Miksi muumeissa
Eli siis salkkari-kejun innoittamana kerätään hauskoja/outoja huomioita muumeista :D Voin aloittaa: miksi muumit ovat muuten alasti, mutta mennessään uimaan laittavat uimahousut?
Kommentit (1308)
Vierailija kirjoitti:
Kun Muumipeikko lähti seuraamaan Nipsua lammelle, jossa oli vedenneito, miten Nipsu ei huomannut häntä?
Miksi olisi huomannut? Hänhän kulki koko ajan eteenpäin, ja Muumipeikko meni kiven taakse piiloon, kun Nipsu katseli ympärilleen ennen sumuista metsää.
Tässä kuussa muuten tuli kuluneeksi 25 vuotta Muumilaakson tarinoiden ensiesityksestä Suomessa, huikeaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Muumipeikko lähti seuraamaan Nipsua lammelle, jossa oli vedenneito, miten Nipsu ei huomannut häntä?
Miksi olisi huomannut? Hänhän kulki koko ajan eteenpäin, ja Muumipeikko meni kiven taakse piiloon, kun Nipsu katseli ympärilleen ennen sumuista metsää.
No kun sellainen läski tulee perässä ja läähättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun sellainen läski tulee perässä ja läähättää.
Ihmeen hyväkuntoisia tuntuvat muumit ja niiskut sellaisiksi läskeiksi olevan.
Miksi huonokuuloinen kilpikonna, jolle Muumipeikko ja Nipsu antavat nuorennuslääkettä, sanoo ennen tätä toivottavansa iloista joulua, kun Muumipeikko tervehtii häntä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi huonokuuloinen kilpikonna, jolle Muumipeikko ja Nipsu antavat nuorennuslääkettä, sanoo ennen tätä toivottavansa iloista joulua, kun Muumipeikko tervehtii häntä?
Sekoittaa Muumipeikon Joulupukkiin.
Mitä Niiskuneiti huutaa, kun Vilijonkka kaataa soppakulhon hänen päähänsä? Jotain: "Maanpetos! Minä haluan vartijani!" Mutta mitä sen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Mitä Niiskuneiti huutaa, kun Vilijonkka kaataa soppakulhon hänen päähänsä? Jotain: "Maanpetos! Minä haluan vartijani!" Mutta mitä sen jälkeen?
Ainakin rääkäisi että "älkää käyttäkö sitä nimeä!!" kun muut tulivat paikalle ja kutsuivat Niiskuneidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin rääkäisi että "älkää käyttäkö sitä nimeä!!" kun muut tulivat paikalle ja kutsuivat Niiskuneidiksi.
Niin kyllä. Mutta tarkoitin välittömästi tuon jälkeen.
Eivätkös eläintarhan miehet, jotka yrittivät hakea eläimet pois Muumitalosta, olleet samasta eläintarhasta, jonne eläimet lopulta palasivat? Miksi he eivät sitten olleet eläimiä vastassa, kun muumit saattoivat ne sinne, ja joutuivat vielä itsekin häkkiin?
Miksei jaksossa "Muumipeikko ja Haisuli vaihdokkaina" Haisuliksi muuttunut Muumipeikko kysynyt vastaantulijalta: Oletko nähnyt Muumipeikkoa? Hänhän oli jo siinä vaiheessa huomannut, että he olivat vaihtuneet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muumipappa ja muumimamma nukkuvat eri sängyissä? Oon aina ihmetellyt sitä.
Miksi pikkumyy ei voinut kirjoittaa muille, kun ei ääntä lähtenyt.
Miksi muumipeikko suree nuuskamuikkusen lähtöä etelään, kun nukkuu joka tapauksessa koko talven ja näkee hänet heti kun herää?
Mistä muumit hommaavat kaikki ruokatarvikkeet ja huonekalut?
Miksi haisuli puhuu pankkiryöstöistä vaikkei pankkia ole lähimaillakaan?
"Ennen vanhaan" (johon muumitkin kai "sijoittuvat") oli tavallista, että aviopuolisoilla oli omat sängyt. Käykääpä vaikka katsomassa jossain vanhoissa kotimuseoissa.
Sitä olen ihmetellyt, miksi Nipsu himoitsee rahaa, kun ei sitä ilmiesesti Muumilaaksossa mihinkään tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muumipappa ja muumimamma nukkuvat eri sängyissä? Oon aina ihmetellyt sitä.
Miksi pikkumyy ei voinut kirjoittaa muille, kun ei ääntä lähtenyt.
Miksi muumipeikko suree nuuskamuikkusen lähtöä etelään, kun nukkuu joka tapauksessa koko talven ja näkee hänet heti kun herää?
Mistä muumit hommaavat kaikki ruokatarvikkeet ja huonekalut?
Miksi haisuli puhuu pankkiryöstöistä vaikkei pankkia ole lähimaillakaan?"Ennen vanhaan" (johon muumitkin kai "sijoittuvat") oli tavallista, että aviopuolisoilla oli omat sängyt. Käykääpä vaikka katsomassa jossain vanhoissa kotimuseoissa.
Sitä olen ihmetellyt, miksi Nipsu himoitsee rahaa, kun ei sitä ilmiesesti Muumilaaksossa mihinkään tarvitse.
No ei Muumilaaksossa, mutta jos hän esim. lähtisi kiertämään maailmaa.
Oi muumiketju! Mulle lapsena Mörkö oli ehkä pelittavin asia maailmassa, kunnes mua alkoi naurattaa ajatus siitä, että eihän se edes mahtuisi meidän etuovesta sisälle :D ei pelottanut enää sen jälkeen.
Aavelaiva oli myös karmiva, mutta sen musiikin vuoksi. Ne muumilaakson aaveet kun tuppasivat olemaan aina melko tylsiä luonteeltaan.
Mäkin mietin aina tuota Nipsun rahan perässä juoksemista. Esim. kun muumit rakentavat Niiskulle vajaa, ja Niisku lupaa Nipsulle työstä ihan yhden kultakolikon. "Oikea kultakolikko! Se vasta on jotakin!". Ei Nipsu itseään ainakaa ylihinnoittele..
En ole lukenut vielä ketjua, mutta vastaan koska kello kohta 23.00
Miks Nuuskis ei opettele muita biisejä? Osaako se muita kuin sen yhden, en muista.
En tiedä onko tätä jä mietitty: miksi Pikku Myy on minikokoinen kun hänen sisarensa Mymmeli on normaalikokoinen? Onko heillä sama isä? Joskus jostain luin että Juksu (Muumipapan muistelmissa) olisi Nuuskamuikkusen ja Pikku Myyn isä eli Myy ja Nuuskis on sisaruspuolia.
Luin huvikseni wikipediasta jaksokuvaukset ja tämä yllätti Auringonpimennys-jaksossa:
"Muumit valmistautuvat katsomaan auringonpimennystä, mutta pilvet ovat huolena. Noita manaa tuulet ajamaan pilviä pois, sillä hän uskoo voimiensa vahvistuvan auringonpimennyksen aikana. Tuuli pudottaa Noidan luudalta pusikkoon ja hänet viedään Muumitaloon toipumaan, mistä hän ei ole ollenkaan mielissään."
Aiheuttiko Noita siis sen tuulen? Kyllähän se sitä yllytti, mutta en ajatellut sitä minään loitsuna vaan samantyyppisenä kuin Muumipeikon "pilvet, menkää pois".
Missä jaksossa Nuuskamuikkunen sanoo: Jaa? Käyttää hän sitä varmasti useammassakin kuin yhdessä jaksossa, mutta mistä jaksosta on se "jaa", josta löytyy videoita Youtubesta.