Ruokakauppojen kotiinkuljetuspalvelusta
Näin korona-aikana on tullut sorruttua runsaaseen foodoran pizzojen syömiseen. Rupesin miettimään järkevämpää vaihtoehtoa. Mieleeni tuli testata S-Marketin kotiinkuljetuspalvelua, joka oli mulle ihan uusi asia.
Tein arvion 3 viikon trarpeistani ja aloitin.
Vessapaperia, shampoota, suihkugeeliä, partavaahtoa, partateriä, fairya.
Omenoita ja useita kiloja klementiinejä.
Kymmenen pakettia leipää, 3 juustoa ja erinäinen kirjo leikkeleitä. Paketti Benecolia.
Pari pakettia kaurahiutaleita. Viisi viiliä. Pari litran tölkkiä maustamatonta jogurttia, pähkinä-hedelmämüsliä ja pari pussillista kotimaisia pakastemarjoja.
Pari pakettia kahvia, sokeria ja muutama litra maitoa.
6 kiloa annabelle-perunoita ja paketti riisi-ohraa. 3 kukkakaalia ja pari pakettia sekä parsakaalia että ruusukaalia höyrytettäväksi.
Useita tölkkejä rainbow-hernekeittoa, valikoima kokkikartanon parhaita laatikoita sekä kivikylän lindströminpihvejä 7 pakettia ja lihapullia 3. Pari pakettia maksaa paistettavaksi, muutama paketti vähärasvaista jauhelihaa. Lamminpään lumouksetn ainekset pariin kertaan.
Valikoima mikroaterioita, sellaisia etnisempiä. Pari pakettia kotimaisia pakastejärvikalapihvejä.
Sinappia, öljyä ja erilaisia mausteita.
30 kananmunaa.
Kymppi kotiinkuljetuksesta. Safkat tuotiin kerrostalon 4. kerrokseen oven taakse neljässä pahvilaatikossa.. Mitään ei puuttunut plus kaikki kotimaista- ja rainbow-sarjan edullisemmat tuotteet löytyivät halutunlaisina.
Nyt ihmettelen vaan, miksi enää lähtisin ollenkaan kauppaan korona-aikana. Helppoa ja kätevää, kun ei tule ostetuksi MITÄÄN turhaa. Ei yhtään karkkia, pullaa tai keksejä. Salsat, jalopenoitja nachotkin jäivät kauppaan.
Ensi kerralla tilaan suoraan eri reseptien mukaan kuten linssikeiton, chili con carnen, kalakeiton ja muutamien aasialaistn suosikkireseptieni mukaan kaikki ainekset kotiin. Mausteita mulla kyllä löytyy mutta pitää muistaa sipulit, valkosipulit ja ruokakermat sekä pyreet.
Miksi lähtisin ulos tarpomaan liukkaita jalkakäytäviä lumessa tuulesta ja kylmästä kärsien raahaten painavia kauppakassejani kun reipas poika tuo kympillä kuukauden sarkat ulko-ovelleni?!? Plussana vielä sekin, että jääpä turhat kaljatkin ostamatta.
Kommentit (41)
Hyvä jos toimii! Minulla sinkkutaloudessa kotiinkuljetus ei valitettavasti toimi. Jos ostan viikon ostokset kerralla, kuljetuskustannukset ovat neljännes kuukauden ruokalaskusta, mikä on jo huomattavan paljon. Jos yritän ostaa yli viikon ostokset, mukaan tulee väistämättä hävikkiä ja tuotteita jotka joutuu heittämään roskiin. Näin käy aina muutenkin, jos yritän itse ostaa pidemmäksi ajaksi ruokaa. Mutta lisääntyisi kun ei itse pääse tarkistamaan että en otakaan tuotetta X vaan tuotetta Y, koska tuotteessa X ei riitä päivämäärät tarpeeksi pitkälle.
Yritin äskettäin kotiinkuljetuksella silti tilata, kun oli poikkeustilanne. Mukavana yllätyksenä oli korvattu - vääränlaisilla tuotteilla - sellaisia tuotteita, joista oli merkitty että niitä ei saa korvata. Yksi tuote oli parin päivän toimitusajassa taas ehtinyt kallistua niin paljon, että en olisi sitä enää siihen hintaan ostanut. Ei lisännyt haluja yrittää kokeilla kokeilemasta päästyään saisiko kotiinkuljetusta minulle toimimaan.
Meillä aukeaa Prisma toukokuussa ja toivon todella, että kotiinkuljetuspalvelu tulee myös. Täällä alkaa vauva-arki tänä keväänä, joten tarpeeseen tulis. 😀
Kuukauden köntti pörrismasta maksaisi minulle viitisen sataa.
Käymällä muutaman kerran kuussa liitissä voitan vuodessa ainakin tonnin.
Lisäksi liikunta on minulle(kin) välttämättömyys.
Mulla loppui k-supermarketista tilaaminen, kun tuli toisen asiakkaan tavarat. Sitten ne vaihdettiin ja oli heitelty sikinsokin laatikkoon ja kaikki rikkimenevä alimmaiseksi.
Valitin ja lupasivat antaa kunnon hyvityksen, mitään ei tullut, joten nyt käyn klo 6 Prismassa ja halvempaa on.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jos toimii! Minulla sinkkutaloudessa kotiinkuljetus ei valitettavasti toimi. Jos ostan viikon ostokset kerralla, kuljetuskustannukset ovat neljännes kuukauden ruokalaskusta, mikä on jo huomattavan paljon. Jos yritän ostaa yli viikon ostokset, mukaan tulee väistämättä hävikkiä ja tuotteita jotka joutuu heittämään roskiin. Näin käy aina muutenkin, jos yritän itse ostaa pidemmäksi ajaksi ruokaa. Mutta lisääntyisi kun ei itse pääse tarkistamaan että en otakaan tuotetta X vaan tuotetta Y, koska tuotteessa X ei riitä päivämäärät tarpeeksi pitkälle.
Yritin äskettäin kotiinkuljetuksella silti tilata, kun oli poikkeustilanne. Mukavana yllätyksenä oli korvattu - vääränlaisilla tuotteilla - sellaisia tuotteita, joista oli merkitty että niitä ei saa korvata. Yksi tuote oli parin päivän toimitusajassa taas ehtinyt kallistua niin paljon, että en olisi sitä enää siihen hintaan ostanut. Ei lisännyt haluja yrittää kokeilla kokeilemasta päästyään saisiko kotiinkuljetusta minulle toimimaan.
Olenko minä kirjoittanut tuon unissani? :D
Kun ruokaan menee 250 euroa kuukaudessa, 45-50 euroa kuljetuksista on aika paljon. Ostosten tekemistä rajoittaa se, ettei minulla ole pakastinta (sen merkityksen muuten huomaa kunnolla vasta, kun sitä ei enää ole). Liikkumisvaikeudet estävät minua käymästä kaupoilla itse ja esimerkiksi ostamasta ruokaa, josta jää biojätteitä. Erityisesti rassaa se, että päiväykset ovat silkkaa lottoamista, ja suunnitelmat menevät uusiksi liian usein.
Olen ollut puolitoista vuotta kuljetusten varassa ja ollut palveluun tyytyväinen. Tämän vuoden alusta lähtien keräilyssä on kuitenkin ollut paljon häikkää. Eilisestä keräilystä aion reklamoida tänään, ja edellisviikkoiseen reklamaatioon odottelen yhä vastausta. Vääristä tuotteista sentään voi ottaa valokuvan, mutta kuinka monta kertaa kauppaliike uskoo sen, että kuljetuksesta puuttuu tuotteita?
Minulla on hyviä kokemuksia K- Ruoka palvelusta. Syksyllä 21 aloin käyttämään kun yksit kallis asiointipalv ei toiminut, stressiä tuli ja aina oli vääriä tuotteita lapusta huolimatta. Nyt tilaan kotiin 2-3 x kk ja minulla on pakastin/jk, kaapit aina täynnä. Kauppa on 2km, kuljetus toiminut hyvin eikä maksa liikaa vaan tulee halvemmaksi. Olen ikääntynyt hieman vamm eläkel, en jaksa lähteä usein taksilla kauppaan ja nyt on turvallista elämää ja ruoka monipuolisempaa. Leipää, lihaa voi pakastaa. Elämän laatuni on parantunut.
Ihana käydä kaupassa ja tehdä löytöjä! Monta kertaa muuttanut ruokalsitan kun olen löytänyt kaupasta tarjouksesta jotain ,mikä herättää mielenkiinnon.
Laiskuuden huippu jos ei ole töissä tilata kotiin ruoat.
Ap:llä täytyy olla valtavasti kylmäsäilytystilaa, että saa tuon kaiken mahtumaan niin että se ei pilaannu!
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Ihana käydä kaupassa ja tehdä löytöjä! Monta kertaa muuttanut ruokalsitan kun olen löytänyt kaupasta tarjouksesta jotain ,mikä herättää mielenkiinnon.
Laiskuuden huippu jos ei ole töissä tilata kotiin ruoat.
höpöhöpö eikä ole! En ainakaan viitsi ravata marketissa alvariinsa. Nyt saan kolmen -neljän viikon tavarat kotiin ja joku kiva nuori tuo ne mulle kotiin.
Minäkin olen nyt yli vuoden tilannut lähes kaikki ruuat. En aio koskaan lopettaa. Aikaa menee se, mikä aiemmin meni kauppalistan tekoon + vähän päälle. Tavarat on aina oikein, välillä tulee näytteitä tai joku ilmaistuote, jos vaikka päiväykset eivät ole priimaa. Enemmän oli puutteita ja huonoja tuotteita, kun itse kävin kaupassa. Säästän myös rahaa, kun ei tule heräteostoksia, vaikka 10-15€ on iso summa maksaa. Olen myös laihtunut, kun ei ole aina jotain herkkuja mukana.
Ainoa miinus on, ettei aina ole kuljetusaikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ruokaan menee 250 euroa kuukaudessa, 45-50 euroa kuljetuksista on aika paljon. Ostosten tekemistä rajoittaa se, ettei minulla ole pakastinta (sen merkityksen muuten huomaa kunnolla vasta, kun sitä ei enää ole). Liikkumisvaikeudet estävät minua käymästä kaupoilla itse ja esimerkiksi ostamasta ruokaa, josta jää biojätteitä. Erityisesti rassaa se, että päiväykset ovat silkkaa lottoamista, ja suunnitelmat menevät uusiksi liian usein.
Olen ollut puolitoista vuotta kuljetusten varassa ja ollut palveluun tyytyväinen. Tämän vuoden alusta lähtien keräilyssä on kuitenkin ollut paljon häikkää. Eilisestä keräilystä aion reklamoida tänään, ja edellisviikkoiseen reklamaatioon odottelen yhä vastausta. Vääristä tuotteista sentään voi ottaa valokuvan, mutta kuinka monta kertaa kauppaliike uskoo sen, että kuljetuksesta puuttuu tuotteita?
Siis tilaatko kerran viikossa js 50euroa menee kuljetuksiin. Hullua.
Tilaat jotenkin typerästi.
Kotiinkuljetus on aivan järkyttävän kallista Suomessa ja palvelu on muutenkin vielä aika alkeellista verrattuna Englantiin jossa asuin ennen. Kuljetuksen hinta oli siellä kymmenen kertaa halvempi sekä kuljetuksia pystyi saamaan ihan joka päivä viikonloput mukaanlukien klo 23.00 saakka. Toki en tiedä onko Suomessa isommissa kaupungeissa asiat paremmin, mutta tällä paikkakunnalla jossa asun on mahdollista saada kotiinkuljetus vain parina päivänä viikossa ja aikojakin on vain muutama vaihtoehto. Hinta tosiaan on myös todella kallis, koska se on 16-20 euroa.
Minusta aloitus oli outo. Aloittaja on siis syönyt kilokaupalla pitsaa ja ostanut kaiken muun kuin ruokatarvikkeet kaupoista normaaliin tapaan, ja nyt hän sitten ihmettelee, miksei älynnyt ostaa niitä kauppojen kotiinkuljetusten kautta.
Oliko tarkoitus kertoa, kuinka tyhmä on ollut ennen? Ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuljetus on 9,90-12,90 euroa kappale. Kerro, miten pääsen halvemmalla. Olen neuvosta tosi kiitollinen.
Pssst. Kaljaa voi tilata tosi halvalla kotiin kuljetettuna ulkomailta.
Muuten tilaisin kaikki safkat, mutta kun hevi osaston tuotteita en anna kenenkään valkata puolestani. Sillä on väliä, minkä kokoisia perunoita ostan. Salaattilaadun päätän vasta kun näen valikoiman. Hedelmätkin ostan sen mukaan, mikä on valikoima. Esim jos rypäleistä on kuivuneet varret, ne jää kauppaan ja ostan jotain muuta. Suuri osa mun ostoksista on heviä, niin eipä auta tilata niitä muita ja mennä sitten erikseen hakemaan rehut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuljetus on 9,90-12,90 euroa kappale. Kerro, miten pääsen halvemmalla. Olen neuvosta tosi kiitollinen.
Hei, minun kirjoitusteni alapeukuttaja, miinustamisen sijasta voisit kertoa, miten saan kuljetushintoja alemmaksi. Tosi mielelläni kuulisin.
Kympin kotiinkuljetus kuulostaa kyllä halvalta, jos pystyy oikeasti tilaamaan monen viikon ruoat kerralla. Paljon enemmän menee takuulla rahaa, jos tilailee joka päivä Foodoralla jotain pizzaa. Lisäksi terveys menee jatkuvalla pizzan syömisellä. Kaupasta sentään saa terveellistä ruokaa edulliseen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä täytyy olla valtavasti kylmäsäilytystilaa, että saa tuon kaiken mahtumaan niin että se ei pilaannu!
Rahallinen säästö menee kylmäsäilytettävien murkinoiden säilytyksen sähkönsiirtorahanpesumaksuihin.
Jugurtit säilyvät hapanmaitotuotteina pitkään, yli päiväyksenkin, mutta leipä, vihannekset ja hedelmät saattavat olla homeessa jo yhdessä viikossa.