Exän kuvat FB:ssa
Panin merkille, että poikaystävälläni on yhä, vuoden seurustelun jälkeen, FB:ssa esillä joitakin kuvia exästään, jonka kanssa tapaili/seurusteli vain muutaman kuukauden ajan joitakin vuosia sitten. En seurustelumme alussa juurikaan välittänyt asiasta, mutta nyt hiljattain, kun suhteemme on vakiintunut, se on alkanut tuntua jopa hieman epäkunnioittavalta minua kohtaan.
Ymmärtäisin vielä, jos kyse olisi pitkäaikaisesta ex-kumppanista ja erityisesti jos heillä olisi lapsiakin yhdessä, mutta miksi helvetissä yhä roikottaa vuosia sitten tapahtuneen lyhyen tapailun jälkeen naisen kuvia somessa kaikkien nähtävillä? Kehtaanko ottaa asian puheeksi miehen kanssa? Minua asia vaivaa ja "masentaa" siinä määrin, ettei tekisi mieli edes tavata miestä just nyt. :(
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:52"]Mun mielestä vanhat suhteet pitää jättää sinne menneisyyteen, eikä raahata niitä mukanaan uuden suhteen taakaksi. Jos vielä haikailee vanhan heilan perään, ei ole valmis uutees suhteeseen. Ihanko oikeasti joillekin kommentoijille on se ja sama, jos teidän puolisonne haaveilee exästään sen sijaan että panostaisi siihen suhteeseen, joka heillä on teidän kanssanne?
[/quote]
Miten vanhat kuvat tarkoittavat haaveilia exästä? Kyllä minun itsetuntoni kestää mieheni valokuvat facebookissa. Itseasiassa en ole ikinä edes miettinyt mieheni kuvia exästään. Ne on kuitenkin hautautunu kaiken muun alle. Vai pitäisikö nyt sittenkin huolestua...
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:02"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:36"]
Jotkut naisethan suhteen alettua täyttää miehen seinän kokonaan. Merkkaavat reviirinsä. Postataan yhteispostauksia ja linkitetään seinä täyteen. Se on musta vähän hassua, ei se, että nyppii eksän kuvat.
[/quote]
Meillä ei kummallakaan ole toisistamme yhtään mitään FB:ssa, lähinnä siksi kun kumpikaan ei sinne tätä nykyä postaa juuri mitään. En ole koskaan kirjoittanut mitään miehen aikajanalle, enkä varmaan edes kommentoinut mitään. Pari kertaa tykännyt kuvasta/tilasta. Että ei ole reviiriä tullut merkattua, enkä koe siihen mitään tarvettakaan. ap
[/quote]
Aaa, eli sä valitat täällä kun "mies pitää meidän suhteemme piilossa mutta exän kuvat löytyvät edelleen facesta" mutta etpä ole itsekään tehnyt asian Suureksi Julkistamiseksi mitään. Etkä muka koe reviirin merkkaamisen tarvetta.. pffffthh! :D mitä muuta tuo sitten on jos ei sitä, eri tavalla vaan
Kasva aikuiseksi. Sun käytöksesi on naurettavaa.
[/quote]
Ei mies pidä suhdettamme piilossa. Kuten sanoin, kumpikaan meistä ei nykyään postaa facebookiin eikä kummallakaan ole mitään henkilökohtaisia tietoja nähtävillä. Ei ole siellä tarvetta mainostaa suhdetta. Oikeassa elämässä tunnen kyllä miehen koko lähipiirin, niin ystävät kuin perheenkin.
Mun mielestä tuon entisen heilan vaan pitäisi tässä tilanteessa olla jo historiaa, ei tässä ole mitään muuta ongelmaa. ap
Se on vain vanha valokuva, joten eiköhän exä ole jo historiaa! Jos miehesi ei edes käytä juurikaan facebookia, niin tuskin hän käy exänsä kuvaakaan siellä kattomassa.. mutta ota asia esille miehesi kanssa, ja toivottavasti tajuat miten naurettavalta kuulostat. Sinuna olisin enemmän huolissani siitä mitä mies tekee vapaa-ajallaan tai silloin kun et ole katsomassa.
Onneksi olen pysynyt poissa sosiaalisesta mediasta, kun se varsinkin nuorten naisten kohdalla tuntuu olevan pelkkää turhamaista vammailua ja draaman nostamista jokaisesta pikkujutusta.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:52"]
Mun mielestä vanhat suhteet pitää jättää sinne menneisyyteen, eikä raahata niitä mukanaan uuden suhteen taakaksi. Jos vielä haikailee vanhan heilan perään, ei ole valmis uutees suhteeseen. Ihanko oikeasti joillekin kommentoijille on se ja sama, jos teidän puolisonne haaveilee exästään sen sijaan että panostaisi siihen suhteeseen, joka heillä on teidän kanssanne?
[/quote]
Ei ole muistanut poistaa jotain fb-kuvia = haaveilee eksästään :DD Voi vittu nyt taas
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:00"]
No jos julkiset kuvat exästä (joka on vieläpä vuosien takainen lyhyt juttu) on tärkeämpiä kuin nykyisen kumppanin onnellisuus niin kyllä se haaveilulta haiskahtaa...jos ei suorastaan palvonnalta!
[/quote]
Ap ei ole sanonut miehelle asiasta. Eli ei ole antanut tilaisuutta ottaa kumppanin onnellisuus huomioon. Tuskin edes muistaa mitä kuvia on lisäillyt joskus vuosia sitten...
Kyllä minä sanoisin että ottaa kuvat pois, jos minun kanssani seurustelee.
Onko nykyään niin, että kaikki menneisyyden kuvat ovat julkisia, kun ne ennen kuuluivat lipaston pohjalle muistoihin? Miksi kaiken pitää olla julkista? jos kuvia lataa nettiin, kai ne pitää jaksaa ottaa pois? Ei kai se ole liikaa vaadittu? Tuolla perusteella voi kaikki laittaa yhteiskuvat exästä olohuoneeseen. Sehän on sama asia. Ei vaan muista / jaksa ottaa pois...
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:51"]
Mun mielestä vanhat suhteet pitää jättää sinne menneisyyteen, eikä raahata niitä mukanaan uuden suhteen taakaksi. Jos vielä haikailee vanhan heilan perään, ei ole valmis uutees suhteeseen. Ihanko oikeasti joillekin kommentoijille on se ja sama, jos teidän puolisonne haaveilee exästään sen sijaan että panostaisi siihen suhteeseen, joka heillä on teidän kanssanne?
[/quote]
Ei ole muistanut poistaa jotain fb-kuvia = haaveilee eksästään :DD Voi vittu nyt taas
[/quote]
Ei tollasta vaan unohdeta. Kyllä se on ihan tietoinen päätös jättää exät uuden kumppanin nähtäväksi. Varmasti jokaiselle tulee mieleen siivota exät feissaristaan, jos kokee sen tarpeelliseksi.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:17"]Kyllä minä sanoisin että ottaa kuvat pois, jos minun kanssani seurustelee.
Onko nykyään niin, että kaikki menneisyyden kuvat ovat julkisia, kun ne ennen kuuluivat lipaston pohjalle muistoihin? Miksi kaiken pitää olla julkista? jos kuvia lataa nettiin, kai ne pitää jaksaa ottaa pois? Ei kai se ole liikaa vaadittu? Tuolla perusteella voi kaikki laittaa yhteiskuvat exästä olohuoneeseen. Sehän on sama asia. Ei vaan muista / jaksa ottaa pois...
[/quote]
Eihän ne kuvat sieltä silmille lävähdä ellei nimenomaan lähde niitä kuvia etsimään. Hiukan eri asia, kuin kuvat olkkarissa.
Ihmisten pitäisi ajatella myös niin, että mitä nettikn laittaa niin siellä ne aina pysyvät, vaikka kuinka poistelisi. Siksi pitäisi aina miettiä mitä jakelee ja julkaisee netissä...
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:51"]
[/quote]
[/quote]
Ei tollasta vaan unohdeta. Kyllä se on ihan tietoinen päätös jättää exät uuden kumppanin nähtäväksi. Varmasti jokaiselle tulee mieleen siivota exät feissaristaan, jos kokee sen tarpeelliseksi.
[/quote]
Vahingossa yläpeukku. Itse en jaksa omia kuviani siivoilla, eikä se ole ketään haitannut. Kuvat eivät tosin ole mitään pusukuvia tms. Voisin harkita poistavani kuvat, jos mieheni pyytäisi, mutta tästä käytäisiin kyllä pitkä keskustelu ensin.
Olen pääpiirteissään samaa mieltä tästä. En olisi todellakaan välittänyt saada kasvoja jollekin hetken heilalle menneisyydestä, koska se ei ollut millään lailla tarpeellista. Olisi voinut edes sen verran ajatella tunteitani, etten joutuisi näkemään kuvia hänestä toisen kanssa. Eri asia jos olisi vaikka lastensa äiti tai olisivat eronneet ystävinä - silloin toki kuvatkin olisi ihan ok, koska minun pitäisi jopa hyväksyä kyseinen ihminen osaksi elämääni ja yrittää tulla toimeen hänen kanssaan.
(P.S. Nämä minua vaivaavat kuvat ei siis ole mitään tilanne-/ryhmäkuvia, jotka toki ymmärtäisin, vaan kuvia, joissa nainen poseeraa yksinään tai miehen kanssa.) ap
EI tuu muuta mieleen kuin että olet naiselle jostain syystä kateellinen ja tunnet hänet uhaksi. Onko hän kauniimpi kuin sinä?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:17"]Kyllä minä sanoisin että ottaa kuvat pois, jos minun kanssani seurustelee. Onko nykyään niin, että kaikki menneisyyden kuvat ovat julkisia, kun ne ennen kuuluivat lipaston pohjalle muistoihin? Miksi kaiken pitää olla julkista? jos kuvia lataa nettiin, kai ne pitää jaksaa ottaa pois? Ei kai se ole liikaa vaadittu? Tuolla perusteella voi kaikki laittaa yhteiskuvat exästä olohuoneeseen. Sehän on sama asia. Ei vaan muista / jaksa ottaa pois... [/quote] Eihän ne kuvat sieltä silmille lävähdä ellei nimenomaan lähde niitä kuvia etsimään. Hiukan eri asia, kuin kuvat olkkarissa. Ihmisten pitäisi ajatella myös niin, että mitä nettikn laittaa niin siellä ne aina pysyvät, vaikka kuinka poistelisi. Siksi pitäisi aina miettiä mitä jakelee ja julkaisee netissä...
[/quote]
No joo, ei ehkä hyppää silmille, mutta kuka nyt ei olisi uuden kumppaninsa kuvista kiinnostunut? Aika harva voi käsi sydämellä sanoa, ettei ole.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 22:08"]
EI tuu muuta mieleen kuin että olet naiselle jostain syystä kateellinen ja tunnet hänet uhaksi. Onko hän kauniimpi kuin sinä?
[/quote]
Totta kai koen uhaksi naisen, josta oma kumppani on kiinnostunut, ihan riippumatta hänen ulkonäöstään tai muistakaan ominaisuuksista. Itse en koe tätä naista minua kauniimmaksi, mutta voihan olla, että mies on toista mieltä. Makuja kun on monia. ap
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 22:08"]
[/quote]
Totta kai koen uhaksi naisen, josta oma kumppani on kiinnostunut, ihan riippumatta hänen ulkonäöstään tai muistakaan ominaisuuksista. Itse en koe tätä naista minua kauniimmaksi, mutta voihan olla, että mies on toista mieltä. Makuja kun on monia. ap
No hei, se on ex. Jos mies olisi siitä kiinnostunut, se nainen olisi ei-ex. Mikä uhka se on sulle?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 22:24"]
No hei, se on ex. Jos mies olisi siitä kiinnostunut, se nainen olisi ei-ex. Mikä uhka se on sulle?
[/quote]
Eihän se aina ihan noin mene. Jos olen oikein ymmärtänyt, suhde päättyi siihen, että nainen petti. Voihan siis olla, että nainen oli se , joka ei halunnut jatkaa suhdetta, vaikka mies olisi halunnut ja mies haikailee saavuttamattoman perään yhä vaan. ap
No sehän selittää koko tän jutun. Teidän suhde on sun mielestä epävarmalla pohjalla. Ongelma ei ole kuva vaan kokonaisuus. Se ei kuvan poistolla muutu mihinkään.
Eiköhän kuvat ole vain unohtuneet sinne. Monilla vuosia Facebookissa olleilla voi olla siellä useita satoja kuvia, ja totta kai eksistäkin kuvia tällöin löytyy. Hirveä homma olisi näitä käydä läpi aina uuden suhteen myötä. Jos kuvat tosiaan ovat monta vuotta vanhoja, kukaan ei niitä käy enää katsomassa (paitsi sinä näköjään), ja vaikka kävisikin, ymmärtäisi kävijä, että kuvat ovat vanhoja. Imelien rakkaushehkutus- ja pusukuvien poistamisen ymmärrän, mutta en tavallisten tilannekuvien.