Kollega tiesi olevansa sairas, tuli töihin tartuttamaan koronaa
Näinkö korvaamaton joku kokee olevansa, että tulee sairaana töihin?
Eikä kannata nyt tulla selittämään mitään pikkuflunssajuttuja, velheni kuoli koronaan kk sitten.
Kommentit (33)
Poliisi-ilmoitus terveyden vaarantamisesta heti!
Meilläkin oli yksi, joka kertoi puolisonsa sairastuneen koronaan ja kun otin vähän etäisyyttä tähän työkaverriin niin älähti loukkaantuneena, ettei hänellä ole koronaa. Seuraavana päivänä jäi sitten saikulle, kun illalla oli noussut korkea kuume.
Tiedän, että tulee se korona jossain vaiheessa minulle kuitenkin. Mutta koska kuulun riskiryhmään useammankin syyn vuoksi, toivoisin ettei työkaverit ihan tahallaan tuu tartuttamaan muita. On se kumma kun ihmiset eivät suostu olemaan kotona muutama päivä. Eikä meilläkään työnantaja puutu tähän.
Minunkin työpaikallani yksi kollega kertoi että perheessä on koronaa. Tartunta oli saatu jostain lapsen harrastusmenosta mutta eihän se mitään - töihin vaan! Juu ja kyseessä on hoitoala. Tämä koronahoitsutar lähetettiin nopeasti kotiin mutta ei ollut kiva odotella että sairastuuko itse tai potilaat. Ja juu karen ei edes pahoitellut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Oireeton k-positiivinen kuuluu töihin.
Terkuin teho-osaston sh
Trollille tiedoksi, ettei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin työpaikallani yksi kollega kertoi että perheessä on koronaa. Tartunta oli saatu jostain lapsen harrastusmenosta mutta eihän se mitään - töihin vaan! Juu ja kyseessä on hoitoala. Tämä koronahoitsutar lähetettiin nopeasti kotiin mutta ei ollut kiva odotella että sairastuuko itse tai potilaat. Ja juu karen ei edes pahoitellut mitään.
Tätä mä en tajua. Meillä perheessä koronaa, itse olen oireeton ja kotitesti nega. Kyllä mun on huomenna mentävä töihin päiväkotiin ihan normaalisti jos ei oireita ennen huomista aamua tule.
Vierailija kirjoitti:
Terkuin teho-osaston sh
Jos testiin plussaa ja ei oireita niin ei voi mennä työhön sairaalaan, ei varsinkaan teholle. Terkuin toinen sh. En usko, että olet sh, etkä teholla.
Mutta siis... Rokottamattomat sotelaisethan just potkittiin pellolle? Miten on siis edes mahdollista, että täällä niin monella hoitsulla on koronaa, jota sitten tartuttavat asukkaisiin ja työkavereihin? Just asking..............
En ole saanut koronaa vaikka pitkiä altistumisia on jo useampia. Minulle on aivan sama jos joku tulee koronassa töihin, koska en voi saada koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis... Rokottamattomat sotelaisethan just potkittiin pellolle? Miten on siis edes mahdollista, että täällä niin monella hoitsulla on koronaa, jota sitten tartuttavat asukkaisiin ja työkavereihin? Just asking..............
Omikronia tartuttavat pääasiassa rokotetut, koska rokotettuja on suomalaisista yli 80% ja omikronia tartuttavat kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terkuin teho-osaston sh
Trollille tiedoksi, ettei kuulu.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/5c79d6b2-700b-40ed-8f0f-b49b2fd2…
Vierailija kirjoitti:
Moni, etenkin yksinasuva ihminen on huomannut nyt sairastuttuaan, että jo jokin 5-7 päivän pakollinen eristäytyminen yksin omaan kotiin alkaakin käydä mielenterveyden päälle ja moni sitten palaa työpaikalle/opintoihin liian pian vielä oireisena.
Miettikääpä ahdistujat hetki niitä ihmisiä, jotka viettävät elämäänsä viikko, kuukausi, jopa vuosi toisensa perään yksin kotiinsa eristäytyneenä. Kuka fyysisen sairauden, kuka mielenterveysongelmien takia. Toki muitakin syitä löytyy. Osalla ei välttämättä ole lainkaan ystäviä/sukulaisia, keiden kanssa kommunikoida edes etänä. Melkoista kärsimystä sellaisen on oltava, etenkin jos oikeasti haluaisi olla muiden kanssa tekemisissä.
Niinpä. Yksinäisyyteen tottuneena minun on vaikea ymmärtää sitä, että jotkut haluavat toisten seuraa niin kiihkeästi, että eivät piittaa, vaikka toisilta menisi terveys tai henkikin. Sekö on sosiaalisuutta?
Hämmästyttävän usein työpaikalla esimies jättää puuttumatta epäasialliseen käytökseen.
Tein itse joskus valituksem tuonne AVIiin ja jopas yksi ämmä lähti kuin leppäkeihäs pilaamasta työilmapiiria.