Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut jaksatte vuosikausien yksinäisyyttä?

Vierailija
11.02.2022 |

Oon viimeksi käynyt tutun kanssa livenä kahvilla noin vuosi sitten. Sukulaisia näin joulunpyhinä. En juttele arkisin kenenkään muiden kuin kaupanmyyjän kanssa, jolle sanon hei ja kiitos. Viimeisin seurustelu oli noin 6 vuotta sitten ja selibaatti on kestänyt yhtä kauan. Viimeisimmästä halista noin noin viisi vuotta. Miten te muut jaksatte tyytyväisinä?

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen melko varma, että Suomessa eletään ihan maailmanlaajuisesti ajatellen erittäin eristäytynyttä elämää. Eivät jossain Espanjassa tai vaikkapa USA:ssa eronneet äidit ja isät tai muuten vaikkapa päälle nelikymppisinä eronneet jää sinkuiksi lopuksi iäkseen, vaan tapaavat uusia ihmisiä ja muodostavat uusia parisuhteita ja perheitä. Jo Ruotsissa on sosiaalisempaa elämä. Suomessa on jonkinlainen kunnia-asia rääkätä itseään yksinäisyydellä vuodesta toiseen. Suomessa jos jää sinkuksi lähellä neljääkymppiä, on yleensä yksinäinen loppuelämä tiedossa. :([

Ruotsiin tuotettiin musut. Myös Ruotsin loppulaulu on alkanut. Aivan äskettäin kantaruotsalaisten syntyvyys kääntyi laskuun, ensi kertaa n. 200 vuoteen.

Vierailija
42/114 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota mäki oon miettiny, etsi itseäsi, mut mä en osaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen melko varma, että Suomessa eletään ihan maailmanlaajuisesti ajatellen erittäin eristäytynyttä elämää. Eivät jossain Espanjassa tai vaikkapa USA:ssa eronneet äidit ja isät tai muuten vaikkapa päälle nelikymppisinä eronneet jää sinkuiksi lopuksi iäkseen, vaan tapaavat uusia ihmisiä ja muodostavat uusia parisuhteita ja perheitä. Jo Ruotsissa on sosiaalisempaa elämä. Suomessa on jonkinlainen kunnia-asia rääkätä itseään yksinäisyydellä vuodesta toiseen. Suomessa jos jää sinkuksi lähellä neljääkymppiä, on yleensä yksinäinen loppuelämä tiedossa. :(

Se on vaan niin järkyttävän valitettavaa, että meillä alkoholi näyttelee niin isoa osaa ihmissuhteiden muodostamisessa. Nettideittailu ei ole pelastanut asiaa, vaan pilannut ihan kaiken.

Mä olen absolutisti, joten baarit eivät houkuttele, enkä ole koskaan käynyt bilettämässäkään. Se lienee osasyy kohdallani siihen, että kumppanin löytäminen on ollut niin vaikeaa.

Ap

Ihan sama minulle miehenä. Pisaraakaan en elämässäni ole ottanut ja olen aivan liian paljosta jäänyt paitsi. Nyt työelämässä ei paljon tule näin perjantaina mieleen lähteä baariin +30 vuoden iässä ja olla siellä yksin selvinpäin klo 4.00 aamuyöhön.

Vierailija
44/114 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele niin, että onnesi hinta on yksinäisyys. Itse ajattelen usein niin, että parisuhde vain toisi kaikkia murheita ja vaivaa, eikä enää olisi vapautta. Olen ollut naimisissa kahdesti ja ei se ole mua varten. Muutama hali on liian kova hinta vapaudesta.

Vierailija
45/114 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisyys on oma vika. Miksi olette niin outoja...

Mulle kelpaisi mainiosti toinen kaltaiseni. Vaan ei ole sellaista näkynyt.

Ap

Sinulle varmaan kelpaisi kulho kylmää puuroa jos joku kantaa sen naamasi eteen, kunhan itse ei tarvitse tehdä mitään.

Vierailija
46/114 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen melko varma, että Suomessa eletään ihan maailmanlaajuisesti ajatellen erittäin eristäytynyttä elämää. Eivät jossain Espanjassa tai vaikkapa USA:ssa eronneet äidit ja isät tai muuten vaikkapa päälle nelikymppisinä eronneet jää sinkuiksi lopuksi iäkseen, vaan tapaavat uusia ihmisiä ja muodostavat uusia parisuhteita ja perheitä. Jo Ruotsissa on sosiaalisempaa elämä. Suomessa on jonkinlainen kunnia-asia rääkätä itseään yksinäisyydellä vuodesta toiseen. Suomessa jos jää sinkuksi lähellä neljääkymppiä, on yleensä yksinäinen loppuelämä tiedossa. :(

Se on vaan niin järkyttävän valitettavaa, että meillä alkoholi näyttelee niin isoa osaa ihmissuhteiden muodostamisessa. Nettideittailu ei ole pelastanut asiaa, vaan pilannut ihan kaiken.

Yli nelikymppiset naiset jää yksin koska ovat liian vanhoja miesten mielestä. Kaikki kuuskymppiset papparaisetkin haluaa vain max 25-vuotiaan puolison.

Tämä on kyllä surullista, mutta pitkälti totta. Eikä tarvitse olla edes nelikymppinen, vaan miehet alkavat nikotella jo noin kolmekymppisen nuorekkaan näköisen naisen seurassa, vaikkei miehellä olisi kiinnostusta kuitenkaan lastenkaan hankkimiseen tai vakiintumiseen muutenkaan. Jännä juttu, että Suomen rajojen ulkopuolella vähän vanhemmatkin naiset saattavat pariutua. Tåmä on tuskallisen ikärasistinenkin maa. Suomessa kaikkien naisten pitäisi hankkiutua naimisiin hyvän miehen kanssa jo nuorena - muuten peli on menetetty.

Itse sain kuulla kuittailua molemmilta exiltäni, kun olin kolmenkympin tienoilla. Ensimmäinen heistä oli yli viisikymppinen ja häntä häiritsi minussa "iän merkit" ja "rupsahtaminen", vaikka olin hoikka ja melkeinpä tyttömäinen. Toinen exäni oli suunnilleen ikäiseni ja hän arvioi ihoni kimmoisuutta pieni inhon hiven äänessään. Olin 32.

Ap

Vierailija
47/114 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen melko varma, että Suomessa eletään ihan maailmanlaajuisesti ajatellen erittäin eristäytynyttä elämää. Eivät jossain Espanjassa tai vaikkapa USA:ssa eronneet äidit ja isät tai muuten vaikkapa päälle nelikymppisinä eronneet jää sinkuiksi lopuksi iäkseen, vaan tapaavat uusia ihmisiä ja muodostavat uusia parisuhteita ja perheitä. Jo Ruotsissa on sosiaalisempaa elämä. Suomessa on jonkinlainen kunnia-asia rääkätä itseään yksinäisyydellä vuodesta toiseen. Suomessa jos jää sinkuksi lähellä neljääkymppiä, on yleensä yksinäinen loppuelämä tiedossa. :([

Ruotsiin tuotettiin musut. Myös Ruotsin loppulaulu on alkanut. Aivan äskettäin kantaruotsalaisten syntyvyys kääntyi laskuun, ensi kertaa n. 200 vuoteen.

Ei ole minusta tummemmatkaan koskaan kiinnostuneet. Eivät tee aloitteita tai tule juttelemaan. En ole lainkaan rasisti edes.

Ap

Vierailija
48/114 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Olen onnellinen yksin joten täysin omasta tahdostani tulen olemaankin yksin :)

Vierailija
49/114 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin viihdyn itsekseen ja ennen koronaa matkustelin paljon yksin. En koe että jään mistään paitsi kun itsekseen olen.

Vierailija
50/114 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele niin, että onnesi hinta on yksinäisyys. Itse ajattelen usein niin, että parisuhde vain toisi kaikkia murheita ja vaivaa, eikä enää olisi vapautta. Olen ollut naimisissa kahdesti ja ei se ole mua varten. Muutama hali on liian kova hinta vapaudesta.

Mulle läheisyys ja rakkaus ovat tärkeitä asioita. Tosin hyvin vähän olen niistä elämäni aikana päässyt nauttimaan. Olen varmaankin ns. betanainen, joten on löytynyt vain niitä tyytyjämiehiä 2kpl, kun olin nuorempi. He vinoilivat uökonäöstäni ja iästäni, pettivät ja hakkasivat. Enää ei löydy ketään.

Ap

Vierailija
51/114 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aivot ei oikeastaan ole koskaan ajatellut koko asiaa, eikä asia ole luonnut minkäänlaisia tunteita.. Se on siis täysin merkityksemätön asia minulle kun olen yksin..

Vierailija
52/114 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minusta tummemmatkaan koskaan kiinnostuneet. Eivät tee aloitteita tai tule juttelemaan. En ole lainkaan rasisti edes.

Ap

Jaaha, 0/5.

Vierailija
53/114 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaaha, 0/5.

Ei ole provo. En ole heidän peräänsä erityisesti, mutta voisin kiinnostua jostain fiksusta ja kivasta tyypistä ihon- tai hiustenväristä riippumatta. Muttei ole mitään kontaktia heihinkään, eivätkä he lähesty myöskään koskaan. Olen varmaan liian tylsän oloinen hissukkanainen.

Ap

Vierailija
54/114 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Itselleni tärkeintä on vapaus. (Pari)suhteet tuovat mukanaan draamaa, kontrollointia ja kompromisseja, enkä halua niitä elämääni. Joskus saattaa tulla joku "halipula", mutta silloin vaan pitää muistuttaa itselleen että se ei ole sen arvoista. Ihminen ei ole laumaeläin.

Vierailija
55/114 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtuaalihalaus. Tunnistan yksinäisyyteen marinoitumisen tunteen hyvin, eristys pahentaa eristäytymistä. Mielestäni siihen auttaa vain totuttelu, ikään kuin siedättäminen sosiaalisille kontakteille, ja tästä vastuu on itsellä. Puhutko itsellesi kauniisti, pidätkö itsestäsi? Oletko hoitanut mahdollista masennustasi? Jos on vaikea perhetausta ollut, hoitoa voi saada siihenkin, mutta päätös muutoksesta täytyisi tehdä itse - mutta tueksi voi pyytää sukua tai vertaistukihenkilöä. Parisuhde ei itsessään tee autuaaksi, ajattelen, mutta merkittävät ihmissuhteet kyllä. Mielestäni muiden seuraan pitää varta vasten hakeutua - Suomessa on näin, monissa muissa maissa muut saattavatkin tulla puhumaan tuosta noin vain. Suomalainen kulttuuri on tosi vaikea sosiaalisesti.

Mietin myös, löytyisikö kumppani helpommin, jos joku tavallisen näköinen, ylipainoinen tai muuten ei-missin/mallinmitoissa oleva ihminen kävisi kaveriksi? Tässä ajatuksiani, eikä tarkoitukseni ole pahoittaa mieltäsi. Kunpa olo paranisi kesää kohti mentäessä.

Vierailija
56/114 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaaha, 0/5.

Ei ole provo. En ole heidän peräänsä erityisesti, mutta voisin kiinnostua jostain fiksusta ja kivasta tyypistä ihon- tai hiustenväristä riippumatta. Muttei ole mitään kontaktia heihinkään, eivätkä he lähesty myöskään koskaan. Olen varmaan liian tylsän oloinen hissukkanainen.

Ap

No ja miksi et sitten lähesty itse?

Vierailija
57/114 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksakaan, mutta pakko jaksaa.

Nettitreffisovellukset ja sivustot ovat kovassa käytössä. Välillä pääsen treffeille ja saan edes haleja tai suudelmia.

M35

Mäkin kyllästyin yksinäisyyteen ja latasin tinderin. Löysin sieltä 3-4 vakkaria, joita tapailen kun jaksan. Riittää mulle.

N38

Vierailija
58/114 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaaha, 0/5.

Ap

Se on miehen tehtävä.

Ap

Vierailija
59/114 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaaha, 0/5.

Ap

Se on miehen tehtävä.

Ap

Miksi se on miehen tehtävä?

Vierailija
60/114 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voisi helpompaa olla. Monta vuotta mennyt noin, mikäs sitä jatkaessa.

IHANAA OLLA YKSIN❤️ 30vuotta tuli asuttua toisen kanssa,pestä toisen pyykkejä,laittaa ja passata.Ei kiitos enää!Tämä on juhlaa! Kesällä matkoille yksin ,tutustuu paljon paremmin ihmisiin ja voi jutella jos haluaa ja olla juttelematta jos ei kiinnosta. Ah,nauttikaa muutkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme