Aiheuttaako alkoholin helppo saatavuus halua muidenkin huumeiden käyttöön?
Kun kuulemma kannabiksen laillistaminen lisäisi halua käyttää muitakin huumeita.
Kommentit (47)
Otetaan esimerkkinä: Jos minä juon 7 päivää putkeen Tapio viinaa, kyllä siinä viinapirut alkaa jo rienaa ja pää sekoamaan, juurikin deliriumit iskee.
Jos minä poltan 7 päivää putkeen, sanotaan vaikka 3-5 jointtia päivässä, en saa edes krapulaa tolla aikaseks. Enkä päätäkään sekaisin. Vaikka polttaisin ne 7 jointtia tossa päivittäin, ei tulis muuta kun väsyneeksi.
Ei hyvää päivää mitä täällä jotkut "tietäjät" kirjottelee! 😂
En itse käytä kannabista (tai mitään muutakaan), mutta tunnen todella paljon ihmisiä jotka käyttää ja heissä on kyllä edustusta kaikilta elämän osa-alueilta ja ammattiryhmistä. Väitämpä, että jokainen täälläkin tuntee jonkun joka polttelee, mutta ette vain tiedä sitä.
Voihan se olla, että jos juot baarissa oluen niin kohta tekee mieli viskiä. Sama huumeveikoilla, ostat diileriltä kannabista ja pian samalta kaverilta voi tehdä mieli jotain vahvempaa. Eli ei alkoholin saatavuus aiheuta huumeiden himoa, koska huumeita ei kaupata Alkossa sivutuotteena.
Se, joka himoitsee alkoholia muutenkin, hankkii sen ihan mistä tahansa. Vaikka sitä on kaupan hyllyllä tarjolla, minulle se ei maistu siitä huolimatta. Käyttö ei ole lisääntynyt, saati että olisin halunnut käyttää huumeita.
Jos ei ihmisellä ole muuta tekemistä kun poltella pilveä tai juoda päivät putkeen, kaikki tuet pitää ottaa pois. Eipähän ole rahaa ja alkaa tehdä mieli töihin.
Nyt saattoi juoda aamukahvit. Piti juoda 4 kpl neloskaljaa ja kaksi siideriä ensin. Lisäksi kolme särkylääkettä. Pitää käydä ostamassa lisää että pysyy siedettävän olon puolella. Tämmöstä se laillinen kama aiheuttaa. Kannabiksen käytöstä en ole koskaan saanut näitä ärsyttäviä jälkioloja.
Kun ei näytä suomessa laillistuvan niin pitää käyttää laittomasti. Sakot siitä korkeintaan saa eikä tarvi kärsiä koko päivää siitä että on vähän päihtynyt.
Ehkä lähipiirissä alkoholistien liiallinen näkeminen voi johtaa alkoholin karttamiseen.
Kannabis ON alkoholia huomattavasti vähemmän haitallista elimistölle.
Mitkään psykoosi-kommentit eivät tätä tosiasiaa kumoa, lisäksi laillinen alkoholi aiheuttaa vaarallisimmat deliriumit, sekavuustilat, kontrollin menetykset ja psykoosit.