Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos poliisi murtautuu taloon missä koira puree sitä, niin voiko koiraa siitä rangaista vai onko virhe poliisin?

Vierailija
11.02.2022 |

Koira ei erota poliisia rosvosta. – Eikä aina omistajatkaan :)

Koira yrittää estää tunkeutumisen omalle alueelle. Näin sen voisi toivoa toimivan myös, jos yöllä ihmisten nukkuessa asuntoon tunkeutuisi ulkopuolinen henkilö. Koira toimii siis niin, kuin se on opetettu. Kaikkia koiria ei tietenkään kannata opettaa vahtikoiriksi.

Voisiko koira joutua rangaistuksi vai olisiko virhe täysin poliisin tunkeutuessaan koiran kotiin?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos poliisi näkee tarpeelliseksi mennä jonkun asuntoon ja siellä oleva koira hyökkää niin ajattelisin, että poliisi ampuu koiran. Poliisi ei ”murtaudu” kenenkään asuntoon syyttä ja yleensähän ne ilmoittaa tulostaan oveen hakaten jolloin kotona oleva omistaja voi koiran laittaa kiinni.

...tai päästää takaovesta karkuun, ja lähteä itse myös.

Vierailija
82/86 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä puhelimen listassa pitää olla taloon menossa "varo koiria". Ja toimintaohjeet. Tai varo vihaista isäntää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häirikköhurtalle kuula kalloon.

Vierailija
84/86 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi ei saisi ensisijaisesti ampa koiraa. Jos sitä ei saa huijattua suljetun oven taa tms. ja se käy päälle, niin kyllä poliisi sen ampuu, vaikka ei saisikaan. Riippuu myös siitä työskenteleekö poliisi itse poliisikoirien kanssa = on ymmärrystä koiriin. Suomessa poliisin toimintapa on yleisesti ampua kaikki näkemänsä eläimet. Juuri ampuivat 2 kaupumkiin eksynyttä hirveä.

Kerro hyvä piipertäjä, mitä olisit itse tehnyt kaupungissa vauhkoontuneelle hirvelle.

Samoinkuin m amur aiskarille eli kilisyttänyt avaimia puhunut nätisti ja mennyt kimpassa kotiin jottei vieraan ahteri palellu.

-poliisiopiston tyttäret ja saunamajuri

Vierailija
85/86 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen raqin voi lamauttimella pistää ketoon?

Vierailija
86/86 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne poliisit sen koiran ampuu jos se päälle käy, minä ampuisin ihan huvikseen vaikka ei kävisi.