Vieläkö 30-vuotias nainen voi löytää kunnollisen miehen?
Olen 30-vuotias sinkkunainen. Opiskelut korkeakoulussa edelleen kesken, teen töitä opiskelujen ohella. Olen hoikka, urheilullinen, tiimalasivartalo. Naama ihan ok, mutta ensimmäiset ilmejuonteet ovat kyllä jo ilmestyneet. En myöskään jaksa meikata joka päivä. Hiukset vyötärolle pitkät. En ole tyhmä kuin töpseli. Seuraan kulttuuria, politiikkaa, yhteiskunnallisia asioita. Eniten vietän aikaani kulttuuririentojen parissa ja luonnossa liikkuen.
Mieluiten löytäisin toisen korkeakoulutetun miehen, on nimittäin kokemusta siitä kun mies kärsii jatkuvasta alemmuuskompleksista ja kokee oikeudekseen vähätellä alaani. Miehen pitää olla ulkoiselta olemukseltaan siisti, mieluiten tupakoimaton ja normaalipainoisuus, varsinkin urheilullisuus ehdotonta plussaa! Vielä jos mies seuraa kulttuuria ja nauttisi luonnossa liikkumisesta kanssani niin olisin jo varmasti täysin myyty.
Voiko tuollaita miestä löytää? Onko kaikki hyvät jo varattuja? Onko minulla liian tiukat kriteerit?
Kommentit (208)
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:58"]
Miksi miehellä pitäisi olla oikeus vähätellä naista?
[/quote]
En olekaan. Tämä topikin avaaja vaan haluaa ottaa itselleen oikeuden vähätellä miestä ("kunnollinen mies") huolimatta siitä, ettei halua itse kuunnella vähättelyä.
[/quote]
Onko se vähättelyä, että haluaa "kunnollisen miehen"? Eihän siinä vähätellä seurustelukumppania mitenkään, saati miessukupuolta. Kyllähän naisissakin on vähemmän kunnollisia yksilöitä, esimerkiksi viinaan meneviä tai agressiivisesti käyttäytyviä. Ei se silti tarkoita sitä, että kaikki naiset olisivat juoppoja hakkaajia.
Kun menee lihatiskille tulee ennenkaikkea huomioida oman lompakon paksuus. Onko omia panoksia riittävästi tuotteeseen. Juju onkin juuri siinä, vaikka mitä muuta väittäisitte.
Onko tällaiselle laadukkaalle olemassa nämä kritteerit täyttäviä ehdokkaita? Minun panos on tämä, entä sinun?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 21:08"]
Onko se vähättelyä, että haluaa "kunnollisen miehen"?
[/quote]
Kyllä se tässä tapauksessa on nimenomaan sitä. Siinä otetaan itselleen oikeudet määritellä mikä on "kunnollinen mies" ja mikä on "paska mies". Muille (ts. miehille) ei kuitenkaan samoja oikeuksia haluta antaa.
Itse päätin siitä huolimatta ottaa samat oikeudet vähättelyyn ja poruhan siitä pääsi, kun topikin avaaja kuuluikin siinä arvoasteikossa "paskoihin naisiin" eikä "kunnollisiin naisiin".
Ap täällä taas!
Oiotaanpas ensin yksi väärinkäsitys: minulle on aivan yhdentekevä kuinka paljon mies tienaa. Minua ei haittaa, jos itse jatkossa tienaan miestä paremmin. Mutta se haittaa, jos mies vähättelee alaani tai kärsii jonkinlaisesta alemmuuskompleksista. Siksi seurustelen mieluiten toisen korkeakoulutetun kanssa, tietysti jos jonkun kanssa kemiat natsaa täydellisesti ei tälläkään asialla ole väliä. Kuitenkin uskon, että eniten yhteistä löytyy jos on suunnilleen sama koulutustaso, samoja harrastuksia, samoja kiinnostuksen kohteita jne.
Toinen asia, asiattomiin kommentteihin en aio enää vastata. Kieltämättä olen yllättynyt siitä miten paljon aloitukseni on joitakuita ärsyttänyt. Otsikossa kysyn "vieläkö" ihan puhtaasti siksi, että tiedän suurimman osan ikäluokastani olevan parisuhteessa. Totta kai vaikeampi on löytää hyvä mies pienemmästä joukosta kuin isommasta väkimäärästä.
Kiitos teille miehille, jotka kerrotte sopivanne kriteereihini (teitä siis on!). En kuitenkaan uskalla laittaa sähköpostiani tälle palstalle, en halua että sähköpostini täyttytetään asiattomuuksilla. Taidan siis jatkossakin luottaa livekohtaamisiin. Toivottavasti löydätte jonkun ihanan naisen jokainen teistä, vaikutatte oikeasti mukaville miehille! Teille katkeria viestejä kirjoittaneille toivon paistetta päivään ja parempaa jatkoa, niin ei toivottavasti tarvitse jatkossa olla katkera, varsinkaan tuntemattomille henkilöille internetissä.
T: Ap
Eikö miehet ihan oikeasti ajattele mitään muuta kuin rahaa?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:50"]
No itse olen 28 ja tuntuu se ihan mahottomalta jo nyt löytää mitään, saati sitten ku tästä vielä pari vuotta rupsahtaa :/
[/quote]
:/
Oletko ollut jo pitkään sinkku, vai palauduitko juuri markkinoille?
[/quote]
Syksyllä tulee pari vuotta täyteen. Ihan kiva tossa oli sinkkuillakin useamman vuoden suhteen jälkeen mutta ei enää jaksais :(
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 21:32"]
[/quote]
Ei. Ainakaan tämän ketjun perusteella. Naisia ei kiinnosta puhua rahasta, lompakonpaksuudesta, tulotasosta. Miehet koko ajan ottavat tällaiset asiat esiin. Kun ottaa huomioon, ettei nykysuomessa nainen enää ole miehen omaisuutta vaan itsenäinen omavaltainen henkilö, joka voi itse opiskella ja tienata rahansa, niin ihmetyttää tämä kommentointi, kuin jostain 1900-luvun alusta.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 21:32"]
[/quote]
Ihmisen biologia ei valitettavasti muutu sukupolvessa eikä kahdessa. Naiset ovat turvallisuushakuisia ja miehessä turvaa edustaa lihakset ja lompakko. Vastaan saa väittää, mutta jos avaa silmät, totuus on ilmiselvä.
t. nainen itsekin, mutta lapset tehtynä ja silmät suomuttomina
Ei. Ainakaan tämän ketjun perusteella. Naisia ei kiinnosta puhua rahasta, lompakonpaksuudesta, tulotasosta. Miehet koko ajan ottavat tällaiset asiat esiin. Kun ottaa huomioon, ettei nykysuomessa nainen enää ole miehen omaisuutta vaan itsenäinen omavaltainen henkilö, joka voi itse opiskella ja tienata rahansa, niin ihmetyttää tämä kommentointi, kuin jostain 1900-luvun alusta.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 18:16"]
No ap:n haluamia miehiä on todella harvassa (itsestään huolta pitävä, korkeakoulutettu ja pitää samoista harrastuksista). Kohtaamisongelma ap:lla on, ei liian korkeat kriteerit.
[/quote]
Naisen ongelma siis ei ole liian korkeissa kriteereissä. Samaan aikaan toisaalla suunnilleen samassa tilanteessa olevalle ja vastaavia asioita kumppanilta toivovalle miehelle ilmoitetaan, että:
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:09"]
No sanoisin, että kun vaatimuksesi ovat noin suuret, niin jos sinulla olisi tuollaiseen naiseen rahkeita, naiset olisivat suorastaan tapelleet sinusta ja sinut olisi varattu aikoja sitten. Koska olet edelleen sinkku, et pysty saamaan vaatimaasi naista. ---
[/quote]
Lähde:
http://www.vauva.fi/keskustelu/4504421/ketju/vielako_35_vuotias_mies_voi_loytaa_kunnollisen_naisen
---
Tämä on ihan oikeasti pohtimisen arvoinen juttu, joka kyllä nyt on ollut jo tiedossa vuosia.
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta sanonpahan vaan että 30+ sinkkunaisten vaatimukset ovat aivan järjettömiä. Normaalin näköisellekin naiselle olisi ottajia vaikka kuinka paljon, mutta kun mikään ei kelpaa. Näitä ikisinkkuja on omassa ystäväpiirissä useita ja sama valitus miesten surkeudesta jatkuu vuodesta toiseen.
Vaikka miehenä olisit koulutettu, raitis, urheilullinen ja luonteeltasi mukava, ja naama ja kroppakin ok näköinen, et vaan kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:27"]
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta sanonpahan vaan että 30+ sinkkunaisten vaatimukset ovat aivan järjettömiä. Normaalin näköisellekin naiselle olisi ottajia vaikka kuinka paljon, mutta kun mikään ei kelpaa. Näitä ikisinkkuja on omassa ystäväpiirissä useita ja sama valitus miesten surkeudesta jatkuu vuodesta toiseen.
Vaikka miehenä olisit koulutettu, raitis, urheilullinen ja luonteeltasi mukava, ja naama ja kroppakin ok näköinen, et vaan kelpaa.
[/quote]
No ei tietenkään kelpaa. Tuon lisäksi pitää vielä vähintään kulkea kuuntelemassa klassista musiikkia, teatteriesityksiä, opiskella kieliä, matkustella muutaman kerran vuodessa. Tietenkään ei saa tupakoida(tämä on sinänsä ymmärretävää), kaljaa ei saa juoda koskaan, korkeintaan viinilasillinen trendiravintolassa, junttimaiset harrastukset on no no. Poliittinen katsantokanta pitää olla vihervasemmisto.
Nämä kun täytät ylläolevien lisäksi, niin alkaa oleen mahdollista päästä tutustumaan lähemmin näihin 30v sinkkuakateemisiin naisiin.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:35"]
Poliittinen katsantokanta pitää olla vihervasemmisto.
[/quote]
Tämähän on nimenomaan ainoa kohtuullinen vaatimus.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 02:34"]
Olen lukenut muutaman viestisi ap ja minulle tulee kuva, että olet ehkä kuitenkin onnellisimmillasi yksin. Parisuhteessa pitää tehdä kompromissejä ja vaikka asioiden oikeanlaisan (mielestään) tietääkin on joskus parempi vain olla hiljaa.
Elä elämääsi, tee kaikkea sitä mistä nautit. Kumppani löytyy sitä kautta aikanaan jos on löytyäkseen.
[/quote]
Kiitos vastauksestasi!
Todellakin olen onnellisempi yksin, kuin surkeassa parisuhteessa. Ei minusta ole kuuntelemaan miehen harjoittamaa vähättelyä tai valitusta aamusta iltaan. Mutta onnellisimmillani olen ollut pitkässä suhteessa. Kun on molemmat saanut päivät elellä rauhassa omaa elämäänsä, illalla sitten käperretty omaan kotiin toisen kainaloon. Viikonloppuisin patikoitu tai käyty vaikkapa siellä teatterissa tai taidenäyttelyissä. Jos kyseinen mies ei olisi lopulta sortunut pettämään, niin olisin voinut kuvitella eläväni hänen kanssaan koko loppuelämäni. Yritin antaa pettämisen anteeksi, mutta se on yllättävän vaikea jatkaa elämää niin, ettei missään riidassa tai ristiriitatilanteessa nostaisi tuota asiaa esiin... Mies katui ja kärsi tekonsa kovan kautta, ei sekään silti enää suhdetta pelastanut tuon teon jälkeen :( (Ollaan muuten kyseisen miehen kanssa edelleen hyviä ystäviä, ei ole sortunut pettämiseen seuraavissa suhteissaan, otti ihan oikeasti tuosta opiksi!)
Mene Tinderiin. Tutustu rohkeasti myös eronneisiin ja yli 40-vuotiaisiin miehiin. Uudelleen markkinoille tulevissa miehissä on helmiä. Olen sinua vanhempi ja löysin täydellisen miehen Tinderistä.
En minä ainakaan tarvitse miehen rahoja itseäni suojelemaan, miehen syliin ja kainaloon tietysti on ihanaa käpertyä. Rahani olen aina tottunut itse tienaamaan enkä odota mieheltä mitään taloudellista turvaa.
Täytyy ihmetellä miten negatiivisia vastauksia olet saanut...
Olen 30-v nainen ja löysin unelmieni miehen vuosi sitten. Löysimme toisemme nettideitin kautta, jossa kirjoittelimme hetken. En ollut varma mennessäni tapaamaan häntä, mutta se olikin sitten menoa. Olemme menneet naimisiin ja muuttaneet yhteiseen kotiin.
Olemme molemmat korkeasti koulutettuja ja meillä oli molemmilla pitkät kriteerilistat. Molemmilla kokemusta suhteesta, jossa ollaan kun yrittää luopua kriteereistään. Sydäntään vastaan ei ole hyvä toimia.
Monet miehet aikuistuvat ja haluavat sitoutua vasta kolmenkympin paremmalla puolen. Toivon sinulle onnea matkaan. Älä ikinä luovu toivosta.
Et sinä sinkuksi ole jämässä jos annat vähän tilaa miehelle olla mies. Ehkäpä sulle sopis mies, joka on fyysisen työn tekijä. Tiesitkö, että fyysisestä työstä saa paljon enemmän iloa kuin jostain numeroiden pyörittelystä. Mä en ainakaan tunne nippelitietomiesten oerään minkäänlaista mielenkiintoa. Jos laitetaan kravaatti ja univormu vierekkäin niin kyllä se univormu vetää puoleensa
no tässä on yksi. tosin en käy missään "kulttuuri" riennoissa, kuivaa porukkaa, en käy metsässä ellen saa mustikoita tai muita marjoja. enkä halua lapsia.
kuulostat sellaiselta, että oot vaa sattunu väärään paikkaan tai oikeeseen paikkaan, mut väärään aikaan.
kyllä sä löydät sen sun ukkos.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:58"]
Miksi miehellä pitäisi olla oikeus vähätellä naista?
[/quote]
En olekaan. Tämä topikin avaaja vaan haluaa ottaa itselleen oikeuden vähätellä miestä ("kunnollinen mies") huolimatta siitä, ettei halua itse kuunnella vähättelyä.