Exän kuvat FB:ssa
Panin merkille, että poikaystävälläni on yhä, vuoden seurustelun jälkeen, FB:ssa esillä joitakin kuvia exästään, jonka kanssa tapaili/seurusteli vain muutaman kuukauden ajan joitakin vuosia sitten. En seurustelumme alussa juurikaan välittänyt asiasta, mutta nyt hiljattain, kun suhteemme on vakiintunut, se on alkanut tuntua jopa hieman epäkunnioittavalta minua kohtaan.
Ymmärtäisin vielä, jos kyse olisi pitkäaikaisesta ex-kumppanista ja erityisesti jos heillä olisi lapsiakin yhdessä, mutta miksi helvetissä yhä roikottaa vuosia sitten tapahtuneen lyhyen tapailun jälkeen naisen kuvia somessa kaikkien nähtävillä? Kehtaanko ottaa asian puheeksi miehen kanssa? Minua asia vaivaa ja "masentaa" siinä määrin, ettei tekisi mieli edes tavata miestä just nyt. :(
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:40"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:24"]
Todettakoon, että itse olen naimisissa, mutta statuksessa ei ole koskaan ollut parisuhteessa tai edes nyt naimisissa. En koe tarvetta. Tiedän olevani naimisissa, mieheni myös, meidän ystävät tietävät sen myös. FB ei tee meidän liitosta vahvempaa tai heikompaa. Mikäli joskus julkaisen jotain, mikä koskee myös miestäni, kysyn aina hänen lupansa. En halua julkaista mitään, mitä hän ei toivo julkiseksi.
[/quote]
En tiedä oletko lukenut koko ketjua, mutta olen tuolla aiemmin jo sanonut, ettemme kumpikaan jaa juuri mitään FB:ssa, minä en sitäkään vähää mitä mies. Parisuhdestatuksessani ei myöskään ole ikinä lukenut mitään, ei sinkkuaikana eikä parisuhteissa ollessani. En siis kaipaa mitään julkistuksia FB:ssa, pikemminkin kammoan sellaista. En vain haluaisi myöskään nähdä miestä toisen naisen kanssa siellä. Ja ihmetyttää, miksi mies kuitenkin haluaa yhä minun ja kaikkien muiden näkevän nuo kuvat. Kyllähän se jotain kertoo. ap
[/quote] Olen lukenut. Se, että ne kuvat ovat siellä, ei vielä kerro sitä, että mies HALUAISI kenenkään niitä näkevän. Ne voivat olla sinne unohtuneita. Osa elämää. Ilman painotuksia. Ilman ajatusta, että "haluan loukata tyttöystävääni, joten jätän nämä kuvat tänne...en taida kunnioittaa tyttöystävääni, jätän FBn eksän kuvia...taidan oikeastaan haaveilla eksästäni, pidän hänen kuvansa FBssa...(lisää jokin muu vaihtoehtoinen ajatus, jota et ole tarkistanut mieheltäsi). Edelleen. Kysy mieheltäsi suoraan. Sano, että sinusta tuntuu pahalta kun kuvat ovat siellä. Siten saat vastauksen, et olettamusta. Olettamuksilla saa hyvänkin parisuhteen rakoilemaan. Edelleen - lykkyä tykö!
Entäs jos kuvat on miehelle tärkeitä? Osa menneisyyttä jota haluaa muistella hyvällä? Missä vaiheessa uudella kumppanilla on oikeus vaatia ns. deletoimaan muistoja?
Miksi muistojen pitää olla julkisia?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:16"]
Mä en ainakaan yhtään edes muista mitä kuvia olen faceen lisännyt joskus vuosia sitten. Hyvin mahdollista että tässäkin on ihan samasta kyse.
[/quote]
Tämäkin vaihtoehto kävi kyllä mielessä. Etenkin kun miehellä on niiltä ajoilta hurjan paljon kuvia, vaikka nykyään postaakin harvoin. Itselläni on niin timanttinen muisti, etten aina tajua sitä, että toiset voivat aivan hyvin unohtaa vähemmän tärkeät asiat, kuten FB:iin lataamansa kuvat. Ei minulla ole mitään ongelmaa hänen menneisyytensä kanssa - menneisyys se on minullakin - mutta olisin toivonut mieheltä hienotunteisuutta tässä asiassa. Itse varmistin, että kaikki kuvat eksästä on tuhottu ennen kuin ryhdyin miehen fb-kaveriksi tai annoin hänen käyttää puhelintani/läppäriäni. En halua hieroa menneisyyttäni hänen naamaansa, koska tiedän, ettei hän halua tietää mitään entisistäni. ap
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:50"]
Tietenkin voit ottaa puheeksi ja käskeä poistamaan kuvat. Jos ei suostu, et taida olla hänelle ainokainen..
[/quote]
Mutta teenkö itseni naurunalaiseksi/olenko valittava ja vaativa ämmä, jos pyydän poistamaan kuvat? ap
[/quote]
Olet todellakin. Mielestäni tuo on aivan naurettavaa. Miksi vanhoja kuvia pitäisi poistaa vain koska on suhteessa? Haloo!
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:50"]
Tietenkin voit ottaa puheeksi ja käskeä poistamaan kuvat. Jos ei suostu, et taida olla hänelle ainokainen..
[/quote]
Mutta teenkö itseni naurunalaiseksi/olenko valittava ja vaativa ämmä, jos pyydän poistamaan kuvat? ap
[/quote]
No kyllä teet.
Se ex on menneen talven lumia ja hän on exänsä kanssa tehnyt joitain juttuja joista on olemassa kuvia. Vaikka sä hyppäisit vattallesi parkumaan ja kiukkuamaan että kuvien pitää lähteä, ei se muuta tilannetta että ne jutut on tapahtuneet exän kanssa. Et sä kuvia poistamalla pysty muistoja poistamaan, hölmö nainen.
Ja hyvin suurella todennäköisyydellä se mies ei edes muista että ne kuvat on olemassa koko facebookissa.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:21"]
Entäs jos kuvat on miehelle tärkeitä? Osa menneisyyttä jota haluaa muistella hyvällä? Missä vaiheessa uudella kumppanilla on oikeus vaatia ns. deletoimaan muistoja?
[/quote]Niin ei voi vaatia, mutta kannatta avata se suu ja sanoa että vaivaa, kuin että patoisi asiaa. Kannattaa kuunnella mitä miehellä on sanottavaa ja miksi hän roikottaa kuvia facessa, voi olla ihan tahatonta eikä ajattele että sua häiritsee, eli ap ei tee itsestään valittavaa ämmää, jos asiallisesti avaa keskustelun aiheesta. Jos hyökkää ja nalkuttaa asiasta niin silloin eriasia
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:05"]
Sitten ongelma ei ole ne kuvat vaan sun epävarmuus / mustasukkaisuus teidän suhteesta.
[/quote]
Tarkalleen ottaen ongelma on siinä, että noiden kuvien pitäminen esillä on mielestäni epäkunnioittavaa minua kohtaan. Tuntuu, että mies haluaa tarkoituksella pahoittaa mieleni ja saada oloni epävarmaksi. En voi ymmärtää, miten kukaan on niin tollo, ettei tajua tuollaisia kuvia oma-aloitteisesti poistaa, kun aloittaa uuden suhteen. ap
[/quote]
Jokaisella on menneisyys. Mitä väliä sillä on mitä facessa on? Mies tuskin pitää asiaa minään ja edes ajattelee/muistaa kyseisiä kuvia. Mielestäni suurin ongelma tässä on itsetuntosi. Ei vanhoja kuvia voi pitää uhkana tai loukkaavana.
[/quote]
Ensinnäkään, en ole mitään vaatinut tai vaatimassa. Mutta kuten seuraava kommentoija sanoi: miksi niiden muistojen pitää olla julkisia? Kuvat pysyy jatkossakin esillä, jos mies niin haluaa, mut siitä saatan kyllä tehdä sitten päätelmiä ja sen myötä ratkaisuja. En todellakaan halua olla ihmisen kanssa, jolle vuosien takainen pikaromanssi on minua tärkeämpi. ap
Mun miehellä töpötti hääkuvat facessa pitkään vaikka oltiin seurusteltu. Oikeesti äitinsä piti sille siitä huomauttaa niin tajusi höhlä ottaa pois. Ei miehet ajattele niin pitkälle.
[/quote]
Voi kai ne kuvat säilyttää jossain muuallakin, jos on tärkeitä. Miehet nyt ei välttämättä ajattele tuollaisia asioita, ihan hyvin voit ap sanoa että sinua häiritsee se että ne ovat siellä esillä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:32"]
Voi kai ne kuvat säilyttää jossain muuallakin, jos on tärkeitä. Miehet nyt ei välttämättä ajattele tuollaisia asioita, ihan hyvin voit ap sanoa että sinua häiritsee se että ne ovat siellä esillä.
[/quote]
Jessus. Naurettavaa. Ei muuta sanottavaa.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:25"]Miksi muistojen pitää olla julkisia?
[/quote]
Tarviiko niitä alkaa peittämään, kun ne on jo kaikkien nähtävillä ollut? Jengi ottaa ihan liian tosissaan jonku facebookin.
Jotkut naisethan suhteen alettua täyttää miehen seinän kokonaan. Merkkaavat reviirinsä. Postataan yhteispostauksia ja linkitetään seinä täyteen. Se on musta vähän hassua, ei se, että nyppii eksän kuvat.
Toivottavasti tämä nyt oikeasti on provo!
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:36"]
Jotkut naisethan suhteen alettua täyttää miehen seinän kokonaan. Merkkaavat reviirinsä. Postataan yhteispostauksia ja linkitetään seinä täyteen. Se on musta vähän hassua, ei se, että nyppii eksän kuvat.
[/quote]
Meillä ei kummallakaan ole toisistamme yhtään mitään FB:ssa, lähinnä siksi kun kumpikaan ei sinne tätä nykyä postaa juuri mitään. En ole koskaan kirjoittanut mitään miehen aikajanalle, enkä varmaan edes kommentoinut mitään. Pari kertaa tykännyt kuvasta/tilasta. Että ei ole reviiriä tullut merkattua, enkä koe siihen mitään tarvettakaan. ap
Mun mielestä vanhat suhteet pitää jättää sinne menneisyyteen, eikä raahata niitä mukanaan uuden suhteen taakaksi. Jos vielä haikailee vanhan heilan perään, ei ole valmis uutees suhteeseen. Ihanko oikeasti joillekin kommentoijille on se ja sama, jos teidän puolisonne haaveilee exästään sen sijaan että panostaisi siihen suhteeseen, joka heillä on teidän kanssanne?
Mun exällä on edelleen meidän hääkuvia fb..liitto kesti 3v,erosta nyt jo kolmatta vuotta ja hänellä uusi nainen..hänet tuntien ei tosiaankaan muista sellaisia kuvia siellä olevankaan, mietin vaan joskus just miltä mahtaa tuntua uudesta muijasta...
Minä ottaisin asian puheeksi koska kaikki eivät niitä tajua poistaa ilman erillistä pyyntöä. Mun ex ukko piti mun kuvia siellä vielä eron jälkeen ja poisti ne vasta kun sitä itse pyysin.