Monessako työhaastattelussa kävitte ennen kuin saitte töitä?
Olen kolmekymppinen maisteri, jolla on ensi viikon perjantaina ensimmäinen oikea työhaastattelu, taustalla on vain palkkatukityö ja pari työkokeilua. Vähän tässä kartoitan todennäköisyyksiäni saada töitä lähiaikoina.
Kommentit (25)
Valmistumiseni jälkeen: 7 työhakemusta, 7 haastattelupyyntöä (2 ilmoitin vetäväni hakemukseni pois, koska en halunnutkaan mennä) eli 5 haastattelua, joista 4 työtarjousta.
Hain kahteen paikkaan, molempiin pääsin haastetteluun. Ekaan en päässyt mutta toisesta tarjottiin jo työpaikkaa. Kieltäydyin kuitenkin ja jatkoin nykytyössä (bensan hinnan takia ei olisi ollut kannattavaa joutua ajamaan kun nyt voi olla etänä).
Eli toiseen hakemaani pääsin kun tein tällaisen kokeilun miten vaikeaa työnhaku on. Ei kovin vaikeaa näköjään.
DI, KTM
Uran alussa hin ehkä 10 paikkaa ennen kuin sain työn. Nyt 20 vuotta myöhemmin kaksi viimeisintä työtä saanut ilman hakemista.
Olen ollut 35 haastattelussa eikä vielä tärpännyt, neljä kertaa olen ollut ”loppufinaalissa” (siis kahden parhaan joukossa) ja jäänyt hopealle. Vuosi työnhakua.
Itsellä suhdeluku oli yleensä 20 hakemusta, 5 haastattelua ja yksi paikka. Viherala kesällä ja talvisin jotain muuta.