Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On se mukavaa kun on tajunnut valita oikean ammatin

Vierailija
21.06.2015 |

Olen terveydenhoitaja eikä tarvitse pelätä työttömyyttä. Kun luen Suomen talouteen liittyviä uutisia, ei tunnu missään. Ihan kuin lukisin jonkun vieraan maan asioista.
Eli vinkkinä tulevaisuuttaan suunnitteleville, valitkaa se ammatti järjellä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:18"]

Olen terveydenhoitaja eikä tarvitse pelätä työttömyyttä. Kun luen Suomen talouteen liittyviä uutisia, ei tunnu missään. Ihan kuin lukisin jonkun vieraan maan asioista. Eli vinkkinä tulevaisuuttaan suunnitteleville, valitkaa se ammatti järjellä.

[/quote]

Sitten voi alkaa jo vähän pelkäämään työttömyttä kun kaikki alkaa kouluttautua terveydenhoitajiksi. 
[/quote]

Eipä sinne kaikkia oteta opiskelemaan...
[/quote]
Jonnekin on työttömät nuoret aikuiset säilöttävä, parempi koulussa kuin kadulla kapinoimassa.

Vierailija
22/27 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:26"] Niin... Mä olen puheterapeutti ja omakin työllistyminen on tällä hetkellä taattu, mutta kyllä mua hurjistuttaa nykyinen taloustilanne. Julkisista menoista tullaan leikkaamaan ja yli puolet noista menoista on palkkoja. Se tarkoittaa väistämättä irtisanomisia myös näillä turvatuilla aloilla. Jos valtion talous ei tästä pikkuhiljaa korjaannu, niin se voi tarkoittaa heikennyksiä esim. meikäläisen eläkkeessä. Semmoinen yhteiskunta ei toimi, jossa suurin osa porulasta on jylkisella sektorilla ja yksityisen sektorin työpaikat vain vähenee. [/quote] Sulla onkin yo-koulutus ja älliä ajatella asioita hieman laajemmassa mittakaavassa kuin tuolla amis-ap:lla. [/quote] Sitäkö opiskellaan terveydenhoitajaksi amiksessa? Ap

[/quote]

amk on ammatillinen koulutus, turha verrata yliopistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi ikinä terveyskeskukseen hoitamaan vaivojani, jos siellä olisi paljonkin minunlaisiani hoitajia. Olisin ihan kamala, en jaksa tuntea empatiaa sitä oksennusta ryönäävää kakaraa kohtaan, jonka äiti tuo lääkärille "parannettavaksi" (lue, hoitoina käy lepo ja kunnollinen nesteytys suolan ja sokerin avulla). Tai joku kitisevä muksu, jolla on ihan perus räkätauti, mitä siihen muka muuten auttaa kuin burana ja lepo? Tai ne ihanimmat haisevat juopot, jotka hakevat sääliä, kun 10 vuoden ryyppyputken jälkeen vaimo päätti lähteä, työpaikka meni ja vinku vonku.

Joo ihan sama, millaiset työnäkymät sairaanhoidossa, te ette halua minua sinne töihin :D

Ainiin, olen minäkin oikealla alalla, sillä oli tilanne mikä tahansa, niin ihmisillä on aina nälkä ja koko ajan jano. Kun ei pääse kampaajalle, niin ainakin baarista saa vähän lohtua ja vaihtelua kodin seinistä.

Vierailija
24/27 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:33"]Onhan se hyvä ammatti jos haluaa koko ikänsä luennoida hikisessä tk:ssa arkipäiväisistä asioista tolloille. Hokee vaan että mittaa verenpaine, syö d-vitamiinia ja pese pillu eikä mihinkään tarvitse syventyä sen kummemmin.
[/quote]

Samaa mieltä. Terveydenhoitaja on ehkä turhin ammatti. Jos olisi sh niin vähän enemmän järkeä.
[/quote]

Terveydenhoitaja opiskelee neljä vuotta. Sh kolme ja puoli. Terveydenhoitaja voi toimia myös sairaanhoitajana.

Vierailija
25/27 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:33"]Onhan se hyvä ammatti jos haluaa koko ikänsä luennoida hikisessä tk:ssa arkipäiväisistä asioista tolloille. Hokee vaan että mittaa verenpaine, syö d-vitamiinia ja pese pillu eikä mihinkään tarvitse syventyä sen kummemmin.
[/quote]

Samaa mieltä. Terveydenhoitaja on ehkä turhin ammatti. Jos olisi sh niin vähän enemmän järkeä.
[/quote]

Terveydenhoitajat on myös sairaanhoitajia ammatiltaan :)

Vierailija
26/27 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa hyvä pointti, kyllähän se kannattaa miettiä myös sitä oman alan työllistymistä. Toisaalta, jos valitsee jonkun alan vain työllistymisen vuoksi ja oma kiinnostus saati osaaminen onkin vajavaista niin ei se työpaikka olekaan niin taattu.
Tiedän tapauksen, joka kovasti halusi tietyn koulutuksen ja haki kouluun vuositolkulla sinne pääsemättä, kun ei vaan taidot riittänyt. Lopulta pääsi takaoven kautta kun Kela pakotti hyväksymään tyypin kun hänet täytyi uudelleen kouluttaa. (AMK). Jotenkin rämpi koulun läpi mutta surkean osaamisen takia ei ole reilun kymmenen vuoden aikana tämä henkilö saanut juurikaan oman alan töitä.

Vierailija
27/27 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmistunut 25 vuotta sitten titetotekniikan DI:ksi enkä tähän mennessä ole ollut päivääkään työttömänä.