Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monessako työhaastattelussa kävitte ennen kuin saitte töitä?

Vierailija
10.02.2022 |

Olen kolmekymppinen maisteri, jolla on ensi viikon perjantaina ensimmäinen oikea työhaastattelu, taustalla on vain palkkatukityö ja pari työkokeilua. Vähän tässä kartoitan todennäköisyyksiäni saada töitä lähiaikoina.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä suhdeluku oli yleensä 20 hakemusta, 5 haastattelua ja yksi paikka. Viherala kesällä ja talvisin jotain muuta.

Vierailija
22/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistumiseni jälkeen: 7 työhakemusta, 7 haastattelupyyntöä (2 ilmoitin vetäväni hakemukseni pois, koska en halunnutkaan mennä) eli 5 haastattelua, joista 4 työtarjousta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kahteen paikkaan, molempiin pääsin haastetteluun. Ekaan en päässyt mutta toisesta tarjottiin jo työpaikkaa. Kieltäydyin kuitenkin ja jatkoin nykytyössä (bensan hinnan takia ei olisi ollut kannattavaa joutua ajamaan kun nyt voi olla etänä).

Eli toiseen hakemaani pääsin kun tein tällaisen kokeilun miten vaikeaa työnhaku on. Ei kovin vaikeaa näköjään.

DI, KTM

Vierailija
24/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uran alussa hin ehkä 10 paikkaa ennen kuin sain työn. Nyt 20 vuotta myöhemmin kaksi viimeisintä työtä saanut ilman hakemista.

Vierailija
25/25 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 35 haastattelussa eikä vielä tärpännyt, neljä kertaa olen ollut ”loppufinaalissa” (siis kahden parhaan joukossa) ja jäänyt hopealle. Vuosi työnhakua.