies ei voinut sietää sitä, kuulemma sen ilmeet ja kaikki pökkelömäisyys oli raivostuttavaa :)

Vierailija
53/73 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vilkaissut jotain osaa neiti Fisheristä, en oikein keskittyneesti katsonut, joten en tiedä. Minusta Isä Brown oli tylsä, Murdochista en pitänyt. 

Vierailija
54/73 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ikäisensä näköinen:

http://i.ytimg.com/vi/kTdM0ajvLI4/maxresdefault.jpg

Tässä kuvassa tosi nätti punaisella tukalla:

http://img.poptower.com/pic-81366/essie-davis.jpg?d=1024

Näyttelijät osaavat muuntautua :)

Vierailija
55/73 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään siitä Albertista, tulenpalavasta kommunistista. Ärsyttävin on se ylisiveä piikalikka, maailman tylsin hahmo.

Mut kaunnita vaatteita on nti Fisherillä, hyvä tyyli. Sellainen yhdistelmä boheemia ladya ja modernai jatsityttöä (jatsityttö, jatsityttö, jatsaa sinä vaan...mitenkä se meni se ikivanha hymppa, joka tietysti silloin 20- ja 30-luvuilla oli sen ajan hittimusaa DDD). (ja tulee aika, et tämän päivän hitit ovat sen ajan humppaa)

Vierailija
56/73 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 10:57"]

En ole vielä täysin tykästynyt sarjaan. Keväällä katsoin Father Brownia yhdessä lasteni (10v ja 12v) kanssa ja tykkäsimme kaikki. Nyt tää Neiti Fisher on ehkä hiukan liian kaksimielinen lasten kanssa katsottavaksi... En tiedä. 

Päähenkilön iästä on ollut keskustelua. En ole lukenut kirjoja, joten ajattelinkin, että hänen on tarkoituskin olla joku 40v. Ärsyttää vaan se keikistely ja seksillä (tai oikeastaan seksikkyydellä) pelaaminen.

[/quote]Etkö huomannut Isä Brownissa kaksimielisyyttä?

Vierailija
57/73 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee sen sisäkkötytön persoonasta mieleen Hakekaa kätilö-sarjan kätilöt :D Tollanen samanlainen vähän nössö, perinteikäs ja kiltti hoivaajatyyppi.

Vierailija
58/73 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:18"]

http://www.imdb.com/title/tt1988386/?ref_=fn_ep_tt_3a

Tuon sivun mukaan Fisher-sarja on saanut 8,4 tähteä, eli olisi parempi kuin Midsomerin murhat jolla on vain 7,7 tähteä?! :O

[/quote]

Australialaiset ovat käyneet äänestämässä?

Vierailija
59/73 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:16"]

En katso. Pääosan esittäjä on jotenkin yli-ikäisen näköinen rooliinsa. Jotenkin puiseva kaikinpuolin.

[/quote]

Mä en kahdessa ensimmäisessä osassa kyllä missään nähnyt, että olisi mainostettu tämän naisen ikää. Oletin noin 35-vuotiaaksi.

Vierailija
60/73 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsytti kun siinä puhuttiin ymmärtävästi epilepsiaa. Tuohon aikaan se oli vielä pelätty kaatumatauti eikä mikään epilepsia. Olen katsonut Netflixistä ja paska sarja. Tarkistaisivat faktat ensin. Eikä aboja näy, mutta ei niitä näkynyt muutenkaan tuohon aikaan hienon neidin läheisyydessä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi