Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan aiot käyttää maskeja?

Vierailija
10.02.2022 |

Thl:n maskisuositus ei oo vissiin hetkeen poistumassa. Itsellä 3 rokotetta ja sairastin taudin lievänä pari viikkoa sitten. Ajattelin lopettaa maskin käytön.

Kauanko aiot käyttää maskeja? Niin kauan kun on suositus? Siihen asti että saat taudin? Siihen asti että on 3 rokotetta? Vai aiotko käyttää jatkossakin vaikka ei olis virallista suositusta enää? Ihan vaan uteliaisuudesta mietin mitä ihmiset ajattelee tästä.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuelämäni. Maailmasta on tullut tautipesäke:

Vierailija
22/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän maskia vain terveyskeskuksessa ja vastaavissa tilanteissa joissa sitä edellytetään. Kaupassa käyn ilman maskia. Olen käynyt melkein koko pandemiam ajan. Olen välttynyt koronalta, enkä sairastunut edes perheenjäsenen ollessa koronassa.

Sinä ja sinä ja sinä. Mites se muiden suojelu? Arvaan, ettei paljoa kiinnosta.

Psykoosi

Okei ja sen myötä ajattelet vaan itseäsi. Onpa harmi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kesälomalla. Ei oikein ehtis sairastamaan, kun on töissä.

Vierailija
24/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan vielä aloittanut, joten ei tarvitse myöskään lopettaa käyttöä. Terveenä olen pysynyt ilman piikkejä, maskia tai käsidesiä. Jokainen tyylillään..

Sama paitsi 1,5 vuotta sitten pandemian alettua käytin muutaman kerran maskia. 5 kertaa max käyttänyt. En tykkännyt yhtään niistä maskeista. Muutenkaan ei ole piikkejä otettuna eikä käsidesiä tullut käytettyä. Voin kertoa etten ole ollut flunssassa kuin yhdesti ja sekin oli lievää nuhaa.

Ja niinpä olet tartuttanut lukemattomille ihmisille taudin ja jopa tap pan ut joitakin oman itsekyytesi ja 3-vuotaiaan tasolle jääneen kehityksesi vuoksi. 

Vierailija
25/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso paketti vielä jäljellä noi maskeja. Sama se on käyttää loppuun nämä miettiä sitten.

Vierailija
26/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astman takia en käytä. Mukava kun on joku järkevä selitys hysteerikoille miksi en käytä maskia. 

Vierailija
27/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhtään vastuullinen ja tiedostava aikuinen niin käyttää maskia aina tulevaisuudessa.

Vierailija
28/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän maskia vain terveyskeskuksessa ja vastaavissa tilanteissa joissa sitä edellytetään. Kaupassa käyn ilman maskia. Olen käynyt melkein koko pandemiam ajan. Olen välttynyt koronalta, enkä sairastunut edes perheenjäsenen ollessa koronassa.

Sinä ja sinä ja sinä. Mites se muiden suojelu? Arvaan, ettei paljoa kiinnosta.

Eiköhän jokainen ole vastuussa itsestään. Itseään voi suojella ottamalla rokotteet ja käyttämällä ffp maskia. Tuo argumentti toimi ennen rokotteita ja pandemian alussa. Nyt ei mun mielestä voi vastuuttaa enää muita.

Juuri näin. Mä en ole missään vaiheessa edes hankkinut kangas- tai kirurginmaskeja. Jos jollain naamani peitän, peitän sellaisella, mikä suojaa mua itseäni. Jos käyn pikaisesti lähikaupassa hakemassa maitoa tms, käytän venttiilitöntä ffp2-hengityssuojainta, ja jos menen jonnekin pidemmälle (esim bussilla verikokeisiin labraan), käytän ulosvirtausventtiilillä varustettua ffp3-hengityssuojainta. Muut voivat mun puolestani käyttää mitä haluavat tai olla käyttämättä mitään.

Vierailija
29/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan vielä aloittanut, joten ei tarvitse myöskään lopettaa käyttöä. Terveenä olen pysynyt ilman piikkejä, maskia tai käsidesiä. Jokainen tyylillään..

Sama paitsi 1,5 vuotta sitten pandemian alettua käytin muutaman kerran maskia. 5 kertaa max käyttänyt. En tykkännyt yhtään niistä maskeista. Muutenkaan ei ole piikkejä otettuna eikä käsidesiä tullut käytettyä. Voin kertoa etten ole ollut flunssassa kuin yhdesti ja sekin oli lievää nuhaa.

Ja niinpä olet tartuttanut lukemattomille ihmisille taudin ja jopa tap pan ut joitakin oman itsekyytesi ja 3-vuotaiaan tasolle jääneen kehityksesi vuoksi. 

Miten ihmeessä? En ole ollut sairas kuin yhdesti 2 vuoden aikana ja silloinkin podin sisällä 3 päivän lievän nuhan. 

Miten terveenä olen voinut tartuttaa muita? 

Vierailija
30/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Tilasin juuri uusia pestäviä kangasmaskeja joissa pitäisi olla 70% suodatusteho hiukkasille ja bakteereille. On myös muita kankaisia joissa paketin mukaan joku antimikrobinen pinta. Löytyy myös järeämpiä ffp3 maskeja.

Vähän riippuu tilanteesta minkä maskin laitan. Kirurginmaskeja oli monta pakettia, mutta ne loppui enkä aio ostaa lisää. Nehän ei suojaa käyttäjäänsä vaan muita roiskeilta ym. Kangasmaskit saa nyt ajaa saman asian kun en muutenkaan kipeänä käy missään enkä pärski tai puhu kaupassa niin että sylki lentää muutenkaan.

Vierailija
31/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä oikeastaan enää ollenkaan. Sairaalaan mennessä laittaisin ja jos jossain pikkuputiikissa on ovessa isolla pyyntö maskin käytöstä, niin voin sen kohteliaana laittaa, mutta en todellakaan enää missään prsimassa heilu maski naamalla!

Vierailija
32/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuelämäni. Maailmasta on tullut tautipesäke:

Maailma on aina ollut tautipesäke.

Vierailija
33/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt maskia tunnollisesti tähän asti. Olemme vähävaraisia, ja maskisuosituksen tultua kerrottiin, että vähävaraisille maskit tarjotaan ilmaiseksi.

Nykyisellään maskeja ei käytännössä saa, kun niitä hakee jakopisteistä. Joko vastassa ei ole ketään tai joutuu jonottamaan vuoronumerolla kahtakymmentä maskia tunnin. Ollaan sitten ostettu suosiolla maskit itse, mutta ajateltiin, että jos kaupunki ei hoida omaa osaansa sopimuksesta, alamme itse jättää maskeja pois vähemmän kriittisistä tilanteista.

Vierailija
34/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuelämäni.

On muutakin tekemistä kuin maata osastolla antibioottitipassa, kun astmakeuhkot ei kestä mitään infektioita ilman että kehittyy keuhkokuume.

Vierailija
35/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin peseydyt muutenkaan, jos pelkkä käsihygienia on sinulle mahdotonta.

Vierailija
36/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on yhtään vastuullinen ja tiedostava aikuinen niin käyttää maskia aina tulevaisuudessa.

Eikö teitä yhtään hirvitä maskien ympäristökuorma? Jossain luki että maailmassa valmistetaan tällä hetkellä useampi miljoona maskia per päivä. Maskeissa on muovikuituja mm polyesteriä ja niiden valmistuksessa käytetään vaikka mitä kemikaaleja. Kiinassahan nuokin pitkälti tehdään. Mikromuovi päätyy sitten meriin ja luontoon.

Vierailija
37/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä? En ole ollut sairas kuin yhdesti 2 vuoden aikana ja silloinkin podin sisällä 3 päivän lievän nuhan. 

Miten terveenä olen voinut tartuttaa muita? 

"yhdesti"🤣🤣🤣🤣

Vierailija
38/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hengityssuojainta, niin pitkään kuin koen tarpeelliseksi. En kyllä juurikaan käy missään, ruoatkin tulee kotiin. Rokotteita en ole vielä ottanut.

Vierailija
39/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin jo muutama kuukausi sitten, etten ole käyttämässä maskia enää koskaan. Suosittelen.

Vierailija
40/89 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin peseydyt muutenkaan, jos pelkkä käsihygienia on sinulle mahdotonta.

Juuri kävin suihkussa.