Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heitin eilen vedet lapsen naamalle

Vierailija
22.06.2015 |

Kamala olo. 4-vuotias nukkui eilen autossa kun tulimme juhannusreissulta kotiin, joten vielä puoli 11 yöllä huuteli vettä. Olin juuri saanut pikkusisaruksen alapedillä hiljenemään. otin suutuspäissäni vesilasin ja heitin lapsen naamalle. Lapsi haukkoi henkeä ja oli ihan tyrmistynyt. Nyt ihan hirveä syyllisyys, että miten lapsi voi oppia rauhalliseksi kun äiti reagoi noin tilnateessa. Olen aika tulinen kyllä ja pari ylilyöntiä tullut, mutta tämä oli kyllä ikävin. Onko kellään mitään lohdutuksen sanaa tarjota?

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tämä kirjoitus taas sen saman tyypin horinoilta, joka aina keksii jotain tosi provokatiivista lapsen kuritukseen liittyvää. Älkää ruokkiko tätä trollia.

Vierailija
122/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:35"]

Huh, hetken luulin että tämä on isän kirjoittama...

[/quote]

Yrität provota?! Jos äiti kirjoittaisi isästä, joka heitti vedet lapsen naamalle niin isä olisi täysin kelvoton isä ja asuinkumppani. Lapsen ja äidin tavarat olisi av toimesta pakattu ja taksi matkalla turvakotiin.

Mikä hitto siinä on, että äidin tekoihin suhtaudutaan niin paljon hyväksyttävämmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekkin twhriin noin kun olin pieni. En kyllä edes huutanut vettä. Äiti vieläkin monen vuoden jälkeen pyytelee anteeksi että on ollut joskus äkkipikainen ja on kohdellut minua väärin. Olen ihan normaali.

Vierailija
124/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:26"] Hei vettä naamalle? Voi kamala sentään. Kyllä ihan karseat traumat varmasti nyt lapsesi sai. No ei. Et satuttanut lastasi, lyönyt tms joten anna olla. Pari pvää niin ei edes muista koko tapahtumaa. :) Kunhan et tavaksi ota. [/quote] Jos lapsi on kerhossa tai päivähoidossa, niin siellä se kertoo syksyllä takuuvarmasti. [/quote] Niin mitä sitten? :D Meinaatko, että päiväkodintäti tekee lasun? :D

[/quote]

Entä jos tekisi? Lapsihan ei edellisen viestin mukaan muista koko asiaa.

Vierailija
125/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa: Ei ole trolli. Toka avaus koko palstalla ikinä. Ja siis mitään suurempia ongelmia tästä on turha kaivella, meillä menee yleisesti oikein hyvin lasten kanssa ja tämä on toivottavasti pahin teko mihin taivun.

Mutta sen tunnustan että vihanhallinta ongelmia on jonkunverran ja kiivautta löytyy. 99,99% olen oikein hyvä äiti, mutta tietty raja kun ylittyy niin kyllä oon riuhtonut lapsia ikävällä tavalla rappukäytävästä sisälle tms. Sumenee jollain tavalla. En usko että missään tilanteessa löisin.

Pyysin eilen illalla tosi paljon anteeksi ja silittelin uneen. En kestä miten lapsi suhtautui tähän kaikkeen, sanoi vaan että "unilelu meni märäksi kun äiti sä heiti vettä mun päälle". Ilman mitään kummempaa latausta.  Voi toista:( Alunperinkään jano lapsella ei ollut, oli juuri juonut (jano on tapa jolla usein hakee huomiota iltaisina, koska tietää että silloin mennään juomaan). Mutta joo, virheistä on otettava opikseen.

On vaan tosi paha mieli. Kitos kaikille tsemmpauksista ja muille tahdon vaan sanoa että ei, mitään lasu-juttua tästä on turha vetää.

Vierailija
126/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:02"]

Minullekkin twhriin noin kun olin pieni. En kyllä edes huutanut vettä. Äiti vieläkin monen vuoden jälkeen pyytelee anteeksi että on ollut joskus äkkipikainen ja on kohdellut minua väärin. Olen ihan normaali.

[/quote]

Samaistun tähän ihan täysin. Voi että kun ne lapset vaan oppisivat ymmärtämään että äiti on joskus ihan turhan kiivas... Huokaus.

Ap.

Vierailija
127/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät anteeksi lapselta ja sanot että teit väärin. Kaikki tekevät virheitä, täydellistä äitiä ei ole. Pidät huolen että tuo ei toistu, kyllä lapsi selviää :)

Vierailija
128/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyryytys se on pienikin nöyryytys. Sairas apina olet.

Vierailija
129/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:35"]

Huh, hetken luulin että tämä on isän kirjoittama...

[/quote]

Ei hitto tämä on niin totta! Jos perheemme isä olisi tehnyt näin niin olisin rrrrraaaivostunut! Itse sitten vaan poden yksin omassa päässäni. Mieheni ei kummemmin tuomitse, sanoo vaan että kannattaako näin paljoa kiivastua

Ap

Yrität provota?! Jos äiti kirjoittaisi isästä, joka heitti vedet lapsen naamalle niin isä olisi täysin kelvoton isä ja asuinkumppani. Lapsen ja äidin tavarat olisi av toimesta pakattu ja taksi matkalla turvakotiin.

Mikä hitto siinä on, että äidin tekoihin suhtaudutaan niin paljon hyväksyttävämmin.

[/quote]

Vierailija
130/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua iskä tukisti pienenä jos oikein suutahti käytöksestäni. :D Joskus tuli kyllä piiskaakin, ainiin ja korvasta napattiin sekä puristettiin. Että älä tuon takia ittees hirteen vedä.

Vierailija
131/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hohhoijaa!
Eipä se lapsi siihen kuole jos saa lasillisen vettä naamallensa. Hämmästyy ja säikähtää, ei vaarallista kuitenkaan.

Vierailija
132/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:08"]Nöyryytys se on pienikin nöyryytys. Sairas apina olet.
[/quote] kaikki eivät ole täydellisiä. Jos ap:llä on paha mieli ja katuu niin tehty mikä tehty. Kunhan otti nyt opikseen eikä tee enää noin. T.35

Vierailija
133/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:08"]

Pyydät anteeksi lapselta ja sanot että teit väärin. Kaikki tekevät virheitä, täydellistä äitiä ei ole. Pidät huolen että tuo ei toistu, kyllä lapsi selviää :)

[/quote]

Kiitos, jotain tällaista mä tulin hakemaan. Lapsi ei ole mikään herkkä ja voisin kuvitella ihan hyvin että menee esimerkiksi päiväkootiin ja sanoo ihan perustyytyväisenä että temppuilin eilen nukkumaanmennessä ja äiti heitti vettä mun naamaan. Eli en usko että ottaa kovin raskaasti. mutta silti, itseinhoon vallassa pyöriskelen.

Vierailija
134/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:26"]

Hei vettä naamalle? Voi kamala sentään. Kyllä ihan karseat traumat varmasti nyt lapsesi sai. No ei. Et satuttanut lastasi, lyönyt tms joten anna olla. Pari pvää niin ei edes muista koko tapahtumaa. :) Kunhan et tavaksi ota.

[/quote]

Ei ole totta tämä vastaus. Lapsi saattaa hyvinkin muistaa tapauksen lopun ikäänsä. 

Ap:n toiminta oli todella väärin. Koettelee kovasti lapen luottamusta häneen. Ap:n tulee keskustella asiasta lapsen kanssa. 

Ja ap:n tulee käydä keskusteluja itsensä kanssa. Käyttäytymisen ei saisi toistua. Tuollainen veden heittäminen kertoo vaikeudesta hillitä itseään. Sellainen ei mene ohitse noin vain vaan tarvitsee asian käsittelyä, ehkä keskusteluapua. 

Vierailija
135/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap sadistinen roska, etkä suinkaan mikään tulinen ja temperamenttinen. Älä mustamaalaa tulista luonteenlaatua, koska se tulisuus normaalin rajoissa pysyen ei tarkoita että pelottelisi ja vahingoittaisi heikompiaan (tai ketään) tai käyttäisi esim. huoltajan auktoriteettiasemaansa koskaan noin väärin. Tekisin sinusta vauhdilla viuhuen lastensuojeluilmoituksen, jos tietäisin henkilöllisyytesi.

Miksi te naiset usein ymmärrätte väärällä tavalla vaikka minkälaisia roskia, kunhan roska vaan on nainen? Paha on paha, on hän sitten mies tai nainen. Aloittajan huolena on kirjoittamansa mukaan se kuinka lapsi voi tuollaisten hyökkäysten (kirjoitti muitakin tapauksia olleen) jälkeen oppia rauhalliseksi. Mielestäni olisi syytä olla huolissaan siitä, kuinka lapsi voi oppia luonnehäiriöttömäksi ja edes jonkinlaisen perusturvan omaavaksi, mikäli on saanut pienenä osakseen jotain noin viallista käytöstä. Heikoin aines aina taatusti lisääntyy, jälleenhän me sen näemme. Hän, jonka kuuluisi antaa turvaa, hyökkääkin varoittamatta tuolla tavoin kimppuun, juuri ennen kuin on nukahtamassa ja kenties yliväsynyt vanhempien riepoteltua häntä ensin pitkin juhannusrientoja. Ei tipu pätkääkään myötätuntoa aloittajalle, ei ole ansainnut sitä yhtä hippusellistakaan! Hyi helvetti mitä tyyppejä.

Vierailija
136/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kokemuksesta, että kyllä sinä apua tarvitset, ap. Tuollainen sadistinen, kylmäverinen itsehillinnän menettäminen, varsinkin lapsen kanssa, ei ole mitään "temperamenttia" tai "kiivautta". Joku diagnoosi sinullekin lyötyy, raivonpuuskasyndrooma tai joku vastaava. Et sinä paha ole, mutta jollain tavalla sairas.

Vierailija
137/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:30"]

Ihan turha on mammojen itkeä teitä huonosti kohtelevista ukoistanne, ei se lasten huono kohtelukaan näytä osalle mikään ongelma olevan. Vähän jos mies tukistaa, läppäsee tai heittää vettä naamallenne, se on inhimillistä vaan.... 

[/quote]

Miehellä on vaan ollut raskaspäiviä, jolloin voi mennä kuppi nurin jokaisella. Mies pyytää kiltisti anteeksi, asiasta keskustellaan ja niin asian voikin unohtaa, koska mies lupaa ettei enää koskaan. 
[/quote]
No mitä muuta pitäisi tehdä jos mies heittää suutuksissaan vettä naamalle? :D jättää? Ai saakeli näitä juttuja. Ootte ihan hulluja.

Vierailija
138/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:15"]

Olet ap sadistinen roska, etkä suinkaan mikään tulinen ja temperamenttinen. Älä mustamaalaa tulista luonteenlaatua, koska se tulisuus normaalin rajoissa pysyen ei tarkoita että pelottelisi ja vahingoittaisi heikompiaan (tai ketään) tai käyttäisi esim. huoltajan auktoriteettiasemaansa koskaan noin väärin. Tekisin sinusta vauhdilla viuhuen lastensuojeluilmoituksen, jos tietäisin henkilöllisyytesi.

Miksi te naiset usein ymmärrätte väärällä tavalla vaikka minkälaisia roskia, kunhan roska vaan on nainen? Paha on paha, on hän sitten mies tai nainen. Aloittajan huolena on kirjoittamansa mukaan se kuinka lapsi voi tuollaisten hyökkäysten (kirjoitti muitakin tapauksia olleen) jälkeen oppia rauhalliseksi. Mielestäni olisi syytä olla huolissaan siitä, kuinka lapsi voi oppia luonnehäiriöttömäksi ja edes jonkinlaisen perusturvan omaavaksi, mikäli on saanut pienenä osakseen jotain noin viallista käytöstä. Heikoin aines aina taatusti lisääntyy, jälleenhän me sen näemme. Hän, jonka kuuluisi antaa turvaa, hyökkääkin varoittamatta tuolla tavoin kimppuun, juuri ennen kuin on nukahtamassa ja kenties yliväsynyt vanhempien riepoteltua häntä ensin pitkin juhannusrientoja. Ei tipu pätkääkään myötätuntoa aloittajalle, ei ole ansainnut sitä yhtä hippusellistakaan! Hyi helvetti mitä tyyppejä.

[/quote]

No kun pointti on se, että en ole sadistinen roska. Rakastan lapsiani yli kaiken ja olen kaikin puolin empatiakyvyn omaava ihminen.

Ei kaikki ole mustavalkoista. On paljon harmaata välissä. Jos olisin sadistinen roska niin asia olisi helppo kuitata sillä.

Mutta joo, joskus olen miettinyt että pitäisikö kiehahtamisia alkaa käsittelemään jonkun kanssa.

Vierailija
139/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:16"]Tiedän kokemuksesta, että kyllä sinä apua tarvitset, ap. Tuollainen sadistinen, kylmäverinen itsehillinnän menettäminen, varsinkin lapsen kanssa, ei ole mitään "temperamenttia" tai "kiivautta". Joku diagnoosi sinullekin lyötyy, raivonpuuskasyndrooma tai joku vastaava. Et sinä paha ole, mutta jollain tavalla sairas.
[/quote] Sadistista ja kylmäveristä? Luuletko tosiaan että tuo on. Ei ole. Väärin kyllä mutta ei mitään sadistista ja kylmäveristä. Minulle tehtiin noin kuten yhdessä aiemmassa viestissä kerroin eikä jäänyt traumoja yms. Ei sen jälkeen ole tehnyt mitään tuollaista.

Vierailija
140/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:26"]

Hei vettä naamalle? Voi kamala sentään. Kyllä ihan karseat traumat varmasti nyt lapsesi sai. No ei. Et satuttanut lastasi, lyönyt tms joten anna olla. Pari pvää niin ei edes muista koko tapahtumaa. :) Kunhan et tavaksi ota.

[/quote]

Ei ole totta tämä vastaus. Lapsi saattaa hyvinkin muistaa tapauksen lopun ikäänsä. 

Ap:n toiminta oli todella väärin. Koettelee kovasti lapen luottamusta häneen. Ap:n tulee keskustella asiasta lapsen kanssa. 

Ja ap:n tulee käydä keskusteluja itsensä kanssa. Käyttäytymisen ei saisi toistua. Tuollainen veden heittäminen kertoo vaikeudesta hillitä itseään. Sellainen ei mene ohitse noin vain vaan tarvitsee asian käsittelyä, ehkä keskusteluapua. 
[/quote]
Olet idiootti. Mene pois! Mä niin vihaan sunlaisia ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme