Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+11,2 astetta ja kaatosade. KUOLEN TÄNNE.

Vierailija
22.06.2015 |

Mulla on tasan yksi syy, miksen voi lähteä juuri nyt pois täältä. Perhe. En todellakaan halua asua Suomessa. En kestä tätä ilmastoa, en kestä suomalaista juroutta, en junttiutta, en autioutta. Suomessa on paljon hyvää, mutta huonot puolet peittävät ne mielessäni.

Päätin jo hyvin nuorena, että muutan aikuisena jonnekin muualle. Opiskelin viittä vierasta kieltä ja olin valmis ihan mihin vain. Sitten typerästi rakastuin lukioikäisenä nykyiseen mieheeni, menimme naimisiin, saimme lapset. Vaikka mies pitkään puolsikin poismuuttoa, mieli muuttui ja työura jumiutui vahvoille urille Suomeen. Lapset menivät kouluun ja kotiutuivat tänne. 

Olen pettynyt. Haluaisin asua lämpimämmässä maassa. Minulle ei riitä jokakesäinen kuukauden matka. Palelen seuraavat 11 kuukautta joka tapauksessa.

Lapset muuttavat noin viiden vuoden päästä omilleen. Niin minäkin. Mies saa tulla perässä, jos haluaa, mutta tänne en jää. Tukehtukoon pakkaseen.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset ap.... Vantaalla 13 astetta, pilvistä ja kohta tulee varmaan TAAS vettä. Ei innosta kyllä yhtään lähteä käymään asioilla, vois painua takaisin peiton alle lämpimään. Mä tahdon helteet niin kuin viime kesänä, kaipaan lämpöä, aurinkoa kurjan talven ja kevään jälkeen. Mut eiiii :( Mulla ei ole edes varaa lähteä mihinkään lämpimään, täällä ankeassa Suomessa pitää nyhjätä vuodesta toiseen. Ei ihme, että Suomessa masennutaan niin paljon.

Vierailija
22/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:50"]Miten hitossa joku onnistuu pakenemaan Suomessa vaikka onkin kesäilmaksi vilakkaa?! Siis tarkoitan,että mitä talvella pidätte yllä? Laittakaa se sama toppatakki ylle,ette voi palella.
[/quote]
Onhan se nyt älytöntä, että KESÄLLÄ!! joutuu kiskomaan villatakkia ja sukkaa päälle sisälläkin, kun on niin pirun viileää. Talvella näiden päälle vielä viltti, niin just ja just tarkenee. Oisihan se kiva edes kesäisin hiukan vähentää vaatetusta, eikä aina möllöttää paksut releet niskassa. Ahdistaa jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oon niin kateellinen ku sulla noin pienet murheet.

Vierailija
24/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:50"]Miten hitossa joku onnistuu pakenemaan Suomessa vaikka onkin kesäilmaksi vilakkaa?! Siis tarkoitan,että mitä talvella pidätte yllä? Laittakaa se sama toppatakki ylle,ette voi palella. [/quote] Onhan se nyt älytöntä, että KESÄLLÄ!! joutuu kiskomaan villatakkia ja sukkaa päälle sisälläkin, kun on niin pirun viileää. Talvella näiden päälle vielä viltti, niin just ja just tarkenee. Oisihan se kiva edes kesäisin hiukan vähentää vaatetusta, eikä aina möllöttää paksut releet niskassa. Ahdistaa jo.

[/quote]

ettei olis kilpirauhasissa ongelmaa jos oikeasti noin kylmä? T: vilukissa ennen kilpirauhas lääkitystä.

Vierailija
25/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tarvii edes helteitä vaan kylmän kevään ja kesän jälkeen edes 18-22 aurinkoa ja tuuletonta olis LUKSUSTA. Nyt on jatkuvasti n. 12-17 astetta.

Vierailija
26/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:23"]

Itse en tarvii edes helteitä vaan kylmän kevään ja kesän jälkeen edes 18-22 aurinkoa ja tuuletonta olis LUKSUSTA. Nyt on jatkuvasti n. 12-17 astetta.

[/quote]

Itä-Suomesta löytyy, tosin saattaa olla liian kuuma.

Vierailija
27/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:14"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 07:57"]Mulla on tasan yksi syy, miksen voi lähteä juuri nyt pois täältä. Perhe. En todellakaan halua asua Suomessa. En kestä tätä ilmastoa, en kestä suomalaista juroutta, en junttiutta, en autioutta. Suomessa on paljon hyvää, mutta huonot puolet peittävät ne mielessäni. Päätin jo hyvin nuorena, että muutan aikuisena jonnekin muualle. Opiskelin viittä vierasta kieltä ja olin valmis ihan mihin vain. Sitten typerästi rakastuin lukioikäisenä nykyiseen mieheeni, menimme naimisiin, saimme lapset. Vaikka mies pitkään puolsikin poismuuttoa, mieli muuttui ja työura jumiutui vahvoille urille Suomeen. Lapset menivät kouluun ja kotiutuivat tänne.  Olen pettynyt. Haluaisin asua lämpimämmässä maassa. Minulle ei riitä jokakesäinen kuukauden matka. Palelen seuraavat 11 kuukautta joka tapauksessa. Lapset muuttavat noin viiden vuoden päästä omilleen. Niin minäkin. Mies saa tulla perässä, jos haluaa, mutta tänne en jää. Tukehtukoon pakkaseen. [/quote] Et ole vielä kasvanut aikuiseksi. Kai sulla on jotain muutakin mielessä kuin muutan ulkomaille?

[/quote]

Vaikea on miettiä mitään muuta, kun on jatkuvasti kylmä.

ap

[/quote]

Hanki elämä.

Vierailija
28/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa pois! Mulla ei oikeastaan ikinä ollut Suomessa sellaista "kodikasta" oloa, että tänne mä kuulun. Muutin 23-vuotiaana opiskelemaan ulkomaille ja sille tielle oon jäänyt. Rakastan vierailla Suomessa ja tiedostan sen hyvät puolet, mutta kotini on muualla. Enkä ymmärrä ihmisiä jotka kommentoivat etteivät pois haluavat ole kasvaneet aikuisiksi, onko unelmien toteuttaminen jotenkin lapsellista? Pitäiskö kaikkien hammasta purren vain jäädä, ja vanhempana katua elämätöntä elämää?

Vierailija
29/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calm down, people.  Semmoista unelmien onnelaa, jonka kuvitelmissaan luo, ei löydy mistään. Jos siellä aurinko paistaisikin lämpimämmin, olisi vastapainoksi muuta vikaa.

Olen itse muuttanut asennettani niin, että asioille, joille en voi mitään (kuten sää) en energiaani tuhlaa.  Olkoon sää mitä on, kun en sitä muuttaakaan voi. Pukeudun sään mukaan, ulkoilen ja nautin elämästä. :)

Vierailija
30/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varman kellään ole ikävä jos tuollainen hapannaama muuttaa pois.

Vierailija
31/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:14"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 07:57"]Mulla on tasan yksi syy, miksen voi lähteä juuri nyt pois täältä. Perhe. En todellakaan halua asua Suomessa. En kestä tätä ilmastoa, en kestä suomalaista juroutta, en junttiutta, en autioutta. Suomessa on paljon hyvää, mutta huonot puolet peittävät ne mielessäni. Päätin jo hyvin nuorena, että muutan aikuisena jonnekin muualle. Opiskelin viittä vierasta kieltä ja olin valmis ihan mihin vain. Sitten typerästi rakastuin lukioikäisenä nykyiseen mieheeni, menimme naimisiin, saimme lapset. Vaikka mies pitkään puolsikin poismuuttoa, mieli muuttui ja työura jumiutui vahvoille urille Suomeen. Lapset menivät kouluun ja kotiutuivat tänne.  Olen pettynyt. Haluaisin asua lämpimämmässä maassa. Minulle ei riitä jokakesäinen kuukauden matka. Palelen seuraavat 11 kuukautta joka tapauksessa. Lapset muuttavat noin viiden vuoden päästä omilleen. Niin minäkin. Mies saa tulla perässä, jos haluaa, mutta tänne en jää. Tukehtukoon pakkaseen. [/quote] Et ole vielä kasvanut aikuiseksi. Kai sulla on jotain muutakin mielessä kuin muutan ulkomaille?

[/quote]

Vaikea on miettiä mitään muuta, kun on jatkuvasti kylmä.

ap

[/quote]Eikö sulla talvella ole kylmä?

Vierailija
32/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tää maa ei ole heikoille. Pitää olla vahva luonne, että kestää tän sään ja ankat ja epäystävälliset naapurit.

Mäkin muuttaisin mielelläni pois jos voisin.

Vierailija
33/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskinta otsikossa oli se, että Suomessa ja varsinkaan viileässä säässä harvemmin kukaan kuolee sen säätilan takia. Toisin on monessa sellaisessa maassa, joissa hellekaudet jatkuvat kuukaudesta toiseen, niihin säihin ihan oikeasti kuollaan. Suomessa ei pahemmin mitään sään ääri-ilmiöitä joudu todistamaan.

Ihan totta se toki on, että lämpöä rakastavan ihmisen mielestä Suomen ilmasto on aivan helvetin ankea. Voihan se jollekin olla niin suuri ongelma, että elämänlaatu tosissaan paranee, kun muuttaa pois. Kannattaa vain muistaa, monessa maassa tulee sitten omat ongelmansa mukana - en väitä etteikö olisi ns. Suomea parempia maita, mutta mikään maa ei ole täydellinen.

Vierailija
34/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossa vähän reilu 20, auringossa lähes 30 suojaisassa paikassa. Toppi ja minihame päällä makaan varjossa kun en enää jaksanut ottaa aurinkoa. Tervetuloa Kajaaniin :)

Vierailija
35/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskellä Suomea +22, täysi auringonpaista ja eteläinen tuuliainen  :)

Pistäkee tulj uuniin niin tarkenoo!

Vierailija
36/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 18 astetta ja pariin tuntiin ei ole satanut. Just join kahvit tuossa ulkona. Eihän siellä helle ole, mutta muuten kaunis ja kiva päivä, sillä linnut lauloi kauniisti (mustarastas, kiuru, peippo, pääskyset ja muutama tuntematon visertäjä) ja kukat tuoksuu (syreenit, tuoksuköynnöskuusama). Ei tää kesäloma hassummalta tunnu.

Vierailija
37/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on murheet ap:lla. Olet ilmeisesti terve, ja talous kunnossa. Mitä valitat. Viihdyn Suomessa, enkä haaveile muusta maasta. Sopiva ilmasto. Hanki elämä ja arvosta perusasioita.

Vierailija
38/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iihmettä tämä ruikuttaminen taas oikein on? Missä sääntökirjassa lukee, että kesällä pitää olla näin ja näin lämmin ja talvella taas ei? Suomi kuuluu lumi- ja metsäilmaston kostea- ja kylmätalviseen tyyppiin, eikä missään luokittelussa kuulkaa taata teille hellettä koko kesäksi.

Jos olette niin saamattomia, että ette saa lähdetyksi sinne autuaammille maille, älkää viitsikö kitistä ikiomista valinnoistanne. Vai helpottaako sitä shortseissa ja crocseissa palelemista se, että vatkaatte mukasurkeuttanne porukalla jossain keskustelupalstalla ja opetatte penskanne tekemään samoin?

Vierailija
39/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten oon samaa mieltä kanssasi Suomesta, mutta kaatosade ja 12 astetta on mun lempikeli, missään muualla en haluaisi kesiä viettää.

Vierailija
40/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä itäsuomessa on perjantaista asti ollut kamalan kuuma. Tänäänkin siinä 28C paikkeilla eikä tuule paljon yhtään. Samanlaista ollut koko viikonlopun. Ei voi väittää että koko suomi on paska paikka kun on niin kylmä. Tule lomalle tänne itäsuomeen, halvemmaksi tulee kuin matka etelänmaihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi