Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omistatko henkilöllisyystodistuksen?

Vierailija
10.02.2022 |

Olen ihan ällistynyt siitä, että kaikilla ei ole henkkareita! Miten ihmeessä tuo on mahdollista?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Edellinen mennyt vanhaksi pari vuotta sitten enkä ole saanut aikaiseksi hakea uusia. Eikä toisaalta ole kyllä rahaakaan moiseen.

Vierailija
2/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huvita maksaa viiden vuoden välein jostain paperipalasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. En saa muuten paketteja.

Enkä alkoholia. 😅

Nim. Babyface

Vierailija
4/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos passi lasketaan henkilöllisyystodistukseksi, niin omistan. 

Vierailija
5/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Edellinen mennyt vanhaksi pari vuotta sitten enkä ole saanut aikaiseksi hakea uusia. Eikä toisaalta ole kyllä rahaakaan moiseen.

Maksaa reilut 50 euroa eli 10 euroa vuodessa.

Vierailija
6/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on passi, jolla todistan henkilöllisyytensä, kun ajokortti ei riitä. Viimeisen puolen vuoden aikana olisi monen asian hoitaminen ollut haastavaa ilman passia, liittyy kuolinpesän asioiden hoitoon.

Vierailija
7/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että ajokortti ajaa monella sen tarpeen, mihin sitä tarvitaan.

Vierailija
8/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. En uskaltaisi liikkua mihinkään ilman. Miten saa haettua esim. Paketit ilman henkkareita? Viimeksi labrassakin kysyttiin kuvallista henkilöllisyystodistusta.

Vierailija
9/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on vaan ajokortti, se sininen henkilöllisyystodistus-kortti on mennyt vanhaksi jo vuonna 2011 :D tähän asti ajokortti on riittänyt henkkariksi kaikkeen, mutta mikäli toisenlaista henkkaria tarvitaan johonkin niin sitten hankin uuden henkilöllisyystodistuksen tai passin.

Vierailija
10/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti tiedä, että ajokortti ei ole kelvannut henkilöllisyystodistukseksi enää vuosiin? Kokeile asioida pankissa tai yritä hakea ihan vaan sulle lähetetty paketti Postista/Matkahuollosta - ajokortilla🤣

Vierailija
11/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti tiedä, että ajokortti ei ole kelvannut henkilöllisyystodistukseksi enää vuosiin? Kokeile asioida pankissa tai yritä hakea ihan vaan sulle lähetetty paketti Postista/Matkahuollosta - ajokortilla🤣

Pankkiin ajokortti ei käy, mutta Posti ja Matkahuolto kyllä ajokortin vielä kelpuuttaa.

Ja ap:n kysymykseen: mulla on ajokortin lisäksi passi.

Vierailija
12/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkiin ei varmaan käy, mutta posti ja matkahuolto ei ole sanonut mitään.

Vierailija
13/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti käy Postissa.

Vierailija
14/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain passi nyt kun henkilökortti vanheni vuosi sitten enkä ole kiirehtinyt hankkimaan uutta. Kelakortilla pärjää terveys- ja apteekkiasioissa ja postipaketit tilaan pakettiautomaattiin, ne ei henkkareita kysele :) Jos pitää asioida esim. pankissa niin tiedän sitten etukäteen ottaa passin mukaan. Ennen koronaa henkilökortti oli kätevä baareissa tai muuten alkoholia ostaessa mutta se nyt on jäänyt koronasyistä.

Vierailija
15/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen ainakin paketteja saanut haettua ajokortilla. 

Vierailija
16/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huvita maksaa viiden vuoden välein jostain paperipalasta.

Eikö sun tartte ikinä todistaa henkilöllisyyttä?

Vierailija
17/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen ainakin paketteja saanut haettua ajokortilla. 

Niin minäkin.

Vierailija
18/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkiin ei varmaan käy, mutta posti ja matkahuolto ei ole sanonut mitään.

Kyllä on kelvannut pankissakin.

Vierailija
19/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista voimassa olevaa henkilöllisyystodistusta. Passi on vanhentunut 2,5 vuotta sitten, ajokorttia en ole koskaan omistanut. Pakettien noutoon on tuo vanhentunut passikin kelvannut, tai jos ei kelpaisi niin kirjoittaisin valtakirjan miehelleni, hänellä on kuvallinen kelakortti joka on kuulemma "ikuisesti" voimassa. Pankin kanssa asioin vain verkossa tai puhelimitse. Ja jos labrassa vaadittaisiin kuvallista henkilötodistusta, niin okei, sitten saisi ne kokeet jäädä ottamatta.

Vierailija
20/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki, ainakin meidän pankki, jossa olen töissä, hyväksyy ajokortin henkilöllisyyttä todentaessa, kun ei tehdä sopimuksia tai muutoksia verkkopankkitunnuksiin liittyen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi