Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Exän kuvat FB:ssa

Vierailija
23.06.2015 |

Panin merkille, että poikaystävälläni on yhä, vuoden seurustelun jälkeen, FB:ssa esillä joitakin kuvia exästään, jonka kanssa tapaili/seurusteli vain muutaman kuukauden ajan joitakin vuosia sitten. En seurustelumme alussa juurikaan välittänyt asiasta, mutta nyt hiljattain, kun suhteemme on vakiintunut, se on alkanut tuntua jopa hieman epäkunnioittavalta minua kohtaan.

Ymmärtäisin vielä, jos kyse olisi pitkäaikaisesta ex-kumppanista ja erityisesti jos heillä olisi lapsiakin yhdessä, mutta miksi helvetissä yhä roikottaa vuosia sitten tapahtuneen lyhyen tapailun jälkeen naisen kuvia somessa kaikkien nähtävillä? Kehtaanko ottaa asian puheeksi miehen kanssa? Minua asia vaivaa ja "masentaa" siinä määrin, ettei tekisi mieli edes tavata miestä just nyt. :(

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 22:37"]

No sehän selittää koko tän jutun. Teidän suhde on sun mielestä epävarmalla pohjalla. Ongelma ei ole kuva vaan kokonaisuus. Se ei kuvan poistolla muutu mihinkään.

[/quote]

Niin, ei välttämättä enää muutukaan kuvan poistolla, koska miehelle ei ole itselleen tullut mieleen poistaa kuvaa, mikä puhuu karua kieltään ja on herättänyt epäilykseni. Ei minua huvita olla suhteessa jossa haikaillaan kolmansien osapuolien perään. ap

Vierailija
22/64 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun poikaystävällä oli vuoden seurustelun jälkeen vielä yhteystiedoissa eksän perässä sydän?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua...pakkoko tällaisen miehen on sitten olla parisuhteessa ja tuhlata toisen kallisarvoista aikaa, jos samalla kuitenkin sydän on muualla. Todella itsekästä ja ajattelematonta! Se osapuoli, jota ei rakasteta, voi tietämättään viettää vaikkapa viimeiset hedelmälliset vuotensa laastarisuhteessa. Ja se, jos mikä on surullista. :(

Vierailija
24/64 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 22:37"]

No sehän selittää koko tän jutun. Teidän suhde on sun mielestä epävarmalla pohjalla. Ongelma ei ole kuva vaan kokonaisuus. Se ei kuvan poistolla muutu mihinkään.

[/quote]

Niin, ei välttämättä enää muutukaan kuvan poistolla, koska miehelle ei ole itselleen tullut mieleen poistaa kuvaa, mikä puhuu karua kieltään ja on herättänyt epäilykseni. Ei minua huvita olla suhteessa jossa haikaillaan kolmansien osapuolien perään. ap
[/quote]

Ap hanki jotain parisuhde- ja itsetunto-oppaita iltalukemiseksi!

Vierailija
25/64 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:21"]En kyllä tajua...pakkoko tällaisen miehen on sitten olla parisuhteessa ja tuhlata toisen kallisarvoista aikaa, jos samalla kuitenkin sydän on muualla. Todella itsekästä ja ajattelematonta! Se osapuoli, jota ei rakasteta, voi tietämättään viettää vaikkapa viimeiset hedelmälliset vuotensa laastarisuhteessa. Ja se, jos mikä on surullista. :(
[/quote]

Ja kaikki tämä päätelty jostain valokuvasta. Huhhuh!

Vierailija
26/64 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:44"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 22:37"] No sehän selittää koko tän jutun. Teidän suhde on sun mielestä epävarmalla pohjalla. Ongelma ei ole kuva vaan kokonaisuus. Se ei kuvan poistolla muutu mihinkään. [/quote] Niin, ei välttämättä enää muutukaan kuvan poistolla, koska miehelle ei ole itselleen tullut mieleen poistaa kuvaa, mikä puhuu karua kieltään ja on herättänyt epäilykseni. Ei minua huvita olla suhteessa jossa haikaillaan kolmansien osapuolien perään. ap [/quote] Ap hanki jotain parisuhde- ja itsetunto-oppaita iltalukemiseksi!

[/quote]

No keksitkö mitään muuta järkevää selitystä kuville kuin sen, että mies on yhä kiinni tässä naisessa ja minä vain hätävarakumppani? Ei ne kuvat siellä olisi, jos rakastaisi minua ja haluaisi oikeasti olla kanssani. Ja sitä tosiasiaa ei valitettavasti muuta yksikään self help -opas. ap

Vierailija
27/64 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitun naiset. Kukaan mies ei poista kuvan kuvaa facesta

Vierailija
28/64 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten, jos joku mies seurustelee viiden vuoden sisään kolme kertaa? Neljä kertaa? Aina vaan uusia pusuttelukuvia, romanttisia illalliskuvia, kuvia matkoilta... Neito numero 5 olisi vain ihan ok asian kanssa? Ei ne kuvat silmille tulekaan, mutta jos kansioissa käy (mitä järkeä muuten olla facebookissa, jos kuvia ei kukaan katsele), niin siellähän ne heti on. Ei ole iso vaiva piilottaa niitä. Mun mielestä jotenkin sairasta tämä kertakäyttökulttuuri ihmissuhteissa. Uusi ukko tai ämmä on sama asia kuin uusi auto tai laukku. Varmaan exän alastonkuva tietokoneen taustakuvanakin. Ei tuollainen mitään rakkautta ole.

Vierailija
29/64 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voit ottaa puheeksi ja käskeä poistamaan kuvat. Jos ei suostu, et taida olla hänelle ainokainen..

Vierailija
30/64 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:50"]

Tietenkin voit ottaa puheeksi ja käskeä poistamaan kuvat. Jos ei suostu, et taida olla hänelle ainokainen..

[/quote]

Mutta teenkö itseni naurunalaiseksi/olenko valittava ja vaativa ämmä, jos pyydän poistamaan kuvat? ap

Vierailija
31/64 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehm...En tajua miten mikään, mikä on FBssä voi olla noin tärkeää. Se on leikkikenttä, aikuisten hiekkalaatikko. Joskus joku heittää hiekkaa päälle ja sitä rataa, useimmiten leikitään ihan sulassa sovussa. Mutta ei kai kukaan ota todesta mitään mitä FBssa on? Se antaa niin kieroutuneen kuvan ihan kaikista. Niistäkin, jotka tuntee tosielämässä hyvin. 

Ne kuvat on lisätty sinne joskus. Ne on osa menneisyyttä. Ei niitä juuri kukaan enää katso. Luulisin. Jos sinä pahoitat niistä mielesi, kerro se miehellesi. Sinä ja sinun tunteesi ja miehesi ja miehesi tunteet ovat ainoita, jolla on merkitystä. Ei se, että kuvat ovat olemassa tee sinusta hätävaraa. Se, että luulet niin, on omaa epävarmuuttasi. Voi olla myös niin, että on aikanaan ladannut kuvia eksästään tai yhteiskuvia. Ne ovat unohtuneet sinne. Ja sittemmin tullut tulokseen, että itseasiassa on mukavampi, kun pitää FBn erossa yksityisasioista. Mene ja tiedä. Ainoa tapa tietää on kysyä, älä oleta mitään. Se tekee kysymisestäkin hankalaa. Älä ainakaan muotoile kysymystä "olenko sulle vaan hätävara, kun sulla on eksän kuvat FBssa?" Muotoile neutraalimmin tyyliin "Minusta tuntuu pahalta, kun FBssa on vielä kuvia entisestä suhteestasi. Miksi ne ovat vielä siellä? Voisitko poistaa ne?" Syyttäminen tai olettaminen ei helpota, tilan antaminen ja omien kokemusten ja tunteiden kertominen helpottaa - niitä ei voi kukaan kiistää mihinkään suuntaan. Ne ovat sinun omiasi. Lykkyä tykö!

Todettakoon, että itse olen naimisissa, mutta statuksessa ei ole koskaan ollut parisuhteessa tai edes nyt naimisissa. En koe tarvetta. Tiedän olevani naimisissa, mieheni myös, meidän ystävät tietävät sen myös. FB ei tee meidän liitosta vahvempaa tai heikompaa. Mikäli joskus julkaisen jotain, mikä koskee myös miestäni, kysyn aina hänen lupansa. En halua julkaista mitään, mitä hän ei toivo julkiseksi. 

Vierailija
32/64 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voit rauhallisesti kertoa, että niistä tulee sinulle itsellesi huono olo ja siksi haluaisit niiden poistuvan.

Vierailija
33/64 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:50"]

[/quote]

Mutta teenkö itseni naurunalaiseksi/olenko valittava ja vaativa ämmä, jos pyydän poistamaan kuvat? ap

[/quote]

Teet. Mitä väliä, se on vaan FB?

Vierailija
34/64 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aiheellinenkin mustasukkaisuus kuitataan aina vaan sillä, että itsetunnossa on vikaa. Minusta taas silloin ei kannata edes elää parisuhteessa, jos kumppanin huomio ja tunteet suuntautuvat parisuhteen ulkopuolisiin henkilöihin, eikä siitä saa kokea minkäänlaista mielipahaa tai epävarmuutta.

Vierailija
35/64 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen seurustellut nyt 6kk ja vasta nyt tajusin poistaa viitteet ex-poikaystävästäni instasta ja fabosta. Olivat vain unohtuneet sinne, vaikka en todellakaan kaipaa koko äijää. Ja minä siis jätin hänet, kun suhde oli yhtä helvettiä. En tiedä, huomasiko nykyinen edes koko seikkaa.

Vierailija
36/64 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kuitenkaan sanoisi, että se on vain FB. Kyllä se silti tuntuu pahalta, että tästä vuosien takaisesta hetken huumasta löytyy yhä kuvia, vaikka hän on nyt minun kanssani, mitä ei taas hänen FB:staan voi mitenkään päätellä. ap

Vierailija
37/64 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ongelma ei ole ne kuvat vaan sun epävarmuus / mustasukkaisuus teidän suhteesta.

Vierailija
38/64 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:24"]

Todettakoon, että itse olen naimisissa, mutta statuksessa ei ole koskaan ollut parisuhteessa tai edes nyt naimisissa. En koe tarvetta. Tiedän olevani naimisissa, mieheni myös, meidän ystävät tietävät sen myös. FB ei tee meidän liitosta vahvempaa tai heikompaa. Mikäli joskus julkaisen jotain, mikä koskee myös miestäni, kysyn aina hänen lupansa. En halua julkaista mitään, mitä hän ei toivo julkiseksi. 

[/quote]

En tiedä oletko lukenut koko ketjua, mutta olen tuolla aiemmin jo sanonut, ettemme kumpikaan jaa juuri mitään FB:ssa, minä en sitäkään vähää mitä mies. Parisuhdestatuksessani ei myöskään ole ikinä lukenut mitään, ei sinkkuaikana eikä parisuhteissa ollessani. En siis kaipaa mitään julkistuksia FB:ssa, pikemminkin kammoan sellaista. En vain haluaisi myöskään nähdä miestä toisen naisen kanssa siellä. Ja ihmetyttää, miksi mies kuitenkin haluaa yhä minun ja kaikkien muiden näkevän nuo kuvat. Kyllähän se jotain kertoo. ap

Vierailija
39/64 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:05"]

Sitten ongelma ei ole ne kuvat vaan sun epävarmuus / mustasukkaisuus teidän suhteesta.

[/quote]

Tarkalleen ottaen ongelma on siinä, että noiden kuvien pitäminen esillä on mielestäni epäkunnioittavaa minua kohtaan. Tuntuu, että mies haluaa tarkoituksella pahoittaa mieleni ja saada oloni epävarmaksi. En voi ymmärtää, miten kukaan on niin tollo, ettei tajua tuollaisia kuvia oma-aloitteisesti poistaa, kun aloittaa uuden suhteen. ap

Vierailija
40/64 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan yhtään edes muista mitä kuvia olen faceen lisännyt joskus vuosia sitten. Hyvin mahdollista että tässäkin on ihan samasta kyse.