Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi Mielen pesukone...pesuohjelmat on ihan mielettömän pitkiä.

Vierailija
02.03.2017 |

Laitoin äsken 40 asteen ohjelman päälle, pesuaika lähes 4 tuntia. No ajattelin että laitetaan sitten lyhyt ohjelmana ja pesuaika kutistui n 2,5 tuntiin.

Tulee ikävä vanhaa LG:tä.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mieletöntä.

Vierailija
2/52 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös niissä voi vesimäärää lisäämällä lyhentää pesuaikaa? Mielästä Mielen kokneissa on tuo. Itse ostin AEG:n, jossa ohjelman pituutta voi lyhentää vesimäärää säätämällä, monissa ohjelmissa yli puoleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs väliä sillä on? Kumma jos ei aikaa ole odottaa. Mun vanha 5 kilon kone pesin 2h45min. Todennäköisesti koneesi on 8-10kg. Eli ei kuulosta pahalta. Pyykin määrä vaikuttaa pituuteen.

Vierailija
4/52 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita 60 asteeseen, meillä on 2,5h 60 asteessa mutta 40 onkin yli 3h. Sit on pikapesu 20-30 asteessa 20min.

Vierailija
5/52 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh, no on kyllä pitkät ohjelmat. Onko kone ihan täynnä? Painokin vaikuttaa yleensä pesuohjelman pituuteen. Ainakin omassa LG:n koneessa näin.

Vierailija
6/52 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olis kannattanut selvittää jo ostaessa ohjelmien pituus ja ottaa kone jossa lyhyet ohjelmat..

Vierailija
7/52 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lyhyt ohjelma ja vesi plus. Meidän Mielen 40 asteen lyhyt ohjelma on 1h23min. On vuoden vanha kone.

Millä ohjelmalla sä oikein peset?

Löytyy myös 20min pika 30 astetta ja 30min pika 40 astetta.

Vierailija
8/52 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita 60 asteeseen, meillä on 2,5h 60 asteessa mutta 40 onkin yli 3h. Sit on pikapesu 20-30 asteessa 20min.

Nii joo ja lisätään nyt vielä se, että kone pyörittää ja punnitsee pyykin ennen pesun alkua ja painon mukaan säätää aikaa mahdollisesti lyhyemmäksi.

Vierailija
9/52 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä todellinen ohjelmankesto riipu pesutuloksesta? Kokeilitko peseekö se todella 4 tuntia?

Minun Samsung ilmoittaa ohjelman alussa helposti 3 tuntia, mutta todellinen pesuaika on useimmiten alle puolet tuosta. Jos koneeseen nakkaa vaikka yhden paidan, voi pesuaika olla vaikka 45min.

Uskon että tuo 4h aika on pisin mahdollinen, mikäli pyykistä irtoaa loputtomasti likaa?

Vierailija
10/52 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt reilu 2 v. vanha Mielen pesukone. Olen tykästynyt 40- ja 30 asteen hienopesuohjelmaan, pesu kestää alle tunnin ja kone käyttää vettä reilummin kuin muissa ohjelmissa.

Vierailija
11/52 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ärsyttää nuo pitkät pesuajat, mutta olen alkanut tehdä niin, että lataan pesukoneen aamulla valmiiksi ja lapsi napsauttaa sen koulusta tullessaan päälle. Ehtii tarvittaessa pestä samana iltana toisenkin koneellisen.

Vierailija
12/52 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielen pesukone. Olispa sellainen keksitty. Sais mieltä painavat asiat pestyä.

Vierailija
13/52 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielen pesukone. Olispa sellainen keksitty. Sais mieltä painavat asiat pestyä.

Älä muuta sano:) sille olis kyllä varmasti kysyntää

Vierailija
14/52 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen pyykistä, laitan joskus ihan 40min ohjelman. Kyllä luulis silläkin puhdistuvan. Miettien asiaa siltä kannalta, jos käsin pesisin, en vatkaisisi sitä pyykkiä kahta tuntia saavissa..käsipesulla 5 min, huuhtelu. Luulisi 40min ohjelman pesevän yhtä hyvin. Vaikkei lika lähtisi, niin tuoksuu hyvälle.

Vierailija
15/52 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ohjelmasta. Mulla päivittäinen pesu samsungissa 1 h 15 min ja ihan puhdasta tulee, käytän sitä eniten. Pisimmät puuvillaohjelmat on kolme+ tuntia. 

Vierailija
16/52 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan pitkiä

Vierailija
17/52 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaiken nykyään pikaohjelmalla. Ärsyttää noi pitkät veivaukset, ei voi lähteä minnekään. On koettu tulipalokin, kun kone alko käryttää, enkä uskalla koskaan jättää yksin pyörimään. Mieluummin käyttäis enemmän vettä kuin pyörittäis sähköllä tuntitolkulla, on mun mielipide.

Vierailija
18/52 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi vuotta vanha päältä täytettävä Miele, 60 asteen puuvillaohjelma noin 2 h, sama ohjelma energiaa säästävänä versiona noin 3 h. On koneessa toki muitakin vaihtoehtoja esim 40 asteen pikapesu 20 min. Vaikka masiina on noissa puuvillaohjelmissa täyteen ladattu lakanoita tai pyyhkeitä, ei ole ikinä kestänyt kauemmin. Aika hurjalta kuulostaa neljän tunnin pyykkäys.

Vierailija
19/52 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä energian ja veden säästämistä, tosin Mielen kanssa ei voi mennä mönkään, on paras kone.

Vierailija
20/52 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt hyvät ihmiset ostako niitä vettä ja energiaa säästäviä viherpiipertimiä vaan kunnon pesukoneet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme