Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras laihdutustapa kun on stressi/unettomuus

Vierailija
12.02.2022 |

Olen ollut aina hoikka, jop laiha, kunnes phan stressin ja vaikean usean vuoden unettomuuden jälkeen lihoin 16kg. Ne ei lähde pois millään, siis millä nyt olen kokeillut.
Olen kokeillut pätkäpaastoa, ei lähtenyt. Olen kokeillut kalorinrajoitusta, ei toimi, ennenkuin vasta 1000kcal ravinnolla jolloin pyörryin. Jos oli joku 1200-1400kcal niin ei tippunut.

Miten se keto tai vhh? Sitä en ole kokeillut koska olen ajatellut etten jaksa, kun liikun kuitenkin ja hiilareita tarvii liikkumiseen.

Ja miten vhh onnistuisi kun en syö lihaa? Kala ja munat on ainoa eläinproteiinilähde mulle.

Unettomuus vaan jatkuu ja tuskin poistuu enää. Elämäntilanne erittäin stressaava ja en voi yksin korjata tilannetta (en jaksa nyt tarkemmin avata), mutta sen toki voin tehdä että yritän rentoutua jne . Se vaan ei auta unettomuuteen.

Muita jotka onnistuneet laihtumaan stressaavassa tilanteessa? Miten sen teit?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stressaantuneena toimii vain VHH.

Ohis mutta saisiko perustelut

Stressaantuneena hiilarit kerääntyvät helpommin keskivartalolle hormonaalista syistä.

Vierailija
22/94 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskity syömään hyvin ja terveellisesti, runsaasti kasviksia, kuitua jne. Laihduttamisen aika on vasta kun elämäntilanne helpottaa ja sinulla on siihen enemmän voimavaroja. Olethan hakenut apua unettomuuteesi?

https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/itsehoito…

Ainoa apu mitä saa on lääkkeet. Mitään keskusteluapua ei saa julkiselta puolelta vaikka olen pyytänyt… tämä sama on varmaan kaikilla jotka pahasta unettomuudesta kärsii. Välillä joudun toki ottamaan lääkkeitäkin esim jos olen valvonut useamman yön liki kokonaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen oli sun 1200 kalorin ruokapäiväkirja? Onko sulla esim listata viikon ruokia tänne. Oletan, että olet ne johonkin kirjannut kaikki, koska muuten ei kukaan kykene tietämään onko syönyt 1200 kaloria vai ei. 

Esim näin:

Klo 12 keitto ja raejuustl

Klo 15 voileipiä 2

Klo 17 salaatti ja tofua

Klo 20 voileipä, rahka tai jugurtti

....eli et ole koskaan oikeasti mitään päiväkirjaa tehnyt, koska eihän noissa edes näy mitä kaikessa on, paljon ne painaa / ovat määrältään jne. 

Oletko siis ihan heittämällä vetänyt, että tuossa on 1200 kaloria? Koska voin olla lähes varma, että tuossa on enemmän, kuin 1500.

Vierailija
24/94 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen oli sun 1200 kalorin ruokapäiväkirja? Onko sulla esim listata viikon ruokia tänne. Oletan, että olet ne johonkin kirjannut kaikki, koska muuten ei kukaan kykene tietämään onko syönyt 1200 kaloria vai ei. 

Esim näin:

Klo 15 voileipiä 2

Klo 17 salaatti ja tofua

....eli et ole koskaan oikeasti mitään päiväkirjaa tehnyt, koska eihän noissa edes näy mitä kaikessa on, paljon ne painaa / ovat määrältään jne. 

Oletko siis ihan heittämällä vetänyt, että tuossa on 1200 kaloria? Koska voin olla lähes varma, että tuossa on enemmän, kuin 1500.

Ota huomioon että liikun 400kcal päivässä. Olen laskenut tarkkaan kaiken. Ap

Vierailija
25/94 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kannattaa syödä vähemmän

Kokeiltu on ja 900-1000kcal ravinto johti heikotukseen ja pyörtymiseen. Varmaan se sit pitää vaan kestää ;) ap

Tyhmyytesi takia pyörryt, ei ravinnon määrän takia.

Vierailija
26/94 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quotej=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että tulee pää kipeäksi kun lukee ihmisten valituksia laihduttamisesta. Se ei ole niin vaikeaa...

Se on vaikeaa, kun stressi sotkee hormonit. Laihdutus on juurikin sitä että hormonit toimisi odotetusti.

No lopeta se stressaaminen. Oletko vähän tyhmä?

Se ei poistu päätöksellä koska liittyy elämäntilanteeseen. Tähän liittyy työt, asunnot, lainat, sukulaiset jne ja ei katoa vain sillä että enpä stressaa

Kyllä voit vaikuttaa. Leikkaat vain stressin aiheet pois. Tai noh, aivan sama minulle. Pysy stressaantuneena ja läskinä. Toivottavasti kuolet nuorena syöpään koska tyhmyys ei tapa sinua riittävän nopeasti. Hyvää viikonloppua.

Se on helppo sun ohjeistaa puskista tajuamatta kokonaisuutta. Ei niin vaan voi leikata hometaloa, sairasta omaista jne asioita elämästä vaikka ehkä haluaisi. Mukavaa että olet noin lämmin läheiselle että toivot vaikeassa elämäntilanteessa olevalle syöpää ja kuolemaa. Oletko ihan terve? Ap

SIIS miksi ostit hometalon? Kävitkö edes paikalla? Kyllä se läheinen pian pois kuolee joten turha stressata.

Niissähän aina lukee lappu ”hei. Olen hometalo”

Vierailija
27/94 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim näin:

Klo 15 voileipiä 2

Klo 17 salaatti ja tofua

Ja silti et saa tuloksia. Tyhmyytesi lihottaa?

Vierailija
28/94 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim näin:

Klo 15 voileipiä 2

Klo 17 salaatti ja tofua

Mitä on tuo liikuntasi?

Jos olet laskenut kaiken tarkkaan, niin ehkä sinun kannattaisi uudelleen kokeilla, että teet tänne palstalle viikon ruokapäiväkirjan, jossa punnitset kaikki ja laitat kaikki määrät tänne. On helpompi sitten arvioida missä menet pieleen. 

Nimittäin tiedän itse, että voileivissä on todella paljon kaloreita. Joten epäilen tätä tarkkaan laskemista. 

Vierailija
29/94 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kannattaa syödä vähemmän

Kokeiltu on ja 900-1000kcal ravinto johti heikotukseen ja pyörtymiseen. Varmaan se sit pitää vaan kestää ;) ap

Tyhmyytesi takia pyörryt, ei ravinnon määrän takia.

Kiitos kauniista sanoista, olen kyllä älykäs ja koulutettu, mutta kokeilepa tällaista elämäntilannetta niin huomaisit itsekin että vaikka mitä teet, et laihdu.

Eli siis ainoa millä laihdun on alle 1000kcal dieetti. Pyysin muita ohjeita, ei tullut. Joudun siis palaamaan sitten 900kcal ruualle ilmeisesti…

Vierailija
30/94 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että tulee pää kipeäksi kun lukee ihmisten valituksia laihduttamisesta. Se ei ole niin vaikeaa...

Ai että tulee pää kipeäksi joidenkin typeryydestä!

Ei kaikki asiat suju sormia napsauttamalla varmaan sinultakaan?

Mikset hae lääkikseen? Sen kun luet vaan pääsykokeisiin!

Miten maratonin juokseminen on niin hankalaa? Tossut jalkaan vaan ja treenaamaan!

Moni asia vaatii paljon pitkäjänteisyyttä ja itsekuria vaikka olisikin asia minkä toivoisi tapahtuvan!

Olen itsekin laihduttanut ja tiedän kuinka hemmetin vaikeaa se ajoittain on. Olen laihduttanut reilun neljän vuoden aikana 30 kiloa. Elämäntapamuutoksella, mutta aina kun olen varsinaisesti laihtunut on se vaatinut suoraan sanottuna nälän näkemistä ja mielitekojen vastustamista. Silloin kun en laihduta niin keskityn pitämään painon siinä mihin se on tippunut. Vielä on viitisen kiloa tiputettavaa ja tässä kerään taas motivaatiota sen pudottamiseen. Ei ole helppoa. En ole halunnut pikalaihdutusta (enkä siihen nyt pystyisikään) koska haluan että painonhallinta sujuu helposti. Kokemuksesta tiedän että lihon helposti takaisin jos laihdutan nopeaan tahtiin. Esim puolessa vuodessa 40 kiloa. Olen tuonkin tehnyt ja vuoden sain pidettyä painon kurissa työllä ja tuskalla. Sitten lihoin takaisin.

Nyt painonhallinta ei tuota ongelmia enkä edes ajattele sitä.

Vierailija
31/94 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on helvetin ilkeitä ja hulluja. Vaikeassa tilanteessa olevaa kohtaan pitäisi tuntea myötätuntoa. Ahdistavassa tilanteessa missä vastoinkäymiset kasaantuu, on ilmankin koko ajan pala kurkussa ja hirveä hätä ja pelko. Been there, ja oli aivan hirveää aikaa.

Vierailija
32/94 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaako kukaan sitä että mitään neuvoja ei tule mutta kaikki oksentaa omaa pahaa oloaan apta haukkumalla ja toivomalla kaikkea pahaa kuten syöpää? Huomaatteko miten sairas tää palsta on? Miten sairaita ihmisiä täällä on?

Vierailija
33/94 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim näin:

Klo 15 voileipiä 2

Klo 17 salaatti ja tofua

Ilmainen neuvo:

Aamupala.

Ei ole ihme, ettei sun keho tohdi nukahtaa, kun tietää heräävänsä kitumaan! Ilmeisesti myös torkutat aamulla, kun vasta 12 syöt?

Ymmärräthän, ettet voi kohdella kehoasi noin. Se vie sinut paikkoihin, pitää sinut pystyssä. Se on arvokas. Sun täytyy antaa sille riittävät ruokatauot ja sitä kautta lupa normaaliin päivärytmiin (johon kuuluu iltaväsymys ja yöuni)

Vierailija
34/94 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaako kukaan sitä että mitään neuvoja ei tule mutta kaikki oksentaa omaa pahaa oloaan apta haukkumalla ja toivomalla kaikkea pahaa kuten syöpää? Huomaatteko miten sairas tää palsta on? Miten sairaita ihmisiä täällä on?

En nyt täysin ymmärrä tätä. Pitäisikö meidän vain nyökytellä, ettei mikään dieetti sovi AP:lle, vai sen sijaan pyrkiä etsimään onko AP itse tehnyt jotain väärin näiden dieettien kanssa? Jos ei ole itse rehellinen siitä mitä on syönyt ja tehnyt, niin ei ikinä tule myöskään laihtumaan.

Itse syön 1200 kaloria ja minulla on ollut jo puolivuotta kestävä stressitilanne. Olen silti laihtunut, en nopeasti, mutta silti laihtunut koska lasken tarkkaan kalorini ja tiedän mitä syön. Olen myös rehellinen itselleni siitä, että joinain päivänä mässytän ja silloin en laihdu. Esimerkiksi eilen kalorini menivät miinukselle -700, kun söin mozzarellatikkuja ja sipsejä (kiitos menkkojen). Paino tosin pysynyt samana. Kirjaan aina kaiken ylös, koska viikon kahden päästä ei saata enää muistaa, että tuli mässytettyä noita herkkuja ja sen takia paino voi junnata hetken aikaa taas. 

Vierailija
35/94 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt täysin ymmärrä tätä. Pitäisikö meidän vain nyökytellä, ettei mikään dieetti sovi AP:lle, vai sen sijaan pyrkiä etsimään onko AP itse tehnyt jotain väärin näiden dieettien kanssa? Jos ei ole itse rehellinen siitä mitä on syönyt ja tehnyt, niin ei ikinä tule myöskään laihtumaan.

Itse syön 1200 kaloria ja minulla on ollut jo puolivuotta kestävä stressitilanne. Olen silti laihtunut, en nopeasti, mutta silti laihtunut koska lasken tarkkaan kalorini ja tiedän mitä syön. Olen myös rehellinen itselleni siitä, että joinain päivänä mässytän ja silloin en laihdu. Esimerkiksi eilen kalorini menivät miinukselle -700, kun söin mozzarellatikkuja ja sipsejä (kiitos menkkojen). Paino tosin pysynyt samana. Kirjaan aina kaiken ylös, koska viikon kahden päästä ei saata enää muistaa, että tuli mässytettyä noita herkkuja ja sen takia paino voi junnata hetken aikaa taas. 

1200 kcal on kitukuuri. Ketoilijat syö 2500kcal ja laihtui

Vierailija
36/94 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten?

Vierailija
37/94 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim näin:

Klo 15 voileipiä 2

Klo 17 salaatti ja tofua

Ilmainen neuvo:

Aamupala.

Ei ole ihme, ettei sun keho tohdi nukahtaa, kun tietää heräävänsä kitumaan! Ilmeisesti myös torkutat aamulla, kun vasta 12 syöt?

Ymmärräthän, ettet voi kohdella kehoasi noin. Se vie sinut paikkoihin, pitää sinut pystyssä. Se on arvokas. Sun täytyy antaa sille riittävät ruokatauot ja sitä kautta lupa normaaliin päivärytmiin (johon kuuluu iltaväsymys ja yöuni)

Tuo on siksi että siinä on pätkäpaaston syömisikkuna.

Vierailija
38/94 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten?

Esim olisiko hyvä ihmisten miettiä omaa käytöstään?

Vierailija
39/94 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvosta, mutta minä en kituile ja saan ihan tarpeeksi energiaa saamastani ravinnosta. Minua ei kiinnosta ketodieetti, koska haluan tulevaisuudessa syödä hiilareita. 

Vierailija
40/94 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvosta, mutta minä en kituile ja saan ihan tarpeeksi energiaa saamastani ravinnosta. Minua ei kiinnosta ketodieetti, koska haluan tulevaisuudessa syödä hiilareita. 

Ettäs olet tyhmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän