Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+11,2 astetta ja kaatosade. KUOLEN TÄNNE.

Vierailija
22.06.2015 |

Mulla on tasan yksi syy, miksen voi lähteä juuri nyt pois täältä. Perhe. En todellakaan halua asua Suomessa. En kestä tätä ilmastoa, en kestä suomalaista juroutta, en junttiutta, en autioutta. Suomessa on paljon hyvää, mutta huonot puolet peittävät ne mielessäni.

Päätin jo hyvin nuorena, että muutan aikuisena jonnekin muualle. Opiskelin viittä vierasta kieltä ja olin valmis ihan mihin vain. Sitten typerästi rakastuin lukioikäisenä nykyiseen mieheeni, menimme naimisiin, saimme lapset. Vaikka mies pitkään puolsikin poismuuttoa, mieli muuttui ja työura jumiutui vahvoille urille Suomeen. Lapset menivät kouluun ja kotiutuivat tänne. 

Olen pettynyt. Haluaisin asua lämpimämmässä maassa. Minulle ei riitä jokakesäinen kuukauden matka. Palelen seuraavat 11 kuukautta joka tapauksessa.

Lapset muuttavat noin viiden vuoden päästä omilleen. Niin minäkin. Mies saa tulla perässä, jos haluaa, mutta tänne en jää. Tukehtukoon pakkaseen.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää alkaa olla mullekin jo masennuslääkkeen paikka kun koko alkuvuosi on satanut, tuullut ja ollut taivas pilvessä suurimman osan aikaa. Nytkin koko juhannus meni sadetta pidellen sisällä. Tälläkin hetkellä sataa tihuuttaa ja lämpötila jotakin +9 kieppeillä. Sää on mulle sellainen juttu josta saan joko pirteyttä tai sitten en saa. Kun ei näy aurinkoa eikä tunnu yhtään kesäiseltäkään niin onhan tämä ihan älyttömän raskasta kestää päivästä toiseen. Osataisin edes kirkkaan keltaisen neuleen mielelläni jos jossakin kaupassa sellaisia myytäisiin piristyksekseni. Mutta ei ole tullut vastaan kuin harmata ja mustaa.

SUOMI on ankea maa! Varmaan maailman ankein.

Vierailija
42/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:11"]

Muuten oon samaa mieltä kanssasi Suomesta, mutta kaatosade ja 12 astetta on mun lempikeli, missään muualla en haluaisi kesiä viettää.

[/quote]

Samaa mieltä, viihdyn viileässä, olen täynnä energiaa ja syksy antaa virtaa. Suomi on paras maa asua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kestävyys vain liian heikko, kun heti ollaan "kuolemassa" ja valittamassa.. Kuulostat muuten keskivertoyrmyä täkäläistä juntimmalta ja negatiivisemmalta..

Nro29 kuulosti tasapainoiselta ihmiseltä, joka kypsästi ottaa vastuun itsestään ja tulee olemaan vähintään melko onnellinen missä paikassa ja missä olosuhteissa ikinä viilettääkään, Ota ap mallia.. 

Vierailija
44/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kituvat valittajat tekisivät sitten päätöksensä ja kuihtuisivat kuoliaiksi? Saattaisi olla omallekin suvulle ihan helpotus.

Vierailija
45/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ap muuttaisi ulkomaille, niin takuu varmasti siellä alkaisi jokin seikka ärsyttämään, täydellisyyttä EI OLE.

Vierailija
46/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:20"]

Tää alkaa olla mullekin jo masennuslääkkeen paikka kun koko alkuvuosi on satanut, tuullut ja ollut taivas pilvessä suurimman osan aikaa. Nytkin koko juhannus meni sadetta pidellen sisällä. Tälläkin hetkellä sataa tihuuttaa ja lämpötila jotakin +9 kieppeillä. Sää on mulle sellainen juttu josta saan joko pirteyttä tai sitten en saa. Kun ei näy aurinkoa eikä tunnu yhtään kesäiseltäkään niin onhan tämä ihan älyttömän raskasta kestää päivästä toiseen. Osataisin edes kirkkaan keltaisen neuleen mielelläni jos jossakin kaupassa sellaisia myytäisiin piristyksekseni. Mutta ei ole tullut vastaan kuin harmata ja mustaa.

SUOMI on ankea maa! Varmaan maailman ankein.

[/quote]

Ankeus on itsessäsi, ihme valittajia. Mene lääkäriin. 

Vierailija
47/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut nyt vuosia Dubaissa samoista syistä kuin sinä Suomessa. Tää ainainen kesä (pahimmillaan yli +50) on aivan p*rseestä, että ei se aina vaihtamalla parane. Muutama vuos enää ja palataan takaisin Suomeen, en malta odottaa räntää vappuna ja kaatosadetta Juhannuksena, jeeeee!! :)

Vierailija
48/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, tuolla asenteella sinä vinkuisit ulkomailla suomalaisen ruisleivän, salmiakin ja saunan perään.

Ulkosuomalainen, jonka kotipaikkakunnalla sataa juuri nyt

Vierailija
49/60 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt aika inhottavaa, että on neljä vuodenaikaa, on vehreää luontoa eikä kuivuutta ja aavikoitumista, äärimmäisiä sääilmiöitä, ihmiset ovt "juntteja", mutta on vähän rikollisuutta jne jne.

https://www.maailma.net/uutiset/afrikan-sarvessa-on-satanut-vahiten-lah…

Just tuli uutisissa, et eivät tiedä, miksi vesi nousee hautavajoamassa! Käsittämätöntä, että eivät osaa yhdistää Australian maastopaloja; sateita synnyttäviä hiukkasia toki tuli niitä tämän pallon yläilmoihin melko lailla? Ne vaan sattuivat satamaan vasta sinne Afrikkaan sitten, kun sen aika oli:-D

Vierailija
50/60 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maailma on egon luoma harha ja ego ei ole koskaan tyytyväinen.

Vierailija
51/60 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä pitää rakentaa muun kuin sään varaan. Se on kaikkialla maailmassa niin muuttuva, että mieli ei pysy koskaan vakaana. 

Vierailija
52/60 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä säästä mutta alapeukutin silti, lapsellinen viesti.

Vierailija
53/60 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo asenteesi tuskin ainakaan parantaa asiaa. Asenne kuntoon ensimmäiseksi. Niin, ja meidän puolesta olet kyllä täysin valmis lähtemään koska tahansa.

Vierailija
54/60 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pk-seudulla ja täällä satanut aika vähän ja lämpötilakin ollut aika kiva. Ihan kivaa säätä ollut. Pimeys on itselleni se suurin ongelma, mutten jaksa siitäkään valittaa kun ei se hyödytä mitään.

Vierailija
55/60 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on vuodelta 2015. Jotain vikaa täytyy olla päässä, että pitää vuosia vanhoja sääketjuja nostella.

Vierailija
56/60 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus on vuodelta 2015. Jotain vikaa täytyy olla päässä, että pitää vuosia vanhoja sääketjuja nostella.

https://yle.fi/uutiset/3-11578959

Onko sulla joku tässä, minkä haluaisit pois?

Tuo vesisade Afrikassa johtuu tietysti maan liikkumisesta mutta myös niistä Australian metsäpaloista!

Miksi niille ei ajoissa edes yritetä tehdä mitään?

Dubaissa voi olla mukavaa olla korkeiden talojen varjoissa, mutta kun siellä se aurinko paistaakin keskeltä taivasta, ei ole siinäkään järkeä.

Vierailija
57/60 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista!

Vierailija
58/60 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ulkona kokoajan? liikut kävellen ?

vai istut sisällä ja ajelet autolla?

Vierailija
59/60 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja jo muuttanut? Missä menet, ap? Onko lämmin?

Vierailija
60/60 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on niin dramaattinen, että selvästi sopii paremmin jonnekin muualle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän