Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudot/kamalat/erikoiset juhlakokemukset -peukutusketju

Vierailija
11.02.2022 |

Kesän hääsesonki, ylioppilasjuhlat ja valmistujaiset lähestyvät. Listataan oudoimpia, kamalia ja erikoisia juhlakokemuksia. Kokemus voi olla vieraan tai juhlan järjestäjän näkökulmasta. Yksi juhlakokemus per viesti. Peukku ylös = minustakin tämä on outoa/kamalaa/erikoista. Peukku alas = en ymmärrä, miksi tämä on outoa/kamalaa/erikoista, ihan normaalia minusta. Ap aloittaa:

Eräissä häissä vieraat oli plaseerattu isoon juhlatilaan täysin sekaisin. Kukaan ei siis istunut omien perheenjäsenten tai sukulaisten kanssa, vaan kaikki oli tutustumisen takia laitettu istumaan aivan vieraiden ihmisten kanssa. Oli kaltaiseni introvertin painajainen ja ilta tuntui todella pitkältä. :D

Ap

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummityttöni täytti vuosia ja perhe pyysi minut synttärijuhliin. Sanoin, että minulla on juuri tuona viikonloppuna töitä, enkä valitettavasti pääse. Perhe pyysi, että voisinko seuraavalla viikolla tulla kuitenkin käymään, kun kummitytölle olisi tärkeää päästä juhlistamaan synttäreitä myös minun kanssa.

Menin paikalle ja vein kummitytölle lahjan. Mitään synttärijuttuja ei kuitenkaan ollut, kahvin kanssa tarjottiin yksi fasupala. Oli vähän outo tilanne. Ei siis tietenkään mitään isoa tarvinnut olla, mutta tuo yksi fasupala oli jo vähän koominen!

Halusivat vain sen ostamasi lahjan.

Vierailija
82/134 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut vainajan sukua, vaan ystävä ja mukana hautajaisissa. Muistotilaisuudessa hautajaisten jälkeen eräs hautajaisvieras tuli kertomaan minulle kahden kesken, että vainajalla on omien aikuisten lasten lisäksi teini-ikäinen lapsi avioliiton ulkopuolisesta suhteesta. Tuosta asiasta tiesi vain muutamat vainajan vielä eläessä, mutta perunkirjoituksen myötä tieto tulisi suvussa julkiseksi.

Ehkä olen kukkahattutäti, mutta tuntui todella mauttomalta tuo paljastus muistotilaisuudessa. Ei ollut tuon ihmisen asia kertoa asiaa minulle ja paikka oli aivan väärä. Koko muistotilaisuuden ajan mietin vain tuota asiaa ja loppupäivä meni jotenkin ihan ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen äiti alkoi selittää jotain voimaeläimistä ja muusta sellaisesta lapsensa ristiäisissä.

Vierailija
84/134 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän perheen, jossa nuori reputti yo-kirjoitukset keväällä. Järjestivät silti juhlat keväällä, kun kutsutkin oli lähetetty. Nuori ei mennyt koululle, mutta oli lakki päässä juhlimassa. Nuori sai kirjoitukset tehtyä vasta seuraavana syksynä.

Miten tuo onnistu koska todistus on noissa juhlissa aina esillä?

No ei kyllä ole ainakaan meillä eikä niissä yo juhlissa, joissa olen käynyt. Ihan nuoren oma asia haluaako esitellä todistusta.

Vierailija
85/134 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän perheen, jossa nuori reputti yo-kirjoitukset keväällä. Järjestivät silti juhlat keväällä, kun kutsutkin oli lähetetty. Nuori ei mennyt koululle, mutta oli lakki päässä juhlimassa. Nuori sai kirjoitukset tehtyä vasta seuraavana syksynä.

No ei kyllä ole ainakaan meillä eikä niissä yo juhlissa, joissa olen käynyt. Ihan nuoren oma asia haluaako esitellä todistusta.

Vain ne nuoret esittelee tokaria, kenellä se on hyvä.

Mut eikö tossa kukaan kysyny nuorelta, et millaiset paperit kirjoitit? Kai kävi ilmi, että ei oikeasti ollut ylioppilas?

Vierailija
86/134 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2005 olin häissä, joissa osa vieraista kutsuttiin vain kirkkoon. Morsiamen ystävät pääosin. Lopuille oli varattu paikka ihan hääjuhlasta. Vielä 2000- luvulla tuollaiset ”vain kirkkoon” kutsutut häät ovat muinaisjäänne jostain 1950- luvulta.

2000-luvulla on tapana kutsua kakkoskerroksen vieraat kirkkoon ja iltabileisiin, varsinaiseen hääjuhlaan kutsutaan ne tärkeät ihmiset.

Vierailija
87/134 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät, joissa morsiamen äiti päätti umpihumalassa pitää yllätyspuheen.

Siis sellaisen sammaltavan jorinan, jossa ei ollut päätä eikä häntää, ja keskittyi lähinnä morsiamen lapsuuteen sekä millainen morsiamen veli oli lapsena. Onneksi hänet älyttiin hienovaraisesti ohjata pois mikrofonin luota.

88/134 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin on aina esillä? Ei se ole mikään laki jonka rikkomisesta saisi rangaistuksen. 

Jos Sijaltainen nousisi.

Vierailija
89/134 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks kaverini loukkaantui, kun en kutsunut häntä lapseni ristiäisiin.

Kyseli moneen kertaan, onko ristiäispäivä päätetty ja kummit valittu. Lopulta täytyi sanoa, että on päätetty ja isovanhemmat ja kummit on kutsuttu ristiäisiin. Pahastui tuosta ja ei onnitellut, kun laitoin ristiäispäivän jälkeen kuvan juhlista.

En ymmärrä, miksi hän oletti saavansa kutsun, koska en ollut pyytänyt häntä lapsen kummiksi. Kyseinen kaveri ei ole itse kutsunut minua juhliinsa (pyöreät synttärit, polttarit jne), joten ihmetytti tuo kutsun odottaminen.

Yksi kaverini loukkaantui kun ei saanut kutsua nuoremman lapseni ristiäisiin. Hän on ensimmäisen lapseni kummi ja minä hänen esikoisen ja kutsumme aika toisemme joka kissan ristiäisiin yms.

Sain kuulla kiertoteitse että hän oli tästä tosissaan loukkaantunut kun paikalla oli vain minun vanhemmat ja kummit.

Seuraavissa juhlissa, jotka oli hänen järjestämät päädyin pyytämään anteeksi" eli selittämään tilanteen. Lapseni ristiäiset olivat venyneet todella pitkälle koska syntyessä hänessä olikin vikaa ja ensimmäiset kuukaudet juostiin sairaaloissa tutkimassa mikä on vikana ja miten pahasti.

Me vain emme siitä huudelleet joten muilta jäi näkemättä että ne ensimmäiset kuukaudet oli todella rankat henkisesti ja ristiäiset järjestetty ajatuksella että kunhan päästään siitä äkkiä ohi.

90/134 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurasin vierestä erään +40 ikäisen naisen hääsäätöä nyt korona-aikana. Nainen siirsi häitään 4 kertaa, koska halusi järjestää kunnon isot juhlat läheisilleen. Samaan aikaan oli kuitenkin hysteerinen koronasta ja pelkäsi saavansa tartunnan. Pieniä häitä ei suostunut järjestämään, koska halusi mennä naimisiin isosti. Häitä lykättiin yli 1,5 vuotta ja lopulta menivät naimisiin keskikokoisissa häissä. Ehkä olen jotenkin outo, mutta en ymmärrä, mikseivät menneet naimisiin vaikka maistraatissa ja myöhemmin koronan mentyä ohi olisivat järkänneet isot juhlat. 

Miks tossa iässä pitää edes olla isot prinsessahäät?

Monesti tuppaa menemään niin, että ei niitä isoja juhlia tule enää myöhemmin järjestettyä. Ei vain saa aikaiseksi, ei huvita, tai sitten joistakin voi tuntua hassulta juhlia jälkikäteen jne.

Ihan vaan vaikka siksi että asia ei kuulu ulkopuolisille pätkääkään, missä iässä sitten haluaakin järjestää minkälaiset häät.

Jos Sijaltainen nousisi.

Vierailija
91/134 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pyydettiin bestmaniksi molempien lapsuuden kaverille. Kutsu tuli kummallekin ja mentiin. Juhlapaikassa huomasin että mies oli sijoitettu sinne hääparin lähelle ja minulle ei ollut ollenkaan paikkaa. Istuin sitten jossain minne ei tullutkaan ketään paikalle,umpivieraiden seassa yksin. Kotiinkaan en voinut lähteä autollamme monensadan km päähän. Oli kyllä ankeaa ja muutenkin odottelua ihan liikaa juhlissa.

Vierailija
92/134 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo rohmuaminen ja ruoan tuhlaaminen on monilla lapsilla tätä päivää jotkut jopa kouluissa leikkivät ruoalla ja viskelevät ympäriinsä!! Ja muualla maailmassa lapset kuolee nälkään!! No pian siihen varmaan tulee muutos kun ruokaa ei tule.

Saman pistänyt merkille kun lapsi on kouluiässä pitänyt synttäreitä. Aivan järkkyä rohmuamista ja sitten jää lautasille. Olen oppinut jemmaamaan osan jotta muillekin jää. Hyökätään samantien kun pöytään kutsutaan. Sankari itsekin on syönyt sitten kaapista kun ei halua ahnehtia.

Vierailija
93/134 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osallistuttiin nyt korona-aikana ystäväni lapsen ristiäisiin. Ystäväni äiti suuttui juhlissa tyttärelleen, kun tyttärensä näki ensimmäistä kertaa vuoteen kauempana asuneita ystäviään ja tytär halusi vaihtaa kuulumisia heidän kanssaan kaikessa rauhassa. Äidin mielestä tyttärensä olisi pitänyt kaataa vieraille kahvia ja äiti olisi halunnut seurustella tyttärensä ystävien kanssa. Juhlissa tuo ystävän äiti kierteli vihaisen oloisena kaatamassa kahvia. Mielestäni tuo oli aivan älytöntä – en tajua miksei tuo äiti tajunnut, että me ystävätkin haluamme mieluummin seurustella ystävämme kuin hänen äitinsä kanssa. Tuli paha mieli ystäväni puolesta.

Mitäs jos äiti oli siellä vieraana, ei piikana?

Jos tytär oli kutsunut ristiäisiin niin paljon ihmisiä, ettei ehtinyt niitä sitten kestitä, eikä myöskään ollut tajunnut palkata apuväkeä, niin aika kiltistihän äiti teki kun kaateli kahvia ihmisille.

Voi olla, että äidin sijasta olisin keksinyt äkillisen menon ja toivottanut porukalle hauskaa juhlan jatkoa. Olisittehan te ystävätkin voineet vähän lukea miten juhlat sujuvat ja vaikka autella.

Kuulostaa joltain teinikerhon kokoontumisajoilta. Muut vanhat vieraat erillään kun teini-ikäiset kikattaa omissa oloissaan...

Vierailija
94/134 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuin erään kaveriporukan kotiini kylään, ja pyysin vieraita paikalle kuudesta eteenpäin. Pääsin itse töistä neljän aikoihin, joten minulle jäi mukavasti aikaa laittaa tarjoilut kuntoon sekä hieman ehostaa kotia ja itseäni ennen vieraiden saapumista.

Juhlapäivän iltapäivällä eräs vieras sitten ilmoitti, ettei hän jaksaisi mennä töiden ja juhlien välissä kotiin, joten hän saapuisi paikalle jo neljältä. Yritin siinä hienovaraisesti todeta, että kutsu oli kuudesta eteenpäin, enkä itse olisi tuohon aikaan vielä kotonakaan. Kaveri sitten suostui menemään johonkin kahvilaan tappamaan aikaa ja tuli paikalle ”vasta” varttia vaille viisi. Jouduin sitten samaan aikaan pitämään seuraa tälle vieraalle (joka ei kertaakaan tarjoutunut auttamaan valmisteluissa, istui vaan sohvalla ja lipitti viiniä), laittamaan tarjoiluja ja kämppää kuntoon sekä fiksailemaan aamulla tekemääni meikkiä vähän freesimpään kuntoon. Vieras vieläpä haukkui kotini sisustuksen ja työpaikkani lyttyyn kiitokseksi vieraanvaraisuudesta.

En ole enää tekemisissä tämän tyypin kanssa.

Vierailija
95/134 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan vajaan kymmenen vuoden takaa omista häistä sen, että emme saaneet loppuja ruokia mukaan. Olimme siis tilanneet juhlapalvelusta X määrän ruokaa ja ruokaa jäi paljon yli. Sen ymmärrän hyvin, että eivät voineet hygieniasyistä antaa pöydässä tarjolla olleita ruokia mukaan, mutta jääkaapissa koskemattomana olleita ruokiakaan emme saaneet mukaan, vaikka kysyimme. Eikä siis ollut mikään halpa juhlapalvelu, vaan ruoat maksoivat useamman tonnin.

En ymmärrä yhtään. Se ruokahan on maksajan omaisuutta, ei pitopalvelun.

Niinpä, varsinkin jos tilataan ruuat kiloittain tms. Jos on tilattu ja maksettu henkilömäärän mukaan, niin sitten ymmärtää ettei jämiä saa itselleen.

eli tällä logiikalla saisi 20 kiloa makaronilaatikkoa mukaan, mutta ei esimerkiksi 50 henkilölle varattua makaronilaatikkomäärää, jos on maksettu makaronilaatikko 100 henkilölle ja vain 50 tuli paikalle?

Joku asiasta tietävä:

Onko oikeasti niin, että henkilömäärän mukaan tilattua ruokaa ei saisi mukaansa, vaikka sitä jäisi yli? Miksi, se ruokahan on maksettu?

Vierailija
96/134 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osallistuttiin nyt korona-aikana ystäväni lapsen ristiäisiin. Ystäväni äiti suuttui juhlissa tyttärelleen, kun tyttärensä näki ensimmäistä kertaa vuoteen kauempana asuneita ystäviään ja tytär halusi vaihtaa kuulumisia heidän kanssaan kaikessa rauhassa. Äidin mielestä tyttärensä olisi pitänyt kaataa vieraille kahvia ja äiti olisi halunnut seurustella tyttärensä ystävien kanssa. Juhlissa tuo ystävän äiti kierteli vihaisen oloisena kaatamassa kahvia. Mielestäni tuo oli aivan älytöntä – en tajua miksei tuo äiti tajunnut, että me ystävätkin haluamme mieluummin seurustella ystävämme kuin hänen äitinsä kanssa. Tuli paha mieli ystäväni puolesta.

Mitäs jos äiti oli siellä vieraana, ei piikana?

Jos tytär oli kutsunut ristiäisiin niin paljon ihmisiä, ettei ehtinyt niitä sitten kestitä, eikä myöskään ollut tajunnut palkata apuväkeä, niin aika kiltistihän äiti teki kun kaateli kahvia ihmisille.

Voi olla, että äidin sijasta olisin keksinyt äkillisen menon ja toivottanut porukalle hauskaa juhlan jatkoa. Olisittehan te ystävätkin voineet vähän lukea miten juhlat sujuvat ja vaikka autella.

Kuulostaa joltain teinikerhon kokoontumisajoilta. Muut vanhat vieraat erillään kun teini-ikäiset kikattaa omissa oloissaan...

Minä näin lapseni kastejuhlissa joitakin ystäviä ekaa kertaa pariin vuoteen, koska korona ja pitkät välimatkat. Kastejuhlissa oli lähinnä meidän vanhempien ystäviä ja suht nuoria sukulaisia, omat vanhempamme olivat ainoat "iäkkäämmät" ihmiset. Ihan yhtä porukkaa oltiin ja isovanhemmat istuivat ystäviemme joukossa.

Vierailija
97/134 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestettiin töissä erästä juhlaa asiakkaille. Juhla oli kutsutuille asiakkaille: tarjosimme kolmen ruokalajin illallisen ja livemusiikkia asiakkaalle ja avecille. Juhla oli ilmainen. Asiakkaiden oli pitänyt ilmoittautua juhliin sähköpostilla etukäteen ja ilmoittautuneita tulikin kivasti ilmoittautumisaikana.

Juhlapäivän aamusta ihan juhlien alkuun asti alkoi tipahdella viestejä perumisista (=ihmisille tuli parempaa tekemistä). Nauratti suorastaan lukea noita viestejä, kun todella monelta tuli sama viesti eli joutunut äiti sairaalaan/katkennut jalka tms eli ihan tekosyistä oli kyse. :D Nauratti nuo tekosyyt, ihan hyvin olisi voinut vain ilmoittaa, että olen estynyt tulemaan paikalle.

Vierailija
98/134 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvulla on tapana tervehtiä halaamalla tuttavallisesti kaikkia, vaikka joillain on hyvinkin etäiset/kiusalliset välit eikä puhuta ikinä "heitä" kummempaa. Tervehtisittekö kättelemällä vai halaamalla tuossa tilanteessa jos vastassa etäinen, puhumaton sukulainen?  Ylänuoli kättelemällä, alanuoli halaamalla.

Vierailija
99/134 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin n. 9-vuotiaana kummitätini häissä, joissa jouduin tanssien alettua pakoilemaan koko loppuillan aikuista kehitysvammaista miestä, joka yritti hakea minua tanssiin. Juhlatunnelma oli aivan huipussa, kun en todellakaan halunnut tanssia miehen kanssa, joka oli ihan kuin humalainen, vaikka ei ollut kännissä.

OT: Sama mies ilmestyi vuosia myöhemmin ilmoittamatta räkä poskella valuen kotiovellemme, kun olin yksin kotona ja säikähdin aivan hirveästi. Mies ei ollut äitini mukaan mitenkään vaarallinen, mutta kyllä silti ahdisti, kun piti yrittää saada kutsumaton vieras lähtemään n. 10 km päähän kotiinsa.

Vierailija
100/134 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tapauksessa, jossa häissä ei saanut maksamiaan ylimääräisiä ruokia mukaan, on taustalla lain noudattaminen. Tiettynä päivänä valmistettua ruokaa, oli se sitten tarjolla tai jääkaapissa, ei saa myydä seuraavana päivänä eikä tarjoilla. Riippumatta kuka on maksanut ja "omistaa" ruoan. Joko henkilökunta syö tai sitten menee roskiin.  Jos tästä poikkeaa, niin ko. pitopalvelu saattaa saada kiellon toiminnalleen terveystarkastajan toimesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme