Jos poliisi murtautuu taloon missä koira puree sitä, niin voiko koiraa siitä rangaista vai onko virhe poliisin?
Koira ei erota poliisia rosvosta. – Eikä aina omistajatkaan :)
Koira yrittää estää tunkeutumisen omalle alueelle. Näin sen voisi toivoa toimivan myös, jos yöllä ihmisten nukkuessa asuntoon tunkeutuisi ulkopuolinen henkilö. Koira toimii siis niin, kuin se on opetettu. Kaikkia koiria ei tietenkään kannata opettaa vahtikoiriksi.
Voisiko koira joutua rangaistuksi vai olisiko virhe täysin poliisin tunkeutuessaan koiran kotiin?
Kommentit (86)
Ehkä puhelimen listassa pitää olla taloon menossa "varo koiria". Ja toimintaohjeet. Tai varo vihaista isäntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei saisi ensisijaisesti ampa koiraa. Jos sitä ei saa huijattua suljetun oven taa tms. ja se käy päälle, niin kyllä poliisi sen ampuu, vaikka ei saisikaan. Riippuu myös siitä työskenteleekö poliisi itse poliisikoirien kanssa = on ymmärrystä koiriin. Suomessa poliisin toimintapa on yleisesti ampua kaikki näkemänsä eläimet. Juuri ampuivat 2 kaupumkiin eksynyttä hirveä.
Kerro hyvä piipertäjä, mitä olisit itse tehnyt kaupungissa vauhkoontuneelle hirvelle.
Samoinkuin m amur aiskarille eli kilisyttänyt avaimia puhunut nätisti ja mennyt kimpassa kotiin jottei vieraan ahteri palellu.
-poliisiopiston tyttäret ja saunamajuri
Eikö sen raqin voi lamauttimella pistää ketoon?
Kyllä ne poliisit sen koiran ampuu jos se päälle käy, minä ampuisin ihan huvikseen vaikka ei kävisi.
...tai päästää takaovesta karkuun, ja lähteä itse myös.