Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelee ihminen, joka antaa eettisen lahjan?

Vierailija
22.06.2015 |

En suoraan sanottuna keksi paskempaa lahjaa. Ehkä jollekin kusipäälle voisin sellaisen antaa.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:46"]Ahneus vie kalatkin vedestä. Otat itsellesi mieluummin kossun kuin annat jollekin muulle jotain tärkeää, joka voi muuttaa heidän elämänsä.
[/quote]
Jos mä haluaisin tehdä hyväntekeväisyyttä, niin tekisin sen itse.

Vierailija
2/82 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti hän ajattelee "Annanpa eettisen lahjan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:52"]Luultavasti hän ajattelee "Annanpa eettisen lahjan".
[/quote]
luultavasti hän on tekopyhä maailmanparantaja.

Vierailija
4/82 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:52"]Luultavasti hän ajattelee "Annanpa eettisen lahjan". [/quote] luultavasti hän on tekopyhä maailmanparantaja.

[/quote]Tai ihan vilpitön maailmanparantaja. Aikuisille joilla jo kaikkea on voisin tuollaisen lahjan antaakin, lapselle en. Se tuntuisi ikävältä.

Vierailija
5/82 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:46"]Ahneus vie kalatkin vedestä. Otat itsellesi mieluummin kossun kuin annat jollekin muulle jotain tärkeää, joka voi muuttaa heidän elämänsä.
[/quote]
Miksei voi ostaa itse sitä huussia ja antaa kossua lahjaksi?

Vierailija
6/82 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:52"]Luultavasti hän ajattelee "Annanpa eettisen lahjan". [/quote] luultavasti hän on tekopyhä maailmanparantaja.

[/quote]Meinaatko että hän ajattelee: olen tekopyhä maailmanparantaja :D

Vierailija
7/82 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:57"]

[/quote]Tai ihan vilpitön maailmanparantaja. Aikuisille joilla jo kaikkea on voisin tuollaisen lahjan antaakin, lapselle en. Se tuntuisi ikävältä.
[/quote]
tai sitten vaikka lahjoittaisit ihan omalla nimellä. Minulle annettujen lahjojen ei koskaan tarvitse olla kalliita yms, vaan tahdon että niitä hankittaessa ajatellaan minua. Itsepoimittu kukkakimppukin on 100 kertaa parempi lahja kuin tekopyhä maailmanparannuslahja

Vierailija
8/82 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olisin oikeasti iloinen jos joku mun tuttu antaisi mulle eettisen lahjan, jossa rahat on annettu kotimaiselle eläinsuojelutyölle, erityisesti kissoille.

Kertoisi, että lahjan antaja oikeasti tuntee minut :)

Vierailija
9/82 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

14: jospa joku lahjoittaa sekä omalla nimellään ja muiden lahjoina. Ei minua estäisi jotain pientä henkilökohtaista antamasta vaikka eettisen lahjan antaisinkin.

Vierailija
10/82 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tekopyhä? Maksaa se eettinenkin lahja, ei kukaan yritä nuukailla ja näyttää silti hurskaalta.

Jotkut oikeasti ajattelevat maailman "pelastamista". Tosin usein kai tällaisen ihmisen tuttavapiirissä on samoin ajattelevia joten lahjan "saaja" tuskin loukkaantuu siitä ja rumasti pitää antajaa tekopyhänä.

Vierailija
11/82 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:46"]Ahneus vie kalatkin vedestä. Otat itsellesi mieluummin kossun kuin annat jollekin muulle jotain tärkeää, joka voi muuttaa heidän elämänsä. [/quote] Jos mä haluaisin tehdä hyväntekeväisyyttä, niin tekisin sen itse.

[/quote]JOS haluaisit. Siinäpä se.

Vierailija
12/82 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:46"]Ahneus vie kalatkin vedestä. Otat itsellesi mieluummin kossun kuin annat jollekin muulle jotain tärkeää, joka voi muuttaa heidän elämänsä. [/quote] Jos mä haluaisin tehdä hyväntekeväisyyttä, niin tekisin sen itse.

[/quote]JOS haluaisit. Siinäpä se.
[/quote]
Niin. En halua antaa hyväntekeväisyyteen mitään ja vielä vähemmän haluan jonkun toisen antavan mun nimissä mitään.

Vierailija
13/82 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ylioppilaslahjaksi jotain maata Nepalista. En muista oliko viljelysmaata vai suojeltavaa metsää. Ihan kiva, mutta mun perhe oli köyhä, olin muuttamassa kotoa, ja antaja oli rikas kummitäti. Sillä oli mun isän kanssa joku riita meneillään. Elämäni paskin lahja.

Vierailija
14/82 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:24"]Minä sain ylioppilaslahjaksi jotain maata Nepalista. En muista oliko viljelysmaata vai suojeltavaa metsää. Ihan kiva, mutta mun perhe oli köyhä, olin muuttamassa kotoa, ja antaja oli rikas kummitäti. Sillä oli mun isän kanssa joku riita meneillään. Elämäni paskin lahja.
[/quote]
Tämä oli siis vittuilulahja ihan 100%. Enemmän kuin se, etten saanut lahjaa, osui se, että se raha oli kuitenkin tupattu johonkin diipadaapaan, ja sitten tultiin sillä nauramaan.

Vierailija
15/82 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin elämäni ainoaa eettistä lahjaa hankkiessani mitä ihmettä keksiä sedälle, joka juhli vakavasti sairaana elämänsä viimeisiä pyöreitä syntymäpäiviä. Sedän toiveena oli, että ei lisää roinaa nurkkiin (tulevaan kuolinpesään) jälkikasvun riesaksi. Silti jotakin halusin antaa, tiesin kyseessä olevan suvun viimeisen kokoontumisen jossa setä tulee olemaan mukana.

Setä oli hyvin herkkä ja humaani ihminen, kantoi huolta sekä lähipiiristään että laajemmalti maailman tilasta ja huono-osaisista ihmisistä.

Lahjaa antaessani ja sedän kyyneleet nähdessäni ajattelin, että hyvin tuli lahja valittua.

Yleisesti ottaen jatkossakin tulen harkitsemaan tarkkaan kenelle eettisen lahjan mahdollisesti tulen antamaan. Kaikille se ei todellakaan sovi. Hyväntekeväisyyteen voin antaa ns. salassa "pönkittämättä omaa egoani ja kiillottamatta kruunuani". Osa eettisen lahjan antajista valitettavasti hakevat gloriaa itselleen olemalla niin pirun hyväntekijää.

Vierailija
16/82 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:24"]Minä sain ylioppilaslahjaksi jotain maata Nepalista. En muista oliko viljelysmaata vai suojeltavaa metsää. Ihan kiva, mutta mun perhe oli köyhä, olin muuttamassa kotoa, ja antaja oli rikas kummitäti. Sillä oli mun isän kanssa joku riita meneillään. Elämäni paskin lahja. [/quote] Tämä oli siis vittuilulahja ihan 100%. Enemmän kuin se, etten saanut lahjaa, osui se, että se raha oli kuitenkin tupattu johonkin diipadaapaan, ja sitten tultiin sillä nauramaan.

[/quote]Nimitys "eettinen lahja" ei sovi tuohon sinun tapaukseesi. Kurjaa että aina löytyy ihmisiä jotka onnistuvat pilaamaan hyvätkin asiat :(

Vierailija
17/82 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut eettisiä lahjoja. Teen lahjoitukseni aina kirkon ulkomaanavun kautta, koska verrattuna kaikkiin, siis ihan kaikkiin, hyväntekeväisyysjärjestöihin, heillä suurin osa rahasta menee perille, eikä uppoa organisaation kuluihin. En tosin itse kuulu mihinkään kirkkoon, enkä ole uskovainen.

Toki valitsen huolella, kenelle tällaisen lahjan annan. Yleensä saajalla on jo kaikkea, mitä hyvälaatuiseen elämään tarvitaan. Saajat ovat yleensä myös sellaisia ihmisiä, jotka itsekin aidosti välittävät muista.

Toistaiseksi kukaan ei ole minulle suuttunut enkä ole kokenut, että minua pidettäisi tekopyhänä.

Jonkun on kenties vaikea ymmärtää, että on olemassa ihmisiä, joiden sydäntä lämmittää ajatus siitä, että joku perhe on saanut paremman mahdollisuuden elämään muutaman vuohen tai kanan muodossa, tai että lapselle jossain kaukana täältä on mahdollistettu koulun käyminen ja sitä kautta paremman elämän rakentaminen.

Aion jatkossakin antaa eettisiä lahjoja.

Vierailija
18/82 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan niitä pikkulahjoina tai kukkasten tilalla. Se on sitä, kun tahtoo ihmistä jotenkin muistaa ja kiittää, mutta ei missään tapauksessa halua aiheuttaa lahjan saajalle ongelmaa: Mihin vittuun mä tän tuikkupurkin tungen? Kiva, kymmenes suklaapaketti ja mä yritin laihduttaa. Punaviini, muuten kiva mutta en voi juoda sitä. Leikkokukkia... Kivasti saatu kymmentä eri sorttia ja kuutta eri pituutta, ja ne maljakotkin jo loppui. Kokonaisuus näyttää oksennukselta.

En niin kauheesti sitä maailman parannusta ajattele, ajattelen että se on "lämmin ajatus" tilanteessa, kun pelkkä kortti tuntuu törpöltä.

Vierailija
19/82 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:02"]Mä annan niitä pikkulahjoina tai kukkasten tilalla. Se on sitä, kun tahtoo ihmistä jotenkin muistaa ja kiittää, mutta ei missään tapauksessa halua aiheuttaa lahjan saajalle ongelmaa: Mihin vittuun mä tän tuikkupurkin tungen? Kiva, kymmenes suklaapaketti ja mä yritin laihduttaa. Punaviini, muuten kiva mutta en voi juoda sitä. Leikkokukkia... Kivasti saatu kymmentä eri sorttia ja kuutta eri pituutta, ja ne maljakotkin jo loppui. Kokonaisuus näyttää oksennukselta.

En niin kauheesti sitä maailman parannusta ajattele, ajattelen että se on "lämmin ajatus" tilanteessa, kun pelkkä kortti tuntuu törpöltä.
[/quote]
Miten olis vaikka rahaa tai lahjakortti?

Vierailija
20/82 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:03"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:02"]Mä annan niitä pikkulahjoina tai kukkasten tilalla. Se on sitä, kun tahtoo ihmistä jotenkin muistaa ja kiittää, mutta ei missään tapauksessa halua aiheuttaa lahjan saajalle ongelmaa: Mihin vittuun mä tän tuikkupurkin tungen? Kiva, kymmenes suklaapaketti ja mä yritin laihduttaa. Punaviini, muuten kiva mutta en voi juoda sitä. Leikkokukkia... Kivasti saatu kymmentä eri sorttia ja kuutta eri pituutta, ja ne maljakotkin jo loppui. Kokonaisuus näyttää oksennukselta. En niin kauheesti sitä maailman parannusta ajattele, ajattelen että se on "lämmin ajatus" tilanteessa, kun pelkkä kortti tuntuu törpöltä. [/quote] Miten olis vaikka rahaa tai lahjakortti?

[/quote]

Olis aika nolo antaa aikuiselle ihmiselle 5-15 euroa rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan