Miten te muut jaksatte vuosikausien yksinäisyyttä?
Oon viimeksi käynyt tutun kanssa livenä kahvilla noin vuosi sitten. Sukulaisia näin joulunpyhinä. En juttele arkisin kenenkään muiden kuin kaupanmyyjän kanssa, jolle sanon hei ja kiitos. Viimeisin seurustelu oli noin 6 vuotta sitten ja selibaatti on kestänyt yhtä kauan. Viimeisimmästä halista noin noin viisi vuotta. Miten te muut jaksatte tyytyväisinä?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen melko varma, että Suomessa eletään ihan maailmanlaajuisesti ajatellen erittäin eristäytynyttä elämää. Eivät jossain Espanjassa tai vaikkapa USA:ssa eronneet äidit ja isät tai muuten vaikkapa päälle nelikymppisinä eronneet jää sinkuiksi lopuksi iäkseen, vaan tapaavat uusia ihmisiä ja muodostavat uusia parisuhteita ja perheitä. Jo Ruotsissa on sosiaalisempaa elämä. Suomessa on jonkinlainen kunnia-asia rääkätä itseään yksinäisyydellä vuodesta toiseen. Suomessa jos jää sinkuksi lähellä neljääkymppiä, on yleensä yksinäinen loppuelämä tiedossa. :([
Ruotsiin tuotettiin musut. Myös Ruotsin loppulaulu on alkanut. Aivan äskettäin kantaruotsalaisten syntyvyys kääntyi laskuun, ensi kertaa n. 200 vuoteen.
Ei ole minusta tummemmatkaan koskaan kiinnostuneet. Eivät tee aloitteita tai tule juttelemaan. En ole lainkaan rasisti edes.
Ap
Jaaha, 0/5.
Ei ole provo. En ole heidän peräänsä erityisesti, mutta voisin kiinnostua jostain fiksusta ja kivasta tyypistä ihon- tai hiustenväristä riippumatta. Muttei ole mitään kontaktia heihinkään, eivätkä he lähesty myöskään koskaan. Olen varmaan liian tylsän oloinen hissukkanainen.
Ap
No ja miksi et sitten lähesty itse?
Se on miehen tehtävä.
Ap
Mä en kirjoittanut tuota, mutta sinänsä oon samaa mieltä. Uskoisin, että parisujde epäonnistuu, jos nainen on liian aktiivinen.
Yhden kommentin myötä tosin tajusin sen, että olen kyllä miehiä kohtaan muutenkin aika etäinen. En vahingossakaam ota liian pitkää katsekontaktia tai puhu mitään. Enkä oikein ymmärrä liian kaverillista suhtautumista, vaan mut pitäisi vampata/iskeä todella elokuvamaiseen tyyliin ja röyhkeästi, jotta tajuaisin, että mies on tosissaan edes. En osaa flirttailla, enkä tunnista flirttiä lainkaan. Miehen pitäisi olla todella suorapuheinen ja röyhkeä sekä mennä suoraan asiaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen melko varma, että Suomessa eletään ihan maailmanlaajuisesti ajatellen erittäin eristäytynyttä elämää. Eivät jossain Espanjassa tai vaikkapa USA:ssa eronneet äidit ja isät tai muuten vaikkapa päälle nelikymppisinä eronneet jää sinkuiksi lopuksi iäkseen, vaan tapaavat uusia ihmisiä ja muodostavat uusia parisuhteita ja perheitä. Jo Ruotsissa on sosiaalisempaa elämä. Suomessa on jonkinlainen kunnia-asia rääkätä itseään yksinäisyydellä vuodesta toiseen. Suomessa jos jää sinkuksi lähellä neljääkymppiä, on yleensä yksinäinen loppuelämä tiedossa. :([
Ruotsiin tuotettiin musut. Myös Ruotsin loppulaulu on alkanut. Aivan äskettäin kantaruotsalaisten syntyvyys kääntyi laskuun, ensi kertaa n. 200 vuoteen.
Ei ole minusta tummemmatkaan koskaan kiinnostuneet. Eivät tee aloitteita tai tule juttelemaan. En ole lainkaan rasisti edes.
Ap
Jaaha, 0/5.
Ei ole provo. En ole heidän peräänsä erityisesti, mutta voisin kiinnostua jostain fiksusta ja kivasta tyypistä ihon- tai hiustenväristä riippumatta. Muttei ole mitään kontaktia heihinkään, eivätkä he lähesty myöskään koskaan. Olen varmaan liian tylsän oloinen hissukkanainen.
Ap
Se on miehen tehtävä.
Ap
Miksi se on miehen tehtävä?
Se nyt vain on, aina ollut. Miksi sen pitäisi olla naisen homma?
AP
Tämä ei ole ap. Silti olen käytännössä samaa mieltä.
T. Oikea ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele niin, että onnesi hinta on yksinäisyys. Itse ajattelen usein niin, että parisuhde vain toisi kaikkia murheita ja vaivaa, eikä enää olisi vapautta. Olen ollut naimisissa kahdesti ja ei se ole mua varten. Muutama hali on liian kova hinta vapaudesta.
Olen samaa mieltä. Itselleni tärkeintä on vapaus. (Pari)suhteet tuovat mukanaan draamaa, kontrollointia ja kompromisseja, enkä halua niitä elämääni. Joskus saattaa tulla joku "halipula", mutta silloin vaan pitää muistuttaa itselleen että se ei ole sen arvoista. Ihminen ei ole laumaeläin.
Itse en niinkään kaipaa läheisyyttä vaan vaihtelevaa seksiä. Tinder sopii tähän tarkoitukseen oivallisesti. Tulee siinä samalla juteltuakin jonkin verran. Hyvä diili! N38
Olen läski ja itsetuhoinen luuseri!
AP
Vierailija kirjoitti:
Olen läski ja itsetuhoinen luuseri!
AP
En kirjoittanut tuota
Oikea AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder auttaa.
En pysty sellaiseen. En myöskään nettipalstoihin. Vieläkin toivon, että joku mies kadulla tekisi aloitteen mulle. Mutta turhaan taidan toivoa.
Ap
Mikset itse tee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voisi helpompaa olla. Monta vuotta mennyt noin, mikäs sitä jatkaessa.
IHANAA OLLA YKSIN❤️ 30vuotta tuli asuttua toisen kanssa,pestä toisen pyykkejä,laittaa ja passata.Ei kiitos enää!Tämä on juhlaa! Kesällä matkoille yksin ,tutustuu paljon paremmin ihmisiin ja voi jutella jos haluaa ja olla juttelematta jos ei kiinnosta. Ah,nauttikaa muutkin!
No miten halit, pusut ja seksi? Halipula ja selibaatti ärsyttävät ainakin itseäni. Olen aika läheisyyden- ja seksinkaipuinen (näin anonyyminä voin tunnustaa), tosin selibaatissa on mennyt jo puoli vuosikymmentä. Kroppani on ihan ok ja olen hoikka, joten ei ole siitäkään kiinni.
T. Ap
Koen hyvinvointini lähinnä kohentuneen eristyksissä enkä huomaa kaipaavani ihmisseuraa. Voisin ihan hyvin jatkaa näinkin. Niin paljon vähemmän stressiä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder auttaa.
En pysty sellaiseen. En myöskään nettipalstoihin. Vieläkin toivon, että joku mies kadulla tekisi aloitteen mulle. Mutta turhaan taidan toivoa.
Ap
Mikset itse tee?
Nolaisin itseni pahasti ja musta voisi tulla "huorahtava" vaikutelma. Kun olin parikymppinen, multa kysyttiin muutaman kerran kadulla hintaa ja niistä tapauksista on jäänyt traumoja. Haluan olla mahdollisimman kunnollinen nainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder auttaa.
Ap
Mikset itse tee?
Nolaisin itseni pahasti ja musta voisi tulla "huorahtava" vaikutelma. Kun olin parikymppinen, multa kysyttiin muutaman kerran kadulla hintaa ja niistä tapauksista on jäänyt traumoja. Haluan olla mahdollisimman kunnollinen nainen.
Ap
Olet kyllä henkisesti heikko jos tuollainen kommentti menee tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jaaha, 0/5.
Ap
Se on miehen tehtävä.
Ap
Miksi se on miehen tehtävä?
Se nyt vain on, aina ollut. Miksi sen pitäisi olla naisen homma?
AP
Siksi, että miesten ei kannata lähestyä vieraita naisia. Naiset voivat lähestyä ketä vaan, koska vain ilman mitään huolta huomisesta. Minun lähestymiseni naisia kohtaan ovat epäonnistuneet 100 prosenttisesti, mutta naiset, jotka ovat lähestyneet minua, ovat johtaneet onnistumiseen 100 prosenttisesti. Tämä tosin työelämässä, kukaan ei ole koskaan lähestynyt kylmästi kadulla.
Tää on oikeesti itellä iso asia kun vielä teini kumminkin ja nyt jo näin yksinäinen oon:/
Naisten yksinäisyyttä on hankala ottaa tosissaan kun eivät ole valmiita tekemään mitään asian eteen päästääkseen tilanteesta pois. Naiset kyllä tykkää valittaa valittamisen ilosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voisi helpompaa olla. Monta vuotta mennyt noin, mikäs sitä jatkaessa.
IHANAA OLLA YKSIN❤️ 30vuotta tuli asuttua toisen kanssa,pestä toisen pyykkejä,laittaa ja passata.Ei kiitos enää!Tämä on juhlaa! Kesällä matkoille yksin ,tutustuu paljon paremmin ihmisiin ja voi jutella jos haluaa ja olla juttelematta jos ei kiinnosta. Ah,nauttikaa muutkin!
No miten halit, pusut ja seksi? Halipula ja selibaatti ärsyttävät ainakin itseäni. Olen aika läheisyyden- ja seksinkaipuinen (näin anonyyminä voin tunnustaa), tosin selibaatissa on mennyt jo puoli vuosikymmentä. Kroppani on ihan ok ja olen hoikka, joten ei ole siitäkään kiinni.
T. Ap
Voi.Ei ole halipulaa.Teki ilmeisesti tuo 30vuotinen passaus tehtävänsä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder auttaa.
Ap
Mikset itse tee?
Ap
Tuo on aika pientä verrattuna siihen, mitä keskiverrot/rumat miehet kuulevat live-elämän lähestymistilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder auttaa.
Ap
Mikset itse tee?
Ap
Ristiriita oli siinäkin, että kroppani on tavallaan hoikan muodokas. Minusta tuli vääränlainen ja jotenkin fyysisemmin orientoitunut vaikutelma, kun olin nuorempi. Olin vielä päälle parikymppinen ja todellisuudessa neitsyt (ja siististi + peittävästi pukeutunut), kun mulle ehdoteltiin outoja seksiaiheisia juttuja tai kysyttiin hintaa. Niistäkin on jäänyt siis traumoja ja pelkään antavani huonon vaikutelman. Osin sen vuoksi pelkäsin katsoa miehiä silmiin, kun he joskus lähtivät perääni ja yrittivät tehdä tikusta asiaa, kun olin n. 18-20-vuotias. Siis katsekontakti minulta riitti.
Ap
Pitkien parisuhteiden jälkeen on valtavan hienoa olla yksin saa tehdä ja päättää ihan mitä haluaa :) :)
Minä kestin oikein hyvin niin kauan - siis noin viisikymmentä vuotta - kun yksin eläminen ja oleminen oli oma valintani. Sitten, kun ei enää ollut, elämä muuttui pikkuhiljaa helvetiksi.
En edelleenkään halua esimerkiksi asua kenenkään kanssa saman katon alla, mutta vaikeaa on se, että kukaan ei muista eikä välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder auttaa.
Ap
Huomaatko! Sun ongelma on se että et ota vastuuta.
Se joku joka tekee aloitteen olet SINÄ. Ei se ole miesten asia pelastaa sua, eikä muut kuin hullut ja humalaiset miehet tee aloitteita kadulla. Olet tainut katsoa joitain vanhoja elokuvia liikaa. Osastoa aikuisfantasia.
Et myöskään ole muiden armoilla, vaan itse teet keskustelunavauksen sopivalle ihmiselle. Nyt jo rupattelet kaupassa käydessä, lisää sitä ja sekä miehille että naisille. Kontaktinotto on muskeli jota voi vahvistaa ja kehittyä vuorovaikutuksessa oikein hyväksi, eikä se ole kiinni iästä, ulkonäöstä tai luonteesta. Ihan taitolaji.
Uhriutuminen ei auta, vaan mukavuusalueelta poistuminen ja testailemaan omaa osaamista ja kokemaan onnistumisen elämyksiä.
Itse juttelen kaikkialla ja kaikille, juttelen myös lemmikeille joita ulkoilutetaan jne.