Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoka on nyt kallistunut!!!

Vierailija
10.02.2022 |

Ihan lyhyen ajan sisällä monen tuotteen litra- tai kilohinta on noussut 10-15 senttiä.

Onko kukaan muu laittanut merkille samaa?

Eipä tuet tai palkat nouset yhtään niin kalliiksi käy eläminen opiskelijalla ja pientuloisella. :(

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miettikää miten kalliiksi ruoka keliaakikoille tulee! Gluteeniton leipäpussi, jossa on 4 pientä leipää maksaa 4 euroa!

Enää kun ei saa sitä avustustakaan.

Jauhokin on normaaleja jauhoja kalliimpaa. Ei ole helppoa :(

Olen aina ihmetellyt sitä minkä takia keliaakion pitää syödä leipää. Syökää luontaisesti gluteenittomia ruokia.

Mä olen aina ihmetellyt, että mitä ne on!

Leipä on peruselintarvike. En mä pelkkiä leivänpäällisiä halua syödä.

Vierailija
62/79 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et hirveästi tai seurata uutisia? Tuotteesta riippuen sato-ongelmia, noussutt energian hintaa, kasvaneet kuljetuskustannukset, välillisesti raaka-aineiden hinnan nousu tuottajien ja ruokateollisuuden hankinnoissa vaikuttavat hintoihin.

Tälle on annettu alanuolia, hmm, näköjään eivät ymmärrä, kuinka kaikki toimivat. Tuotantokustannukset jne nousevat, totta kai se viimeinen lenkki, eli kuluttaja maksaa.

Moni menee linjalla "Miten voi kahvikuppi maksaa vitosen, kun kaupasta saa sillä hinnalla koko paketin?" ajattelussaan. Ihmiset helpolla sivuuttavat kaikki oheiskustannukset, mitä liikentoiminnassa on. Raaka-aineiden kallistuminen on nostanut monen tuotteen hintaa, mikä osaltaa vaikuttaa vaikka ruokakaupassa tehtäviin remontteihin ja korjauksiin. Kattaakseen yrityksensä kulut kauppias joutuu nostamaan hintojaan.  Liian moni kuluttaja miettiin vain hintaa, minkä ruokakauppa maksaa jostain tuotteesta tuotteen valmistajalle/maahantuojalle/tukulle samalla sivuuttaen sen kaiken muun mistä ruokakaupalle tulee kustannuksia, jotta se tuote olisi hyllyssä kuluttajan ostettavissa.

Kauppa on elintarvikeketjussa ainoa toimija, joka voi siirtää kustannuksensa plus haluamansa voitto-prosentin tuotteisiin . Suomessa kauppa on niin keskittynyttä, ettei aitoa kilpailua ole ja kauppa kilpailuttaa ruuantuottajat hengiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miettikää miten kalliiksi ruoka keliaakikoille tulee! Gluteeniton leipäpussi, jossa on 4 pientä leipää maksaa 4 euroa!

Olen aina ihmetellyt sitä minkä takia keliaakion pitää syödä leipää. Syökää luontaisesti gluteenittomia ruokia.

Et tarvitse leipää ja viljatuotteita. Aivan hyvää elämää voi elää syömällä hedelmiä, Marjoja, pähkinöitä, kasviksia ,kalaa, lihaa ja maitotuotteita. Se leivän puputus on opittu tapa.

Vierailija
64/79 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://celiac.org/gluten-free-living/gluten-free-foods/

Vierailija
65/79 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tarvitse leipää ja viljatuotteita. Aivan hyvää elämää voi elää syömällä hedelmiä, Marjoja, pähkinöitä, kasviksia ,kalaa, lihaa ja maitotuotteita. Se leivän puputus on opittu tapa.

Mahdatko tietää mitä hedelmät ja vihannekset maksaa?

Toinen seikka, olen suurimmalle osalle hedelmistä ja vihanneksista allerginen. Ei perunoita, porkkanoita, omenoita, selleriä, palsternakkaa, kiiwiä, paprikaa, pähkinöitä jne.

Vierailija
66/79 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä tuet ja palkat pitäisi seurata hintojen nousua

Eihän tässä kohta riitä raha bensaan ja ravintoon

Toimeentulotuki seuraa reaaliajassa kuluja ja tuloja, jos saat rahaa se pienenee, jos kulut kasvavat se suurenee, eli tuet kasvavat itsestään jos kulut kasvavat, sen sijaan palkat eivät nouse, meilläkin juuri kellotettiin työt ja nyt sitä provisio-osuuttaa saa samalla työmääräällä vähemmän, eli kiertoilmaisu palkan alennukselle.

Vierailija
67/79 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä se nähdään kun ei olla puolitettu bensaveroa tai ei olla äänestetty pois bensan hinnan korottajia, p#rke+e!

Energiahinnathan voivat nousta todella paljon tämän venäjä-shown tuloksena kuten illan a-studiossakin todettiin, varsinkin jos niitä kovia pakotteita tarvitaan, tähän ei enää suomen verotus auta tai juurikaan vaikuta.

Vierailija
68/79 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mut hei... onhan se nyt ihmisoikeus että saa toteuttaa omaa mielihaluaan ja syödä leipää. Joku toinen toteuttaa taas puolestaan toisenlaisia halujaan siitä huolimatta vaikkei kyvyt ja resurssit välttämättä edellyttäisi sitä. Mutta kun on oikeus.

Vierailija
69/79 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnoittelulla ja valikoimatyöllä kuluttajan ostokäyttäytymistä juuri ohjataankin. Siihen käytetään todella paljon aikaa. 

Kun tuotteita on tuhansia, niin ajankäyttö vähenee merkittävästi. Kun vielä tuoretuotteissa ostohinnat voivat elää tiheään, niin varmasti S-ryhmälläkin automatiikkaa taustalla. Tuotteille tehty jossain kohtaa hinnoittelurakenne, mikä ostohinnan muuttuessa päivittyy automaattisesti. Miten paljon sitten vertailevat tuoteryhmän sisällä eri vaihtoehtoja, niin riippunee tekijästä. Aina välillä näkee esim. tapauksia jossa kaupan oma merkki onkin kalliimpi kuin brändituote. Omassa vakikaupassa esimerkiksi Valion punaleimainen on halvempi kuin Pirkka-punaleimainen. Luultavasti Pirkan ostohinta ei ole muuttunut, mutta Valion on tippunut jolloin jäänyt huomaamatta syntynyt tilanne. 

Ei tarvitse mennä kuin pieneen Saleen niin huomaa että valikoimat ovat monessa tuoteryhmässä tehty niin että tarjolla on oman merkin bulkkitavara ja kallis bränditavara. Kaikki keskihintaiset tuotteet ovat siivottu valikoimista pois ja tällä ohjataan asiakas ostamaan bränditavaraa. 

Vierailija
70/79 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö vähemmän niin laihdut.

Jos rahat on tiukilla niin pakko syödä makaronia, ei sillä laihdu lihakset vaan muuttuu läskiksi. Puolikas kaali oli lähemmäs 3e lähikaupassa, 400g kuivaa makaronia alle 30cnt.

Jos oikeasti osaa vertailla hintoja, ostaa PERUNOITA, eikä mitään makaroneja! vai söisikö joku viikosta toiseen ranskanleivästä tehtyä "ruokaa"? Makaronit ovat samaa höttövehnää, vähän vain eri muotoon puristettuna.

Perunat on olleet jo pitkään tosi huonoja. Yritetty siis on. Ja nyt oli uutisissa, että satokin on kohta syöty muutenkin.

Isot perunafarmit myyvät tällä hetkellä +45 mm perunan Ruotsiin, saavat kaksinkertaisen hinnan. Jämät jää Suomen markkinoille. Kesko ja inex kilpailutti isot pakkaamot jo viime vuoden tammikuussa. Siksi hinta on näin alhainen ja laatu heikko

Vierailija
71/79 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et hirveästi tai seurata uutisia? Tuotteesta riippuen sato-ongelmia, noussutt energian hintaa, kasvaneet kuljetuskustannukset, välillisesti raaka-aineiden hinnan nousu tuottajien ja ruokateollisuuden hankinnoissa vaikuttavat hintoihin.

Tälle on annettu alanuolia, hmm, näköjään eivät ymmärrä, kuinka kaikki toimivat. Tuotantokustannukset jne nousevat, totta kai se viimeinen lenkki, eli kuluttaja maksaa.

Moni menee linjalla "Miten voi kahvikuppi maksaa vitosen, kun kaupasta saa sillä hinnalla koko paketin?" ajattelussaan. Ihmiset helpolla sivuuttavat kaikki oheiskustannukset, mitä liikentoiminnassa on. Raaka-aineiden kallistuminen on nostanut monen tuotteen hintaa, mikä osaltaa vaikuttaa vaikka ruokakaupassa tehtäviin remontteihin ja korjauksiin. Kattaakseen yrityksensä kulut kauppias joutuu nostamaan hintojaan.  Liian moni kuluttaja miettiin vain hintaa, minkä ruokakauppa maksaa jostain tuotteesta tuotteen valmistajalle/maahantuojalle/tukulle samalla sivuuttaen sen kaiken muun mistä ruokakaupalle tulee kustannuksia, jotta se tuote olisi hyllyssä kuluttajan ostettavissa.

Kauppa on elintarvikeketjussa ainoa toimija, joka voi siirtää kustannuksensa plus haluamansa voitto-prosentin tuotteisiin . Suomessa kauppa on niin keskittynyttä, ettei aitoa kilpailua ole ja kauppa kilpailuttaa ruuantuottajat hengiltä.

Uskotko aidosti, ettei esim. Atria, HK tai Valio voi neuvotella hinnoista? S-ryhmä, K-ryhmä ja Lidl vain antavat hintalistan toimittajille, että ensi vuonna maksamme näin?

Vierailija
72/79 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuten joku sanoikin. Leivän puputus on aivan turhaa. Jos sitä viljaa haluatte niin keittäkää vaikka puuroa, tulee halvemmaksi. Joskus on mukava sitten syödä leipääkin, ikään kuin "juhlavampana" juttunua, tai ostaa kuitupitoista näkkileipää.

Vierailija
73/79 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse mennä kuin pieneen Saleen niin huomaa että valikoimat ovat monessa tuoteryhmässä tehty niin että tarjolla on oman merkin bulkkitavara ja kallis bränditavara. Kaikki keskihintaiset tuotteet ovat siivottu valikoimista pois ja tällä ohjataan asiakas ostamaan bränditavaraa. 

Pienessä kaupassa ei tietysti voi olla montaa vaihtoehtoa samasta tuotteesta, jos halutaan pitää yhtään laajempaa tuotevalikoimaa. 

Vierailija
74/79 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipä on peruselintarvike. En mä pelkkiä leivänpäällisiä halua syödä.[/

Itsetehty siemennäkkäri. Oli trendikästä jokin aika sitten ja idea on gluteenittomuus. Pitää nälkää.

Vierailija
75/79 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näillä hinnoilla enää pysty ilmastoa tai edes eläinten oikeuksia ajattelemaan. Halvinta jauhista ja tuontipakasteita naamariin ja loppuaika onkin apaattista koneella notkumista.

Vierailija
76/79 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdatko tietää mitä hedelmät ja vihannekset maksaa?

Ihminen voi elää ilman yhden ainutta kasvista, ihan pelkällä lihalla ja sisäelimillä.

Toinen seikka, olen suurimmalle osalle hedelmistä ja vihanneksista allerginen. Ei perunoita, porkkanoita, omenoita, selleriä, palsternakkaa, kiiwiä, paprikaa, pähkinöitä jne.

Vierailija
77/79 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko aidosti, ettei esim. Atria, HK tai Valio voi neuvotella hinnoista? S-ryhmä, K-ryhmä ja Lidl vain antavat hintalistan toimittajille, että ensi vuonna maksamme näin?

Uskotko aidosti, ettei esim. Atria, HK tai Valio voi myydä tuotteitaan parempaan hintaan ulkomaille?

Vierailija
78/79 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Atria: "Meillä on hinnankorotuspaineita"

S-ryhmä: "Voitte myydä tuotteitanne myös Lidliin"

Atria: "Meillä ei ole enää hinnankorotuspaineita"

Vierailija
79/79 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienessä kaupassa ei tietysti voi olla montaa vaihtoehtoa samasta tuotteesta, jos halutaan pitää yhtään laajempaa tuotevalikoimaa. 

Tuo ei ole perustelu sille, että siivotaan keskihintaiset tuotteet pois ja tarjolla on vain bulkki ja brändi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän