Paras laihdutustapa kun on stressi/unettomuus
Olen ollut aina hoikka, jop laiha, kunnes phan stressin ja vaikean usean vuoden unettomuuden jälkeen lihoin 16kg. Ne ei lähde pois millään, siis millä nyt olen kokeillut.
Olen kokeillut pätkäpaastoa, ei lähtenyt. Olen kokeillut kalorinrajoitusta, ei toimi, ennenkuin vasta 1000kcal ravinnolla jolloin pyörryin. Jos oli joku 1200-1400kcal niin ei tippunut.
Miten se keto tai vhh? Sitä en ole kokeillut koska olen ajatellut etten jaksa, kun liikun kuitenkin ja hiilareita tarvii liikkumiseen.
Ja miten vhh onnistuisi kun en syö lihaa? Kala ja munat on ainoa eläinproteiinilähde mulle.
Unettomuus vaan jatkuu ja tuskin poistuu enää. Elämäntilanne erittäin stressaava ja en voi yksin korjata tilannetta (en jaksa nyt tarkemmin avata), mutta sen toki voin tehdä että yritän rentoutua jne . Se vaan ei auta unettomuuteen.
Muita jotka onnistuneet laihtumaan stressaavassa tilanteessa? Miten sen teit?
Kommentit (94)
Unettomuus ka stresdi ovat päinvastoin varmin keino lihoa ja kerätä varsinkin keskivartalolihavuutta. Unettomuus ka stressi nostavat stressihormonien määrää ja muuttavat aineenvaihduntaa niin, että keho alkaa varastoida energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Unettomuus ka stresdi ovat päinvastoin varmin keino lihoa ja kerätä varsinkin keskivartalolihavuutta. Unettomuus ka stressi nostavat stressihormonien määrää ja muuttavat aineenvaihduntaa niin, että keho alkaa varastoida energiaa.
Kyllä, mutta stressi ei ole useinkaan oma valinta. Valitseeko joku esim sen että puoliso kuolee ja kää yh:ksi kolmelle pikkulapselle? Tai valitseeko joku saavansa laittomat potkut? Tai ostavansa hometalon joutuen oikeusprosessiin? Tai tulevansa rikoksen uhriksi?
Tässä ketjussa on uskomattoman naiiveja ihmisiä jotka sanoo että lopeta se stressaus. Se ei ole oma valinta. Stressin tekee limbinen aivojärjestelmä joka ei tottele käskyä olla stressaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaako kukaan sitä että mitään neuvoja ei tule mutta kaikki oksentaa omaa pahaa oloaan apta haukkumalla ja toivomalla kaikkea pahaa kuten syöpää? Huomaatteko miten sairas tää palsta on? Miten sairaita ihmisiä täällä on?
Mitä sitten?
Esim olisiko hyvä ihmisten miettiä omaa käytöstään?
Miksi? Netissä sikailu on hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaako kukaan sitä että mitään neuvoja ei tule mutta kaikki oksentaa omaa pahaa oloaan apta haukkumalla ja toivomalla kaikkea pahaa kuten syöpää? Huomaatteko miten sairas tää palsta on? Miten sairaita ihmisiä täällä on?
En nyt täysin ymmärrä tätä. Pitäisikö meidän vain nyökytellä, ettei mikään dieetti sovi AP:lle, vai sen sijaan pyrkiä etsimään onko AP itse tehnyt jotain väärin näiden dieettien kanssa? Jos ei ole itse rehellinen siitä mitä on syönyt ja tehnyt, niin ei ikinä tule myöskään laihtumaan.
Itse syön 1200 kaloria ja minulla on ollut jo puolivuotta kestävä stressitilanne. Olen silti laihtunut, en nopeasti, mutta silti laihtunut koska lasken tarkkaan kalorini ja tiedän mitä syön. Olen myös rehellinen itselleni siitä, että joinain päivänä mässytän ja silloin en laihdu. Esimerkiksi eilen kalorini menivät miinukselle -700, kun söin mozzarellatikkuja ja sipsejä (kiitos menkkojen). Paino tosin pysynyt samana. Kirjaan aina kaiken ylös, koska viikon kahden päästä ei saata enää muistaa, että tuli mässytettyä noita herkkuja ja sen takia paino voi junnata hetken aikaa taas.
1200 kcal on kitukuuri. Ketoilijat syö 2500kcal ja laihtui
Kiitos neuvosta, mutta minä en kituile ja saan ihan tarpeeksi energiaa saamastani ravinnosta. Minua ei kiinnosta ketodieetti, koska haluan tulevaisuudessa syödä hiilareita.
Ettäs olet tyhmä.
Tämä on sitä keskustelutasoa, mitä aina odotan saavani näiltä Ketolaisilta. Jotenkin tuntuu, että tuo teidä dieetti vaikuttaa aivotoimintaan.
Sanoo tyhmä joka ei osaa laihduttaa. Kuole siihen stressiin, läski oink oink röh röh
Silloin kun mä ketoilin, niin nukuin sikeämmin kuin koskaan. Siis todella hyvin huolimatta siitä, että oli stressiä ja olne aina ollut huono nukkuja.
Olin myös pirteämpi. Jaksoin kotonakin tehdä asioita aivan eri tavalla kuin ennen Keto tai sen jälkeen.
Rankka liikunta oli toki voimille käyvää ja palautuminen kesti. Jotkut syövät sen takia kohdennetusti enempi hiilareita just tuolloin, niin auttaa palautumaan ja jaksamaan.
Itselläni myös rasvaprosentti putosi yli kolme % -yksikköä alle puolessa vuodessa niin, että heilahti, vaikka puolet tuosta ajasta olin melkein sohvaperuna. Lihasmassa ei kärsinyt tai hävinnyt yhtään. En tosin ole ylipainoinen ollut koskaan eli laihduttajalla olisi varmaan isompikin tuo tulos.
Kannattaa kokeilla, sillähän se selviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt täysin ymmärrä tätä. Pitäisikö meidän vain nyökytellä, ettei mikään dieetti sovi AP:lle, vai sen sijaan pyrkiä etsimään onko AP itse tehnyt jotain väärin näiden dieettien kanssa? Jos ei ole itse rehellinen siitä mitä on syönyt ja tehnyt, niin ei ikinä tule myöskään laihtumaan.
Itse syön 1200 kaloria ja minulla on ollut jo puolivuotta kestävä stressitilanne. Olen silti laihtunut, en nopeasti, mutta silti laihtunut koska lasken tarkkaan kalorini ja tiedän mitä syön. Olen myös rehellinen itselleni siitä, että joinain päivänä mässytän ja silloin en laihdu. Esimerkiksi eilen kalorini menivät miinukselle -700, kun söin mozzarellatikkuja ja sipsejä (kiitos menkkojen). Paino tosin pysynyt samana. Kirjaan aina kaiken ylös, koska viikon kahden päästä ei saata enää muistaa, että tuli mässytettyä noita herkkuja ja sen takia paino voi junnata hetken aikaa taas.
Kiitos neuvosta, mutta minä en kituile ja saan ihan tarpeeksi energiaa saamastani ravinnosta. Minua ei kiinnosta ketodieetti, koska haluan tulevaisuudessa syödä hiilareita.
Ernegiasta viis, mutta mutta varmasti kärsit ravintoainepuutoksista tuolla ruokavaliolla. Ja aineenvaihduntakin on varmaan ihan kuralla.
Eikä tuo punnitseminenkaan kuulosta mitenkään terveeltä. Jokainen vähänkään ravitsemus ym asioista tajuava tietää, että se kertaherkuttelu ei heti seuraavana päivänä läskiksi vyötärölle pamahda. Tuollainen "se herkku nosti painoa tai ei nostanut" - ajattelu on jo jonkinlainen syömishäiriön oirekuva.
Et tästä kommentista pidä, mutta totuus ei ole aina kaunista kuultavaa.
-eri
Ehdottomasti hiilihydraatit minimiin ja sokereita ei yhtään. Sama ongelma täälläkin. Leipä pois. Maksimi päivässä: 120 g hiilihydraatteja, 48g rasvaa ja proteiinia 120g päivässä. Mahtokohan olla yazio, jolla pystyi näitä laskemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että tulee pää kipeäksi kun lukee ihmisten valituksia laihduttamisesta. Se ei ole niin vaikeaa...
Se on vaikeaa, kun stressi sotkee hormonit. Laihdutus on juurikin sitä että hormonit toimisi odotetusti.
No lopeta se stressaaminen. Oletko vähän tyhmä?
Se ei poistu päätöksellä koska liittyy elämäntilanteeseen. Tähän liittyy työt, asunnot, lainat, sukulaiset jne ja ei katoa vain sillä että enpä stressaa
Jostain täytyy sitten purkaa stressiä. Sukulaissuhteita voi ainakin vähentää jos niistä tulee vain lisää kuormitusta. Asua voi pienemmässä asunnossa. Stressiä voi vähentää käyttämällä mm. magnesiumia ja vitamiineja ja muistamalla tietysti oikean ravinnon.
Laihdutuskin voi vain lisätä stressiä, ottaisin mieluummin painonhallinnan kannalta syöden terveellisesti mutta myös välillä herkutellen. Paino voi pudota hyvin hitaastikin. Tee pitkiä hitaita kävelylenkkejä ja nauti luonnosta tai kokeile jotain uutta lajia. Miten olisi myös jokin uusi harrastus?
Eikö ap syö ollenkaan maitotuotteita?
Eikä sitä proteiinia nyt muutenkaan tarvitse kahmalokaupalla syödä. Ja jos vrt esim normaalilla kitudieetillä oleviin, niin niistä vasta tosi harva saakaan tarpeeksi proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettäs olet tyhmä.
Tämä on sitä keskustelutasoa, mitä aina odotan saavani näiltä Ketolaisilta. Jotenkin tuntuu, että tuo teidä dieetti vaikuttaa aivotoimintaan.
Sanoo tyhmä joka ei osaa laihduttaa. Kuole siihen stressiin, läski oink oink röh röh
Hölmö, tuo ei ollut ap vaan se 1200kcal laihduttaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että tulee pää kipeäksi kun lukee ihmisten valituksia laihduttamisesta. Se ei ole niin vaikeaa...
Ai että tulee pää kipeäksi joidenkin typeryydestä!
Ei kaikki asiat suju sormia napsauttamalla varmaan sinultakaan?
Mikset hae lääkikseen? Sen kun luet vaan pääsykokeisiin!
Miten maratonin juokseminen on niin hankalaa? Tossut jalkaan vaan ja treenaamaan!Moni asia vaatii paljon pitkäjänteisyyttä ja itsekuria vaikka olisikin asia minkä toivoisi tapahtuvan!
Olen itsekin laihduttanut ja tiedän kuinka hemmetin vaikeaa se ajoittain on. Olen laihduttanut reilun neljän vuoden aikana 30 kiloa. Elämäntapamuutoksella, mutta aina kun olen varsinaisesti laihtunut on se vaatinut suoraan sanottuna nälän näkemistä ja mielitekojen vastustamista. Silloin kun en laihduta niin keskityn pitämään painon siinä mihin se on tippunut. Vielä on viitisen kiloa tiputettavaa ja tässä kerään taas motivaatiota sen pudottamiseen. Ei ole helppoa. En ole halunnut pikalaihdutusta (enkä siihen nyt pystyisikään) koska haluan että painonhallinta sujuu helposti. Kokemuksesta tiedän että lihon helposti takaisin jos laihdutan nopeaan tahtiin. Esim puolessa vuodessa 40 kiloa. Olen tuonkin tehnyt ja vuoden sain pidettyä painon kurissa työllä ja tuskalla. Sitten lihoin takaisin.
Nyt painonhallinta ei tuota ongelmia enkä edes ajattele sitä.Miten ikinä olet päässyt lihomaan 40 kiloa? Porsas ei pysty edes pientä hetkeä olla ilman ruokaa?
En ole niin perehtynyt porsaiden syömisiin eli en tiedä voivatko porsaat olla hetken ilman ruokaa? Luultavasti voivat?
Se miten lihoin 40 kiloa ei ole temppu eikä mikään. Vähän isommat annoskoot ja suklaata päivittäin niin kyllä se paino nousee helpostikin. Siihen päälle unettomuus, opinnot töiden ohessa, lapsen omaishoitajuusjakso, raskaus ja silloin todettu kilpirauhasen vajaatoiminta.
Painoa kertyi tosi nopsaa ja raskauden aikana tuli itsessään jo melkein 20 kiloa joista tasan 5 kiloa jäi laitokselle.
Elämäntilanteet eivät aina ole helppoja. Joku laihtuu luurangoksi kun ei pysty syömään ja toinen taas syö senkin edestä.
Turha sinulle kulläkään on mitään vastata kun vaikutat vielä hyvin lapselliselta ja sinulla vaikuttaa olevan paha olo jostain syystä?
Mikset muuten ota itseäsi vaan niskasta kiinni ja piristy? Tai lopeta tätä palstailua? Sen kun vaan laitat puhelimen/koneen pois ja lopetat. Ai et pysty? Voi että 🤭
Millainen ihminen sanoo että netissä sikailu on hauskaa, ja sitten ilkkuu, kiusaa ja toivoo toisille kuolemaa? Siellä ruudun toisella puolella on elävä ihminen. Sanotko samaa omille perheenjäsenillesi? Jos et, niin sitten sitä ei pidä sanoa tuntemattomillekaan. Jokainen on toisille läheinen, arvokas ihminen.
Tämä palsta on sairainta mitä tiedän.
voi etta on ilkeeta porukkaa taalla. Ihmeellista etta jotkut saa kiskseja ilkeilysta netissa, ei mahdu mun tajuntaan.
Mutta asiaan. Joo kuormittavat elamantilanetta on vaikeita etenkin kun ne pitkittyvat ja tuntuu etta ei ole mitaan mahdollisuutta hallita niita. Se hallinnottumuus myos ikaankuin siten heijastuu kehoon jota ei myoskaan voi hallitua: tulee kierre jossa ei saa unta, kilot kertyy, nivelet kipeytyy, tulee kaikennakosia kipuja jne. Beeen there. Teidan etta tilanteesi on vaikea ja otan osaa !
Mulla ei ole mitaan poppaskonstia tarjota koska en semmosta ole loytanyt. Ehka ihan ensin sanoisin etta sun pitaa olla armollinen itsellesi eika soimata itseasi kiloista. (helppo sanoa).
Sitten sanoisin etta mun mielesta ei kannata laihduttaa vaan ennemminkin pyrkia syomaan "normaalisti" ja laittaa keho liikkumaan lempeesti. Kavella mahdollismman paljon joka paiva, venytella joka paiva, edes vahan. Hellitella kehoa esim vartalovoiteella ja uudella pyjamalla, ja menna sitten nukkumaan kuunellen jotain rentoutusjuttua. Pitaa ajatella etta keho on sun temppeli jota sina huollat mahdollismman hyvin ja kunnioittaen. Ala puhu ilkeesti itsellesi.
Ajan kanssa asiat aina jarjestyy jotenkin.
Kaikkea hyvaa sinulle !
Naksu kirjoitti:
voi etta on ilkeeta porukkaa taalla. Ihmeellista etta jotkut saa kiskseja ilkeilysta netissa, ei mahdu mun tajuntaan.
Mutta asiaan. Joo kuormittavat elamantilanetta on vaikeita etenkin kun ne pitkittyvat ja tuntuu etta ei ole mitaan mahdollisuutta hallita niita. Se hallinnottumuus myos ikaankuin siten heijastuu kehoon jota ei myoskaan voi hallitua: tulee kierre jossa ei saa unta, kilot kertyy, nivelet kipeytyy, tulee kaikennakosia kipuja jne. Beeen there. Teidan etta tilanteesi on vaikea ja otan osaa !
Mulla ei ole mitaan poppaskonstia tarjota koska en semmosta ole loytanyt. Ehka ihan ensin sanoisin etta sun pitaa olla armollinen itsellesi eika soimata itseasi kiloista. (helppo sanoa).
Sitten sanoisin etta mun mielesta ei kannata laihduttaa vaan ennemminkin pyrkia syomaan "normaalisti" ja laittaa keho liikkumaan lempeesti. Kavella mahdollismman paljon joka paiva, venytella joka paiva, edes vahan. Hellitella kehoa esim vartalovoiteella ja uudella pyjamalla, ja menna sitten nukkumaan kuunellen jotain rentoutusjuttua. Pitaa ajatella etta keho on sun temppeli jota sina huollat mahdollismman hyvin ja kunnioittaen. Ala puhu ilkeesti itsellesi.
Ajan kanssa asiat aina jarjestyy jotenkin.
Kaikkea hyvaa sinulle !
Suuret kiitokset, tämä oli niin kiltti ja hyväntahtoinen viesti että ihan liikutuin. Ehkä ihmisyys ei ole vielä kadonnutkaan :) ap
Sun olisi hyvä hoitaa stressi ja unettomuus päiväjärjestyksestä ensin. Pystytkö muuttamaan jotenkin omaa elämääsi? Tai oppia suhtautumaan asioihin toisella tavalla.
Itselleni stressi kyllä aiheutti liiallista laihtumista.
Joillain on geneettinen unettomuus. Meidän suvissa naisilla on tämä vaiva ja se puhkeaa siinä 35v iässä. Sen jälkeen jatkuu hamaan loppuun eli sitä ei voi hoitaa pois tai parantaa. Minulla on tämä, sisarella samoin, äidillä, äidinäidillä jne. Ja se pahenee erityisen pahaksi kun esivaihdevuodet alkaa. Ilmiöön kuuluu että valvominen on klo 02-07 välillä eli joka yö valvotaan useita tunteja ja sitten seiskalta pitääkin jo herätä töihin. Äidilläni homma on helpompi kun on eläkeläinen, mulla vaikea kun on työ ja pieniä lapsia.
Eipä oikein voi muuta luin hyväksyä asian. Ja välillä sitten lääkkeillä nukkua hetkellisesti. Pitkäaikaisesti lääkkeitä ei kannata käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Stressaantuneena ei voi laihduttaa.
Keho takertuu energiaan kun on energiaton olo.Ainoa tapa laihduttaa on rakastaa omaa kehoaan niin paljon, että huolehtii levontarpeesta ja energiansaannista ajallaan. Vasta sitten aineenvaihduntakin voi normalisoitua.
Hoida stressiä liikunnalla ja draamaa välttämällä, niin koko olo kohenee.
Miksi sitten samalla toiset laihtuu stressin takia? Siksi että me kaikki reagoimme stressiin eri tavoin. Sinällään samaa mieltä siitä, että stressiä pitäisi hoitaa.
Suomessa on yli 500 000 kroonisesta unettomuudesta kärsivää. Just oli jossain lehdessä tästä juttu. Sitten vielä 1,5 milj sellaista jotka tilapäisesti kärsii unettomuudesta. Ja kso osa tuosta puolesta miljoonasta nukkuu ainostaan kemiallisesti eli tainnuttavilla lääkkeillä.
Tässä yhteiskunnassa on pahasti vialla jotain kun mt-ongelmat on räjähtäneet, unettomuus on räjähtänyt ja stressi on räjähtänyt. Ihmisen biologia ja perimä ei kestä tätä kilpiluyhteiskuntaa, suorittamista ja jatkuvaa kiirettä, hätää ja stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoa korreloi älykkyyden kanssa. Jos vain olet tyhmä ja siksi läski?
Jos luit aloituksen olen aina ennen ollut hoikka, siis 40 v elämästäni. Äo:ni on 140 joten en ole tyhmä. Virallinen mensatulos. Olen myös lisensiaatti.
Sinun älystäsi sen sijaan en ole varma. Ap