Naapurin "perfect daddy" sai pikku kilarit
eilen huusi pihassa 3v pojalleen, 'perkele! Vittu. Painu vittuun siitä!' Heillä on 3 lasta, 6v, 3v ja 1v. Tämä 3v on hirveä itkemään, karjumaan ja rääkymään. Että varmaan kun sitä päivät kuuntelee, voi pinnakin kiristyä, mutta silti vähän ylimitoitettua.
huvittavinta että nämä samaiset naapurit olivat joku vuosi sitten ojentamassa kärkkäästi naapuruston lapsia. Kun oli muka liikaa ääntä. Ihan tavallisia leikkimisen ääniä pihoissa päiväaikaan. Voin sanoa että tuo heidä 3v joka itkee ja rääkyy tauotta on paljon isompi meluhaitta kuin nämä melusta ripitetyt lapset yhteensä. Sanoisin että elämä opettaa. Myötätuntoa en sitä valittajapariskuntaa kohtaan tunne, vaan nauran hiljaa sisäänpäin. On helppo huudella sen yhden 1-vuotiaan hissukan äitinä naapureiden lapsille ja naapureille kuinka ovat huonoja kasvattajia kun lapset ei istu turvat tukossa aamusta iltaan.
Siinäpähän näkee tuon lisääntymisensä kanssa että mitä se on kun kaikki ei menekään kuin oppikirjoissa. Nipoti nipoti nii.
Kommentit (60)
Voisihan sitä ihan vittuilleessaan kysäistä pilke silmäkulmassa että onko pihakäytössäännöt muuttuneet nyt kun omatkin mukulat alkaa olla leikki-ikäisiä?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:34"]
Hih, huutava ja karjuva 3 v asuu meilläkin ja joskus pinna palaa ja tulee huudettua em. tavalla :)
Onneksi meillä myös halitaan paljon.
[/quote]
Siis oikeastiko huudat vittua ja perkelettä kolmevuotiaalle?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:48"]
Pakko myöntää että välillä palaa käämit niin akkaan kuin lapseenkin ja tulee huudettua,mutta onneksi uhma jo vähän tasoittunut ja lapsi alkanut ymmärtämään paremmin miten tulee käyttäytyä vaikka välillä lähteekin jopo lapasesta. 3v lapsen isä.
[/quote]
Toivottavasti sinä et ole kettuillut naapuruston lapsille. Nimittäin sen tulee ajan kans huomaamaan että ne on hyvin pienen aikaa siinä iässä että istua töröttävät hiekkalaatikossa tutti suussa hiljaa. Mun mielestä päivällä ei pitäis joka pikku jutusta ja leikimisen äänistä valittaa kaikille. Eikä kenellekään.
Kivahan se on kun kuuluu leikkimisen ääntä ja lasten iloista mekastamista kesäisin pihoilta. Miten kireellä voi pipo olla ettei semmosta kestä.
Vaikuttaa ap kyllä aika vittumaiselta nipolta ja kyylältä ihan itse.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:06"]
[/quote]
Noita mainitsemiaan naapureita kohtaan on varmaan v-mäinen ihan hyvästä syystä. Paras tapa pilata välit joka suuntaan on tuo et alkaa valittamaan kaikille turhasta. Taidat itekin olla sellainen kun osu ja uppos?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:06"]
[/quote]
Sanoit tuon jo viestissä 9.
Muistakaa että kun karjutte ja kiroatte pihalla lapsillenne, naapurit kuulevat ne kesäaikaan helposti kun ovat itsekin ulkona. Turha syytellä muita kyttäämisestä, kun on tuossa jo aihetta seuratakin. Jos jutut on jo toisten kuullen tuota tasoa, niin mitä tapahtuu kun muut ei ole näkemässä? Liikaa lapsia tuolla hermostorakenteella?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:28"]
Tarina haisee. Miehet huutavat aniharvoin elleivät ole kännissä.
[/quote]
Kyllä meidänkin "täydellinen" naapuri rähjäsi tienauraajalle talvella niin että hämmästyin. Kiukutteleva rähjäävä pikkumainen äijänreuhka oli tuonkin kulissin takana. Olen siis se naapuruston rennoin ja monen kulissi-ihmisen mielestä varmaan "kamalin" ihminen.
Eihän nuo 3-vuoden ikäerot mitkään ihan pienet edes ole. Toisilla on kaksosiakin tai lapsia vuoden välein. Selviävät silti.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:28"]
Tarina haisee. Miehet huutavat aniharvoin elleivät ole kännissä.
[/quote]
Kyllä meidänkin "täydellinen" naapuri rähjäsi tienauraajalle talvella niin että hämmästyin. Kiukutteleva rähjäävä pikkumainen äijänreuhka oli tuonkin kulissin takana. Olen siis se naapuruston rennoin ja monen kulissi-ihmisen mielestä varmaan "kamalin" ihminen.
[/quote]
Niin minäkin. Enkä huuda naapurin penskoille, enkä aikuisillekaan. Jos lapset ei riehu ja tee mun pihassa tuhoa, voivat olla miten lystäävät.
Säälin teidän lapsianne. Itse kasvatan kannustamalla ja positiivisella palautteella, ei minun tarvitse heille huutaa. Molemmat ovat fiksuja ja erittäin hyväkäytöksisiä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:48"]
Pakko myöntää että välillä palaa käämit niin akkaan kuin lapseenkin ja tulee huudettua,mutta onneksi uhma jo vähän tasoittunut ja lapsi alkanut ymmärtämään paremmin miten tulee käyttäytyä vaikka välillä lähteekin jopo lapasesta. 3v lapsen isä.
[/quote]
Toivottavasti sinä et ole kettuillut naapuruston lapsille. Nimittäin sen tulee ajan kans huomaamaan että ne on hyvin pienen aikaa siinä iässä että istua töröttävät hiekkalaatikossa tutti suussa hiljaa. Mun mielestä päivällä ei pitäis joka pikku jutusta ja leikimisen äänistä valittaa kaikille. Eikä kenellekään.
[/quote]
Kyllä tässäkin kaikki voi tulla omalta osaltaan vastaan. Jotkut lapset on huonoja nukkumaan ja jos se päiväuniaika menee pieleen ni menee koko päivä. Kyllä pyrin ottamaan naapurot huomioon myös päiväsaikaan siinä määrin ku pystyn.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:33"]
Miksi käytät tästä henkilöstä termiä "perfect daddy"? Minusta siinä ei ole mitään ristiriitaa tai tekopyhää, jos omien lapsien lisäksi ojentaa myös naapurin lapsia.
[/quote]
Luitko aloituksen? Kyse oli siitä, ettei lapset saa leikkiä ulkosalla päivällä kun siitä oli liikaa meluhaittaa. Jostain ruudun hyppäämisestä tms. Hei haloo. Eiköhän tuo nyt ollut tarpeetonta ojentamista? Jos naapuruston useiden perheiden lapsille on huudeltu turhista, niin.....
[/quote]
Mä luin, enkä luota siihen pätkääkään. Ei vaikuta puolueettomalta kertomukselta.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:33"] Miksi käytät tästä henkilöstä termiä "perfect daddy"? Minusta siinä ei ole mitään ristiriitaa tai tekopyhää, jos omien lapsien lisäksi ojentaa myös naapurin lapsia. [/quote] Luitko aloituksen? Kyse oli siitä, ettei lapset saa leikkiä ulkosalla päivällä kun siitä oli liikaa meluhaittaa. Jostain ruudun hyppäämisestä tms. Hei haloo. Eiköhän tuo nyt ollut tarpeetonta ojentamista? Jos naapuruston useiden perheiden lapsille on huudeltu turhista, niin..... [/quote] Mä luin, enkä luota siihen pätkääkään. Ei vaikuta puolueettomalta kertomukselta.
[/quote]
Niin joo. Eihän se totta voi olla. Ei kukaan aikuisten oikeesti voi sanoa niin. Vai voiko?
Eikös se ole parempi mitä vähemmän siinä naapurustossa on niitä häiriköitä? Jos tuo yksi lapsi on jo huutaja, niin ei se tilanne ainakaan parane, jos tuo kolme vee on nyt lupa muillekin riehua. Ja ainakin isänsä sitä kuitenkin komentaa (tosin kyseenalaisin keinoin). Ehkä nää ruudunhyppääjät ovat olleet kovaäänisiä eikä kukaan ole puuttunut asiaan.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:33"] Miksi käytät tästä henkilöstä termiä "perfect daddy"? Minusta siinä ei ole mitään ristiriitaa tai tekopyhää, jos omien lapsien lisäksi ojentaa myös naapurin lapsia. [/quote] Luitko aloituksen? Kyse oli siitä, ettei lapset saa leikkiä ulkosalla päivällä kun siitä oli liikaa meluhaittaa. Jostain ruudun hyppäämisestä tms. Hei haloo. Eiköhän tuo nyt ollut tarpeetonta ojentamista? Jos naapuruston useiden perheiden lapsille on huudeltu turhista, niin..... [/quote] Mä luin, enkä luota siihen pätkääkään. Ei vaikuta puolueettomalta kertomukselta.
[/quote]
Niin joo. Eihän se totta voi olla. Ei kukaan aikuisten oikeesti voi sanoa niin. Vai voiko?
[/quote]
Ei ole kyse siitä vaan tapa, jolla ap asian esittää, viestittää aivan selvästi ettei tarinaan ole luottamista.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:28"]Tarina haisee. Miehet huutavat aniharvoin elleivät ole kännissä.
[/quote]
Höpöhöpö! Meidän naapurin äijä karjuu kaiket päivät. Sanavarasto on sellainen että lappilaisellakin korvat punottaisivat ja lapset ovat alle kouluikäisiä. Säälittää.
Niin, isä ojentaa sekä omiaan että naapurin lapsia? Mikä on ongelma?
Pakko myöntää että välillä palaa käämit niin akkaan kuin lapseenkin ja tulee huudettua,mutta onneksi uhma jo vähän tasoittunut ja lapsi alkanut ymmärtämään paremmin miten tulee käyttäytyä vaikka välillä lähteekin jopo lapasesta.
3v lapsen isä.