Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omistatko henkilöllisyystodistuksen?

Vierailija
10.02.2022 |

Olen ihan ällistynyt siitä, että kaikilla ei ole henkkareita! Miten ihmeessä tuo on mahdollista?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi enää nykyisin pankki hyväksyä ajokorttia. Meidän piti muistisairaille ukille ja mummille hankkia henkilökortit loppuvuosiksi ja oli muuten urakka.

Vierailija
42/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tapahtui episodi kaupoilla tänään, kun henkkarini oli vanhentuneet. En saanut elokuvaa ostettua sen takia. Sitten hain ajokortin ja yritin uudelleen ostaa samaa elokuvaa niin automaattisesti ilman korttiin katsomista mulle sanottiin, että en voi myydä tätä sinulle.

Sanoin sitten, että kyllä sinä voit myydä sen minulle. Ojensin ajokorttini kassarouvalle ja hän ei uskonut kortin olevan minun, vaikka pärstäni siinä ajokortissa loisti. Toinen kassarouva sitten pelasti tilanteeni ja sanoi, että kyllä siinä kortissa minä olen. Sain elokuvan sitten ostettua.

Onko teillä käynyt mitään vastaavaa?

Mä oon vieläkin ihmeissäni tuosta tilanteesta.

En ymmärrä miten vuonna 2022 "ostetaan elokuva"? Ostitko elokuvalippuja? Itse ostan ne netissä ja maksan samalla, en ole koskaan tarvinnut mitään papereita tässä.

Kävin ruokakaupoilla ja samalla yritin ostaa elokuvaa, kun mieluinen elokuva silmiini osui. Kun olin lähtemässä pois päin niin sitten koin ahaa elämyksen, että minullahan on mopokorttikin olemassa. En ole ajellut millään mopolla moniin vuosiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos passi lasketaan henkilöllisyystodistukseksi, niin omistan. 

Miten ihmeessä passia ei laskettaisi, kun se nimenomaan on toinen virallisista henkilöllisyystodistuksista?

Vierailija
44/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on henkilöllisyystodistus. Passi on liian iso pidettäväksi mukana.

Vierailija
45/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä passia ei laskettaisi, kun se nimenomaan on toinen virallisista henkilöllisyystodistuksista?

Passi on passi ja henkilöllisyystodistus on henkilöllisyystodistus.

Molemmilla voi todistaa henkilöllisyytensä, mutta ainoastaan toinen on henkilöllisyystodistus,

Vierailija
46/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Passi on passi ja henkilöllisyystodistus on henkilöllisyystodistus.

Molemmilla voi todistaa henkilöllisyytensä, mutta ainoastaan toinen on henkilöllisyystodistus,

Ei. On olemassa passi ja henkilöKORTTI, ja molemmat ovat henkilöllisyystodistuksia.

Vierailija
47/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kahden maan henkilötodistukset.

Saatko tupla sossutuet?

Ei henkilötodistuksilla saa sossutukia eli en saa mitään sossutukia. Ei niitä kaikki saa.

Vierailija
48/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tapahtui episodi kaupoilla tänään, kun henkkarini oli vanhentuneet. En saanut elokuvaa ostettua sen takia. Sitten hain ajokortin ja yritin uudelleen ostaa samaa elokuvaa niin automaattisesti ilman korttiin katsomista mulle sanottiin, että en voi myydä tätä sinulle.

Sanoin sitten, että kyllä sinä voit myydä sen minulle. Ojensin ajokorttini kassarouvalle ja hän ei uskonut kortin olevan minun, vaikka pärstäni siinä ajokortissa loisti. Toinen kassarouva sitten pelasti tilanteeni ja sanoi, että kyllä siinä kortissa minä olen. Sain elokuvan sitten ostettua.

Onko teillä käynyt mitään vastaavaa?

Mä oon vieläkin ihmeissäni tuosta tilanteesta.

En ymmärrä miten vuonna 2022 "ostetaan elokuva"? Ostitko elokuvalippuja? Itse ostan ne netissä ja maksan samalla, en ole koskaan tarvinnut mitään papereita tässä.

Multa on kysytty henkkareita myös k13 elokuvasta 25 vuotiaana. Se on joku käytäntö kysyä henkkareita elokuvista. Taidan olla babyface tyyppi, kun henkkareita aina kysytään minulta. Tällä kertaa sentään oli k18 elokuva.

Vierailija
49/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki paketit tulee aina kotiovelle eikä mitään henkilöllisyystodistuksia tarvita niiden vuoksi.

Vierailija
50/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei o henkkareita, läpyskä on "vanhentunut" 5 vuotta sitten. En rupee maksamaan viittäkytä euroa + valokuvista riistoa joka 5. vuosi. Pitäköön tunkkinsa.

Vierailija
51/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että ajokortti ajaa monella sen tarpeen, mihin sitä tarvitaan.

Et ilmeisesti tiedä, että ajokortti ei ole kelvannut henkilöllisyystodistukseksi enää vuosiin? Kokeile asioida pankissa tai yritä hakea ihan vaan sulle lähetetty paketti Postista/Matkahuollosta - ajokortilla🤣

Kyllä paketin saa ajokortilla. Mutta ei esim passia.

Vierailija
52/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, se on kätevä. En halua kuljettaa passia mukana.

Vierailija
53/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on olla, koska mitään asioita ei pysty muuten hoitaa jos ei pysty tunnistaa henkilöllisyyttä.

Vierailija
54/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan ajokortti ja kelakortti. Niillä ajattelin pärjätä loppuun asti. Jätän sitten tekemättä ne asiat mihin tarvittaisiin enemmän todistuksia. 

Vierailija
55/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin henkilöllisyystodistuksen kesällä. Piti saada S-pankin verkkopankkitunnukset, se on miehen ja minun yhteinen kotitaloustili ja olen viime vuoteen saakka operoinut miehen verkkopankkitunnuksilla. Omat henkilökohtaiset tilit meillä on Aktiassa ja Danske Bankissa.

Muuten menen kyllä pitkälti henkillöllisyyden todistamisessa vielä ajokortilla, viimeksi nyt vaaleissa.

Vierailija
56/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut paketit haettua ja muutkin asiat hoidettua pelkästään ajokortilla.

Vierailija
57/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään voimassa olevaa henkilöllisyystodistusta. Kuvallinen henkilökortti on vanhentunut 7 vuotta sitten. Ajokorttia tai passia en omista. Hyvin olen pärjännyt, postissa näytän vanhaa henkilökorttia. Joskus harvoin pientä nipotusta on tullut, mutta aina ne sen paketin ovat luovuttaneet. Samoin kaupassa on kelvannut, jos joskus harvoin ostan jotain, minkä takia pitää henkkareita näyttää. Labrassa ja apteekissa näytän kela-korttia.

Uuden hommaan vasta sitten kun ei enää tuo vanhentunut kelpaa.

Vierailija
58/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Olen 29-vuotias ja ihan vaan ikääni todistaakseni tarvitsen säännöllisesti henkkareita. Muuten sitten matkustuaessa, apteekissa, lääkärissä, paketteja noutaessa jne jne.

Ajokorttia minulla ei ole ja passia en ole jaksanut uusia kun en ole aikoihin käynyt missään kovin kaukana. Orpo olo olisi ilman mitään henkkareita ja myös tekisi elämästä turhan vaikeaa.

Vierailija
59/63 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kun mennyt vanhaksi enkä jaksa hakea uusia, kun en ole maasta poistumassa varmaan ikinä ... Ajokortti löytyy ja sillä haen paketit jos on tarve ja se kelpaa myös äänestyksessä.

Vierailija
60/63 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun omainen kuolee, niin sun pitää todistaa henkilöllisyys aina monessa paikassa, kun hoidat kuolinpesän asioita. Ajokortti ei kelpaa pankille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan