Ruokakauppojen kotiinkuljetuspalvelusta
Näin korona-aikana on tullut sorruttua runsaaseen foodoran pizzojen syömiseen. Rupesin miettimään järkevämpää vaihtoehtoa. Mieleeni tuli testata S-Marketin kotiinkuljetuspalvelua, joka oli mulle ihan uusi asia.
Tein arvion 3 viikon trarpeistani ja aloitin.
Vessapaperia, shampoota, suihkugeeliä, partavaahtoa, partateriä, fairya.
Omenoita ja useita kiloja klementiinejä.
Kymmenen pakettia leipää, 3 juustoa ja erinäinen kirjo leikkeleitä. Paketti Benecolia.
Pari pakettia kaurahiutaleita. Viisi viiliä. Pari litran tölkkiä maustamatonta jogurttia, pähkinä-hedelmämüsliä ja pari pussillista kotimaisia pakastemarjoja.
Pari pakettia kahvia, sokeria ja muutama litra maitoa.
6 kiloa annabelle-perunoita ja paketti riisi-ohraa. 3 kukkakaalia ja pari pakettia sekä parsakaalia että ruusukaalia höyrytettäväksi.
Useita tölkkejä rainbow-hernekeittoa, valikoima kokkikartanon parhaita laatikoita sekä kivikylän lindströminpihvejä 7 pakettia ja lihapullia 3. Pari pakettia maksaa paistettavaksi, muutama paketti vähärasvaista jauhelihaa. Lamminpään lumouksetn ainekset pariin kertaan.
Valikoima mikroaterioita, sellaisia etnisempiä. Pari pakettia kotimaisia pakastejärvikalapihvejä.
Sinappia, öljyä ja erilaisia mausteita.
30 kananmunaa.
Kymppi kotiinkuljetuksesta. Safkat tuotiin kerrostalon 4. kerrokseen oven taakse neljässä pahvilaatikossa.. Mitään ei puuttunut plus kaikki kotimaista- ja rainbow-sarjan edullisemmat tuotteet löytyivät halutunlaisina.
Nyt ihmettelen vaan, miksi enää lähtisin ollenkaan kauppaan korona-aikana. Helppoa ja kätevää, kun ei tule ostetuksi MITÄÄN turhaa. Ei yhtään karkkia, pullaa tai keksejä. Salsat, jalopenoitja nachotkin jäivät kauppaan.
Ensi kerralla tilaan suoraan eri reseptien mukaan kuten linssikeiton, chili con carnen, kalakeiton ja muutamien aasialaistn suosikkireseptieni mukaan kaikki ainekset kotiin. Mausteita mulla kyllä löytyy mutta pitää muistaa sipulit, valkosipulit ja ruokakermat sekä pyreet.
Miksi lähtisin ulos tarpomaan liukkaita jalkakäytäviä lumessa tuulesta ja kylmästä kärsien raahaten painavia kauppakassejani kun reipas poika tuo kympillä kuukauden sarkat ulko-ovelleni?!? Plussana vielä sekin, että jääpä turhat kaljatkin ostamatta.
Minusta hinta on OK. Ostan perus ruoka aineksia ja tuore tuotteita en pitsoja en makeisia, ei juomia, ei mitään höttöjä. n. 100e ostokset kerralla.
Hyvää tavaraa olen saanut. Minulle tarpeellinen ja välttämätön. Tiedän mitä on kun ruokaa on vähän.