Ymmärrän nyt niitä kaikkia rakkauden tähden itsemurhan tehneitä
Otsikko on tahallaan kärkäs, mutta tosi kuin vesi. Ongelmani on siis yksipuolinen rakastuminen, josta en vain yksinkertaisesti pääse yli. Kohta kahden vuoden ajan olen ajatellut joka ikinen päivä tätä ihmistä, ja tuntuu, että en jaksa enää. En vain voi lopettaa ajattelemasta. Tulen hulluksi ihan minä hetkenä hyvänsä, tai ehkä olen sitä jo. Tämä ei ole enää edes rakastumista, vaan ennemmin pakkomielle. Olen käynyt terapiassakin juttelemassa tästä, mutta en vain saa saa tunteitani kuriin. Olen epätoivoinen ja valmis kokeilemaan lähes mitä tahansa. Masennuslääkkeiden syöminen rakastumiseen tuntuu kuitenkin jo todella hullulta vaihtoehdolta...
Joskus haaveilin, että joku rakastuisi minuun yhtä kovaa. Tässä ei kuitenkaan ole mitään romanttista vaan ainoastaan surullista. Mitä. Minä. Voin. Tehdä?
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 06:46"]
Tuohon ei auta kuin välien katkaisu KOKONAAN JA LOPULLISESTI. Tiedän, mistä puhun..
[/quote]
Auttoiko se todella? Kuinka pitkään siinä sitten kesti ja miten pystyit siihen, pistämään välit poikki? Miten estit itseäsi vaikeimpina hetkinä?
Etäisyys. Välit poikki. Itsellä meni 5v hukkaan epätoivoisessa ja yksipuolisessa rakastumisessa työkaveriin jota näin päivittäin. Piiiinaaaa.
Tuohon ei auta kuin välien katkaisu KOKONAAN JA LOPULLISESTI. Tiedän, mistä puhun..
[/quote]
Just näin. Kokonaan poikki kaikki yhteydenpito. Ja eteenpäin elämässä. Itse laitoin kylmästi esim. sähköpostiin eston kyseiselle henkilölle. Aika pian se alkaa helpottamaan.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:22"]
Etäisyys. Välit poikki. Itsellä meni 5v hukkaan epätoivoisessa ja yksipuolisessa rakastumisessa työkaveriin jota näin päivittäin. Piiiinaaaa.
[/quote]
Se vain tuntuu niin julmalta ja epäreilulta, kun hän on kuitenkin myös ystävänä tärkeä. En haluaisi menettää häntä kokonaan, sillä menetän siinä todella hienon ihmisen elämästäni. En vain jotain kaukaista ihastusta jonka kanssa ei ole mitään vuorovaikutusta. :( Onko täällä ketään, joka olisi esimerkiksi pystynyt rakastumaan johonkin toiseen ja näin ollen tunteet olisivat haalenneet ja olisi pystynyt jatkamaan ystävinä? Onko tämä ihan utopistista haaveilua?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 05:02"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 04:22"]
Mikä tässä miehessä koukuttaa? Minusta hän vaikutti tuon aiemman kommenttisi perusteella vähän hölmöltä ja ymmärtämättömältä. Ei minusta ainakaan tuntuisi hyvältä, jos olisin samassa tilanteessa ja ongelmaani suhtauduttaisiin tuolleen.
[/quote]
Hänen mielensä on aivan äärettömän kaunis ja hän osaa ilmaista itseään sellaisella tavalla, johon en ole koskaa ennen eläessäni törmännyt. Pelkkä hänen kanssaan juttelu on avannut mun silmät koko todellisuudesta ja olemassaolon kokemisesta ja kauneudesta aivan uudella tavalla. Hänestä saa sellaista sanoinkuvaamatonta inspiraatiota, jotain joka ravistelee luita ja ytimiä myöten.
Hän on myös älykkäin, erikoisin ja karismaattisin ihminen jota olen koskaan eläessäni tavannut. Hän on yksinkertaisesti niin persoonallinen, fiksu, lahjakas, herkkä ja koukuttava persoona, että en varmasti ole ainut niistä lukuisista miehistä ja naisista jonka sydämiä hän on tahattomasti rikkonut. Vaikea ja arvaamaton luonne tottakai, mutta se tekee hänestä toisaalta vain entistä kiinnostavamman. Hän ei tarvitse ketään tai mitään, eikä hän tyydy elämään tässä maailmassa. Keksisin lukemattomia syitä sille koukuttavuudelle.
[/quote]
Olet selkeästi niin nuori ettet paremmista tiedä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:28"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 05:02"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 04:22"]
Mikä tässä miehessä koukuttaa? Minusta hän vaikutti tuon aiemman kommenttisi perusteella vähän hölmöltä ja ymmärtämättömältä. Ei minusta ainakaan tuntuisi hyvältä, jos olisin samassa tilanteessa ja ongelmaani suhtauduttaisiin tuolleen.
[/quote]
Hänen mielensä on aivan äärettömän kaunis ja hän osaa ilmaista itseään sellaisella tavalla, johon en ole koskaa ennen eläessäni törmännyt. Pelkkä hänen kanssaan juttelu on avannut mun silmät koko todellisuudesta ja olemassaolon kokemisesta ja kauneudesta aivan uudella tavalla. Hänestä saa sellaista sanoinkuvaamatonta inspiraatiota, jotain joka ravistelee luita ja ytimiä myöten.
Hän on myös älykkäin, erikoisin ja karismaattisin ihminen jota olen koskaan eläessäni tavannut. Hän on yksinkertaisesti niin persoonallinen, fiksu, lahjakas, herkkä ja koukuttava persoona, että en varmasti ole ainut niistä lukuisista miehistä ja naisista jonka sydämiä hän on tahattomasti rikkonut. Vaikea ja arvaamaton luonne tottakai, mutta se tekee hänestä toisaalta vain entistä kiinnostavamman. Hän ei tarvitse ketään tai mitään, eikä hän tyydy elämään tässä maailmassa. Keksisin lukemattomia syitä sille koukuttavuudelle.
[/quote]
Olet selkeästi niin nuori ettet paremmista tiedä.
[/quote]
Kertokaa mulle, mikä sitten on parempaa? Se voisi oikeasti lohduttaa, jos tajuaisi, etten voi tietää mitä kaikkea muuta on vielä olemassa.
Mieti mitä tapahtuisi jos oikeasti mies vastaisi tunteisiisi? Olisiko se ihanaa ja ajaisitte autolla auringonlaskuun, shampanjaa ja mansikoita 50 vuotta? Ei olisi.
Luuletko että ihminen on samanlainen muutaman kuukauden seurustelun jälkeen?
Ei ole ja kuka tahansa voi vahvistaa tämän sinulle. Kun alkuhuuma, ihastus, menee ohi näet sen todellisen ihmisen. Ja se todellinen ihminen ei useinkaan vastaa päässäsi rakentamaa kuvaa.
Olet kehittänyt mielessäsi täydellisen miehen, jollaista ei ole olemassakaan. Pakkomielteesi estää sinua elämästä ja löytämästä tasapainoisen, oikean ihmissuhteen arjen tylsyyksineen ja onnen hetkineen. Ehkä jopa haluat sitä? Näin sinun ei tarvitse sitoutua, pelätä ja kokea rakkautta ja hylkäämistä.
Joten, päästä irti ja ala elämään.
Pistät vain välit poikki. Et ole yhteydessä. Tutustut uusiin miehiin, vaikka huvin vuoksi nettitreffeissä. Saat muuta ajateltavaa, voit tavata terveemmän suhteen. Tiedän tunteen, olen ollut samassa tilanteessa. Koitin jopa sitä itsemurhaa. Sitten suutuin. Suutuin ja pistin välit poikki. Kärvistelin itku kurkussa puolivuotta. Sitten eräänä aamuna oli parempi olo. Uskomaton fiilis, ihan kuin olisi päässyt häkistä pois. Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:26"]
[/quote]
Just näin. Kokonaan poikki kaikki yhteydenpito. Ja eteenpäin elämässä. Itse laitoin kylmästi esim. sähköpostiin eston kyseiselle henkilölle. Aika pian se alkaa helpottamaan.
[/quote]
tuo on julmaa. itse olen siinä tilanteessa että mies poistanut puhelinnumeron käytöstä, ei vastaa sähköposteihin. kaikki vaikutti olevan hyvin ja yhtä äkkiä ei kuulu mitään. voisin rauhoittua jos tietäisin että mies on kunnossa ja voi hyvin. nyt olen itsemurhan partaalla kun en saa mitään yhteyttä.
Mulla oli samanlainen tilanne ja katkaisin välit kokonaan koska oikeasti kuvittelin sen auttavan. Voi kuule, kun eipä ole helpottanut eikä näy mitään helpotuksen merkkejä vaikka mitä tekisin... On tää perseestä.
[/quote]
ei se mitään auta
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 05:02"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 04:22"]
[/quote]
[/quote]
Mulle ei kyllä tuosta kuvauksesta tuu mieleen mikään satujeen prinssi. Ennemminkin ihminen, joka tarvii ympärilleen näitä itsetunnon pönkittäjiä, jotka on niin kovin ihastuneita, ku mies on niin ihana ja ymmärtäväinen.. tulee mieleen yks mun serkuista. Se oli niiiiiin ihana ja huomaavainen ja ymmärsi ja ja ja.. ja kävi kahdestaan ajelulla ja... niin, sitten ku vastapuoli ilmaisi kiinnostuksensa syventää suhdetta, tämä oli muka ihan pihalla siitä, miksi vastapuoli odottaa muuta kuin ystävyyttä. Tiedän useampia naisia, jotka meni samaan halpaan ja itki toivotonta rakkauttaan. Ja näki vaan miten ihana tuo mies on, vaikka ko. mies oli vaan itsekeskeinen paska, joka tarvi pönkitystä egolleen.
.
Mieti nyt oikeasti, miksi se mies haluaa kiduttaa sua pitämällä yllä tuota suhdetta, vaikka tietää, että se tuottaa sulle tuskaa ja pahaa mieltä.. luultavasti se vaan pönkittää egoaan sillä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 10:07"]
[/quote]
ei se mitään auta
[/quote]
Välienkatkaisuun kuuluu myös samoilla keskustelupalstoilla käymisen lopettaminen. Kunhan et vaan roikkuisi tälläkin palstalla miehen takia.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 10:35"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 05:02"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 04:22"] Mikä tässä miehessä koukuttaa? Minusta hän vaikutti tuon aiemman kommenttisi perusteella vähän hölmöltä ja ymmärtämättömältä. Ei minusta ainakaan tuntuisi hyvältä, jos olisin samassa tilanteessa ja ongelmaani suhtauduttaisiin tuolleen. [/quote] Hänen mielensä on aivan äärettömän kaunis ja hän osaa ilmaista itseään sellaisella tavalla, johon en ole koskaa ennen eläessäni törmännyt. Pelkkä hänen kanssaan juttelu on avannut mun silmät koko todellisuudesta ja olemassaolon kokemisesta ja kauneudesta aivan uudella tavalla. Hänestä saa sellaista sanoinkuvaamatonta inspiraatiota, jotain joka ravistelee luita ja ytimiä myöten. Hän on myös älykkäin, erikoisin ja karismaattisin ihminen jota olen koskaan eläessäni tavannut. Hän on yksinkertaisesti niin persoonallinen, fiksu, lahjakas, herkkä ja koukuttava persoona, että en varmasti ole ainut niistä lukuisista miehistä ja naisista jonka sydämiä hän on tahattomasti rikkonut. Vaikea ja arvaamaton luonne tottakai, mutta se tekee hänestä toisaalta vain entistä kiinnostavamman. Hän ei tarvitse ketään tai mitään, eikä hän tyydy elämään tässä maailmassa. Keksisin lukemattomia syitä sille koukuttavuudelle. [/quote] Mulle ei kyllä tuosta kuvauksesta tuu mieleen mikään satujeen prinssi. Ennemminkin ihminen, joka tarvii ympärilleen näitä itsetunnon pönkittäjiä, jotka on niin kovin ihastuneita, ku mies on niin ihana ja ymmärtäväinen.. Mieti nyt oikeasti, miksi se mies haluaa kiduttaa sua pitämällä yllä tuota suhdetta, vaikka tietää, että se tuottaa sulle tuskaa ja pahaa mieltä.. luultavasti se vaan pönkittää egoaan sillä.
[/quote]
Tämä osui ja upposi, enkä kieltämättä keksi mitään järkevää syytä miksi HÄN haluaa jatkaa yhteydenpitoa vaikka tietää että olen yksipuolisesti rakastunut ja kärsin siitä. Mutta voiko olla, ettei hän vain ymmärtänyt sitä että kärsin? Hän toisaalta kyllä on sellainen, että puhuu paljon itsestään. Olenko hänelle tärkeä vain siksi, että minulta saa aina ehdoitta kehuja ja jaksan aina olla kiinnostunut hänen jutuistaan?
Toisaalta mä en kyllä ainakaan itse jaksaisi pitää keneenkään yhteyttä vain siksi että hän jumaloi minua, jos en itse olisi yhtään kiinnostunut hänestä ja hänen tekemisistään. Luulisi, että hän kuitenkin edes jossain määrin pitää minusta myös ihmisenä kun jaksaa puhua mun kanssa niin paljon? Saatamme puhua skypessä vaikka kuusi tuntia putkeen. Jos hän ei ole kiinnostunut musta yhtään minään muuta kuin ystävänä, miksi hän silti haluaa seksiä kanssani? Voiko puhtaassa ystävyydessä olla henkinen yhteys ja seksuaalista intohimoa ilman tippaakaan romantiikkaa?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 08:55"]
Mulla oli samanlainen tilanne ja katkaisin välit kokonaan koska oikeasti kuvittelin sen auttavan. Voi kuule, kun eipä ole helpottanut eikä näy mitään helpotuksen merkkejä vaikka mitä tekisin... On tää perseestä.
[/quote]
Kuinka kauan siitä sitten on, että katkaisit välit?
Tiedän sisimmissäni kyllä, että jossain vaiheessa mun on vain pakko tehdä se päätös ja katkaista välit pysyvästi. Lykkään sen tekemistä kuitenkin koko ajan ja samalla tuntuu että lykkään elämääni. En tiedä mistä saisi voimia, kun tuntuu että ei mulla ole edes energiaa taistella sitä vastaan. AP
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 08:28"]
Mieti mitä tapahtuisi jos oikeasti mies vastaisi tunteisiisi? Olisiko se ihanaa ja ajaisitte autolla auringonlaskuun, shampanjaa ja mansikoita 50 vuotta? Ei olisi.
Luuletko että ihminen on samanlainen muutaman kuukauden seurustelun jälkeen?
Ei ole ja kuka tahansa voi vahvistaa tämän sinulle. Kun alkuhuuma, ihastus, menee ohi näet sen todellisen ihmisen. Ja se todellinen ihminen ei useinkaan vastaa päässäsi rakentamaa kuvaa.
Olet kehittänyt mielessäsi täydellisen miehen, jollaista ei ole olemassakaan. Pakkomielteesi estää sinua elämästä ja löytämästä tasapainoisen, oikean ihmissuhteen arjen tylsyyksineen ja onnen hetkineen. Ehkä jopa haluat sitä? Näin sinun ei tarvitse sitoutua, pelätä ja kokea rakkautta ja hylkäämistä.
Joten, päästä irti ja ala elämään.
[/quote]
Tämä oli erittäin hyödyllinen ja pisti todella ajatteleman. Kiitos!!!
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 08:51"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:26"]
[/quote]
[/quote]
tuo on julmaa. itse olen siinä tilanteessa että mies poistanut puhelinnumeron käytöstä, ei vastaa sähköposteihin. kaikki vaikutti olevan hyvin ja yhtä äkkiä ei kuulu mitään. voisin rauhoittua jos tietäisin että mies on kunnossa ja voi hyvin. nyt olen itsemurhan partaalla kun en saa mitään yhteyttä.
[/quote]
Voihan se kuulostaa julmalta, mutta se oli ainoa keino päästä eteenpäin. n. 4 vuotta elämästä käytin siihen ja se oli rankkaa. Ensirakkaus kyseessä ja hänellä ei ollut mielenkiintoa muuta kuin kavereina. Siitä muodostui sitten jo jonkinlainen riippuvuussuhde. Estot oli ainoa keino, koska muuten en olisi kyennyt laittamaan poikki. Nykyään koko juttu tuntuu jo lähinnä vaan huvittavalta ja on ihan oikeakin pitkä parisuhde takana.
Ei todellakaan normaalia. Kannattais ottaa ne masennuslääkkeet koska masennukseen kuuluu juurikin pakkomielteet. Rakkauden takia ei kannatta itseään tappaa, aina tulee uusia ihastuksia ja rakkauksia. Vaikka et sitä uskokaan.
Voimia!
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 02:41"]
Ei todellakaan normaalia. Kannattais ottaa ne masennuslääkkeet koska masennukseen kuuluu juurikin pakkomielteet. Rakkauden takia ei kannatta itseään tappaa, aina tulee uusia ihastuksia ja rakkauksia. Vaikka et sitä uskokaan.
Voimia!
[/quote]
Minkä vuoksi sitten kannattaa, jos ei rakkauden?
Oletko saanut pakit iastuksesi kohteelta?
Mitä jos hankkisit itsellesi tekemistä ja koittaisit unohtaa hänet. Älä anna itsellesi tilaisuutta ajatella häntä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 06:35"]
Oon ap ihan samassa tilanteessa. Oon nelikymppinen nainen, yksipuolisesti rakastunut, ja oon oppinut ymmärtämään miksi joku haluaa esim. viillellä itseään. Ei ole tippaakaan mukavaa täälläkään.
[/quote]
Oikeasti? :/ Ei se siis ole iästäkään kiinni... Minäkin oon ymmärtänyt ihan uudella tavalla miksi toiset vahingoittavat itseään tai vaikka käyttävät huumeita. Ihmiset jotka tuomitsevat kaiken sellaisen eivät varmaan koskaan ole itse tunteneet niin syvää kipua niin pitkään.