Sinä 170-174cm, miksi kuvittelet olevasi todella pitkä?
Tuossahan se tuli... Huvittaa kun tälläkin palstalla välillä näkee näitä "oon 172, en kehtaa käyttää korkoja!" ja "oon 173, oonko liian pitkä :(((" -tyyppejä. No tota mites ne sellaiset +180cm naiset, löytyy nykyään jo paljon, mun mielestä ne on oikeesti pitkiä. :D
En oo itsekään mikään amatsoni, 174cm. Siitä huolimatta ihmettelen tätä useiden suht samanpituisten tarvetta mieltää itsensä mukamas jotenkin erityisen pitkäksi, vaikka oikeasti löytyy todella paljon pidempiäkin naisia.
Kommentit (42)
Itse olen 176 cm ja toki olen pitkä, mutta mielestäni en vielä huomiotaherättävän. Täällä Helsingissä törmää varsin usein 180 cm ja pidempiin naisiin naisiin ja sellaisiin tulee jo kiinnitettyä huomiota (enkä tarkoita negatiivista sellaista).
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 15:28"]Itse en pidä itseäni huomattavan pitkänä, olen 178cm. Sitten kun (eli itseasiassa hyvinkin usein) isken korot jalkaan, silloin olen jo pitkä eli 183-190cm. Siksi en ymmärrä miksi 175cm kokevat olevansa hujoppeja kun en minäkään ilman korkoja koe olevani.
[/quote]
miksi alapeukut?
[/quote]
Varmaan koska 175 cm on missien mitta ja malleillakin voi vielä mennä.
[/quote]
no mutta eihän ne silti mitään erityisen pitkiä ole :D sulautuvat väkijoukkoon helposti. Naisista yli 180cm pitkät saavat minun puolestani voivotella pituuttaan (ei sillä että heillä olisi siihen minun mielestäni tarvetta).
Oon itse jotakin 172-173 cm, enkä koe olevani kovinkaan pitkä. Tai keskivertoa pidempi, ja etenkin kun lähipiirissäni on paljon lyhyempiä naisia kuin minä. Kevyesti voin käyttää korkoja, eikä mua haittais vaikka ois vieläkin enemmän pituutta tässä varressa.
Ehkä he asuvat maalla, jossa on enimmäkseen 150cm pitkiä suurin osa kyläläisistä.
t. Normaalipituinen 172cm Vantaalta
Olen 175cm. Pidän itseäni normaalimittaisena ja kaikki alle 170 on kääpiöitä. Itseasiassa jos olen rehellinen niin jokainen joka on minua lyhyempi on kääpiö. Minua harmittaa etten ole pidempi. Mieheni mielestä olen luultavasti pitkä koska hän on itsekin 175cm ja minusta hän on auttamattomasti pätkä.
En kuvittelekaan. Olen 172 cm ja mielestäni ihan tappi, aina on korot käytössä. Haluaisin olla vähintään 176, mieluiten joku 178 cm.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 15:55"]Olen 175cm. Pidän itseäni normaalimittaisena ja kaikki alle 170 on kääpiöitä. Itseasiassa jos olen rehellinen niin jokainen joka on minua lyhyempi on kääpiö. Minua harmittaa etten ole pidempi. Mieheni mielestä olen luultavasti pitkä koska hän on itsekin 175cm ja minusta hän on auttamattomasti pätkä.
[/quote]
Tässä ei pahemmin ollu logiikkaa.
Asuin 17-vuotiaaksi Kainuussa, ja kaavoin naisen mittoihin aika varhain. Tunsin itseni amatsooniksi. Teininä tuntui, että lähes kaikki naiset ja suurin osa miehistäkin oli minya lyhyempiä. Sitten muutin etelään, ja helpotuksekseni huomasinkin olevani aivan tavallisen mittainen, jopa lyhyt. 173 cm olen pitkä. Että siksi.
Olen 170 cm pitkä. Miellän itseni pitkänä tai ainakin pitkähkönä. Todellakin voisin pitää korkokenkiä, ne eivät kuitenkaan kintuilleni passaa. Kohtuullisilla koroilla katselen aika monia "alaspäin", niin naisia kuin miehiäkin.
En tunne itseäni kovin pitkäksi vaikka tietysti tiedän olevani. Tuskin lyhyetkään ajattelevat koko ajan pituuttaan ja tuntevat olonsa epätavalliseksi. Minusta on täysin normaalia, että olen suunnilleen saman pituinen kuin suurin osa miehistä, sen vuoksi maailmakin on suunniteltu minun mittaiselleni. Olen 180 cm, pituuteni "muistan" av:lla, kun närn valokuvia itsestäni naisjoukossa ja kun ostan housuja.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 15:55"]Olen 175cm. Pidän itseäni normaalimittaisena ja kaikki alle 170 on kääpiöitä. Itseasiassa jos olen rehellinen niin jokainen joka on minua lyhyempi on kääpiö. Minua harmittaa etten ole pidempi. Mieheni mielestä olen luultavasti pitkä koska hän on itsekin 175cm ja minusta hän on auttamattomasti pätkä. [/quote] Tässä ei pahemmin ollu logiikkaa.
[/quote]
Miten niin ei ollut? Myönsin rehellisesti, että sosiaalisesti on hyväksyttävämpää sanoa rajaksi 170cm, mutta tosiasiassa jos olen rehellinen itselleni niin kaikki minua lyhyemmät on pätkiä. Sitten viittaan siihen, että mieheni joka on ihan tumppi niin varmaankin kokee minut pitkänä naisena, mutta sekin vain siksi, että kasvaa maata pitkin. Sillä taas viittaan siihen, että se mitä ihminen kokee pitkäksi tai lyhyeksi on suoraan verrannollinen tunnetasolla henkilön omaan pituuteen vaikka voimme myöntää mielipiteestämme poiketen myös yleisen faktan ihmisten keskipituuksista oikeaksi ja tehdä vertauksen siihen ja sanoa sen julkisesti sosiaalisesti korrektina mielipiteenä.
En ole itse niin pitkä, mutta miellän sen mittaiset naiset kyllä todella pitkiksi. Ja mielestäni voivat hyvin käyttää korkoja, sillä sehän on vain näyttävää ja ovat siis kauniita pitkine säärineen.
Provosoivasti ilmaistu, mutta olen vähän samaa mieltä tuon 175 cm naisen kanssa. Koskaminuakin on täällä kutsuttu niin amatsoniksi kuin kirahviksikin, paljastan, että pidän yli 175 sentin pituutta normaalina aikuisen ihmisen mittana. En näe mitään outoa siinä, että nainen on ns. miehen pituinen. Luulisi olevan outoa, jos oma pituus alittaa reilusti vähintään joka toisen vastaantulijan pituuden.
Naiseksi on aika pitkä. Korkkarit ei yhtään "paranna" sitä.
En itse kuvittele 170cm olevani pitkä vaan keskimittainen. Ärsyttää itseäni lyhyempi kaveri, joka on saanut pakkomielteen, että pidän itseäni pitkänä. Puhuu mulle että "Sähän et oo niin pitkä mitä kuvittelet. Moni on sua pidempi." Ihan kuin oisin koskaan itseäni pitkäksi tituleerannut. Suurin osa mun sukulaisista ja kavereista on mua pidempiä tai saman mittaisia. En edes haluaisi olla pidempi vaan olen juuri sopivan mittainen. Minusta hongankolistajanaiset harvoin ovat luonnossa mitenkään erityisen näyttäviä. Kiva lisä vielä jos kengänkokokin on joku 40 numeroinen suksi. Sama juttu miehissä. Mun suvun miehet ovat yli 190cm kuten oli exänikin. Ei niissä mitään sen ihmeellisempää ole kuin lyhyemmissäkään miehissä. Paitsi selkävaivoja tulee helpommin ja vaikeampi löytää hyvin istuvia vaatteita.
Oikeastaan aika tyhmä topic. Jokainen on sen mittainen mitä on. Mitä väliä?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 15:32"]Mun mielestä esim 174 cm ei ole pitkä ja alle 170 cm on pätkiä. Sitä en tajua että lyhyt mies ottaa lyhyen vaimon. Vaikka pitäis ottaa väh itsensä pituinen. Kummipoika on lyhyt ja eukko 155 cm. Lapset käyvät neuvolassa kun eivät kasva... [/quote] Siksi ottavat alle 160 cm naisia, koska noin 175 cm nainen on jo pitkä naiseksi.
[/quote]
160 cm on lapsen pituus, pian 11 v. täyttävä on 155 cm.
Naisten keskipituus on noussut niin paljon, että 70-luvulla syntynyt yli 170 cm nainen oli oikeasti harvinaisuus ja luokkansa pisin. Keskipituus 1975 syntyneillä on 162 cm luokkaa ja 155-158 cm pituisiakin on paljon. Miesten keskipituus on noissa ikäluokissa 175 cm kieppeillä. Ja pojat oli kehityksestään jäljessä ja pituuskasvu tuli vasta 15-16 v kieppeillä. Eli 13-14 v se 170 cm tyttä tunsi varmasti olevansa hujoppi. Vaatteita ei löytynyt jne...
Landella 2000-luvun alussa olin 174cm nuorena naisena nimenomaan pitkä.
Nykyään nuoret tytöt ovat helpostikin 178+, eritoten isoissa kaupungeissa.
Geenistö on kovin erilainen pääkaupunkiseudulla ja muualla. Ainakin Savo-Karjalassa on pääosin lyhyttä sakkia. Itärajalla mua luultiin slaavinaiseksi, kun ovat stereotypisesti pitkiä ja hoikkia.
Koen pituuteni myös suhteessa tuttava- ja kaveripiiriini - olen top5:ssä pituudeltani. Suurin osa naisia jotain 165cm. En muista, milloin olisin katsonut kanssanaista silmiin ylöspäin.
Arkikorkojen kanssa yli 180cm on jo aika paljon. Keikoillakin näen useimpien ylitse. ;)
170+ on pitkä nainen, sillä on yli n. 164cm:n keskiarvon. Muttei hän ole tosiaan ole "pitkäpitkä", joten aloittajan ei tarvitse närkästyä. ;)
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan se tuli... Huvittaa kun tälläkin palstalla välillä näkee näitä "oon 172, en kehtaa käyttää korkoja!" ja "oon 173, oonko liian pitkä :(((" -tyyppejä. No tota mites ne sellaiset +180cm naiset, löytyy nykyään jo paljon, mun mielestä ne on oikeesti pitkiä. :D
En oo itsekään mikään amatsoni, 174cm. Siitä huolimatta ihmettelen tätä useiden suht samanpituisten tarvetta mieltää itsensä mukamas jotenkin erityisen pitkäksi, vaikka oikeasti löytyy todella paljon pidempiäkin naisia.
Sulla on joku ongelma pituuden kanssa. Kyllä sä olet pitkä.Mua huvittaa kovasti sun väite ettet olisi amatsoni. Kyllä olet.
terkuin 147 cm
Oon 173 ja tunnen itseni usein hirveäksi amatsoniksi. :( Paino pitäisi saada sinne reilu 60kg tuntumaan niin ei tuntisi itseään niin isoksi kuin silloin kun painokin alkaa seiskalla.