Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletko joutunut olemaan nälässä kyläpaikassa?

Vierailija
20.06.2015 |

Esimerkiksi silloin kun olet yöpynyt kyläpaikassa?

Kommentit (2544)

Vierailija
161/2544 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee jonnekin ei-niin-läheisille kylään ja siellä ei saa ruokaa on se kyllä ihan kamalaa. Sen sijaan ystäville osaan kyllä jo reilusti sanoa, että hei nyt on nälkä mitäs syötäisiin. Erityisesti en ymmärrä jos poikaystävälle tai vastaavalle ei kehtaa sitä sanoa. Sen verran nyt suhteen pitäisi kestää.

Vierailija
162/2544 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On räikeetä se, että jotkut istuu itse sen kummemmin noteeraamatta gourmet-aterialle ja syövät mahansa täyteen. Ruoan jälkeen irtoaa laimea "kiitos", mutta ei mitään huomiointia siitä mitä syövät.

Sitten kun itse ovat isäntävuorossa, ajoittavat ruokailut just ennen ku vieraat tulee, tai sit kun he lähtevät. Eikä tämä ole arvailua, itse kertovat. Ja rahanpuutteesta ei ole kyse. Kysytään onko jano ja tarjotaan haaleaa hanavettä.

Olen juuriltani karjalainen, joten mulle tää on todella outoa. Olen tottunut siihen, että vierasta odottaa hyvä ateria, ja ketään ei päästetä kotimatkalle nälkäisenä.

Ehkä on tullut liikaa kestitettyä. On niitä, jotka tulee ruoan takia vissiin kylään, eivätkä edes kutsu luokseen. Jos kutsuvat, pöydässä on teetä ja voileipäkeksejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/2544 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella on helppo ymmärtää, miksi suuri osa suomalaisista on ylipainoisia. Jatkuvasti pitäisi olla puputtamassa jotain. Jotenkin tuli oikein paha mieli tästä ketjusta, ikävin oli se missä äiti kertoi että tytär oli ollut 2viikkoa (!!) mummolassa eikä minkään näköistä kiitollisuutta, ainoastaan marinaa siitä että tytär ollut nälässä.

Olen aina ollut kova syömään, mutta jos menen vierailulle niin kyllä mulla tärkeimpänä mielessä on tavata niitä ihmisiä eikä ruuan syöminen. Pärjään oikein mainiosti jopa tunteja ilman ruokaa.

Vierailija
164/2544 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Tuparit alkoivat klo 17. Tarjolla erittäin runsaasti viinaa. Sekä sipsejä.

Samanlainen kokemus. Mentiin tuttavien luo syntymäpäiväjuhliin, ensimmäistä kertaa heidän asunnossaan. Mieheni sanoi, että synttärisankari on ammatiltaan kokki, että ei syödä hirveästi ennen sinnen menoa, koska siellä kuitenkin tarjoillaan hyvät sapuskat.

Paitsi että ruokaa ei ollut. Ainoastaan runsaasti viinaa laidasta laitaan ja sipsejä.

Juhlista poistuttiin ajoissa ja mentiin kotiin nakkikioskin kautta.

Tämän jälkeen menen joka paikkaan niin, että syön ensin. Ellei sitten etukäteen ole sanottu, että tervetuloa rapukutsuille tai muuten mainittu etukäteen, että mitä ruokaa on tarjolla, eikä vain kakkua ja pullaa.

Vierailija
165/2544 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vierasta pitää nälässä, on se minusta viesti, ettei vieras ole oikeasti tervetullut.

Siltä se tuntuu.

Ja erityisesti kun ollaan paikassa, missä ei noin vain lähdetä kauppaan.

Sitä on isäntäväen armoilla.

Vanha kaveri pyysi kerran lapsuudenkotiinsa. Oltiin yökin siellä. Se oli syönyt luonani monta kertaa, nyt oli ekaa kertaa asia päinvastoin. No, jääkaapissa ei ollut paljon muuta kuin valot. Illalla oli mentävä snagarille ostoksille.

Vierailija
166/2544 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupareissa ei ollut tarjolla yhtään mitään, ei edes viinaa. No autolla oltiin pitkän matkan päästä eli ei ollut tarkoitus juodakaan. Mutta ei ollut tosiaan mitään syötävääkään.

Vierailija
167/2544 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo säännöstelijämummot ovat ikäviä. Meillä taas päin vastoin lihotettiin. Anoppi tuputtaa myös kaikkea, mutta odotas jos lihot yhtään, tulee kommentti, että älä ota enempää. Yksi vallankäytön muoto päättää, mihin aikaan muut syövät ja mitä, eivätkä näläntunteen mukaan. Leivän päällisetkin lasketaan.

Vierailija
168/2544 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat ikävimpiä vierailuita, kun joku tuliaisviinipullo pidetään itsellä ja tarjotaan vain vettä. Etenkin jos on yön yli. Mahdollisesti vielä keskellä maaseutua ja Alko on mennyt jo kiinni, kun tajuaa, ettei tässä tarjota mitään muuta juomaksi.

Vierailija
169/2544 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aina kun kahtena peräkkäisenä yönä oli kamala nälkä. Ruokaa ei tarjottu.

Emäntä nukkui lähellä avokeittiötä enkä kehdannut mennä yöllä jääkaapille.

Keksin sitten levätä kyljellään niin ei sattunut vatsaan. Unta en saanut.

Ja kyllä, kävin kaupassa.

Vierailija
170/2544 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena oppi jo huomaamaan, kenen perhe oli köyhä, tai rahat priorisoitiin väärin. Pari kaveria joutui varastamaan kaupasta karkkipäiväherkut. Kun kävivät kylässä, oli käsketty syömään mahdollisimman paljon. Eipä niiden kanssa kovin läheisiä ystävyyssuhteita tullut, kun olivat ihan eri sosiaaliluokasta ongelmaperheineen. Jo lapset vierastavat tuollaista lokkeilua.

Vierailija
171/2544 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koko ajan pitää syödä, 5 kertaa päivässä ?? En ymmärrä. Aikuiset ihmiset ja puputipuputi mässynmässyn..

Vierailija
172/2544 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Tuparit alkoivat klo 17. Tarjolla erittäin runsaasti viinaa. Sekä sipsejä.

Samanlainen kokemus. Mentiin tuttavien luo syntymäpäiväjuhliin, ensimmäistä kertaa heidän asunnossaan. Mieheni sanoi, että synttärisankari on ammatiltaan kokki, että ei syödä hirveästi ennen sinnen menoa, koska siellä kuitenkin tarjoillaan hyvät sapuskat.

Paitsi että ruokaa ei ollut. Ainoastaan runsaasti viinaa laidasta laitaan ja sipsejä.

Juhlista poistuttiin ajoissa ja mentiin kotiin nakkikioskin kautta.

Tämän jälkeen menen joka paikkaan niin, että syön ensin. Ellei sitten etukäteen ole sanottu, että tervetuloa rapukutsuille tai muuten mainittu etukäteen, että mitä ruokaa on tarjolla, eikä vain kakkua ja pullaa.

Luulisi kaikkien tietävän, että harva kokki viitsii vapaa-ajalla laittaa enää kummoista ruokaa muille. Nopeaa ja yksinkertaista. Ei töitä kotiin. Vaikka olisi juhlat.

Vierailija
173/2544 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen valitettavasti ja vielä kutsuttuna. Ikinä en kutsuisi ketään kylään, jos tarjottavaa ei ole. Tilanteesta riippuen toki. Nuorempana opiskelijana majoitin kauempaa tulevan ystäväni, jolla oli hieman parempi taloudellinen tilanne ja hänellekin kyllä laitoin ruoan pienistäni, mutta myös kerroin tilanteestani myös ennen hänen tuloaan ja teimme muut ostokset yhdessä viikonlopuksi. Ei olisi tullut mielenkään majoittaa luokseni nälkiintymään. Tykkään pitää aina nykyisin jotain pientä vierasvaraa kahvittelua varten myös.

Vierailija
174/2544 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin salametsästämään peuran että sain ruokaa. 

Vierailija
175/2544 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi keittää jouluna puurot koko suvulle. Tai no, lähinnä maistiaiset puurosta. Aina loppuu tosi pahasti kesken! Täytyy varmaan keittää itse puuro tänä vuonna ennen kun menee anoppilaan, ettei tarvi aattoaamuna nälkää kärsiä!

Vierailija
176/2544 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, oikein hävettää, että mulla edes on tämmöisiä sukulaisia. Asuin ulkomailla joitan vuosia, ja majailin sisarukseni ja hänen puolisonsa luona muutamia kertoja lennoilta saapuessa ja lähtiessä. VAikka olisin matkustanut vuorokauden, ei heillä tarjottu mitään. Viimeisillä kerroilla pyysin sentään sisarustani poikkeamaan Hesen kautta.. Kerran pyhien aikaan, joulupipareita tuotiin NÄYTILLE kun niitä oli niin hassunhauskasti koristeltu, tarjotin viettiin sitten heti pois eikä mitään tarjottu :(

Serkkuni aikoinaan myös piti nälässä useaan kertaan heillä ollessani.. Itse piti myös kokata heille käydessäni. Ruokana riisiä ja kaalia. Joo, oikeasti...

Onneks en näiden luona enää vieraile.

Vierailija
177/2544 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloustilanne on nyt niin tiukka monella, etteivät vieraat aina ymmärrä. Koti voi olla kivasti sisustettu ennen kilometritehdasta. Samalla perhe murehtii, miten saa rahat riittämään laskuihin ja johonkin ruokaan itselleen. Sosiaaliset suhteet tuovat kivaa piristystä, mutta toista lapsiperhettä ei ole yksinkertaisesti varaa kestitä edes paria päivää.

Vierailija
178/2544 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä mielestäni normaalit tarjottavat vieraalle, joka viipyy yön yli. Tätä noudatan itse ja näin minua kestitään vieraana.

Saapuminen puolilta päivin. Lounas on valmiina, jotain lihaa, kanaa  tai kalaa lisäkkeineen, salaattia.

Iltapäivällä kahvit, tarjolla esim. jotain makeaa piirakkaa, keksejä ymv.

Sitten n.klo 17 - 18 päivällinen, joka on vieraiden vuoksi tavanomaista hiukan juhlavampi, vaikka. uunilohta kastikkeineen, perunoita tai riisiä, salaattia, jälkiruoka. Juomina viiniä, olutta, vettä.

Illalla seurustelua ja juomatarjoilua, mukana vieraiden tuomat tuliaisjuomat.

Myöhään illalla tarjotaan leipää, muutama hyvä juusto, ehkä jotain suolaista piirakkaa tai pasteijoita, tilanteen mukaan.

Aamulla kunnon aamiainen.

Sitten kotimatkalle, taatusti ei tarvitse kotimatkalla poiketa ABC:lle.

Ihana olet!:)

Vierailija
179/2544 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa ihan mun isän ja äitipuolen kodilta. Runsas aamupalan 910 aikaan, piirakoita, pekonia, munia, sämpylöitä, mutta sitten ei mitään. Ruokaa aletaan tekemään siinä 6 aikaan illalla ja se venyy ja venyy, ehkä 8-9 aikaan kunnon ruoka. Kiva itse urheilevana nuorena esim aamupalan jälkeen mennä treeneihin ja tulla sieltä n. 2 aikaan kun mitään syötävää ei ole.

Jos menen ottamaan välipalaa, äitipuoli sanoo kuinka näytän pikkusiskolle huonoa esimerkkiä(??) koko ajan syömisestä ja siitä kun ei syödä koko perheen kanssa yhdessä. Isä ei käy työpäivien aikana ollenkaan syömässä luonasta tms.

Pikkusiskolle sitten syötetään pahimpaan nälkään koulun jälkeen makkaraa, hampurilaisia ja lihapiirakoita..... yleensä kyllä kokkaan omia ruokia jos olen pitemmän aikaa kylässä.

Joka ilta sitten kittaavat ruuan jälkeen viiniä ja olutta. Tosi terveellistä joo. Hyvin tienaavia ja muuten kaikki ok mutta ruokailut aivan perseestä.

Vierailija
180/2544 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloustilanne on nyt niin tiukka monella, etteivät vieraat aina ymmärrä. Koti voi olla kivasti sisustettu ennen kilometritehdasta. Samalla perhe murehtii, miten saa rahat riittämään laskuihin ja johonkin ruokaan itselleen. Sosiaaliset suhteet tuovat kivaa piristystä, mutta toista lapsiperhettä ei ole yksinkertaisesti varaa kestitä edes paria päivää.

Tämä on hemmetin huono selitys. Erityisesti kun se vieraileva perhe on itse tuonut kassillisen syötävää, joka vain jatkaa pohjattomaan kaappiin.

Jos on niin köyhä, ettei voi toisille mitään ruokaa tarjota, silloin ei kutsuta kylään koko viikonlopun ajaksi keskelle metsää tai väitetä etukäteen että tarjotaan ruokaa (jota ei sitten olekaan).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä