Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa kohteliaasti, että lapsivieraat eivät ole tervetulleita?

Vierailija
22.06.2015 |

Haluaisin tavata ystävääni kahden kesken ilman lapsia tai ainakin niin, ettei hän tule lasten kanssa meille. Miten ilmoitan kohteliaasti, että lapset eivät ole meille tervetulleita?

Kommentit (198)

Vierailija
161/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:19"]

Entä miten voisin torpata lihvojen tulon meille? Anyone?

[/quote]

Mitä ovat lihvot?

Vierailija
162/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:53"]

Kaikki ihmiset eivät ole lapsia, mutta lapset ovat ihmisiä, ja minusta on suoraan sanottuna outoa sulkea kotinsa tietyn ikäisiltä tietyn lajin edustajilta. Toki nykymaailmassa ihmiset tuntuvat olevan niin vieraantuineita kaikesta, myös ihmisistä, jotka eivät ole heidän kanssaan samaa ikäluokkaa. 

[/quote]

Eli et myönnä sitä että lapset käyttäytyvät huomattavasti eri lailla kuin aikuiset? Sun mielestä lapsia ja aikuisia ei erota yhtään mikään? Lapsivieras käyttäytyy ihan samalla lailla kuin aikuinen?

[/quote]

Ei lapsivieras käyttäydy samalla tavalla kuin aikuinen, mutta jos vierailun emäntä ja isäntä ovat aikuisia, he ovat jo tutustuneet siihen faktaan, että lapset ja aikuiset ovat erilaisia, ja osaavat ehkä toimia havaintojensa mukaan. Sellainen kuuluu aikuisuuteen. 

[/quote]

Todellakin olen "tutustunut siihen faktaan, että lapset ja aikuiset ovat erilaisia", ja juuri siksi kiellän meille tulemasta lapsia (eli toimin havaintojeni mukaan)! Daa, sehän on koko tämän ketjun pointti! Yllättävän monet eivät vaan tunnu jostain syystä hyväksyvän tätä toimintatapaa. 

Ainoa vaihtoehto kiellolle olisi vuorata koko talo suojamuoveilla, piilottaa kaikki esineet, rakentaa portaisiin turvaesteet, pehmustaa terävät kulmat, tukkia töpselinreiät, hommata lapsiystävälliset astiat ja ruoat, ja vierailun jälkeen desinfioida koko talo (ei, en halua elää asunnossa jossa on paskaa, kuolaa jne). Jostain kumman syystä koen kuitenkin helpommaksi kieltää sen vierailun jo alkujaankin, ja ihmettelen kuinka jonkun mielestä tämä jälkimmäinen valmistautuminen olisi muka parempi tai aikuisempi vaihtoehto!

[/quote]

Mitä teet, kun aikuinen ystäväsi kilauttaa perintökahvikuppisi lattialle ja gunnelnymanisi sirpaleiksi?
[/quote]

No vittu sanon sille että varmaan korvaat tän. : D ihan sama kuka sen rikkoo,jos aikuinen niin maksakoot itse ja jos lapsi niin sen vanhempi ja hei hei vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:20"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:50"]

Mä en edes tajua miksi ystäviä pitää tavata lasten kanssa? Mä otan lapset mukaan kavereille vain jos ystävällä on itselläänkin lapsia. Eli leikkiseuraa. Mitä mä saan vierailusta irti jos joudun koko ajan vahtimaan lapsia (yleensä ne kodit ei ole lapsiustävällisiä) rikkomasta tai loukkaamasta. Ei paljon kiinnosta tällaiset kyläilyt. Jätän lapset isälleen ja menen ihan rauhassa ystävän luo juomaan sitä harvinaista lämmintä kahvia :)

[/quote]

Täytyy sanoa, että useaimmat ystäväni tuntuvat ajattelevan juuri näin, ja se on todella ilahduttavaa. -ap

[/quote]

Eihän ne lapset opi käyttäytymään kylläpaikoissa, jos sitä ei opeta niille kyläilemällä.

[/quote]

Ne lapset käyttäytyy kyläpaikoissa just niin kuin niiden on annettu kotonakin käyttäytyä. Ei joku 2v ymmärrä eroa kodin ja kyläpaikan välillä. Eli kyllä sitä voi harjoitella kotonakin. 

Vierailija
164/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:24"]

Miksi et vain saman tien katkaise kaikkia yhteyksiä ystäviisi jotka ovat saastuneet lapsella, jos se on noin kamalaa?

[/quote]

Tähän.  Elämässä pitäisi oppia joustavaksi, muuten ei kestä sinne 90 ikävuoteen asti.

Vierailija
165/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joiden mielestä lapset tulee automaattisesti ystävien mukana kylään: miksi ihmeessä? Ap:han haluaa tavata ystäviään, ja ystäviensä lapset tuskin ovat hänen ystäviään. Simppeliä mun mielestä.

Vierailija
166/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi kerran kylässä yksilapsinen perhe ja lapsi otti satulatuolin ja yritti ajaa sillä seiniä (valkoiset tapetit) ja huonekaluja päin. Sain estettyä tämän. Sitten isänsä alkoi rakentaa meidän ruokapöydän tuoleista (n. 400 €/kpl) temppurataa lapselle ja yllytti lasta kiipeilemään tuolien pinnojen välistä.

Tässä vaiheessa ehdotin pihalle menemistä ja lähdimme lapsen kanssa koko porukka ulos kiipeilytelineisiin. Lapsi sai leikkiä pihalla ja perhe lähti pihalta sitten autolla kotiin.

Vierailija
167/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:17"]

Minulla on minun koti, ja kotini on sisustettu ja varustettu minulle miellyttäväksi. Ihan niinkuin sinullakin, uskoisin. Mutta koska minulla ei ole lapsia eikä ikinä käy lapsivieraita, ei kotini ole millään lailla lapsiystävällinen. Se ei tee kodistani tai maustani kummallista tai outoa. Ilman lapsiakin silti ymmärrän, että esim. matala lasikaide portaikkoon ja sohva sen edessä on melkoinen tappopaikka lapsille. Samoin lukuisat suojaamattomat pistorasiat ja jyrkät portaat. Tai laattalattia joka saattaa olla liukas jos siinä juoksentelee sukkasillaan. Monet pöydän kulmat ovat teräviä, koska minulla ei ole ollut mitään syytä valita ei-teräviä pöytiä. Kaikki astiani ovat "aikuisten" mallia, enkä usko että esim. isot Kartio -lasit pysyisivät lasten käsissä (ja ovat vielä lopetettua väriä, joten sinänsä korvaamattomia jos menee rikki).

Lisäksi, koska kodissani asuu ja käy vain aikuisia, esim. lattiamateriaali on sellainen että siitä ei saa vaikkapa mustekynää tai tussia oikein mitenkään pois. Samoin monet tekstiilit ovat pesukelvottomia - koska minulla ei ole mitään syytä sotkea niitä, ts. pesutarvettakaan ei ole. Siksi koko asunto pitäisi suojata jos haluaisi olla varma etteivät lapset näitä pintoja sotke. 

Jos sinusta se, etten ole lasten kanssa kotonani missään tekemissä tekee minusta oudon, niin fine. Tuttavapiirissäni on kuitenkin paaaaljon kaltaisiani lapsettomia aikuisia, joten mitenkään marginaalinen ryhmä emme ole. Sitä ei varmaan vaan huomaa sieltä lapsiperhekuplasta, joissa kaikilla on ainakin ne pari rasavilliä kersaa ja lukuisia viikottain vierailevia lapsia päälle. 

[/quote]

Olen sangen siisti ihminen mutta en tohtisi tulla sun luo kylään. Mun kotini materiaalit kaikki on helppohoitoisia ja pestäviä. Jos jollekin aikuiselle sattuu vahinko, että kakunpala putoaa matolle tai viinilasi kaatuu niin kaiken saa pestyä ja astiatkin vain tavallista arkitavaraa. Ei tule mitään katastrofia. Eikä meillä lapsivieraitakaan tarvitse stressata. En säilytä mitään vaarallista tai särkyvää muutenkaan paikoissa missä niihin asiankuulumattomat pääsisivät käsiksi. Helppompaa emännällekin.

[/quote]

Minulle ne minun astiat on ihan "arkitavaraa", vaikkei olisikaan lapsiystävällisiä. Ja huonekalut, valaisimet jne valitsen kyllä ihan sen mukaan mistä itse pidän, en sen mukaan että ne ovat turvallisia ja kestäviä JOS joskus kerran vuosikymmenessä joku lapsi tulisi kylään.

Olisi aika ankeaa asua itselleen epämieluisassa ympäristössä ja käyttää esim. itselleen epämieluisia astioita vain siksi, että joku teoreettinen vieras ei ole niiden kanssa yhteensopiva. Tai piilottaa vaikka konepesutabletteja jossain ylähyllyllä vaikeasti saatavilla sen sijaan, että ne on siivouskaapissa käden ulottuvilla (ja myös lasten katseen korkeudella jos sellainen meille eksyisi). Ja ovatpa muutes vielä nätissä rasiassakin oikein karkin näköisinä :D. Ei ole vielä kukaan aikuisvieras mennyt niitä syömään, eikä kyllä suklaakakkuakaan sotkenut matolle... 

Mutta tämähän toki on vain sitä lapsettoman itsekkyyttä, kun rohkenen sisustaa kotini itselleni sopivasti ja miellyttävästi - mikä itsekäs paska :D!

Vierailija
168/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:19"]

Entä miten voisin torpata lihvojen tulon meille? Anyone?

[/quote]

Mitä ovat lihvot?

[/quote]

Lihva - lihvat - lihvojen.

Palstamuoto lihavasta (nyk. useammin muodossa läski)

Vierailija
169/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:34"]

Musta olis ihan hirveän ankeaa, jos koti olisi sellainen paikka, että sinne ei voisi kutsua ihmisiä, vaan pitäisi koko ajan miettiä, meneekö joku asia rikki.

[/quote]

No ei kai tuo paikkojen rikkoontuminen tässä pääasia ole? Miten sä juttelet luottamuksellisia, ja herkkiäkin asioita, vaikka tulevasta avioerosta, sairaudesta ym. kun rääkyvä kakaralauma ui mehulätäkössä, kusee housuun, vinkuu nälkäänsä ja kuuntelee vieressä? Kyllä se on sitä huomiohakuisuutta, äiti, äiti, äiti tuu tänne, äiti...

Vierailija
170/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan välillä tavata ystäviäni ilman eidän lapsiaan (itse olen lapseton). Ei minua asunnossabi sotkeminen yms. Haittaa vaan se kun se lapsi vie huomion keskustelusta. Välillä halauisin keskustella ystäväni kanssa omasta elämästäni, kertoa omista ongelmista, tietää mitä ystävälleni kuuluu. Kolmevuotias jaloissa joka tuo leluja ja haluaa syliin ja mölisee on häiriötekijä tällaisissa tilanteissa. Välillä on kivaa olla myös sen lapsen kanssa ja välillä kova olla aikuisten kesken. Onneksi lapsellisen ystäväni usein kysyvät ottavatko lapset mukaan vau sovitaan tapaaminen isän työvuorojen mukaan. Kyllä äidit usein ymmärtävät jos heille kertoo ystävällisesti että toivoisi tapaamista aikuisten kesken.

Vierailija
171/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:05"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:59"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:56"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:53"] Kaikki ihmiset eivät ole lapsia, mutta lapset ovat ihmisiä, ja minusta on suoraan sanottuna outoa sulkea kotinsa tietyn ikäisiltä tietyn lajin edustajilta. Toki nykymaailmassa ihmiset tuntuvat olevan niin vieraantuineita kaikesta, myös ihmisistä, jotka eivät ole heidän kanssaan samaa ikäluokkaa.  [/quote] Eli et myönnä sitä että lapset käyttäytyvät huomattavasti eri lailla kuin aikuiset? Sun mielestä lapsia ja aikuisia ei erota yhtään mikään? Lapsivieras käyttäytyy ihan samalla lailla kuin aikuinen? [/quote] Ei lapsivieras käyttäydy samalla tavalla kuin aikuinen, mutta jos vierailun emäntä ja isäntä ovat aikuisia, he ovat jo tutustuneet siihen faktaan, että lapset ja aikuiset ovat erilaisia, ja osaavat ehkä toimia havaintojensa mukaan. Sellainen kuuluu aikuisuuteen.  [/quote] Todellakin olen "tutustunut siihen faktaan, että lapset ja aikuiset ovat erilaisia", ja juuri siksi kiellän meille tulemasta lapsia (eli toimin havaintojeni mukaan)! Daa, sehän on koko tämän ketjun pointti! Yllättävän monet eivät vaan tunnu jostain syystä hyväksyvän tätä toimintatapaa.  Ainoa vaihtoehto kiellolle olisi vuorata koko talo suojamuoveilla, piilottaa kaikki esineet, rakentaa portaisiin turvaesteet, pehmustaa terävät kulmat, tukkia töpselinreiät, hommata lapsiystävälliset astiat ja ruoat, ja vierailun jälkeen desinfioida koko talo (ei, en halua elää asunnossa jossa on paskaa, kuolaa jne). Jostain kumman syystä koen kuitenkin helpommaksi kieltää sen vierailun jo alkujaankin, ja ihmettelen kuinka jonkun mielestä tämä jälkimmäinen valmistautuminen olisi muka parempi tai aikuisempi vaihtoehto! [/quote]   Mitä teet, kun aikuinen ystäväsi kilauttaa perintökahvikuppisi lattialle ja gunnelnymanisi sirpaleiksi? [/quote] No vittu sanon sille että varmaan korvaat tän. : D ihan sama kuka sen rikkoo,jos aikuinen niin maksakoot itse ja jos lapsi niin sen vanhempi ja hei hei vaan.

[/quote]

Kiitos, sanoit just ne avainsanat joita toivoinkin: IHAN SAMA KUKA SEN RIKKOO. :)

Vierailija
172/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:40"]

On toi nyt kyllä jo vähän hankalaa jos ei edes kavereita voi tavata lasten kanssa. Mä ymmärrän kyllä vielä jotenkin, että häitä ja hautajaisia varten lapsille joutuu hommaamaan lapsenvahdin mutta jos ei omia kavereitakaan voi tavata ilman lapsia niin on jo vaikeeksi mennyt. Mun kaveripiirissä meillä onneksi oli kaikilla samaan aikaan pieniä lapsia, joten tietysti me otettiin ne aina mukaan. Puhuttiin mitä pystyttiin, aika se tuli sitten sekin, että lapsilla on omat menot.

[/quote]

Ja lasten isät teki epäilemättä samoin, siis ottivat aina lapset mukaan tapaamisiinsa?

[/quote]

Itseasiassa joo. Voi tulla sulle järkytyksenä mutta isätkin osasivat tavata toisiaan lasten kanssa.

Vierailija
173/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Päästää koiransa - pitkäkarvaiset, isohäntäiset, maltillisesti kuolaavat, 2 x 50 kg - irti patsasvelan asuntoon  * 

Vierailija
174/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:44"]

On ihan normaalia haluta joskus tavata ystäväänsä tarkoituksena jutellä syvällisiä ja todellakin aikuisten juttuja ilman lasten läsnäoloa. Lasten kanssa tapaamiset ovat luonteeltaan toisenlaisia.

[/quote]

Niin kuin mitä?

Anna lapsille vähän ajankulua, kynä ja paperia vaikka, hän keskittyy siihen ja viis veisaa aikuisten puheista.

[/quote]

Näin. Tai joku dvd pyörimään. Kyllä pystyy puhumaan ihan ne aikuisten asiat kaikessa rauhassa vaikka keittiössä kun tenavat tapittavat telkkua olohuoneessa. Mun paras lapsenvahtini oli just toi. Luotettava ja taattua laatua kun itse valitsi sopivan katsottavan. Tunti pari leppoisaa rauhaa tai mahdollisuus siivota rauhassa tms. Ja verraten halpa.
[/quote]

Teillä on ilmeisen rauhallisia lapsia. Meillä tuollainen rauhassa telkan katselu tai piirtely kyläpaikassa alkoi onnistumaan vasta siinä viisivuotiaana.

Vierailija
175/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen lapsettomien aikuisten koti jossa kukaan lapsi ei edes viihtyisi. Siksi kukaan ei ole tuomassa meille lapsia kylään. Täytyy sanoa että meillä on harvinaisen fiksut kaverit ja sukulaiset, koska ymmärtävät tuoda meille vain itsensä ja jättävät lapset hoitoon ja lapsijutut pois keskusteluista koska saavat kerrankin aikuisten laatuseuraa.

Vierailija
176/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:34"]

Musta olis ihan hirveän ankeaa, jos koti olisi sellainen paikka, että sinne ei voisi kutsua ihmisiä, vaan pitäisi koko ajan miettiä, meneekö joku asia rikki.

[/quote]

No ei kai tuo paikkojen rikkoontuminen tässä pääasia ole? Miten sä juttelet luottamuksellisia, ja herkkiäkin asioita, vaikka tulevasta avioerosta, sairaudesta ym. kun rääkyvä kakaralauma ui mehulätäkössä, kusee housuun, vinkuu nälkäänsä ja kuuntelee vieressä? Kyllä se on sitä huomiohakuisuutta, äiti, äiti, äiti tuu tänne, äiti...

[/quote]

Jos ystäväsi soittaisi sinulle itku kurkussa, että tulisitko juttelemaan, Jami jätti ja tissistä löytyi patti, niin sanotko että joo, heti kun Jami on hakenut sun lapset?

Vierailija
177/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:14"]Hei, mä tässä just mietin, miten sanoa kohteliaasti, että vanhukset eivät ole meille tervetulleita. Ehkä saan tässä samassa ketjussa vinkkejä? [/quote] Kuka teille on vanhuksia tuomassa ja miksi?

[/quote]

En ole tuo edellinen, mutta meille on ainakin anoppi tuonut vanhempiaan, tätejään ja setiään sekä vanhoja sisaruksiaan.
[/quote]

Siis vastoin sinun ja miehesi toiveita??

Vierailija
178/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:36"]

Te, joiden mielestä lapset tulee automaattisesti ystävien mukana kylään: miksi ihmeessä? Ap:han haluaa tavata ystäviään, ja ystäviensä lapset tuskin ovat hänen ystäviään. Simppeliä mun mielestä.

[/quote]

Mulla ainakin on muutenkin lastenhoidon järjestämisessa vaikeuksia, joten jäisi kyllä ystävien tapaamiset tapaamatta jos ne olisi noin nipoja. Hyvä, että saan lapset edes työpäivän ajaksi hoitoon! Muuten hoidan itse miehen kanssa. Ja iltaisin jos joku kaveri haluaa tavata niin hän tulee joko meille tai me mennään niille koska mies tekee vuorotyötä ja yleensä se olen minä lasten kanssa iltaisin joka tapauksessa.

Huomaa, että tämä on yksielävän lapsettoman ongelma. Muilla on niin aika kortilla, ettei tuollaisiin säätämisiin ole edes aikaa jos todella haluaa ystäviään tavata.

Vierailija
179/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on minun koti, ja kotini on sisustettu ja varustettu minulle miellyttäväksi. Ihan niinkuin sinullakin, uskoisin. Mutta koska minulla ei ole lapsia eikä ikinä käy lapsivieraita, ei kotini ole millään lailla lapsiystävällinen. Se ei tee kodistani tai maustani kummallista tai outoa. Ilman lapsiakin silti ymmärrän, että esim. matala lasikaide portaikkoon ja sohva sen edessä on melkoinen tappopaikka lapsille. Samoin lukuisat suojaamattomat pistorasiat ja jyrkät portaat. Tai laattalattia joka saattaa olla liukas jos siinä juoksentelee sukkasillaan. Monet pöydän kulmat ovat teräviä, koska minulla ei ole ollut mitään syytä valita ei-teräviä pöytiä. Kaikki astiani ovat "aikuisten" mallia, enkä usko että esim. isot Kartio -lasit pysyisivät lasten käsissä (ja ovat vielä lopetettua väriä, joten sinänsä korvaamattomia jos menee rikki).

Lisäksi, koska kodissani asuu ja käy vain aikuisia, esim. lattiamateriaali on sellainen että siitä ei saa vaikkapa mustekynää tai tussia oikein mitenkään pois. Samoin monet tekstiilit ovat pesukelvottomia - koska minulla ei ole mitään syytä sotkea niitä, ts. pesutarvettakaan ei ole. Siksi koko asunto pitäisi suojata jos haluaisi olla varma etteivät lapset näitä pintoja sotke. 

Jos sinusta se, etten ole lasten kanssa kotonani missään tekemissä tekee minusta oudon, niin fine. Tuttavapiirissäni on kuitenkin paaaaljon kaltaisiani lapsettomia aikuisia, joten mitenkään marginaalinen ryhmä emme ole. Sitä ei varmaan vaan huomaa sieltä lapsiperhekuplasta, joissa kaikilla on ainakin ne pari rasavilliä kersaa ja lukuisia viikottain vierailevia lapsia päälle. 

[/quote]

Tää on nyt vähän ohis, mutta mä olen aikuinen, enkä pärjäisi teillä. Sotkisin ja rikkoisin jotain aivan varmasti. Vietin juuri hermojaraastavan juhannuksen tällaisessa kodissa, jossa koko ajan saa pelätä, että käyttäytyy jollain tavalla väärin ja esimerkiksi istuu tuolille, jota ei ole tarkoitettu istumiseen.

Kotianne ei varsinaisesti vaaranna lapset, vaan elämä.

Vierailija
180/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:00"]Meille on kyllä lapset tervetulleita, mutta kiva ois, jos heidän vanhempansa ottaisivat käytöstavat ja kurin mukaan. Miksi minun tehtävä on vahtia muiden penskoja, ha kulkea perässä heristämässä sormea? "Ei, kissaa ei saa vieläkään vetää hännästä. Eikä sitä tätin pehmonallea saa vieläkään rikkoa." Ja vanhemmat vaan nauraa vieressä, kun kissa säntää rääkyen pakoon ja emännän kamat on rikki.
[/quote]
Tämä on harmillisen yleinen ilmiö. Voisko joku vanhempi kertoa, miksi teette näin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan