Omistatko henkilöllisyystodistuksen?
Olen ihan ällistynyt siitä, että kaikilla ei ole henkkareita! Miten ihmeessä tuo on mahdollista?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että ajokortti ajaa monella sen tarpeen, mihin sitä tarvitaan.
Et ilmeisesti tiedä, että ajokortti ei ole kelvannut henkilöllisyystodistukseksi enää vuosiin? Kokeile asioida pankissa tai yritä hakea ihan vaan sulle lähetetty paketti Postista/Matkahuollosta - ajokortilla🤣
Olen tiennyt sen varmasti sinua kauemmin. Kaikki eivät käytä palveluita, joihin virallista henkilöllisyystodistusta tarvittaisiin. Omat vanhempani eivät ole ikinä ajokorttia kummempaa omistaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti tiedä, että ajokortti ei ole kelvannut henkilöllisyystodistukseksi enää vuosiin? Kokeile asioida pankissa tai yritä hakea ihan vaan sulle lähetetty paketti Postista/Matkahuollosta - ajokortilla🤣
Sulle ei tietenkään matalaälyinen otus käynyt mielessä, että suurella osalla vanhuksista ei ole minkäänlaista kuvallista henkilöllisyystodistusta ja hyvin ovat pärjänneet. Ymmärrän kyllä, että sinulla on pakko olla, jotta saat ne tusinat Zalandon paketit haettua - jotka tosin palautat viikon päästä.
En, toistaiseksi olen pärjännyt ajokortilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huvita maksaa viiden vuoden välein jostain paperipalasta.
Eikö sun tartte ikinä todistaa henkilöllisyyttä?
Ne paketit saa ajokortilla, kaupassa riittää ajokortti, terveyskeskuksessa, apteekissa, äänestäessä jne. käy ajokortti.
Passi meni vanhaksi loppukesästä eikä ole ollut vielä rahaa uusia. Siihen menee kuitenkin kerralla 70€ kun pitää passikuvatkin ottaa. Enkä tiedä pitääkö käydä tunnistautumassa poliisiasemalla 30km:n päässä ja bensakin maksaa. Pitää katsoa saisi hankittua uuden passin tässä kevään aikana.
Ajokortti on riittänyt kyllä kun hakee pakettia postista tai matkahuollosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle ei tietenkään matalaälyinen otus käynyt mielessä, että suurella osalla vanhuksista ei ole minkäänlaista kuvallista henkilöllisyystodistusta ja hyvin ovat pärjänneet. Ymmärrän kyllä, että sinulla on pakko olla, jotta saat ne tusinat Zalandon paketit haettua - jotka tosin palautat viikon päästä.
Ihan ajokorttia näyttämällä mä olen saanut haettua Zalandon paketit asiamiespostista. Automaattiin ne aina tilaan, mutta aina sinne ei mahdu. En ole siis tuo jolle kommentoit.
Minulla on kahden maan henkilötodistukset.
Tämä vuosi passilla kunnes digitaalinen kortti tulee
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kahden maan henkilötodistukset.
Saatko tupla sossutuet?
En. Minulla on ajokortti. Ei ole edes passi enää voimassa (mitä sillä edes tekee).
En tiedä mihin tarvitsisin muuta kuin ajokortin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tapahtui episodi kaupoilla tänään, kun henkkarini oli vanhentuneet. En saanut elokuvaa ostettua sen takia. Sitten hain ajokortin ja yritin uudelleen ostaa samaa elokuvaa niin automaattisesti ilman korttiin katsomista mulle sanottiin, että en voi myydä tätä sinulle.
Sanoin sitten, että kyllä sinä voit myydä sen minulle. Ojensin ajokorttini kassarouvalle ja hän ei uskonut kortin olevan minun, vaikka pärstäni siinä ajokortissa loisti. Toinen kassarouva sitten pelasti tilanteeni ja sanoi, että kyllä siinä kortissa minä olen. Sain elokuvan sitten ostettua.
Onko teillä käynyt mitään vastaavaa?
Mä oon vieläkin ihmeissäni tuosta tilanteesta.
En ymmärrä miten vuonna 2022 "ostetaan elokuva"? Ostitko elokuvalippuja? Itse ostan ne netissä ja maksan samalla, en ole koskaan tarvinnut mitään papereita tässä.
Vierailija kirjoitti:
On. En uskaltaisi liikkua mihinkään ilman. Miten saa haettua esim. Paketit ilman henkkareita? Viimeksi labrassakin kysyttiin kuvallista henkilöllisyystodistusta.
Paketit saa ajokortilla. Labrassa riittää ajokortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut, hyvin onnistuu pakettien hakeminen ajokortilla.
Vanha pahvinen (laminoitu) ajokorttini on voimassa vuoteen 2033. Saa riittää.
Pankissakin on tehty lainasoppareita ja muita - ajokorteilla.
Ei ole. Henkilökorttia en hommaa ja passi meni vanhaksi. En olisi vielä tarvinut mihinkään. Asuntolainankin sain ilman näitä.
Äidillä ei ole. Ajokortti otettiin pois ja passi vanhentunut aikoja sitten. Ei varmasti edes selviäisi laitoksella tunnistuskyselystä jos sinne asti suostuisi ja pääsisi.
Itselläni on ajokortti ja henkilökortti.
suomi putos puusta vasta -15v infaasion myötä. suomen tunnistautuminen oli aivan lapsen kenkissä. TODELLA TIEDÄN KUN NOITA KELA TAI AJO KORTTEJA PÄLLISTELIN. tua muka uudistus jossa ei tiedä onko läpyskä miehen vai naisen aivan perseestä. silloinkin narautin monia miehiä jotka naisen tunnarilla änkivät portista sisään. tua 25-50e on pikku raha verrattuna jos tili on tyhjennetty ja lainaa otettu.
Ei täällä tuppukylän labrassa mitään kuvallista henkkaria kysytä vaan pitää vain sanoa henkilötunnus. No aika hyvin ainakin se vuosia siellä ollut labrahoitaja tuntee ne jotka käy säännöllisesti verikokeissa.
Mulla tapahtui episodi kaupoilla tänään, kun henkkarini oli vanhentuneet. En saanut elokuvaa ostettua sen takia. Sitten hain ajokortin ja yritin uudelleen ostaa samaa elokuvaa niin automaattisesti ilman korttiin katsomista mulle sanottiin, että en voi myydä tätä sinulle.
Sanoin sitten, että kyllä sinä voit myydä sen minulle. Ojensin ajokorttini kassarouvalle ja hän ei uskonut kortin olevan minun, vaikka pärstäni siinä ajokortissa loisti. Toinen kassarouva sitten pelasti tilanteeni ja sanoi, että kyllä siinä kortissa minä olen. Sain elokuvan sitten ostettua.
Onko teillä käynyt mitään vastaavaa?
Mä oon vieläkin ihmeissäni tuosta tilanteesta.