Kuinka kauan aiot käyttää maskeja?
Thl:n maskisuositus ei oo vissiin hetkeen poistumassa. Itsellä 3 rokotetta ja sairastin taudin lievänä pari viikkoa sitten. Ajattelin lopettaa maskin käytön.
Kauanko aiot käyttää maskeja? Niin kauan kun on suositus? Siihen asti että saat taudin? Siihen asti että on 3 rokotetta? Vai aiotko käyttää jatkossakin vaikka ei olis virallista suositusta enää? Ihan vaan uteliaisuudesta mietin mitä ihmiset ajattelee tästä.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on yhtään vastuullinen ja tiedostava aikuinen niin käyttää maskia aina tulevaisuudessa.
Hehehee kyllä tän palstan maskiuskovaiset vaan syvenevät psykoosiinsa
Pidätkö sä hulluina myös kaikkia aasialaisia, jotka ovat käyttäneet rutiinilla maskeja jo paljon ennen koronaa?
Onhan se ihan fiksu tapa.
Pidän. Miksi kukaan saasteettomassa Suomessa kärsisi yhtä vannnnaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on yhtään vastuullinen ja tiedostava aikuinen niin käyttää maskia aina tulevaisuudessa.
Pidätkö sä hulluina myös kaikkia aasialaisia, jotka ovat käyttäneet rutiinilla maskeja jo paljon ennen koronaa?
Pidän. Miksi kukaan saasteettomassa Suomessa kärsisi yhtä vannnnaisesti?
Ei ne kyllä pelkästään saasteiden takia niitä käytä.
Mieluummin lopettaisin käytön vaikka heti. Kolmesti rokotettu ja terve. Alan varmaan kevään tullen luopua käytöstä kokonaan, pl. jotkut erikoistilanteet esim. sairaalassa käynti.
En käytä maskia. FFP-suojainta käytän rakennustöiden yhteydessä, kun ilmassa on pölyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuun alussa käyn verikokeissa ja katsotaan, onko sytostaatit tehonneet jo nivelreumaani niin hyvin, että voin lopettaa sytostaattien käytön taas vähäksi aikaa. Jos on, lopetan samalla myös ffp3-hengityssuojainten käytön. Jos joudun jatkamaan sytostaattihoitoa, jatkan myös hengityssuojainten käyttöä. Mulla on sytostaattihoitojen kestot vaihdelleet vuodesta kolmeen vuoteen ja toivon, että tälläkin kerralla vuosi riittäisi.
Ohis. Sain ihan äskettäin nivelreumadiagnoosin ja lääkkeeksi myös sytostaatin. Mistä verikokeista näkee onko lääke tehonnut? Luulin että oireet tai oireettomuus on ainoat käytössä olevat mittarit. Sain myös sellaisen käsityksen, että lääkitystä pitäisi jatkaa vaikka olisi oireeton.
Kävin tsekkaaamassa Omamehiläisestä ja multa otetaan kesäkuun alussa B-PVK+Tmd, CRP ja S-Reumafaktori. Olen lopettanut sytostaattien käytön, kun tulehdusarvot ja reumafaktori on taas normaalit. Pisin aika, jonka mulla on sytostaattihoidon jälkeen ollut reuma remissiossa, oli 8 vuotta. Eli just tätä nyt menossa olevaa hoitojaksoa ennen. Lyhin aika, jonka olen joutunut käyttämään sytostaatteja, on ollut vuosi. Ja kesäkuun alussa tulee vuosi siitä, kun aloitin tämän hoitojakson. Mutta pisin sytostaattihoito ennenkuin reuma on ollut remissiossa, oli 3 vuotta. Nyt siis vuoden välein tarkistetaan, joko on remissiossa vai ei. Mulla reuma diagnosoitiin 1996 ja tämä on nyt neljäs kerta, kun mulla on sytostaattihoidot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun menet seuraavan kerran ulkomaille, niin laita merkille, etteivät nämä aasialaiset pese käsiään kun käyvät yleisissä vessoissa. Hyi yrjötys.
En käytä missään vapaa-ajalla. Töissä on pakko pitää, se on täysin v*ttumaista.