Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudot/kamalat/erikoiset juhlakokemukset -peukutusketju

Vierailija
11.02.2022 |

Kesän hääsesonki, ylioppilasjuhlat ja valmistujaiset lähestyvät. Listataan oudoimpia, kamalia ja erikoisia juhlakokemuksia. Kokemus voi olla vieraan tai juhlan järjestäjän näkökulmasta. Yksi juhlakokemus per viesti. Peukku ylös = minustakin tämä on outoa/kamalaa/erikoista. Peukku alas = en ymmärrä, miksi tämä on outoa/kamalaa/erikoista, ihan normaalia minusta. Ap aloittaa:

Eräissä häissä vieraat oli plaseerattu isoon juhlatilaan täysin sekaisin. Kukaan ei siis istunut omien perheenjäsenten tai sukulaisten kanssa, vaan kaikki oli tutustumisen takia laitettu istumaan aivan vieraiden ihmisten kanssa. Oli kaltaiseni introvertin painajainen ja ilta tuntui todella pitkältä. :D

Ap

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks kaverini loukkaantui, kun en kutsunut häntä lapseni ristiäisiin.

Kyseli moneen kertaan, onko ristiäispäivä päätetty ja kummit valittu. Lopulta täytyi sanoa, että on päätetty ja isovanhemmat ja kummit on kutsuttu ristiäisiin. Pahastui tuosta ja ei onnitellut, kun laitoin ristiäispäivän jälkeen kuvan juhlista.

En ymmärrä, miksi hän oletti saavansa kutsun, koska en ollut pyytänyt häntä lapsen kummiksi. Kyseinen kaveri ei ole itse kutsunut minua juhliinsa (pyöreät synttärit, polttarit jne), joten ihmetytti tuo kutsun odottaminen.

Nokitan vähän. Kaverini olisi halunnut kutsun järjestämiini juhliin, jotta hän olisi itse voinut kieltäytyä kutsusta. 

Siis tämähän näissä on yleensä aina takana. Halutaan näpäytellä, heh, no en tule teidän tylsiin juhliin, kun minulla on juuri silloin *tähän okin vähäpätöinen seikka* .

Samoin myös arvotetaan juhlia, eli ei tulla koskaan mihinkään "pikkujuhliin", kuten syntymäpäivät, tai tuparit, tai ihan vain ystäväillanvietto, mutta korkean statuksen juhliin kuten häihin pitäisi saada kutsu, jotta sinne voi tulla esiintymään isolle porukalle. Mulla on monta entistä kaveria joita ei kiinnostele minun seurani, mutta annas jos on kutsuttuina joitain "silmäätekeviä" niin yritetään väkisin päästä juhliin, ja loukkaannutaan jos ei anneta lupaa tulla. 

Paras näistä oli se kun olin pyytänyt pari kaveriani(tuntevat toisensa) juhlistamaan synttäreitäni ihan muuten vain, että saunotaan ja juhlitaan ihan pienimuotoisesti vain. Molemmat ilmoitti tulevansa mielellään, mutta toinen alkoi perumaan ja lopulta ilmoitti ettei hän jaksa tulla kun ei ole nukkunut päiväunia. Asia ok. Ystäväni, jolla on bändi, soitti että olivat tulleet paikkakunnalle bändin kanssa, että mitä minä teen, voisivatko tulla meille yöksi (meillä on iso talo) ja että hänellä olisi minulle synttärilahja.

Olivat siis menossa kauemmas keikalle, ja kulkivat paikkakuntamme kautta. 

Kysyin tältä kaverilta joka paikalle pääsi että haittaisiko häntä, ei haitannut. 

No laitoin sitten someen kuvia tästä yllätysporukasta, ja videon ihanasta yllärisynttärilahjasta, joka oli akustinen keikka. Jo alkoi puhelin soimaan, ja tämä jaksamaton kaverini myös viestein ilmoitteli ettei häntä niin väsytäkään, ja että voisi sittenki ntulla jos sopii. En vastannut puheluihin enkä lukuisiin viesteihin mitään, vaan laitoin puhelimeni kiinni. Sitten hän alkoi pommittaa tätä kaveriani, joka myös laittoi puhelimen kiinni. 

Terkkuja vaan jos tunnistit ;)

Vierailija
122/134 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestin syntymäpäiväjuhlat. Yksikään kutsuttu ei tullut.

Minulla oli joskus sama tilanne.

Kaikki "kaverit" peruivat juhlapäivänä kukin mihinkin syyhyn vedoten.

Lopulta mies pyysi omat kaverinsa paikalle ja laitettiin bileet pystyyn. Oli hauskat kemut ja olin lopulta tyytyväinen ettei yksikään perujista saapunut paikalle.

Mä olen vaihtanut omat "kaverini" miehen sukulaisiin ja kavereihain. Ihan tuosta syystä, ja monesta muustakin. Kihiskööt nyt itse siellä instassa minua seuratessaan vuorostaan minun kivaa elämääni jossa onläheisiä ihmisiä ja kivoja pippaloita. Itse en seuraa ketään näistä exystävistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No HYI!

Vierailija
124/134 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sellaiset jossa vieraat joutuvat noloihin tilanteisiin. Ne ovat ikäviä. Esim. pakko-osallistutetaan joihinkin "leikkeihin" vaikkei vieras sitä itse halua.

Vierailija
125/134 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksissä häissä missä oli kalliin shamppanjan kippistely rinki ja hiljainen hetki serkkuni mies avasi ainoana sanaisen arkkunsa ja sanoi kuuluvasti "hyi helvetti , en minä tykkää tästä yhtään , hyi ! " ja vaimonsa myönsi saman hiljemmin ja minua jotenkin hävetti kauheesti olla siinä niiden vieressä. Tunnelma oli sitten vaivaantunut ja joku yritti keksiä jotain muuta puhumista toisella puolella.

Vierailija
126/134 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää!

Vierailija
127/134 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani on tapana hinkua tapaamista raskaana ollessaan. Vauvan synnyttyä ei halua nähdä, eikä varsinkaan suostu paljastamaan, milloin ristiäiset ovat. Ristiäisten jälkeen laittaa heti viestiä, miten vauvasta tuli Olivia-Aukusti Leon Sofia ja koska päästäisiin katsomaan Olivia-Aukustia. Rasittaa tuo, että selvästi alleviivaa ettei halua minua ristiäisiin, mutta heti niiden jälkeen pitäisi olla näkemässä...

Vierailija
128/134 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Morsian ei osannut vielä hääpäivänäkään päättää, ottaako miehen sukunimen, yhdysnimen vai pitääkö omansa. Istuttiin sitten kirkon penkissä odottamassa ja vihkimisen alku venyi. Päätyi pitämään oman nimensä. Ehkä ihan fiksua tuossa tilanteessa, jos ei osannut päättää. Nykyään taitaa olla niin, että sukunimi pitää päättää jo aiemmin?

Wau, olet tosi iäkäs. Sukunimiasia on täytynyt ilmoittaa avioliiton esteiden tutkinnan yhteydessä  jo vuodesta 1929, eikä se suinkaan tapahdu vihkipäivänä, vaan viimeistään viikkoa ennen vihkipäivää vihkimisen muodosta huolimatta.

Vierailija
129/134 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni rippijuhlat monen vuoden takaa. Oli niin noloa.

Juttelin pitkään sukulaisten kanssa, kun nähtiin pitkästä aikaa. Menin kesken juhlien vessaan, riisuin sukkahousuni ja minulla oli alkanut aivan odottamatta menkat. Ei siis mitään pientä tiputtelua, vaan reitenikin olivat aivan veressä. Myttäsin veriset sukkahousut roskiin ja kuljin loppuajan ilman sukkiksia. Nyrkkipyykkäsin likaisia pikkareita juhlapaikan vessassa ja kuivasin puhaltimen alla. Vessan taakse kertyi jonoa ja joku ehtikin jo koputella oveen tuon episodin aikana.

Onneksi mekko oli tumma ja oli kesä, niin sukkahousujen puuttuminen ei haitannut. 

No hyi s*****i siis kuljeskelit sitten verta vauvana pitämiinsä ilman housuja

Vierailija
130/134 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverillani on tapana hinkua tapaamista raskaana ollessaan. Vauvan synnyttyä ei halua nähdä, eikä varsinkaan suostu paljastamaan, milloin ristiäiset ovat. Ristiäisten jälkeen laittaa heti viestiä, miten vauvasta tuli Olivia-Aukusti Leon Sofia ja koska päästäisiin katsomaan Olivia-Aukustia. Rasittaa tuo, että selvästi alleviivaa ettei halua minua ristiäisiin, mutta heti niiden jälkeen pitäisi olla näkemässä...

Kuule, yritäpä löytää nyt sydämestäsi ymmärrystä ystävääsi kohtaan. Sinulla ei selvästi ole omia lapsia. Kyse ei ole nyt siitä, että sinua ei HALUTTU ristiäisiin, vaan siitä että ristiäiset/nimijuhlat ovat yleensä todella pienen piirin intiimi tapahtuma, eli on perhe, isovanhemmat ja kummit vain paikalla. Ei ole ollenkaan outoa olla kutsumatta ystäviä. Minkä tahansa juhlan järjestäminen on pienen vauvan kanssa todella rankka tehtävä. Harva ystävä ja sukulainen nykyään myöskään älyää tarjota apua järjestelyissä. Ystävälläsi on lapsen syntymän myötä suuri mullistus tapahtunut elämässään. Hän ei ehdi arjessaan syödä, nukkua tai käydä suihkussa. Vauva tarvitsee häntä jatkuvasti. Perheen tulot ovat pienentyneet äitiyslomalle jäämisen myötä. Ei pikkuvauvaperheessä ole mahdollisuuksia noin vain järjestellä niin isoja juhlia, että sinne kutsutaan ystävätkin ja sukulaiset ja naapurit ja hankitaan juhlatila ja maksetaan catering. Johan niistä tulee hääjuhlan kokoinen tilaisuus.

noppa
131/134 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat kävivät perhetuttujen lapsen rippijuhlissa kesällä. Tarjolla oli ollut vain makea kakku ja kulhollinen irtokarkkeja. Juhlien pääjehu oli ennemminkin ollut isäntä, joka oli kuulemma kehuskellut omilla hankinnoillaan ja esitellytkin niitä ylpeänä vieraille. Itseä ainakin ällöttää ajatus siitä, että tarjoillaan irtokarkkeja kulhossa. Ties mitä pöpöjä saa, kun menee koskemaan.. Hyi helvetti. Ei kauaa vanhemmat niissä juhlissa viihtyneet.

Vierailija
132/134 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellarit ei käy rippikoulua. Eivät usein kuulu ollenkaan evankelisluterilaiseen kirkkoon. Hehän ottavat kasteen vasta aikuisena.

Tuskin pappi oli hellari. 

Vierailija
133/134 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme mieheni serkun 40-vuotisjuhlissa. Hän oli järjestänyt ne erääseen kerhotilaan.

Ihan hyvin järjestetty, ei siinä mitään.

Mutta ei sinne hirveästi väkeä tullut. Tämä serkku yritti sitten huumorilla vilkuilla kelloaan että kappas, ei taida nyt tulla ketään, heh heh.

Eikä tullutkaan. Säälitti vielä kun hän oli hyvin tarkkana, ettemme paikalle tulleet juo liian monta kippoa boolia, että niille muillekin jäisi...

Meitä oli pari hänen ystävätärtään, äiti ja veli ja mieheni ja minä.

Jäi paha mieli hänen puolestaan, hän on mielestäni ihan kiva ja fiksu nainen. 

Vierailija
134/134 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille jotka ootte järjestämässä häitä: 

-Älkää laittako toisilleen vieraita samaan pöytään. On todella tympeää sellanen. Tutut ihmiset haluaa jutella keskenään ja kuulla toisten kuulumisia. Eikä suinkaan katsella jonkun ventovieraan hapanta naamaa. 

-Ei pikkulapsia sellaseen pöytään, jossa on heille tuntemattomia ihmisiä. Heitä ei kiinnosta kenenkään Jorma-Kyllikin kiukuttelu ja ruualla sotkeminen.

-Kaikki kutsumanne vieraat ovat samanarvoisia. Jos joku tulee myöhässä ja tarjottavat ehtii loppua, se ei ole vieraiden vika. Kenenkään ei tarvitse jättää ottamatta tarjottavia sen takia, että jäisi muillekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän