Omistatko henkilöllisyystodistuksen?
Olen ihan ällistynyt siitä, että kaikilla ei ole henkkareita! Miten ihmeessä tuo on mahdollista?
Kommentit (63)
Ei ole ikinä paketteja haettaessa kysytty papereita. Näytän vain kännykästä saapumisilmoituksen, ja sitten ne kysyvät hetun loppuosan siihen kuittaukseen. Ja matkahuollon paketit saan ihan sukunimellä.
Mutta on mulla henkilökortti, piti muutama vuosi sitten hakea kun ajokortti ei kelvannut mobiilivarmenteen hakemiseen. Tuskin tulen sitä uusimaan, kun en missään muualla ole tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai. Olen 29-vuotias ja ihan vaan ikääni todistaakseni tarvitsen säännöllisesti henkkareita. Muuten sitten matkustuaessa, apteekissa, lääkärissä, paketteja noutaessa jne jne.
Ajokorttia minulla ei ole ja passia en ole jaksanut uusia kun en ole aikoihin käynyt missään kovin kaukana. Orpo olo olisi ilman mitään henkkareita ja myös tekisi elämästä turhan vaikeaa.
Missä ihmeessä te asutte, kun tarvitsette henkkareita jossain apteekissa? Mä olen sentään käynyt vähän monella paikkakunnalla apteekissa ja lääkärissä, eikä ikinä ole kysytty muuta kuin kela-korttia, ei edes silloin kun olen hakenut miehen lääkkeitä. Ja postissa tai matkahuollossa ei ole kysytty muuta kuin suullisesti hetun loppuosa.
Aikoja sitten vanhaksi mennyt passi. Ei ikinä ollut ajokorttia,eli en.
Syitä on monia. Esim. Sairaus.
Ikinä ei ole labrassa tarvinnut,ihan kelakortti riittänyt. Tai henk.tunnus.
Lisäksi olen kaljuuntunut ja kuvissa ei saa pitää mitään huivia tms. Enkä halua sellaista kuvaa henk.korttiin.