Ruokakauppojen kotiinkuljetuspalvelusta
Näin korona-aikana on tullut sorruttua runsaaseen foodoran pizzojen syömiseen. Rupesin miettimään järkevämpää vaihtoehtoa. Mieleeni tuli testata S-Marketin kotiinkuljetuspalvelua, joka oli mulle ihan uusi asia.
Tein arvion 3 viikon trarpeistani ja aloitin.
Vessapaperia, shampoota, suihkugeeliä, partavaahtoa, partateriä, fairya.
Omenoita ja useita kiloja klementiinejä.
Kymmenen pakettia leipää, 3 juustoa ja erinäinen kirjo leikkeleitä. Paketti Benecolia.
Pari pakettia kaurahiutaleita. Viisi viiliä. Pari litran tölkkiä maustamatonta jogurttia, pähkinä-hedelmämüsliä ja pari pussillista kotimaisia pakastemarjoja.
Pari pakettia kahvia, sokeria ja muutama litra maitoa.
6 kiloa annabelle-perunoita ja paketti riisi-ohraa. 3 kukkakaalia ja pari pakettia sekä parsakaalia että ruusukaalia höyrytettäväksi.
Useita tölkkejä rainbow-hernekeittoa, valikoima kokkikartanon parhaita laatikoita sekä kivikylän lindströminpihvejä 7 pakettia ja lihapullia 3. Pari pakettia maksaa paistettavaksi, muutama paketti vähärasvaista jauhelihaa. Lamminpään lumouksetn ainekset pariin kertaan.
Valikoima mikroaterioita, sellaisia etnisempiä. Pari pakettia kotimaisia pakastejärvikalapihvejä.
Sinappia, öljyä ja erilaisia mausteita.
30 kananmunaa.
Kymppi kotiinkuljetuksesta. Safkat tuotiin kerrostalon 4. kerrokseen oven taakse neljässä pahvilaatikossa.. Mitään ei puuttunut plus kaikki kotimaista- ja rainbow-sarjan edullisemmat tuotteet löytyivät halutunlaisina.
Nyt ihmettelen vaan, miksi enää lähtisin ollenkaan kauppaan korona-aikana. Helppoa ja kätevää, kun ei tule ostetuksi MITÄÄN turhaa. Ei yhtään karkkia, pullaa tai keksejä. Salsat, jalopenoitja nachotkin jäivät kauppaan.
Ensi kerralla tilaan suoraan eri reseptien mukaan kuten linssikeiton, chili con carnen, kalakeiton ja muutamien aasialaistn suosikkireseptieni mukaan kaikki ainekset kotiin. Mausteita mulla kyllä löytyy mutta pitää muistaa sipulit, valkosipulit ja ruokakermat sekä pyreet.
Miksi lähtisin ulos tarpomaan liukkaita jalkakäytäviä lumessa tuulesta ja kylmästä kärsien raahaten painavia kauppakassejani kun reipas poika tuo kympillä kuukauden sarkat ulko-ovelleni?!? Plussana vielä sekin, että jääpä turhat kaljatkin ostamatta.
Kommentit (41)
Ei ne olekaan mutta mä syön niitä ainoastaan hot salsaan sekoitettuna eli tekemässä salsasta riittävän tulista. Tuo sitten vaatii runsaasti bisseä ja juuri nyt se on laskuista poissa, koska en käy kaupassa.
Itse tilaisin kans kotiinkuljetuksella enemmän jos olisi valikoimaa enemmän, esim lohilot, kanat, sokerittomat jugurtit ja mehut, tarjouksia ?
Elämässä parasta ovat turhat ostokset. Ostan kunnon salsaa eikä mitään vesisotkua ja tuoreita jalapenoja ihan vain hetken mielijohteesta, koska mä voin.
Vierailija kirjoitti:
Itse tilaisin kans kotiinkuljetuksella enemmän jos olisi valikoimaa enemmän, esim lohilot, kanat, sokerittomat jugurtit ja mehut, tarjouksia ?
Mistä sä oikein tilaat jos noita ei ole valikoimissa? Tai siis, s- ja k-ryhmän nettikaupoissahan on sama valikoima ja samat tarjoukset kuin myymälässäkin.
Olin viikon flunssassa, ei koronaa, mutta järkyttävä yskä ja kunnon nuha. Eli ei asiaa kaupoille, enkä kyllä olisi jaksanutkaan. Tilasin perussafkaa, hedelmiä, vihanneksia, maitoa ym. K-kaupan verkkokaupasta. Sain kaiken, mitä tilasinkin ja kaikki kannettiin hissittömän talon kolmanteen kerrokseen 👍 Parasta kaikessa oli se, että tilasin myös kaksi ltk kissanhiekkaa ja sekin kannettiin kiltisti perille asti. Tuumasinkin, että jatkossa tilaan vaikka kuukauden hiekat kerralla kotiin. Eipä tarvi autottomana kantaa niitä kotiin.
Täällä myös kotiinkuljetus vakio asiakas. Koronan vuoksi tehty digiloikka on yksi parhaista.
Ei tosiaankaan enää intressiä mennä ruokakauppaan, niin kätevää kotiin kuljetus on.
Ei ruokien raahaamista, ei jonottamista, ei autoon pakkaamista...tulee samalla isot pakkaukset talouspaperia, nestesaippuaa, pullovettä yms. Selkäongelmista kärsivälle suuri plussa.
Otan sekä S että myös K sovelluksesta ja älykäs ostoslista tosi nopea ja kätevä.
Laskin, että säästöt kymmeniä prosentteja ku kaikki heräteostot jää pois. Korona tai ei, mä aion myös jatkossa skipata ruokakauppa käynnit 👍😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä oikein tilaat jos noita ei ole valikoimissa? Tai siis, s- ja k-ryhmän nettikaupoissahan on sama valikoima ja samat tarjoukset kuin myymälässäkin.
Ohis. Olen tilannut aivan kaiken ruoan ja kulutustavarat puolentoista vuoden ajan S-ryhmän verkkokaupasta, mutten ole kertaakaan nähnyt yhtään tarjousta. Ei ole kolme kahden hinnalla -tarjouksia, ei S-korttitarjouksia, ei mitään.
Mä oon jo 2 vuotta tilannut kotiin, tai mökille, tai jos lapsen harrastus osuu niin noutona. Ei mitään mielenkiintoa mennä haahuilemaan itse kauppaan. En kyllä ole kokeillut koko kuukaudeksi tilata, viikko kerrallaan on meille hyvä tahti.
Mistä ihmeestä 3 tilaa jos ei ole valikoimaa? Cittarista tulee astiat, sukat ja tuulilasinpesunesteetkin tilaamalla.
Tilaamme isosta cittarista kerran viikossa kauppalähetyksen ovelle, valikoima on laaja (suunnilleen kaikki mitä cittarissa on) ja kaikki on tuoretta ja hyvälaatuista.
Maksan mielelläni sen 9,90e siitä, että joku kiertää marketissa puolestani, kerää ja pakkaa ostokset ja ne kuljetetaan kotiovelle.
En ole käynyt kaupassa enää pitkään aikaan. Enkä tee tuota koronan takia vaan siksi, että kiireisessä arjessa tuo on ajan ja vaivan säästö. On ihanaa, ettei tarvitse töiden jälkeen lähteä kauppaan. Tilausta tehdessämme mietimme viikon kokkailut valmiiksi ja laitamme tilaukseen tarvittavat raaka-aineet, mäinvri töistä tullessa tarvitse miettiä, että mitä tänään syötäisiin ja kuka käy kaupassa, kun on valmiiksi jääkaapissa raaka-aineet päivän ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis. Olen tilannut aivan kaiken ruoan ja kulutustavarat puolentoista vuoden ajan S-ryhmän verkkokaupasta, mutten ole kertaakaan nähnyt yhtään tarjousta. Ei ole kolme kahden hinnalla -tarjouksia, ei S-korttitarjouksia, ei mitään.
Vaihda k-kauppaan. Siellä on oma otsikkonsa "edut".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda k-kauppaan. Siellä on oma otsikkonsa "edut".
Onhan siellä, mutta kokonaisuus on kalliimpi kuin S-ryhmässä. Köyhää ei auta se, että korkeasta lähtöhinnasta annetaan alennusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä kaupassa, noita onK-ketjun liikkeissä. S-liikkeellä on tuplabonuspäiviä ja asiakasomistajapäiviä, jolloin käyttötavaroista saa alennusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän tuo, mitä tilaat, myös ne tarjoukset, jos ne tilaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän tuo, mitä tilaat, myös ne tarjoukset, jos ne tilaat.
Mitkä tarjoukset? En ole nähnyt ruokapuolella mitään tarjouksia. Harvakseltaan järjestettävät bonuspäivät eivät vähävaraista paljon ilahduta.
Kohta hyytyy tämäkin loistava palvelu kuljettajien puutteeseen. Ihmiset jaksavat tuosta kotiovelle tuoduista ostoksistakin vain valittaa! Haukutaan, haistatellaan, huudetaan. Uskomatonta mitä saa tuossa kuulla. Mikä ihmisiä vaivaa? Vai kun ei pääse naljailemaan marketin henkilökunnalle se puretaan sit johonkin?
Miksi helvetissä tuota kotiinkuljetusta ei ole Pirkanmaalla tai Varsinais-Suomessa, jos kerran jossain Tuusulassa ja Järvenpäässäkin onnistuu ja koko PK-seudulla? En todellakaan maksa penniäkään ekstraa siitä ilosta, että saan käydä hakemassa kauppakassini jostain noutolokerikosta, jonne joudun joka tapauksessa menemään autolla.
Vierailija kirjoitti:
Kohta hyytyy tämäkin loistava palvelu kuljettajien puutteeseen. Ihmiset jaksavat tuosta kotiovelle tuoduista ostoksistakin vain valittaa! Haukutaan, haistatellaan, huudetaan. Uskomatonta mitä saa tuossa kuulla. Mikä ihmisiä vaivaa? Vai kun ei pääse naljailemaan marketin henkilökunnalle se puretaan sit johonkin?
Onko tuo totta? Eihän laatikoihin ehdi edes vilkaista, kun kuljettaja on jo tiessään. Eilen ehdin sanoa"hei", "kiitos" ja "hyvää viikonloppua".
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä tuota kotiinkuljetusta ei ole Pirkanmaalla tai Varsinais-Suomessa, jos kerran jossain Tuusulassa ja Järvenpäässäkin onnistuu ja koko PK-seudulla? En todellakaan maksa penniäkään ekstraa siitä ilosta, että saan käydä hakemassa kauppakassini jostain noutolokerikosta, jonne joudun joka tapauksessa menemään autolla.
Ainakin Tampereella on kauppoja, mistä saa kotiinkuljetuksen.
k-market tuo joskus (ehkä muutkin kaupat) semmosta leipää jossa parasta ennen päivämäärä on 2 pv päästä. Eli kantsii tilata paistopisteeltä leipää. Muutenkin vähän turhaa tilata 3 viikon varalle leipiä, nehän on kuivat ja homeessa jo viikossa. Ja muutkaan ruuat ei säily noin kauaa, esim. jotkut jugurtit, ym.
Anteeks nyt vaan, jalapenot ei ole turhia :)