Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa kohteliaasti, että lapsivieraat eivät ole tervetulleita?

Vierailija
22.06.2015 |

Haluaisin tavata ystävääni kahden kesken ilman lapsia tai ainakin niin, ettei hän tule lasten kanssa meille. Miten ilmoitan kohteliaasti, että lapset eivät ole meille tervetulleita?

Kommentit (198)

Vierailija
21/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanu kaikkea lukea, mutta itsellä neljä lasta. Kyläillään lasten kanssa jos näin sovitaan. Lapsettomat yleensä mainitsevat, että ota lapset mukaan, jos eivät mainitse en ota :) Lapsellisille yleensä otan mukaan, kun tuota leikkiseuraa sitten on. Mieluummin itse kuitenkin menen yksin, niin ei tartte ketään vahtia. Lapsellisten kanssa vahtiminenkin yleensä helpompaa kun luonnostaan sujuu vieraiden lasten komentaminenkin, lapsettomien kanssa pitää olla enemmän varpaillaan. He ei välttämättä kehtaa sanoa vieraalle penskalle, että ÄLÄ vedä sitä kissaa hännästä tms.

Kerran on mulle sanottu, ettei lapsi ole enää tervetullut heille. Lapsi oli paikassa sovitusti hoidossa. Kun hain häntä, mulle listattiin kaikki mitä oli tehny (myös omia lapsia oli) ja todettiin, et jos näin jatkuu ei tartte heille tulla. Pöllämystyneenä kysyin lapselta autossa päivästä ja kysyin, et kiellettiinkö tekemästä jotain niin vastaus oli "No ei, saatiin tehä ihan mitä vaan, vähänkö oli kivaa." Just, enää ei sit kyläillä lapsilla eikä ilman...

Vierailija
22/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:20"]

Ei vauvan äitiä kiinnosta ap:n baarijutut.

[/quote]Mitkä ihmeen baarijutut? Mistä päättelet minun edes käyvän baareissa puhumattakaan siitä, että selostaisin käyntejäni muille ihmisille? Kuka sellaista edes tekee? -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullon just tollanen kauhukakara :D villi luonne, ja tekemisenpuutteessaan tuhoaa kaiken. Jopa lapsellisten luona on hankala käydä. Siksi olenkin lapsettomille ystävilleni sanonut, että viikolla kun mies on töissä, saa meillä tulla käymään. Meitä on ihan turha soittaa. Viikonloppuna, kun mies on kotona, voin käydä heidän luonaan. Yksin. Epäreilua pyytää toista tyhjentämään mökkiään sen vuoksi, että me tullaan käymään. Mutta jos ei viitsi persettään meille edes sillontällön raahata nii ei tarvi odottaa että minäkään kävisin.

Vierailija
24/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:34"]

Musta olis ihan hirveän ankeaa, jos koti olisi sellainen paikka, että sinne ei voisi kutsua ihmisiä, vaan pitäisi koko ajan miettiä, meneekö joku asia rikki.

[/quote]

Joillakin pariskunnilla nyt vaan on varaa siihen, ja onneksi kaikkien kodit ei näytä miltään kaatopaikka-lääviltä kuten monien lapsiperheiden. Silti lapsiperheet yrittää lääväännyttää ja sotkea lapsettomien kodit, kateuksissaan, tuomalla lapset sinne sotkemaan eivätkä puutu asiaan vaan yllyttävät niitä penskoja ihan pokalla rikkomaan ja sotkemaan kaiken!

[/quote]

Oho, tulipas aggressiivista tekstiä! Kerrotko vielä, mitä tekemistä sillä, että on varaa, on sen kanssa, että koti on järjestetty semmoiseksi, että sen irtaimiston puolesta pitää pelätä joka hetki? 

[/quote]

Mitä AGRESSIIVISTA tekstiä tuossa oli? :D Uhkasiko kirjoittaja peräti piestä jokaisen lapsen ja aikuisen joka tulee heille hajottamaan paikat, vai mistä tuon AGRESSIIVISUUDEN tuohon vetaisit? Taidat olla sama ihminen joka viljelee täällä jatkuvasti tuota LAPSIVIHA-sanaa, tajuamatta mitä se sisältää?

[/quote]

Se on kahdella g:llä. Mutta saat anteeksi, ei lähihoitajalta voi kohtuuttomia vaatia.

Vierailija
25/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:49"]

Tää on nyt vähän ohis, mutta mä olen aikuinen, enkä pärjäisi teillä. Sotkisin ja rikkoisin jotain aivan varmasti. Vietin juuri hermojaraastavan juhannuksen tällaisessa kodissa, jossa koko ajan saa pelätä, että käyttäytyy jollain tavalla väärin ja esimerkiksi istuu tuolille, jota ei ole tarkoitettu istumiseen.

Kotianne ei varsinaisesti vaaranna lapset, vaan elämä. 

[/quote]

Ihan varmasti pärjäisit, jos olet edes suht koht normaali aikuinen. Kotini on hyvin minimaalisesti sisustettu, eikä siellä tosiaankaan ole esim. tuoleja joille ei voisi istua (wtf???). Mutta esim. pienellä pöydällä voi olla valaisin, joka menee herkästi rikki jos se putoaa - pöytä on kyllä sijoiteltu niin ettei siitä kuljeta ohi, eli ei aikuinen sitä voi pudottaa jos nyt ei satu olemaan esim. käkikännissä ja kaadu pöytää päin (kännisiäkään meillä ei suvaita, btw). Tuskin myöskään tunkisit käsiäsi pistorasioihin tai kiipeäisit sohvan selkänojalle pudotaksesi rappusiin. Koskaan ei kukaan ole esim. kaatanut viiniä sopimattomille pinnoille, tai sotkenut mitään muutakaan joten olen varma että ihan normaaleilla käytöstavoilla varustettu aikuinen voisi elää meillä ihan normaalisti. 

Eli älä turhaan yritä leimata kotiani joksikin museoksi. Lapsiepäystävällisyys ei tarkoita sitä, vaan sitä että lasten käsien ulottuvilla on rikkoutuvia esineitä (mutta kuitenkin niin, ettei arkitoimessa niihin aikuiset osu) tai että sohvat ei ole tarkoitettu kiipeilyyn tai että pöytäpinta ei kestä piirtää sen päällä. Tai että ne astianpesukoneen tabletit on alimmalla hyllyllä kauniissa rasiassa.

[/quote]

No tunnen itseni. Olen eloisa ja vähän kömpelö ja saatan helposti kaataa viinilasin tai törmätä pöytään ja tietoisuus siitä, että teillä ollaan tarkkoja kodista, tekstiilit eivät kestä pesua ja että jos sotken, sitä ei kuitata kommentilla "no se on elämää", vaan paheksutaan ja todennäköisesti valitetaan av:lla, on aivan liikaa. En voi rentoutua ja pelkään koko ajan ja luonnollisesti se ei ole tapa, jolla haluan viettää vapaa-aikaani.

Teidän koti on minulle ihan ok, eikä sisustusvalintanne kuulu minulle millään tavalla, en vain halua tulla teille kylään ahdistumaan. 

[/quote]

Niin, no kuten sanoin niin vastaukseni koski normaaleja aikuisia, joten jos koet olevasi motorisesti epänormaali ja stressaat normaaleista käytöstavoista kuten että laseja ei kaadella, niin sitten varmaan onkin parempi ettet käy siisteillä ihmisillä kylässä. Kyllä niitä muitakin sun sotkeminen harmittaa, peittävät sen vain paremmin kuin minä. En kuitenkaan allekirjoita väitettäsi siitä että "Kotianne ei varsinaisesti vaaranna lapset, vaan elämä." sillä ei tuollainen aikuisen höseltäminen ole minusta "elämää" tai ainakaan mitenkään tavallista sellaista. 

[/quote]

No on se melko kapea ymmärrys elämästä, jos viinilasin kaatuminen asettuu sen ulkopuolelle.

Sinun kotiisi on tervetulleita vain "normaalit" aikuiset, jolloin varmaankin liikuntavammaiset, kehitysvammaiset ja muut epänormaalit jäävät pois, jos jo se, että minä saatan kaataa viinilasin kömpelyyttäni (käytöstavat tunnen kyllä hyvin, en tarkoituksella kaatele viinilaseja) estää teille tulon. Jotkut meistä ovat kömpelöitä, jotkut hermostuneita, jotkut jännittäjia, jotkut liikkuvat pyörätuolilla tai rollaattorilla, joillain ei kädet toimi, koska on Parkinsonin tauti tai kahvikuppineuroosi, alkava ALS tai MS-tauti, lihasheikkoutta tai vaikka syövästä ja siihen liittyvistä hoidoista johtuvia hermostollisia ongelma ja joitain pelottaa muuten vaan. Se on elämää, teille se ei ole tervetullutta.

Vierailija
26/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:22"]

Ja sitten kun monet vielä pitävät itsestäänselvyytenä että lapset voi viedä joka paikkaan

[/quote]

En oikeastaan osaa kommentoida tähän mitään, mutta halusin vain erotella tämän helmen tuolta tekstin joukosta.

[/quote]

Niin? Sä olet ilmeisesti sitä mieltä että lapset kuuluu kaikkialle? Ja niitä pitää kaikkien ihailla ja rakastaa?

Vierailija
27/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:35"]

No esiintyihän tässä keskustelussa jo sellainenkin mamma, jolla on lähes ylitsepääsemättömiä vaikeuksia saada lapsensa hoitoon edes työpäivänsä ajaksi. En kyllä käsitä miten se on mahdollista tässä subjektiivisen päivähoito-oikeuden hyvinvointivaltiossa, mutta ilmeisesti joillekin vaan kaikki lähes-ilmainen (veronmaksajien kustantama) on sekin mahdotonta hyödyntää.

[/quote]

Olet vähän myöhässä subjektiivisen päivähoitosi kanssa, sillä se on jo poistettu.

[/quote]

Valitettavasti ei ole, siitä vasta neuvotellaan.

Vierailija
28/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:45"]

Ja sitten kun monet vielä pitävät itsestäänselvyytenä että lapset voi viedä joka paikkaan

[/quote]

En oikeastaan osaa kommentoida tähän mitään, mutta halusin vain erotella tämän helmen tuolta tekstin joukosta.

[/quote]

Niin? Sä olet ilmeisesti sitä mieltä että lapset kuuluu kaikkialle? Ja niitä pitää kaikkien ihailla ja rakastaa?

[/quote]

Kannattaa lukea lainaamansa teksti ajatuksella läpi ettei nolaa itseään. Kuten juuri teit.

Vierailija
29/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tajusinko minä jotakin väärin, vai 155...? :D

Vierailija
30/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapariskunnalla on poika, jolla on joku adhd tai vastaava. Emme ole pyytäneet heitä enää kylään, koska vierailut ovat painajaisia. Jos me käymme heillä, poika on ärsyttävä, mutta kuitenkin siedettävä, koska vanhemmat käskevät hänet yleensä omaan huoneeseensa leikkimään tms. Mutta kun he tulevat meille, eivät he jostain syystä kiellä pojalta mitään?! Viime vierailulla poika mm. löysi vasaran (meillä remontoidaan), ja ennenkuin ehdin huomata, löi sillä olohuoneen pöytään ison kolon. Tahallaan yrittää hajottaa taaperomme lelut, sotkee, huutaa aikuisten puheen päälle yms. En tiedä kuvittelevatko vanhemmat, että koska olemme meillä, meidän täytyisi asettaa säännöt ja kieltää poikaa. Jos he soittavat että tulisivat kylään (eivätkä sano pojan olevan mummolassa), sanomme aina että olemme jossain muualla.

Vierailija
31/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:59"]

Tuttavapariskunnalla on poika, jolla on joku adhd tai vastaava. Emme ole pyytäneet heitä enää kylään, koska vierailut ovat painajaisia. Jos me käymme heillä, poika on ärsyttävä, mutta kuitenkin siedettävä, koska vanhemmat käskevät hänet yleensä omaan huoneeseensa leikkimään tms. Mutta kun he tulevat meille, eivät he jostain syystä kiellä pojalta mitään?! Viime vierailulla poika mm. löysi vasaran (meillä remontoidaan), ja ennenkuin ehdin huomata, löi sillä olohuoneen pöytään ison kolon. Tahallaan yrittää hajottaa taaperomme lelut, sotkee, huutaa aikuisten puheen päälle yms. En tiedä kuvittelevatko vanhemmat, että koska olemme meillä, meidän täytyisi asettaa säännöt ja kieltää poikaa. Jos he soittavat että tulisivat kylään (eivätkä sano pojan olevan mummolassa), sanomme aina että olemme jossain muualla.

[/quote]

Ymmärrän täydellisesti. En itse edes kehtaisi viedä kylään riiviötä joka rikkoisi paikkoja. 

Siinä teille erkkalasten vanhemmille tiedoksi. Se, että lapsenne on spesiaali, ei tarkoita että muiden tarvitsisi sietää häntä.

Vierailija
32/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:40"]

On toi nyt kyllä jo vähän hankalaa jos ei edes kavereita voi tavata lasten kanssa. Mä ymmärrän kyllä vielä jotenkin, että häitä ja hautajaisia varten lapsille joutuu hommaamaan lapsenvahdin mutta jos ei omia kavereitakaan voi tavata ilman lapsia niin on jo vaikeeksi mennyt. Mun kaveripiirissä meillä onneksi oli kaikilla samaan aikaan pieniä lapsia, joten tietysti me otettiin ne aina mukaan. Puhuttiin mitä pystyttiin, aika se tuli sitten sekin, että lapsilla on omat menot.

[/quote]

Ja lasten isät teki epäilemättä samoin, siis ottivat aina lapset mukaan tapaamisiinsa?

[/quote]

Itseasiassa joo. Voi tulla sulle järkytyksenä mutta isätkin osasivat tavata toisiaan lasten kanssa.
[/quote]

Se ei toki minua yllätä. Sen sijaan se yllättää kovasti että teidän tuttavapiirissänne eivät aikuiset koskaan tee yhtään mitään ilman lapsiaan vaan sekä isät että äidit raahaavat lapset mukaan jokaiseen tapaamiseen, illanviettoon ja harrastuksiin. En ole koskaan törmännyt tuollaiseen oikeassa elämässä, enkä usko että sopisin teidän porukkaanne. Minä nautin ajasta myös ilman lapsiani silloin tällöin, samoin mieheni. Me emme ole rakentaneet koko maailmankaikkeuttamme lapsiemme ehdoilla.

Vierailija
33/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:20"]

Ei vauvan äitiä kiinnosta ap:n baarijutut.

[/quote]Mitkä ihmeen baarijutut? Mistä päättelet minun edes käyvän baareissa puhumattakaan siitä, että selostaisin käyntejäni muille ihmisille? Kuka sellaista edes tekee? -ap

[/quote]

Ilmeisesti nämä mammat silloin harvoin, kun eivät puhu lapsistaan. Mitään muita vaihtoehtojahan ei keskusteluille ole kuin lapset ja baarijutut, ja koska lapsettomat eivät voi puhua lapsistaan, he puhuvat tietty baarijuttuja, selvähän se!

Vierailija
34/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:44"]

No on se melko kapea ymmärrys elämästä, jos viinilasin kaatuminen asettuu sen ulkopuolelle.

Sinun kotiisi on tervetulleita vain "normaalit" aikuiset, jolloin varmaankin liikuntavammaiset, kehitysvammaiset ja muut epänormaalit jäävät pois, jos jo se, että minä saatan kaataa viinilasin kömpelyyttäni (käytöstavat tunnen kyllä hyvin, en tarkoituksella kaatele viinilaseja) estää teille tulon. Jotkut meistä ovat kömpelöitä, jotkut hermostuneita, jotkut jännittäjia, jotkut liikkuvat pyörätuolilla tai rollaattorilla, joillain ei kädet toimi, koska on Parkinsonin tauti tai kahvikuppineuroosi, alkava ALS tai MS-tauti, lihasheikkoutta tai vaikka syövästä ja siihen liittyvistä hoidoista johtuvia hermostollisia ongelma ja joitain pelottaa muuten vaan. Se on elämää, teille se ei ole tervetullutta.

[/quote]

Kuten sanoin niin vielä ei ole yksikään vieras lasejaan kaatanut. Jos lasien kaataminen on sinulle jokapäiväistä, niin tohdin sanoa että se ei ole enää normaalin määritelmään mahtuvaa. 

Kehitysvammaisista olet oikeassa, en halua heitäkään kotiini koska ovat yhtä arvaamattomia kuin lapset. Pyörätuolilla meille ei pääsisi portaiden takia. Jos joku on sairauden tai vanhuuden takia heikko ja kömpelö, niin hän tuskin silti kiipeilee vaikka sohvalla tai käy portaiden alla konttaamassa lamput kumoon. Tai puhuu tauotta päälle tai alkaa yhtäkkiä rääkyä kun ei saanutkaan lisää pullaa. Ihan turha alkaa vertailla vanhoja/sairaita lapsiin, sillä harva sairaus aiheuttaa lapsenomaista käytöstä (ja jos aiheuttaa niin kyllä, ei ole meille enää tervetullut).

Sinulla on sitäpaitsi todella outo käsitys "elämästä", kun se tuntuu käsittävän vain hirveän määrän sairauksia ja vaivoja ja käytöshäiriöitä. Ehkä minulla sitten on epäelämä, kun en edes tunne yhtään tuollaisessa tilassa olevaa henkilöä. Surullista, jos sinulle näitä on kertynyt. En ylipäätään ymmärrä tätä ilmeisen yleistä tapaa määritellä "elämäksi" vain kaikki negatiivinen. Jos et joudu heräilemään öisin ja uhraamaan kroppaasi ja viettämään päiviä hoitaen muiden tarpeita ja jos et ole kuukausittain norossa ja flunssassa ja käytä kaikkia rahojasi vaippoihin ja korvatulehdusantibiootteihin niin et "tiedä mitään elämästä". Tai jos ei halua kotiinsa ihmisiä joilla on suuri todennäköisyys tehdä tuhoja ja estää aikuisten kanssakäyminen, niin ei "siedä elämää". 

Jos "elämä" on sitä että kaikki on mahdollisimman kurjaa ja hankalaa ja kaikki rikotaan ja särjetään ja jokainen on kipeä ja vammainen tai vähintäänkin ei pysy mikään käsissä ja koko ajan törmäillään esineisiin, niin olen ilomielin vailla elämää!

Vierailija
35/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:14"]

Hei, mä tässä just mietin, miten sanoa kohteliaasti, että vanhukset eivät ole meille tervetulleita. Ehkä saan tässä samassa ketjussa vinkkejä?

[/quote]

Entä miten voisin torpata lihvojen tulon meille? Anyone?

[/quote]

Joku lisääntyjä veti herneen nenäänsä.

[/quote]

Joku lastenvihaaja näkyy vetäneen hernulit nenuliinsa. Tuollainen lasten "kieltäminen" vaikuttaa useimmista yhtä naurettavalta kuin lihavien kieltäminen.

Meinasitteko nussia tai käyttää päihteitä tai tehdä jotain muuta mikä ei ole lasten läsnäollessa mahdollista?

[/quote]En ole tuo lainattu mutta ymmärrän erittäin hyvin hänen näkökulman. Jos haluaa aidosti kohdata ja kuulla/puhua kenties vakavastakin aiheesta, lapset vievät huomion helposti vaikka eivät mitään sotkisikaan. Minulla on ystävä joka rakastaa pientä tyttöään yli kaiken ja on tälle mitä parhain äiti, mutta tämä äiti itse tahtoo usein tavata ilman lastansa koska silloin pystyy intensiivisemmin "hoitamaan" aikuista ystävyyssuhdetta.

Ymmärrän enemmän kuin hyvin heitäkin jotka eivät tahdo lapsia sotkemaan tai rikkomaan kotiansa.

Vierailija
36/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:13"]

Mitä jos sanoisit että olisi mukavaa tavata pitkästä aikaa ihan kahdestaan aikuisten kesken, että voitte hengähtää ja keskittyä kumpikin välillä johonkin muuhunkin kun lapsiin :)

[/quote]

Ja sitten hän sanoo: "Se olisi mukavaa, mutta se ei valitettavasti onnistu. Kyllä mun täytyy ottaa tämä ipanat mukaan."

Mitä sitten? -ap

[/quote]

Kaikilla ei ole mahdollisuutta olla ilman lapsia. Siinä se. Ja oot paska ystävä, jos sellaisessa tilanteessa olevaa äitiä alat vaatimaan, että kakaroiden kanssa ei tartte tulla. Jos ei ole mahdollisuutta lapsien hoitoon, niin kuin sinulle sopisi, niin se on voivoi. Olisi se varmasti mukavaa siittä äidistäkin olla joskus ilman niitä lapsia, mutta kun ei niitä lapsia voi lukita kellariin ja olla välittämättä.

Vierailija
37/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:35"]

No esiintyihän tässä keskustelussa jo sellainenkin mamma, jolla on lähes ylitsepääsemättömiä vaikeuksia saada lapsensa hoitoon edes työpäivänsä ajaksi. En kyllä käsitä miten se on mahdollista tässä subjektiivisen päivähoito-oikeuden hyvinvointivaltiossa, mutta ilmeisesti joillekin vaan kaikki lähes-ilmainen (veronmaksajien kustantama) on sekin mahdotonta hyödyntää.

[/quote]

Olet vähän myöhässä subjektiivisen päivähoitosi kanssa, sillä se on jo poistettu.

[/quote]

Valitettavasti ei ole, siitä vasta neuvotellaan.

[/quote]

Siltikään se ei oikeuta hoitoon 24/7 vaan juuri ja juuri työpäivän ajaksi ( tai sen virikepäivän ajaksi) muttei enää illaksi tai viikonlopuksi.

Vierailija
38/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:21"]

Hei, mä tässä just mietin, miten sanoa kohteliaasti, että vanhukset eivät ole meille tervetulleita. Ehkä saan tässä samassa ketjussa vinkkejä?

[/quote]

Entä miten voisin torpata lihvojen tulon meille? Anyone?

[/quote]

Joku lisääntyjä veti herneen nenäänsä.

[/quote]

Joku lastenvihaaja näkyy vetäneen hernulit nenuliinsa. Tuollainen lasten "kieltäminen" vaikuttaa useimmista yhtä naurettavalta kuin lihavien kieltäminen.

Meinasitteko nussia tai käyttää päihteitä tai tehdä jotain muuta mikä ei ole lasten läsnäollessa mahdollista?
[/quote]
Harvemmin kukaan kotiini kutsuttu on tuonut lupaa kysymättä mukanaan muutaman lihavan.

Vierailija
39/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:17"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:40"] On toi nyt kyllä jo vähän hankalaa jos ei edes kavereita voi tavata lasten kanssa. Mä ymmärrän kyllä vielä jotenkin, että häitä ja hautajaisia varten lapsille joutuu hommaamaan lapsenvahdin mutta jos ei omia kavereitakaan voi tavata ilman lapsia niin on jo vaikeeksi mennyt. Mun kaveripiirissä meillä onneksi oli kaikilla samaan aikaan pieniä lapsia, joten tietysti me otettiin ne aina mukaan. Puhuttiin mitä pystyttiin, aika se tuli sitten sekin, että lapsilla on omat menot. [/quote] Ja lasten isät teki epäilemättä samoin, siis ottivat aina lapset mukaan tapaamisiinsa? [/quote] Itseasiassa joo. Voi tulla sulle järkytyksenä mutta isätkin osasivat tavata toisiaan lasten kanssa. [/quote] Se ei toki minua yllätä. Sen sijaan se yllättää kovasti että teidän tuttavapiirissänne eivät aikuiset koskaan tee yhtään mitään ilman lapsiaan vaan sekä isät että äidit raahaavat lapset mukaan jokaiseen tapaamiseen, illanviettoon ja harrastuksiin. En ole koskaan törmännyt tuollaiseen oikeassa elämässä, enkä usko että sopisin teidän porukkaanne. Minä nautin ajasta myös ilman lapsiani silloin tällöin, samoin mieheni. Me emme ole rakentaneet koko maailmankaikkeuttamme lapsiemme ehdoilla.

[/quote]

On vallan erinomaista ettei me tunneta toisiamme! Noin lapsivihamielistä ihmistä olisi kyllä tuskallista sietää. Äläkä väitä, ettet ole lapsivihamielinen, sillä kyllä sinä olet. Kirjoitat niin änkyrötä ja vihamielisiä kommentteja, ettei ajatuksistasi voi erehtyä.

Vierailija
40/198 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:13"]

Mitä jos sanoisit että olisi mukavaa tavata pitkästä aikaa ihan kahdestaan aikuisten kesken, että voitte hengähtää ja keskittyä kumpikin välillä johonkin muuhunkin kun lapsiin :)

[/quote]

Ja sitten hän sanoo: "Se olisi mukavaa, mutta se ei valitettavasti onnistu. Kyllä mun täytyy ottaa tämä ipanat mukaan."

Mitä sitten? -ap

[/quote]

Sitten vain toteat, että valitettavasti tapaamistanne täytyy sitten lykätä, koska olisit halunnut jutella ystäväsi kanssa kahdestaan, ilman lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi