Tuleva urani: palkaton poppanankutoja
Minut aiotaan ohjata kuntoutuksen kautta poppanankutojaksi 30h/vko, ei palkkaa. Olen työtön, alle 30-vuotias ja täysin työkykyinen tavanomaisiin hanttihommiin ja toimistotöihin, opiskelemaan en välttämättä pystyisi vaikean elämäntilanteen vuoksi. Olen ollut pari vuotta vasten tahtoani työtön, eikä töitä ole näköpiirissä. Siispä kudon poppanoita ainakin seuraavat 30 vuotta, jos ei ihmeitä tapahdu.
Kommentit (58)
Kudotko sitten mulle muutaman poppanan kesämökille ap? Olisi kiva kertoa vieraille, että akateemisesti koulutettu poppanankutoja teki nämä käpypalkalla. T. Amis
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:19"]
Opiskele nyt hyvä ihminen
[/quote]
En nyt yksinkertaisesti pysty. Olen hakeutumassa muutaman kuukauden sisällä Kelan psykoterapiaan elämäntilanteeni vuoksi, en ehkä selviäisi opiskelun haasteista ainakaan lähitulevaisuudessa. Lisäksi taloudellinen tilanne on todella tiukka, opintotuetkin on kulutettu. Aivan järkyttävä umpikuja. Jos olisin esim. vankilasta vapautunut rikollinen olisin kaikkien tukien ja avujen piirissä, nyt sitten pääsen vain poppanoita kutomaan, kun olen aina hoitanut asiani hyvin ja tunnollisesti.
[/quote]
Ei se opiskelu talouteen vaikuttais jos työkkäri puoltais omaehtoista opiskelua.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:44"]Jos kerran olet siivoustöihin valmis niin luulisi että sieltä löytyisi edes jotain, ettei tarvitsisi tehdä uraa poppanoiden parissa?
[/quote]
Musta vähän tuntuu että tää "siivoustyötä riittää kaikille" -asenne on kehäkolmosen sisäpuolelta peräisin oleva info? Meinaan keski-suomessa useamman paikkakunnan firmoihin olen hakenut ja koulutusta tivaavat... Niin kauan kun siellä jonossa on yksikin laitoshuoltaja tms niin paikkaa ei tipu kouluttamattomille. Näin sanottiin jopa ihan suoraan jossain.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:57"]Ei ollenkaan pahalta hommalta vaikuta tuo poppanankutominen. Minä teen sitä ihan vapaaehtoisesti, ja palkatta.
[/quote]
Sinä siis pidät siitä. Yritäpä tehdä palkatta jotain mitä et osaa ja mistä et pidä. Huomaatko eron? Ohis
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:43"] Olen pahoillani tilanteestasi. Toivon, että löydät mieleisesti, palkallisen työn. Anteeksi, että sanon, mutta olisivatko mielenterveysongelmasi syynä päätökseen? (Minä en todellakaan ole mikään käsityöihminen, mutta poppanaa oli hauska kutoa. Suosittelen, että kokeilet jossain vaiheessa harrastuksena.) Varmasti diagnoosi vaikuttaa, mutta tämä on ihan älytöntä. Kyseessä siis lievä ahdistus- ja masennustila yhdistettynä postraumaattisen häiriöön. Siis ei todellakaan estä tavanomaista työssäoloa. Ymmärrän kyllä, jos jollekin peruskoulun käyneelle skitsofreenikolle tarjotaan poppanankutomista, mutta minun kohdallani tämä on aivan järjetöntä. -ap [/quote] [/quote] Olet kyllä ihan saatanan ylimielinen. Ensin haukut vangit, sitten peruskoulun käyneet ja skitsofreenikot. Sinulla on ollut mahdollisuus päästä parempiin hommiin. Et sitä kyennyt käyttämään. Et ole yhtään sen parempi kuin kukaan muukaan poppanankutoja.
[/quote]
Siis mitä? On ihan tosiasia, että skitsofreenikoiden kognitiivinen kapasiteetti on lähes poikkeuksetta muuta väestöä heikompi, juuri siksi heidät tyypillisesti ohjataan käsityöterapiaan ym. psykoterapioiden sijasta. Tietääkseni en myöskään ole haukkunut vankeja tai poppanankutojia. -ap
[/quote]
Haukkunut, no joo, väärä sana. Mutta huomaatko, että koko ajan ylennät itseäsi? Jos pääset vain poppanaa kutomaan, niin ei ehkä kannata huudella yo-opinnoista ja hyvin hoidetuista asioista. Ei siinä mitään, hienoa, että pääset tukitöihin, kaikki eivät pääse. Mutta se skitsofreenikko, joka myös on tehnyt parhaansa, ja päässyt kutomaan viereistä poppanaa, on ihan samalla tasolla kanssasi. Et ole parempi. Jos olisit, tekisit jotain muuta.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:57"]Ei ollenkaan pahalta hommalta vaikuta tuo poppanankutominen. Minä teen sitä ihan vapaaehtoisesti, ja palkatta.
[/quote]
Sinä siis pidät siitä. Yritäpä tehdä palkatta jotain mitä et osaa ja mistä et pidä. Huomaatko eron? Ohis
[/quote]
Ap:n tapauksessa kyse on kai kuntoutuksesta, ei siitä makseta palkkaa.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:20"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:57"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:43"] Olen pahoillani tilanteestasi. Toivon, että löydät mieleisesti, palkallisen työn. Anteeksi, että sanon, mutta olisivatko mielenterveysongelmasi syynä päätökseen? (Minä en todellakaan ole mikään käsityöihminen, mutta poppanaa oli hauska kutoa. Suosittelen, että kokeilet jossain vaiheessa harrastuksena.) Varmasti diagnoosi vaikuttaa, mutta tämä on ihan älytöntä. Kyseessä siis lievä ahdistus- ja masennustila yhdistettynä postraumaattisen häiriöön. Siis ei todellakaan estä tavanomaista työssäoloa. Ymmärrän kyllä, jos jollekin peruskoulun käyneelle skitsofreenikolle tarjotaan poppanankutomista, mutta minun kohdallani tämä on aivan järjetöntä. -ap [/quote] [/quote] Olet kyllä ihan saatanan ylimielinen. Ensin haukut vangit, sitten peruskoulun käyneet ja skitsofreenikot. Sinulla on ollut mahdollisuus päästä parempiin hommiin. Et sitä kyennyt käyttämään. Et ole yhtään sen parempi kuin kukaan muukaan poppanankutoja. [/quote] Siis mitä? On ihan tosiasia, että skitsofreenikoiden kognitiivinen kapasiteetti on lähes poikkeuksetta muuta väestöä heikompi, juuri siksi heidät tyypillisesti ohjataan käsityöterapiaan ym. psykoterapioiden sijasta. Tietääkseni en myöskään ole haukkunut vankeja tai poppanankutojia. -ap [/quote] Haukkunut, no joo, väärä sana. Mutta huomaatko, että koko ajan ylennät itseäsi? Jos pääset vain poppanaa kutomaan, niin ei ehkä kannata huudella yo-opinnoista ja hyvin hoidetuista asioista. Ei siinä mitään, hienoa, että pääset tukitöihin, kaikki eivät pääse. Mutta se skitsofreenikko, joka myös on tehnyt parhaansa, ja päässyt kutomaan viereistä poppanaa, on ihan samalla tasolla kanssasi. Et ole parempi. Jos olisit, tekisit jotain muuta.
[/quote]
Ok. Sä et nyt ihan taida tietää, että skitsofrenia on krooninen sairaus, joka alentaa henkilön kognitiivista kapasiteettia pysyvästi. Poppanankutominen sopii hyvin skitsofreenikolle, sillä sellaiset ihmiset eivät yl. pysty normaaliin tuottavaan palkkatyöhön. Ap taas pystyy.
Niin ap, mikset ole sairaslomalla?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:27"]
Niin ap, mikset ole sairaslomalla?
[/quote]
Koska olen pitkälti työkykyinen. Tosin ajattelin nyt hakea sitä saikkua, jolla siis vältyn poppanankutomiselta toistaiseksi. Pitäisi vaan saada aika psykiatrille, ei ole ihan helppoa julkisella. Täälläpäin psyk. hoidossa sairaanhoitajat hoitaa kaikki hoidot mahd. pitkälle ja he yleensä vain konsultoivat lääkäriä. Ei ole resursseja tarjota kunnon lääketieteellistä hoitoa. -ap
Btw. unohdin sanoa. Suurin osa niistä kudotuista poppanoista siis ilm. poltetaan. Siis eihän kukaan nykypäivänä pidä poppanoita kotonaan, joten joka viikko ko. poppanalaitoksella kootaan viikon työt isoon polttolaatikkoon. Kuulostaa todella motivoivalta. Itsellänikään ei ole poppanoille käyttöä, joten polttoon ne menisivät. -ap
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:20"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:57"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:43"] Olen pahoillani tilanteestasi. Toivon, että löydät mieleisesti, palkallisen työn. Anteeksi, että sanon, mutta olisivatko mielenterveysongelmasi syynä päätökseen? (Minä en todellakaan ole mikään käsityöihminen, mutta poppanaa oli hauska kutoa. Suosittelen, että kokeilet jossain vaiheessa harrastuksena.) Varmasti diagnoosi vaikuttaa, mutta tämä on ihan älytöntä. Kyseessä siis lievä ahdistus- ja masennustila yhdistettynä postraumaattisen häiriöön. Siis ei todellakaan estä tavanomaista työssäoloa. Ymmärrän kyllä, jos jollekin peruskoulun käyneelle skitsofreenikolle tarjotaan poppanankutomista, mutta minun kohdallani tämä on aivan järjetöntä. -ap [/quote] [/quote] Olet kyllä ihan saatanan ylimielinen. Ensin haukut vangit, sitten peruskoulun käyneet ja skitsofreenikot. Sinulla on ollut mahdollisuus päästä parempiin hommiin. Et sitä kyennyt käyttämään. Et ole yhtään sen parempi kuin kukaan muukaan poppanankutoja. [/quote] Siis mitä? On ihan tosiasia, että skitsofreenikoiden kognitiivinen kapasiteetti on lähes poikkeuksetta muuta väestöä heikompi, juuri siksi heidät tyypillisesti ohjataan käsityöterapiaan ym. psykoterapioiden sijasta. Tietääkseni en myöskään ole haukkunut vankeja tai poppanankutojia. -ap [/quote] Haukkunut, no joo, väärä sana. Mutta huomaatko, että koko ajan ylennät itseäsi? Jos pääset vain poppanaa kutomaan, niin ei ehkä kannata huudella yo-opinnoista ja hyvin hoidetuista asioista. Ei siinä mitään, hienoa, että pääset tukitöihin, kaikki eivät pääse. Mutta se skitsofreenikko, joka myös on tehnyt parhaansa, ja päässyt kutomaan viereistä poppanaa, on ihan samalla tasolla kanssasi. Et ole parempi. Jos olisit, tekisit jotain muuta.
[/quote]
Ok. Sä et nyt ihan taida tietää, että skitsofrenia on krooninen sairaus, joka alentaa henkilön kognitiivista kapasiteettia pysyvästi. Poppanankutominen sopii hyvin skitsofreenikolle, sillä sellaiset ihmiset eivät yl. pysty normaaliin tuottavaan palkkatyöhön. Ap taas pystyy.
[/quote]
Tiedän paljon skitsofreniasta. Mutta ap vaikuttaa olevan irti realiteeteista. Emmehän me tiedä, mihin hän pystyy toki. Raivostuttaa vaan lukea joitakin hänen kommenttejaan. Voihan olla, että on syykin siihen, että on arvioitu, että hänen paikkansa on nyt poppanaa kutomassa.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:20"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:57"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:43"] Olen pahoillani tilanteestasi. Toivon, että löydät mieleisesti, palkallisen työn. Anteeksi, että sanon, mutta olisivatko mielenterveysongelmasi syynä päätökseen? (Minä en todellakaan ole mikään käsityöihminen, mutta poppanaa oli hauska kutoa. Suosittelen, että kokeilet jossain vaiheessa harrastuksena.) Varmasti diagnoosi vaikuttaa, mutta tämä on ihan älytöntä. Kyseessä siis lievä ahdistus- ja masennustila yhdistettynä postraumaattisen häiriöön. Siis ei todellakaan estä tavanomaista työssäoloa. Ymmärrän kyllä, jos jollekin peruskoulun käyneelle skitsofreenikolle tarjotaan poppanankutomista, mutta minun kohdallani tämä on aivan järjetöntä. -ap [/quote] [/quote] Olet kyllä ihan saatanan ylimielinen. Ensin haukut vangit, sitten peruskoulun käyneet ja skitsofreenikot. Sinulla on ollut mahdollisuus päästä parempiin hommiin. Et sitä kyennyt käyttämään. Et ole yhtään sen parempi kuin kukaan muukaan poppanankutoja. [/quote] Siis mitä? On ihan tosiasia, että skitsofreenikoiden kognitiivinen kapasiteetti on lähes poikkeuksetta muuta väestöä heikompi, juuri siksi heidät tyypillisesti ohjataan käsityöterapiaan ym. psykoterapioiden sijasta. Tietääkseni en myöskään ole haukkunut vankeja tai poppanankutojia. -ap [/quote] Haukkunut, no joo, väärä sana. Mutta huomaatko, että koko ajan ylennät itseäsi? Jos pääset vain poppanaa kutomaan, niin ei ehkä kannata huudella yo-opinnoista ja hyvin hoidetuista asioista. Ei siinä mitään, hienoa, että pääset tukitöihin, kaikki eivät pääse. Mutta se skitsofreenikko, joka myös on tehnyt parhaansa, ja päässyt kutomaan viereistä poppanaa, on ihan samalla tasolla kanssasi. Et ole parempi. Jos olisit, tekisit jotain muuta. [/quote] Ok. Sä et nyt ihan taida tietää, että skitsofrenia on krooninen sairaus, joka alentaa henkilön kognitiivista kapasiteettia pysyvästi. Poppanankutominen sopii hyvin skitsofreenikolle, sillä sellaiset ihmiset eivät yl. pysty normaaliin tuottavaan palkkatyöhön. Ap taas pystyy. [/quote] Tiedän paljon skitsofreniasta. Mutta ap vaikuttaa olevan irti realiteeteista. Emmehän me tiedä, mihin hän pystyy toki. Raivostuttaa vaan lukea joitakin hänen kommenttejaan. Voihan olla, että on syykin siihen, että on arvioitu, että hänen paikkansa on nyt poppanaa kutomassa.
[/quote]
Sä ylitulkitset. Onko joku perheenjäsenesi skitso, vai miksi aihe on niin arka? Sun pitäisi kyetä myöntämään, että on olemassa eriasteisia mielenterveyden ongelmia. Skitsofrenia on niistä yleensä pahimpia.
musta toi olisi kiinnostavaa, toivottavasti saisin itsekin työkkäristä poppanankutojan alkeiskurssin. Oikeasti, on hienoa, että oppii kaikenlaisia taitoja, kannattaa vaalia niitä!
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:57"]Ei ollenkaan pahalta hommalta vaikuta tuo poppanankutominen. Minä teen sitä ihan vapaaehtoisesti, ja palkatta.
[/quote]
[/quote]
Ap:n tapauksessa kyse on kai kuntoutuksesta, ei siitä makseta palkkaa.
[/quote]
Juu, mutta eihän se muuta asiaa. Eri asia on silti sitä tehdä silloin kun siitä pitää. Ap taas ei ilmeisesti pidä. Tämä edellinen nyt vertas omaa tilannettaan kun se on hänelle harrastus. Niistäkään useimmiten ei palkkaa makseta.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:38"]Btw. unohdin sanoa. Suurin osa niistä kudotuista poppanoista siis ilm. poltetaan. Siis eihän kukaan nykypäivänä pidä poppanoita kotonaan, joten joka viikko ko. poppanalaitoksella kootaan viikon työt isoon polttolaatikkoon. Kuulostaa todella motivoivalta. Itsellänikään ei ole poppanoille käyttöä, joten polttoon ne menisivät. -ap
[/quote]
Tuohan on aivan järjetöntä luonnonvarojen tuhlausta, jos todellakin poltetaan! Miksei voisi valmistaa jotain myyntikelpoista tai arvokasta poppanoiden sijaan? Vaikka taideteoksen tai jotain... Voisi motivoida tekijöitäkin vähän enemmän. Vai onko tuossa poppanoiden kutomisessa ideana työstää tuskaa ja polttaa se sitten pois?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:20"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:57"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:43"] Olen pahoillani tilanteestasi. Toivon, että löydät mieleisesti, palkallisen työn. Anteeksi, että sanon, mutta olisivatko mielenterveysongelmasi syynä päätökseen? (Minä en todellakaan ole mikään käsityöihminen, mutta poppanaa oli hauska kutoa. Suosittelen, että kokeilet jossain vaiheessa harrastuksena.) Varmasti diagnoosi vaikuttaa, mutta tämä on ihan älytöntä. Kyseessä siis lievä ahdistus- ja masennustila yhdistettynä postraumaattisen häiriöön. Siis ei todellakaan estä tavanomaista työssäoloa. Ymmärrän kyllä, jos jollekin peruskoulun käyneelle skitsofreenikolle tarjotaan poppanankutomista, mutta minun kohdallani tämä on aivan järjetöntä. -ap [/quote] [/quote] Olet kyllä ihan saatanan ylimielinen. Ensin haukut vangit, sitten peruskoulun käyneet ja skitsofreenikot. Sinulla on ollut mahdollisuus päästä parempiin hommiin. Et sitä kyennyt käyttämään. Et ole yhtään sen parempi kuin kukaan muukaan poppanankutoja. [/quote] Siis mitä? On ihan tosiasia, että skitsofreenikoiden kognitiivinen kapasiteetti on lähes poikkeuksetta muuta väestöä heikompi, juuri siksi heidät tyypillisesti ohjataan käsityöterapiaan ym. psykoterapioiden sijasta. Tietääkseni en myöskään ole haukkunut vankeja tai poppanankutojia. -ap [/quote] Haukkunut, no joo, väärä sana. Mutta huomaatko, että koko ajan ylennät itseäsi? Jos pääset vain poppanaa kutomaan, niin ei ehkä kannata huudella yo-opinnoista ja hyvin hoidetuista asioista. Ei siinä mitään, hienoa, että pääset tukitöihin, kaikki eivät pääse. Mutta se skitsofreenikko, joka myös on tehnyt parhaansa, ja päässyt kutomaan viereistä poppanaa, on ihan samalla tasolla kanssasi. Et ole parempi. Jos olisit, tekisit jotain muuta. [/quote] Ok. Sä et nyt ihan taida tietää, että skitsofrenia on krooninen sairaus, joka alentaa henkilön kognitiivista kapasiteettia pysyvästi. Poppanankutominen sopii hyvin skitsofreenikolle, sillä sellaiset ihmiset eivät yl. pysty normaaliin tuottavaan palkkatyöhön. Ap taas pystyy. [/quote] Tiedän paljon skitsofreniasta. Mutta ap vaikuttaa olevan irti realiteeteista. Emmehän me tiedä, mihin hän pystyy toki. Raivostuttaa vaan lukea joitakin hänen kommenttejaan. Voihan olla, että on syykin siihen, että on arvioitu, että hänen paikkansa on nyt poppanaa kutomassa.
[/quote]
Sä ylitulkitset. Onko joku perheenjäsenesi skitso, vai miksi aihe on niin arka? Sun pitäisi kyetä myöntämään, että on olemassa eriasteisia mielenterveyden ongelmia. Skitsofrenia on niistä yleensä pahimpia.
[/quote]
Totta kai on olemassa eriasteisia ongelmia! Takerrut nyt turhaan tähän yhteen diagnoosiin. Ap on se, jota ihmettelen. Ihan oikeasti, hän ei tule pääsemään eteenpäin, ennen kuin kohtaa ja hyväksyy nykyisen tilanteensa. Todella moni ihminen määrittää itseään sen kautta, mitä hänestä olisi joskus voinut tulla, kohtaamatta koskaan todellisuutta.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:39"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:20"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:57"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:43"] Olen pahoillani tilanteestasi. Toivon, että löydät mieleisesti, palkallisen työn. Anteeksi, että sanon, mutta olisivatko mielenterveysongelmasi syynä päätökseen? (Minä en todellakaan ole mikään käsityöihminen, mutta poppanaa oli hauska kutoa. Suosittelen, että kokeilet jossain vaiheessa harrastuksena.) Varmasti diagnoosi vaikuttaa, mutta tämä on ihan älytöntä. Kyseessä siis lievä ahdistus- ja masennustila yhdistettynä postraumaattisen häiriöön. Siis ei todellakaan estä tavanomaista työssäoloa. Ymmärrän kyllä, jos jollekin peruskoulun käyneelle skitsofreenikolle tarjotaan poppanankutomista, mutta minun kohdallani tämä on aivan järjetöntä. -ap [/quote] [/quote] Olet kyllä ihan saatanan ylimielinen. Ensin haukut vangit, sitten peruskoulun käyneet ja skitsofreenikot. Sinulla on ollut mahdollisuus päästä parempiin hommiin. Et sitä kyennyt käyttämään. Et ole yhtään sen parempi kuin kukaan muukaan poppanankutoja. [/quote] Siis mitä? On ihan tosiasia, että skitsofreenikoiden kognitiivinen kapasiteetti on lähes poikkeuksetta muuta väestöä heikompi, juuri siksi heidät tyypillisesti ohjataan käsityöterapiaan ym. psykoterapioiden sijasta. Tietääkseni en myöskään ole haukkunut vankeja tai poppanankutojia. -ap [/quote] Haukkunut, no joo, väärä sana. Mutta huomaatko, että koko ajan ylennät itseäsi? Jos pääset vain poppanaa kutomaan, niin ei ehkä kannata huudella yo-opinnoista ja hyvin hoidetuista asioista. Ei siinä mitään, hienoa, että pääset tukitöihin, kaikki eivät pääse. Mutta se skitsofreenikko, joka myös on tehnyt parhaansa, ja päässyt kutomaan viereistä poppanaa, on ihan samalla tasolla kanssasi. Et ole parempi. Jos olisit, tekisit jotain muuta. [/quote] Ok. Sä et nyt ihan taida tietää, että skitsofrenia on krooninen sairaus, joka alentaa henkilön kognitiivista kapasiteettia pysyvästi. Poppanankutominen sopii hyvin skitsofreenikolle, sillä sellaiset ihmiset eivät yl. pysty normaaliin tuottavaan palkkatyöhön. Ap taas pystyy. [/quote] Tiedän paljon skitsofreniasta. Mutta ap vaikuttaa olevan irti realiteeteista. Emmehän me tiedä, mihin hän pystyy toki. Raivostuttaa vaan lukea joitakin hänen kommenttejaan. Voihan olla, että on syykin siihen, että on arvioitu, että hänen paikkansa on nyt poppanaa kutomassa. [/quote] Sä ylitulkitset. Onko joku perheenjäsenesi skitso, vai miksi aihe on niin arka? Sun pitäisi kyetä myöntämään, että on olemassa eriasteisia mielenterveyden ongelmia. Skitsofrenia on niistä yleensä pahimpia. [/quote] Totta kai on olemassa eriasteisia ongelmia! Takerrut nyt turhaan tähän yhteen diagnoosiin. Ap on se, jota ihmettelen. Ihan oikeasti, hän ei tule pääsemään eteenpäin, ennen kuin kohtaa ja hyväksyy nykyisen tilanteensa. Todella moni ihminen määrittää itseään sen kautta, mitä hänestä olisi joskus voinut tulla, kohtaamatta koskaan todellisuutta.
[/quote]
Oletko psyk. sh tai alan opiskelija? Suollat nyt sellaista psykofuulaa ilmeisen kevyin eväin, että oksat pois.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:03"]
Ukin suvussani kävi tämä sama tilanne. Ukkini ja osa sisaruksista halusi myydä lapsuudenkotinsa osa taas halusi pitää. Kukaan ei halunnut asua talossa vaan jotkut käyttivät sitä kesäasuntona. Isäni halusi ostaa heidän lapsuudenkotinsa, koska mukana tuli aika paljon maata. Kukaan ei halunnut maksaa asunnon lämmityksestä. Tulos 15 vuotta myöhemmin talo vihdoin myytiin maineen päivineen isälleni. Talo oli mennyt niin kehnoon kuntoon, että isäni ei tarvinnut maksaa enää siitä läheskään niin paljoa mitä alunperin lupasi ja purki sitten talon samantien, koska ei muutenkaan ollut kiinnostunut siitä.
Ukkini ei ole missään yhteyksissä siskojensa kanssa, eivätkä siskot ole väleissä keskenään.
[/quote]
Kutoiko ukkisi poppanoita?