Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seuranhaku: Ystävä ja seksiä

Vierailija
21.06.2015 |

Hei!

Tämä kysymys on erityisesti suunnattu naisille, joilla on positiivinen tai neutraali asennoituminen "friends with benefits"-suhteeseen. Tiedostan, että enemmistö naisista pitää suhdemuotoa ällöttävänä.

Mitä minä tarkoitan f&b-suhteella?: Suhde, jossa molemmat osapuolet kunnioittavat toisiaan, nauttivat toistensa seurasta ja -seksistä keskenään. Tapailua ei olisi pelkästään seksin merkeissä, vaan kokkailua, keskustelua, elokuvien katsomista, saunomista ja kaikkea muuta, mitä ystävät tai rakastavaiset muutenkin tekevät. Suhteeseen ei kuuluisi kuitenkaan yhdessä asumista tai toisen emotionaalista "omistamista". 

Minkälaisen naisen voisin kuvitella olevan kiinnostunut suhteesta?: Taloudellisesti omillaan toimeentuleva, mahdollisesti seurustelusuhteisiin kyllästynyt tai pettynyt, mahdollisesti lasten yhteis- tai yksinhuoltaja, seksuaalisesti vaihtelunhaluinen tai hiljattain eronnut ja uuteen seurustelusuhteeseen epävalmis.

Minkälainen seuranhakuilmoitus olisi hyvä, jos hakusessa olisi edellämainittu suhde? Jotenkin tuntuu siltä, että naiset usein tulkitsevat miesten ilmoituksia sillä silmällä, että mies aina lupaa vähän liikoja. Eli jos ilmoituksessa kertoisi hakevansa f&b-suhdetta, niin se diskontattaisiin tarkoittamaan yhdenyön seksisuhdetta, tai korkeintaan kylmää panosuhdetta. Miten tämän asian voisi kauniisti kirjoittaa ilmoitukseen niin, etteivät naiset tulkitsisi sen tarkoittavan enempää eikä vähempää kuin mitä olen yläpuolella kirjoittanut?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:24"]

No, jos itse vielä sinkkuunnun, tulen varmaan etsimään juuri tuollaista suhdetta. Tuo mitä kirjoitit toivomasi suhteen laadusta kertoo hyvin mitä haet. Jos lukisin tuon, olisin kiinnostunut. Se kuulostaa rehelliseltä. Onnea etsintääsi, ap!

[/quote]

Kiitos!

Sinällään en kyllä katso, että tämän aloituksen mukainen teksti olisi kovinkaan myyvä seuranhakuilmoituksena. Ensinnäkin, väittäisin, että kaikenlainen suora viittaaminen seksiin esittelytekstissä tulkitaan todella tökeröksi. No ehkä sen voisi jättää kokonaan poiskin, mutta sitten taas syntyy vaikutelma, että etsii ainoastaan platonista ystävää. 

Ymmärrän kyllä niitäkin puheenvuoroja, ettei tämän kaltaista suhdetta edes voi hakemalla hakea.

Vierailija
42/51 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:30"]

Jos olisin eronnut niin olisin hyvinkin tuollaisen suhteen kannalla, koska en halua uusperhettä enkä jaksaisi tai rohkenisikaan lapsettomilla viikoilla miehiä etsiskellä. Mutta mun kannalta ongelma olisi etten tietäisi miten tuo eroaa oleellisesti parisuhteesta. Jos kerran yhdessä viihtyy, tehdään mukavia asioita toinen huomioiden ja seksiäkin on. Uskollisuudesta en tinkisi sp-tautiriskin vuoksi. Ja pääseehän parisuhteestakin eroon jos löytää jonkun elämänsä rakkauden, eikä kaikki parisuhteessa olevat tavoittele yhteisasumista. Myös ihan ystävinä voi tulla loukkaantumista jos toinen ei ehdi nähdä tai unohtaa toisen merkkipäivät tms. Vai onko tämä vain yhdenlainen parisuhdemalli, on vain alusta sovittu että yhteiselämää ei suunnitella eikä aiota vanheta yhdessä?

[/quote]

Jos uskollisuudesta ei tingi, niin eipä se silloin seurustelusuhteesta kyllä eroakaan. Tautiriskin vuoksi tietysti olisi viisainta käyttää sen mukaista ehkäisyä ja/tai olla niin paljon rehellinen muista menoistaan ja niissä käytetystä ehkäisystä, että yhdessä voidaan suojaamatonta seksiä harrastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hyvä asia ilmaista on se, että vaikka lupausta sitoutumisesta ei ole, suhde ei kuitenkaan ole merkityksetön.

Vierailija
44/51 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:42"]

Jos olisin eronnut niin olisin hyvinkin tuollaisen suhteen kannalla, koska en halua uusperhettä enkä jaksaisi tai rohkenisikaan lapsettomilla viikoilla miehiä etsiskellä. Mutta mun kannalta ongelma olisi etten tietäisi miten tuo eroaa oleellisesti parisuhteesta. Jos kerran yhdessä viihtyy, tehdään mukavia asioita toinen huomioiden ja seksiäkin on. Uskollisuudesta en tinkisi sp-tautiriskin vuoksi. Ja pääseehän parisuhteestakin eroon jos löytää jonkun elämänsä rakkauden, eikä kaikki parisuhteessa olevat tavoittele yhteisasumista. Myös ihan ystävinä voi tulla loukkaantumista jos toinen ei ehdi nähdä tai unohtaa toisen merkkipäivät tms. Vai onko tämä vain yhdenlainen parisuhdemalli, on vain alusta sovittu että yhteiselämää ei suunnitella eikä aiota vanheta yhdessä?

[/quote]

Jos uskollisuudesta ei tingi, niin eipä se silloin seurustelusuhteesta kyllä eroakaan. Tautiriskin vuoksi tietysti olisi viisainta käyttää sen mukaista ehkäisyä ja/tai olla niin paljon rehellinen muista menoistaan ja niissä käytetystä ehkäisystä, että yhdessä voidaan suojaamatonta seksiä harrastaa.

[/quote]

Ok. Ei ne muut suhteet välttämättä niin haittaisi muuten, mutta oraaliseksin vuoksi. Iso kynnyskysymys se ainakin olisi minulle millä tahansa järjestelyllä.

Aplle vinkiksi, että et oikein voi jättää seksin mainitsemista ilmoituksesta pois. Et etsi niitä naisia jotka seksin ajattelusta närkästyy, vaan nimenomaan sinähän haluat naisen joka etsii seksisuhdetta. Sellainen joka haluaa tai tarvitsee ensin romanttista lämmittelyä ei käy sinun suunnitelmaan. Tietysti voit käyttää häveliäästi eufemismeja, mutta etsimäsi kaltainen nainen varmaankin arvostaa avoimuutta.

Vierailija
45/51 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:42"]

[/quote]

[/quote]

Ok. Ei ne muut suhteet välttämättä niin haittaisi muuten, mutta oraaliseksin vuoksi. Iso kynnyskysymys se ainakin olisi minulle millä tahansa järjestelyllä.

Aplle vinkiksi, että et oikein voi jättää seksin mainitsemista ilmoituksesta pois. Et etsi niitä naisia jotka seksin ajattelusta närkästyy, vaan nimenomaan sinähän haluat naisen joka etsii seksisuhdetta. Sellainen joka haluaa tai tarvitsee ensin romanttista lämmittelyä ei käy sinun suunnitelmaan. Tietysti voit käyttää häveliäästi eufemismeja, mutta etsimäsi kaltainen nainen varmaankin arvostaa avoimuutta.

[/quote]

Tuossa taitaa olla ajatuksen siementä. Ei tietysti romantiikkaa sovi unohtaa. En minä nyt oleta, että nainen heti kättelyssä olisi halukas seksiin, vaan vasta tutustumisen ja lämpiämisen jälkeen, sikäli kun sitä lämpöä edes syntyy.

Tahdikkaan, mutta oikein ymmärrettävän kiertoilmaisun keksiminen onkin sitten visaisempi pulma.

Ideoita otetaan kyllä vastaan =)

Vierailija
46/51 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:36"]

No, jos itse vielä sinkkuunnun, tulen varmaan etsimään juuri tuollaista suhdetta. Tuo mitä kirjoitit toivomasi suhteen laadusta kertoo hyvin mitä haet. Jos lukisin tuon, olisin kiinnostunut. Se kuulostaa rehelliseltä. Onnea etsintääsi, ap!

[/quote]

Kiitos!

Sinällään en kyllä katso, että tämän aloituksen mukainen teksti olisi kovinkaan myyvä seuranhakuilmoituksena. Ensinnäkin, väittäisin, että kaikenlainen suora viittaaminen seksiin esittelytekstissä tulkitaan todella tökeröksi. No ehkä sen voisi jättää kokonaan poiskin, mutta sitten taas syntyy vaikutelma, että etsii ainoastaan platonista ystävää. 

Ymmärrän kyllä niitäkin puheenvuoroja, ettei tämän kaltaista suhdetta edes voi hakemalla hakea.

[/quote]

No jos etsit seksiä, niin suora viittaaminen seksiin on reilua.

9

Vierailija
47/51 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:36"]

[/quote]

Kiitos!

[/quote]

No jos etsit seksiä, niin suora viittaaminen seksiin on reilua.

9

[/quote]

Kyllähän tavanomaisessakin seurustelusuhteessa osana palapeliä odotetaan seksiä, mutta en silti suosittelisi viittaamaan seuranhakutekstissä seksiin.

Tässäkin suhteessa seksi olisi osa palapeliä, ei koko kuva.

Vierailija
48/51 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:03"]

Minulla on aika sattumalta löytynyt tuollainen kuvio juuri nyt, tosin siinä on se vaara, että toinen löytää jonkun ja homma loppuu. Seurustelisin, jos edes ihastuisin, mutta sitä ei ole tapahtunut, ja tämä voittaa huonon parisuhteen 100-0. En tosin edes aloittaisi parisuhdetta, jos en olisi vahvasti ihastunut. 

AP:lle en vastaisi, jos hän mainitsisi seksin ilmoituksessaan. Asian voi ilmaista muutenkin ja vaikka en ole mikään siveyden sipuli, niin fiilkiset menevät jos ennen tapaamista aletaan puhua sänkyyn menemisestä. Kannattaisi enemmänkin tuoda asia ilmi niin, että et ole valmis sitoutumaan parisuhteeseen, mutta etsit mukavaa seuraa, jonka kanssa voidaan rauhassa katsoa, mihin homma etenee vapammissa puitteissa, vai eteneekö mihinkään.

Toistan, jos minun pitäisi päättää etukäteen, että menen tapaamaan miesta vain seksimielessä, halu edes harkita asiaa katoaisi. En usko, että olen ainoa, jolle suora ehdottelu on turn off. Eihän sitä edes tiedä, kiinnostaako mies siinä mielessä, ja tuosta tulee fiilis että olisi joku pakko mennä sänkyyn. 

Pahimpia ovat miehet, jotka ovat avoimessa suhteessa tai missä nyt milloinkin, ja kertovat heti aluksi pitkät pätkät siitä, miten vaimolla on ykköspaikka miehen elämässä. Veikkaan, että ei ole tunkua kakkoseksi. En tunne yhtään naista, joka lämpenisi aloituksesta jossa kerrotaan, että hän ei merkitsisi miehelle mitään vs. tämän vaimo. Tai ilmoittautukaa jos teitä on, olisi kiva kuulla miksi. 

[/quote]

Minä olen taipuvainen ajattelemaan samalla tavalla. Tai siis miehenä uskon, että juuri tällä tavalla suuri enemmistö naisista ajattelee. Jopa sellaiset naiset ajattelevat näin, jotka eivät sinällään suhtaudu negatiivisesti f&b-suhteeseen. Nainen ei tahdo kokea itseään halvaksi ja sellaiseksi hän itsensä kokisi, jos edes vastaisi suorasukaiseen treffikutsuun. Kyllä kai se on aina selviö, että heterosuhteelta odotetaan ennemmin tai myöhemmn seksiä, oli se heterosuhe yksityiskohdiltaan sitten millainen tahansa. Siksi ei olle tarpeen tai ainakaan eduksi suorasukaisesti kirjoittaa seksistä seuranhakuilmoituksessa.

Korkeintaan voisi kirjoittaa tyyliin: Suhteelta odotan rauhallista ja paineetonta toisiimme tutustumista, mukavia yhteisiä hetkiä ja toistemme hyvänä pitämistä.

Ehkä tuokin on liian päällekäyvä. Rajoilla mennään jo.

Vierailija
49/51 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:55"]

Aina on naisia, jotka myyvät itsensä halvalla ja uskottelevat itselleen sen olevan hyvä asia. FWB tai FB tai toinen nainen, kaikki käy, kunhan saa munaa suht säännöllisesti. 

Kuka mies haluaisi, jos tietäisi, sitoutua tällaisen naisen kanssa ? Ja miksi? Jos Jamppa sai sitoumuksetta polkea kuukausia, vuosia, niin miksi hän sormus ostoksille lähtisi ? 

[/quote]

Minun mielestäni internetin vahvasti katkerolla maustettuja keskustelupalstoja tavaamalla saattaa saada hyvinkin vääristyneen kuvan keskivertomiehen tai -naisen ajatusmaailmasta. Ajatus siitä, että nainen menee piloille, jos hänen sukupuoliseen historiaansa kuuluu muutakin kuin vakavissa suhteissa harrastettua seksiä, saa ehkä kannatusta miesten (ja naisten) pienehkössä vähemmistössä.

Mielestäni on ihan selvää, että ihmissuhteiden ja elämänvaiheiden kirjo on niin monivärinen, ettei yksisarvinen pystyisi vastaavaan, vaikka oksentaisi sateenkaaren impressionistisen taidemaalauksen päälle.

Ihminen, mies tai nainen, vaikka sinkkuna ollessaan olisi harrastanut hyvinkin vivahteikasta sukupuolielämää, voi kuitenkin suhteessa olla täysin omistautunut ja uskollinen puoliso. Sellainen, joka on sormuksen arvoinen ja paljon enemmänkin.

Vierailija
50/51 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen!

Siis minä haluaisin suhteen, joka on lähinnä seksiä ja muuta hyvältä tuntuvaa yhdessäoloa. Ei tarvitse johtaa yhdessä asumiseen tms. En kuitenkaan halua, että miehellä on muiden kanssa seksiä, sen tähden oon ajatellut että seurustelua semmoinen on eikä fwb. :O

Vierailija
51/51 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 23:21"]

Hetkinen! Siis minä haluaisin suhteen, joka on lähinnä seksiä ja muuta hyvältä tuntuvaa yhdessäoloa. Ei tarvitse johtaa yhdessä asumiseen tms. En kuitenkaan halua, että miehellä on muiden kanssa seksiä, sen tähden oon ajatellut että seurustelua semmoinen on eikä fwb. :O

[/quote]

Niin, oikeassa olet ollutkin. Jos suhteelta vaaditaan yksiavioisuutta, niin ei se silloin olekaan fwb.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan