Elän suomalaisten kadehtimaa amerikkalaista unelmaa, kysyttävää?
Otsikko sen jo kertookin. Elän siis sitä tälläkin palstalla ja nuortenkin tulevaisuuden haaveissa kuulutettua amerikkalaista unelmaa, jossa on rahaa, iso talo hyvällä alueella, kauniit ja fiksut lapset ja upeat urat. Nyt ollaan kesälomalla Suomessa nauttimassa vähän erilaisesta mökkeilystä ja järvimaisemastakin. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (117)
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 18:13"]
Otsikko sen jo kertookin. Elän siis sitä tälläkin palstalla ja nuortenkin tulevaisuuden haaveissa kuulutettua amerikkalaista unelmaa, jossa on rahaa, iso talo hyvällä alueella, kauniit ja fiksut lapset ja upeat urat. Nyt ollaan kesälomalla Suomessa nauttimassa vähän erilaisesta mökkeilystä ja järvimaisemastakin. Haluatko kysyä jotain?
[/quote]
Joko painat 250kg niiku oikeat amerikkalaiset.
USA aiheuttaa hyvin ristiriitaisia tuntemuksia. Toisaalta Amerikassa viehättää vapaus, heittäytyminen, monenlaiset elämänmuodot, valtava maa... Mutta sitten toisaalta moni asia on siellä huonolla tolalla, on paljon rasismia, valtavat tuloerot, huono sosiaaliturva, pelottava oikeuslaitos, jossa rahalla voi ostaa syyttömyyden ja toisaalta vallankin mustat joutuvat usein syyttöminä kärsimään rangaistuksia, paljon köyhyyttä, ränsistyviä kaupunkeja, huono julkinen liikenne, joissakin asioissa omituisen vanhanaikainen jne.
Amerikka on varmaan kiva paikka silloin, kun on rahaa ja ystäviä.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 18:13"]
[/quote]
Joko painat 250kg niiku oikeat amerikkalaiset.
[/quote]
En vielä! Juoksen joka ilta, ettei tuota pääse tapahtumaan!
Ap.
Sisällissotaanne seuranneena en ole kade. Nyt siellä ollaan kieltämässä liputtaminenkin jo. Mitä seuraavaksi
Tuolta sitä unelmaa voi myös seurata
https://twitter.com/hashtag/wewillshootback
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 18:31"]
USA aiheuttaa hyvin ristiriitaisia tuntemuksia. Toisaalta Amerikassa viehättää vapaus, heittäytyminen, monenlaiset elämänmuodot, valtava maa... Mutta sitten toisaalta moni asia on siellä huonolla tolalla, on paljon rasismia, valtavat tuloerot, huono sosiaaliturva, pelottava oikeuslaitos, jossa rahalla voi ostaa syyttömyyden ja toisaalta vallankin mustat joutuvat usein syyttöminä kärsimään rangaistuksia, paljon köyhyyttä, ränsistyviä kaupunkeja, huono julkinen liikenne, joissakin asioissa omituisen vanhanaikainen jne.
[/quote]Millä tavalla kiva?
[/quote]Kerropa lisää mikä Amerikassa on vapaata ja täällä ei
Oletko Sirpa Selänne? Siinä on perheessä amerikkalainen unelma on totta.
[/quote]
Myönnän kyllä että Amerikka on upea paikka asua, jos on rahaa. Köyhänä asuisin Suomessa. Amerikassa on niin paljon enemmän upeita mahdollisuuksia ja tekemistä ja näkemistä ja kokemista, joita ei vain Suomesta käsin saa. Täällä myös kovalla työllä voi saavuttaa unelmiaan ja tienata aivan eri suuruusluokassa kuin Suomessa. Kyllä siellä hyvätuloisena on asiat paremmin kuin Suomessa.
Ap.
Kuinka monta tuntia päivässä/viikossa teet töitä, sinä ja puolisosi? Mihin aikaan olet iltaisin kotona? Kuinka monta viikkoa teillä on lomaa vuodessa?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 18:34"]
Oletko Sirpa Selänne? Siinä on perheessä amerikkalainen unelma on totta.
[/quote]
En ole Sirpa Selänne:D
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 18:35"]
Kuinka monta tuntia päivässä/viikossa teet töitä, sinä ja puolisosi? Mihin aikaan olet iltaisin kotona? Kuinka monta viikkoa teillä on lomaa vuodessa?
[/quote]
Minä teen normaali 8-9 tunnin päivää. Mies tekee vähän pidempää ja joskus öitä ja viikonloppuja, kun työ sitä vaatii. Eli minä olen illalla kotona viimeistään kuuden aikaan. Kesällä ollaan 4 viikkoa lomalla, talvella ehkä viikko jos hyvin menee joulun pyhät.
Ei kiitos. Mieluummin asun Euroopassa, joka on monessakin mielessä yhä sivistynein ja kehittynein maanosa.
Suomi on kenties demokraattisin maa maailmassa, paras lehdistönvapaus, vähän korruptiota. Täällä suuryrityksillä ja rikkaimmilla ei ole läheskään niin määräävää asemaa yhteiskunnassa, kuin esim. Yhdysvalloissa. Minä voisin halutessani soittaa monelle kansanedustajalle tai europarlamentaarikolle ja kertoa mielipiteeni johonkin asian. Voitko sinä ap lähestyä kovinkin montaa senaattoria tai kongressiedustajaa?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 18:42"]
Ei kiitos. Mieluummin asun Euroopassa, joka on monessakin mielessä yhä sivistynein ja kehittynein maanosa.
Suomi on kenties demokraattisin maa maailmassa, paras lehdistönvapaus, vähän korruptiota. Täällä suuryrityksillä ja rikkaimmilla ei ole läheskään niin määräävää asemaa yhteiskunnassa, kuin esim. Yhdysvalloissa. Minä voisin halutessani soittaa monelle kansanedustajalle tai europarlamentaarikolle ja kertoa mielipiteeni johonkin asian. Voitko sinä ap lähestyä kovinkin montaa senaattoria tai kongressiedustajaa?
[/quote]
Voit lähestyä ja kertoa kuinka monta mielipidettä tahansa, ei niitä kiinnosta. Missä tahansa maassa voi lähettää terveisensä senaattoreille mutta se kuuntelevatko he asiaasi ei muutu maasta toiseen. Yhdysvallatkin on demokraattinen maa.
Miks elämäsi on nii. Tyhjää.. Että haet egopuustausta täällä trollaamalla?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 18:42"]
[/quote]
Voit lähestyä ja kertoa kuinka monta mielipidettä tahansa, ei niitä kiinnosta. Missä tahansa maassa voi lähettää terveisensä senaattoreille mutta se kuuntelevatko he asiaasi ei muutu maasta toiseen. Yhdysvallatkin on demokraattinen maa.
[/quote]
Yhdysvalloissa korkeintaan sihteeri vastaa puheluun, eikä viesti välity ikinä eteenpäin. Ja olet väärässä, moniakin poliitikkoja ainakin Suomessa kiinnostaa kansan näkemykset. Yhdysvalloissa tosin poliitikot elävät niin erillään kansasta, ettei heillä ole mitään kiinnostusta tavallisten ihmisten asioihin. Eikä kansa siellä luota viranomaisiin tai poliitikkoihin, sillä USA:ssa yhteiskunta ei toimi niin hyvin kuin Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 18:49"]
Miks elämäsi on nii. Tyhjää.. Että haet egopuustausta täällä trollaamalla?
[/quote]
Elämä on tyhjää kun olen Suomessa lomalla ja lapset on isovanhemmillaan. Istun AV-palstalla kun ei normaalissa arjessa ehdi tarpeeksi istua.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 18:37"]
[/quote]
Minä teen normaali 8-9 tunnin päivää. Mies tekee vähän pidempää ja joskus öitä ja viikonloppuja, kun työ sitä vaatii. Eli minä olen illalla kotona viimeistään kuuden aikaan. Kesällä ollaan 4 viikkoa lomalla, talvella ehkä viikko jos hyvin menee joulun pyhät.
[/quote]
No nyt alkaa jo haiskahtaa kakalta. Miten teistä MOLEMMAT ovat saaneet työviisumin? Yleensä siis toinen avioparista saa työluvan ja toinen sitten on vain maassa siinä sivussa. Ja se maassa "muuten vain" oleva osapuolihan ei saa etsiä töitä joutilaana ollessaan.
Vastaapas nyt ihan virallisilla viisumikoodeilla, että minkälaiset viisumit teillä on... Muuten GTFO!
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 18:25"]
Tätä vaan varjostaa yksi asia.Minun vaimoni raiskattiin Los Angelesissa viime viikolla todella väkivaltaisesti.Alapää jouduttiin kursimaan kokoon ja peppureikäkin oli revennyt :/ Vaimo oli aluksi aika shokissa mutta rauhoittavien avulla pystyy jo puhumaan asiasta.Seksielämämme tuski koskaan palaa entiselleen. Ap
[/quote]
Ei ollut oikea AP! Oikea AP on nainen :)
[/quote]
Eihän se mitenkään muuta tuota asiaa.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 18:37"]
[/quote]
[/quote]
No nyt alkaa jo haiskahtaa kakalta. Miten teistä MOLEMMAT ovat saaneet työviisumin? Yleensä siis toinen avioparista saa työluvan ja toinen sitten on vain maassa siinä sivussa. Ja se maassa "muuten vain" oleva osapuolihan ei saa etsiä töitä joutilaana ollessaan.
Vastaapas nyt ihan virallisilla viisumikoodeilla, että minkälaiset viisumit teillä on... Muuten GTFO!
[/quote]
Kuka sanoi, että molemmat TARVITSEE viisumit? :)
Ai, hetki sitten lehdet kertoi että suomalaiset elää amerikkalaista unelmaa. Ainakin mulla on samat asiat kun AP:llä.