Miksi muumeissa
Eli siis salkkari-kejun innoittamana kerätään hauskoja/outoja huomioita muumeista :D Voin aloittaa: miksi muumit ovat muuten alasti, mutta mennessään uimaan laittavat uimahousut?
Kommentit (1308)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Muumit eivät huomanneet jaksossa "Pikkuruiset vieraat" Mörköä kuistin edessä heti?
Muikkunenhan katsoi suoraan Mörköön päin, miksei sanonut toisille?
Ja seuraavan jakson alussa sanottiin, että Nuuskamuikkunen meni telttaan nukkumaan. Luulenpa että itse olisin jäänyt nukkumaan Muumitaloon. Mistä nimittäin tietäisin, ettei Mörkö ilmaantuisi teltalle tiedustelemaan, että olisiko minulla mahdollisesti Tiuhdin ja Viuhdin varastama rubiini.
Ja olisihan se melkoisen kylmä nukkua jos joka paikka telttaa myöten jäätyisi. Tuo sama jakso on lapsena aiheuttanut minulle sellaiset traumat, että talvella en tykkää olla pimeällä ulkona :/
Vierailija kirjoitti:
Miksi huonokuuloinen kilpikonna, jolle Muumipeikko ja Nipsu antavat nuorennuslääkettä, sanoo ennen tätä toivottavansa iloista joulua, kun Muumipeikko tervehtii häntä?
Koska herra kilppari oli dementoitunut :D
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:25"]
Osaako joku kertoa, mitä se kilpikonna sanoo kun juo sitä nuorennuseliksiiriä? Se sanoo jotain "lämmittää mukavasti sgjghncjn alla"...en ikinä saa tuosta yhdestä sanasta selvää!
Lämmittää mukavasti sylin alla
Sydänalaa
Miksi Myy ihastuu Nuuskamuikkuseen ja kysyy tätä heilakseen, vaikka he ovat sisaruksia? Eikö Myy tiedä sitä, vai onkohan tämä ihastuminen vain piirretyissä, eikä alkuperäisessä tarinassa ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Myy ihastuu Nuuskamuikkuseen ja kysyy tätä heilakseen, vaikka he ovat sisaruksia? Eikö Myy tiedä sitä, vai onkohan tämä ihastuminen vain piirretyissä, eikä alkuperäisessä tarinassa ollenkaan?
En ole katsonut muumeja pitkään aikaan, mutta minun mielestäni Myy ei oikeasti ihastunut Muikkuseen. Hänellä oli vaan poikkeuksellisen paljon rakkautta/kevättä rinnassa (joka lienee harvinaista myylle?) ja "koska Niiskuneidilläkin on heila" .....
Demittäjäcool kirjoitti:
Lintujaksossa sanotaan suomeksi "linnuilla on linnun aivot".
Ruotsiksi: fåglarna har liten hjärna!
Mustassa kreivittäressä sanotaan suomeksi: Täysin tärähtänyttä väkeä! Ruotsiksi taas: Stackars baron Krille! (suom. Paroni Krille -parka)
Tiuhti ja Viuhti -jaksossa japaniksi Mymmeli kertoo kohtaamisestaan heidän kanssaan, että olivat ilmeisesti pariskunta mutta hän saattaa olla väärässäkin. Ja kun pikkuruiset vieraat pääsevät ovelle asti, Tiuhti tosiaan esittelee Viuhtin vaimonaan!! Tiuhtin sukupuoli ei taida tulla missään kohtaa sarjassa esille? Mahtoivatko tekijät edes ymmärtää, että molemmat ovat naisia (ja tosiaan hahmot tai ainakin nimet perustuvat Toveen ja hänen naisystäväänsä Vivicaan).
Mörkö taas kuvataan "kauheaksi naiseksi" ja "naispuoliseksi hirviöksi", en kyllä osaa japania, nuo ilmaukset ovat enkkuteksteistä. Ehkä sukupuolta ei niin korosteta japaniksi tms?
Noissa japanindubeissa enkkutekstillä on hauska kun tekstiin on laitettu hahmojen japanilaiset nimet, esim Niiskuneiti = Floren :D
Eikös Majakka-jaksossa kun aavelaiva tulee kohti ja Muumipappa sanoo: "Joka mies kannelle", niin hän tarkoittaa tuolla aavelaivan miehistöä. Tai siis eiväthän he tässä vielä tiedä, että se on aavelaiva. Kun joskus Youtubessa näin tällaisen kommentin: "Joka mies kannelle? Eiks ne kaikki oo jo kannella? :D"
Vierailija kirjoitti:
Tiuhti ja Viuhti -jaksossa japaniksi Mymmeli kertoo kohtaamisestaan heidän kanssaan, että olivat ilmeisesti pariskunta mutta hän saattaa olla väärässäkin. Ja kun pikkuruiset vieraat pääsevät ovelle asti, Tiuhti tosiaan esittelee Viuhtin vaimonaan!! Tiuhtin sukupuoli ei taida tulla missään kohtaa sarjassa esille? Mahtoivatko tekijät edes ymmärtää, että molemmat ovat naisia (ja tosiaan hahmot tai ainakin nimet perustuvat Toveen ja hänen naisystäväänsä Vivicaan).
Mörkö taas kuvataan "kauheaksi naiseksi" ja "naispuoliseksi hirviöksi", en kyllä osaa japania, nuo ilmaukset ovat enkkuteksteistä.
Ehkä sukupuolta ei niin korosteta japaniksi tms?
Minä olen aina luullut, että Tiuhti on miespuolinen ja Viuhti naispuolinen.
Sarjassa esiintyneistä kolmesta miespuolisesta kummituksesta majakkasaaren kummitusta esittää Eero Ahre, ja kummitusta, joka suuttuu Nipsulle tämän kummittelun takia esittää Ilkka Merivaara, mutta esittääkö Eero Ahre myös Muumipapan nuoruuden kummitusta? En ole tuota viimeistä löytänyt mistään, joten siksi kysyn.
Kyllä se mun mielestä Nipsulta kuulostaa. Ja imdb:ssä se taitaa olla listattuna niiden jaksojen kohdalla rooleissa Nipsu/Hosuli/Kummitus.
Katsoin jo kaikki ne, jotka ovat C Moressa. Kyllä nauratti joissakin kohdissa kun oli niin surkeasti dubattu.
Moi, tämä Ruotsissa katseleva täällä taas. Yritettiin katsoa jaksoja ruotsiksi youtubesta, mutta ruotsinkielisetkin jaksot oli poistettu ja ruudussa luki poiston syynä, että rikkoi MTV OY:n oikeuksia. Milläs logiikalla MTV oy omistaa ruotsinkielisetkin muumit??
Sarjassa Niiskuneiti ja Niisku asuvat aika isossa talossa kahdestaan. Missä heidän vanhempansa ovat, kun ei heitä kertaakaan edes mainita?
Vierailija kirjoitti:
Sarjassa Niiskuneiti ja Niisku asuvat aika isossa talossa kahdestaan. Missä heidän vanhempansa ovat, kun ei heitä kertaakaan edes mainita?
Niisku vaikuttaa täysi-ikäiseltä ja Niiskuneitikin varmasti teini, että hyvinhän siinä pärjää. Nipsu kyllä ei selviäisi ilman Muumeja, minne lie Hosuli ja Sosuli häipyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niisku vaikuttaa täysi-ikäiseltä ja Niiskuneitikin varmasti teini, että hyvinhän siinä pärjää. Nipsu kyllä ei selviäisi ilman Muumeja, minne lie Hosuli ja Sosuli häipyneet.
Niin, Nipsuhan on vähän niin kuin Muumien ottolapsi.
Katsoiko?! Hyi s#.... Minä pelkään Mörköä vieläkin, ja olen pian 29v. Naurakaa pois vaan, mutta se olemus,ääni ja erityisesti se musiikki, ja raahaava ääni, ja narina, josta heti tietää, että nyt Mörkö tulee..... Hyi s#.....
Nipusuhan sen taisi lopulta sitten näki ja kiljui, siinä vaiheessa kun olio oli jo hyvä ettei tupaan tunkeutumassa ja Nipsu sai elämänsä hepulin.....