Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lievittää ahdistusta nyt?

Vierailija
31.05.2015 |

Ahdistaa niin että henkeä puristaa. Itkettää ja inhottaa. Lapsi nukkuu, eli mihinkään kävelylle en pääse (se yleensä auttaisi), mitään toivoa ei unen saamisesta ole ainakaan hetkeen ja keskittymiskyky heikohko (esim. lukemista tai leffaa ajatellen).

Mitä hyviä keinoja teillä on? Silmät itketty jo turvoksiin, lievittää hetkeksi mutta pian taas sama olo.. :/

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin vielä tätä ketjua, kiitos kauniista sanoistanne ja tsemppiä myös muille joilla on vaikeaa!

Olo on jo parempi, illalla sain purettua sydäntä viestitse vielä ihanalle ystävälle ja aamulla todentotta tuo lapsi taas piristi heti :) onni on toisen autuas tietämättömyys elämän kolhuista ja alati elämäniloinen olo - se tarttuu itseenkin kaikesta huolimatta! :)

Ap

Vierailija
2/13 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Voisitko esim. laittaa leffan pyörimään sivusilmällä katsoen ja samalla siivoilla/järjestellä kaappeja? Itselläni ahdistus helpottaa edes vähän tuolla tavoin. Ajatuksia saa muualle. Jaksamisia! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katoin päivällä standup-videoita. Oli joitain ihan hauskojakin juttuja.

Vierailija
4/13 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä

Vierailija
5/13 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity hengitykseen. Anna tunteiden tulla, niin huomaat, että ne myös menevät ohi. Samoin ajatukset.

Vierailija
6/13 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pasianssi, sudoku, sanaristikko, virkkaaminen

Vierailija
7/13 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jotain, mikä tuottaa mielihyvää. Syö jotain makeaa tai juo vaikka kuppi kuumaa kaakaota, silittele/halaa itseäsi, jos pystyt niin yritä rentoutua vaikka venyttelemällä, kuuntelemalla musiikkia tms. Hengittele rauhallisesti nenän kautta sisään ja suun kautta puhaltaen ulos.

Vierailija
8/13 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille :)

Tottahan tuo, että tunteet tulee ja menee. Järjellä sen tiedänkin, huomenna lienee jo parempi olo ja jos ei, niin kyllä sekin päivä koittaa. Päivällä oli helppo ajatella muuta, kun sai touhuta ihanan, nauravan taaperon kanssa ja uppoutua 100% häneen, mutta nyt yksin illalla alkaa ajatukset taas ottaa valtaa. Onneksi aamulla tuo itse onnellisuus taas herättää ja silloin viimeistään saa taas ajatukset muualle :) ap

Vierailija
9/13 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla parveketta/pihaa? Jos lapsi nukuku, voithan sä mennä ulos istuskelemaan, jätät oven auki taaksesi niin kuulet jos lapsi herää. Kuuntelet lintujen laulua ja katselet kesäiltaa. Keskityt hengittämiseen ja rauhoittumiseen. 

Vierailija
10/13 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joskus katkaisen tilanteet siirtymällä ajatuksissani johonkin fantasiatilanteeseen kuten esim. seisomaan korkealle puun oksistoon kuten linkin takaan löytyvän kuvan pikkutyttö. Kuulen kaikki yön äänet, haistan hajut, ilma on raikas, tähtitaivas suunnaton ja korkealla oksistossa on ihana seistä. Ei ehkä toimi kaikille, mutta mulle toimii :) Tällä Ali Jardinella on muitankin hyviä inspiraatiokuvia.

http://www.mymodernmet.com/profiles/blogs/ali-jardine-surreal-instagram-photography-of-her-kids

Vierailija
11/13 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu, asia jota murehdin ei ole edes iso, mutta ottaa niin päähän. Valvon tässä yksin ja tekisi mieli huutaa ja itkeä...tai kertoa jollekin mutta en viitsi herättää ketään. Koitetaan jaksaa!

Vierailija
12/13 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 23:25"]

Itse joskus katkaisen tilanteet siirtymällä ajatuksissani johonkin fantasiatilanteeseen kuten esim. seisomaan korkealle puun oksistoon kuten linkin takaan löytyvän kuvan pikkutyttö. Kuulen kaikki yön äänet, haistan hajut, ilma on raikas, tähtitaivas suunnaton ja korkealla oksistossa on ihana seistä. Ei ehkä toimi kaikille, mutta mulle toimii :) Tällä Ali Jardinella on muitankin hyviä inspiraatiokuvia.

http://www.mymodernmet.com/profiles/blogs/ali-jardine-surreal-instagram-photography-of-her-kids

[/quote]

Mulla on vähän saman tyyppinen tapa. Tykkään joskus muistella oikein tarkasti jotakin paikkaa, esim. mummolaa tai lapsuuden kotia, ikäänkuin kulkisin siellä huoneesta toiseen. Yritän muistaa mahdollisimman tarkasti jokaisen yksityiskohdan, esineen, tuoksun, äänen. Se on jotenkin rentouttavaa ja vaatii täydellistä keskittymistä, jolloin ahdistaville ajatuksille ei ole tilaa.

Vierailija
13/13 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olosi helpottui. ☺