Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletko joutunut olemaan nälässä kyläpaikassa?

Vierailija
20.06.2015 |

Esimerkiksi silloin kun olet yöpynyt kyläpaikassa?

Kommentit (2628)

Vierailija
2581/2628 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vähän ihmettelen näitä työttömän aikatauluhöpötyksiä. Eikö ihmiset todellakaan ole huomanneet, että muitakin työaikoja on kuin 8-16 

Minulla työaika klo 10 - 18 eli ehdin kyllä syödä aamupalan klo 8-10 ;) 

Vierailija
2582/2628 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parhaillaan nälässä kyläpaikassa.

Ei näy safkaa kukaan isäntäporukasta valmistavan,höh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2583/2628 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. En oleta muiden ihmisten ruokkivan minua enkä myöskään "pyörry nälästä" jos olen viisi tuntia syömättä, kuten näköjään aika moni täällä kommentoivista.

Vierailija
2584/2628 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. En oleta muiden ihmisten ruokkivan minua enkä myöskään "pyörry nälästä" jos olen viisi tuntia syömättä, kuten näköjään aika moni täällä kommentoivista.

Kuvittele ajavasi monta tuntia ja olet juonut pelkän kahvin,koska perillä luvattiin ruokaa. Saatkin vain keksin ja kahvin. Eikö yhtään maha murise eikä iske nälkäkiukku ja vitutus?

Vierailija
2585/2628 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni itkee nälkäänsä, mutta mitä ihmettä te sitten haluatte syödä ja kuinka paljon? Kertokaapas nyt? On muutamaan kertaan jo kysytty, mutta kukaan ei vastaa. Pitääkö olla syöttöporsaalle varattava paljullinen puolen tunnin välein vai kuinka paljon? Mikä on se ruokarytmi ja mitä mihinkin aikaan pitäisi saada suuhun?

Riippuu iästä, koosta ja sukupuolesta esim. Riippuu allergioista ja perussairauksista. Jne. Et kai tosissasi olettanut, että tuohon on jokin yleispätevä ja täsmällinen vastaus??? Tässä yksi esimerkki lukemattomien joukosta: Aamupala klo 9 (kahvia+maitoa siihen+ kaksi leipää-leikkelesiivu+esim. keitetty kanamuna. Lounas klo 12 (joku kiinteä tai keitto. Annoskoon ei tarvitse olla suuri+keiton kanssa leipä ilman päällisiä paitsi levite+kuppi maitokahvia). Välipala klo 15 (kuppi kahvia maidolla+banaani/annos tuoreita marjoja kesällä tai leipä leikkeleellä). Päivällinen klo 18 (samaan tapaan kuin lounas, kunhan toinen on kiinteä, jos toinen on keitto). Iltapala klo 21-22 (kuppi teetä+kevytviili tai rahka+voileipä). Koko päivän ajaksi vettä juotavaksi tarvittaessa. Normaalipainoinen 50+ nainen, ei todettuja allergioita. Vaihtoehtoja on lukemattomia. 

Vierailija
2586/2628 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittele ajavasi monta tuntia ja olet juonut pelkän kahvin,koska perillä luvattiin ruokaa. Saatkin vain keksin ja kahvin. Eikö yhtään maha murise eikä iske nälkäkiukku ja vitutus?

En ole sama, mutta ei tuntuisi missään. Toki ihmettelisin itsekseni, miksi on luvattu ruokaa, jos sitä ei sitten olekaan, mutta yhden kyläilyn kyllä pärjään kahvilla ja keksillä niin kauan, että pääsen kotiin. Tai jos olen pitkän matkan päässä, käyn kotimatkalla syömässä. Koskaan en ole nälkään pyörtynyt, saati kuollut, vaikka yhteen väliin olin sellaisessa työssäkin, että hyvä, jos ehti jugurtin tai raejuustopurkin päivän aikana hotkaista, ja sillä piti päivä ja matkat päälle pärjätä.

Vierailija
2587/2628 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan kauhulla kaverin kesänpäättäjäisjuhlia.

Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin luvassa on koko päivän tyhjin vatsoin ryyppäämistä ( minun tapauksessani ryyppäämisen katsomista ) ja joskus aamuyön tunteina grillataan jokaiselle yksi kusinen grillimakkara. Oikein kivaa, kun en alkoholista sillä lailla välitä 

Ja sinne on pakko mennä, koska ... ?

Vierailija
2588/2628 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran tuttujen mökillä juhannuksena. Vietiin runsaasti grillattavaa ja aamupalatarpeita mukanamme. Emäntä jemmasi ruuat jonnekin. Illalla kymmenen aikoihin alkoi isäntäväki miettiä, kumman pitäisi siivota grilli talven jäljiltä. Siinä vaiheessa olimme olleet paikalla 8 tuntia emmekä olleet syöneet mitään. Kotoa lähdimme aamupalan jälkeen, eli oli reilu 12 h edellisestä syömisestä, matkalla oletimme että kai me joku välipala tai kahvi juodaan kun perille saavutaan. Mutta ei.

isäntäväki vänkkäsi ja jankkasi grillin pesemisestä. Emäntä kiukutteli ryppyisen pöytäliinan kanssa. Olin jo niin nälkäinen ja väsynyt, että ilmoitin meneväni nukkumaan. Meni niin yli koko touhu. Heräsin yöllä ja kävin vessassa, näin kun emäntä istui keittiön lattialla ja syötti  heidän jättimäiselle sekarotuiselle koiralle aamupalalle ostamamme leikkeleet ja juustot. Leipää taisi sentään jäädä. Lähdimme nopsasti kotiin heti aamukahvin jälkeen, sellaisen keitimme itse. Grillisapuskamme he ehkä söivät joskus yöllä, ei tarkempaa tietoa niiden kohtalosta.

Sanoimme useamman kerran illan aikana, että pitäiskös jo alkaa grillaamaan ja voisimmekos vaikka pestä perunat, mutta isäntäväki halusi ensin pelata jotain Mölkkyjään, saunapuiden kanssa touhuttiin toista tuntia, jotain ihmeellistä puuhaa koko ajan löytyi lisää ja lisää. Ja mielellään autettiinkin, olisi vaan ollut kivempaa kylläisenä. 

Menittekö paikalle yllättäen ja pyytämättä. Se selittäisi paljon.

Vierailija
2589/2628 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pystyn ruokkimaan itseni.

M54

Vierailija
2590/2628 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni itkee nälkäänsä, mutta mitä ihmettä te sitten haluatte syödä ja kuinka paljon? Kertokaapas nyt? On muutamaan kertaan jo kysytty, mutta kukaan ei vastaa. Pitääkö olla syöttöporsaalle varattava paljullinen puolen tunnin välein vai kuinka paljon? Mikä on se ruokarytmi ja mitä mihinkin aikaan pitäisi saada suuhun?

Riippuu iästä, koosta ja sukupuolesta esim. Riippuu allergioista ja perussairauksista. Jne. Et kai tosissasi olettanut, että tuohon on jokin yleispätevä ja täsmällinen vastaus??? Tässä yksi esimerkki lukemattomien joukosta: Aamupala klo 9 (kahvia+maitoa siihen+ kaksi leipää-leikkelesiivu+esim. keitetty kanamuna. Lounas klo 12 (joku kiinteä tai keitto. Annoskoon ei tarvitse olla suuri+keiton kanssa leipä ilman päällisiä paitsi levite+kuppi maitokahvia). Välipala klo 15 (kuppi kahvia maidolla+banaani/annos tuoreita marjoja kesällä tai leipä leikkeleellä). Päivällinen klo 18 (samaan tapaan kuin lounas, kunhan toinen on kiinteä, jos toinen on keitto). Iltapala klo 21-22 (kuppi teetä+kevytviili tai rahka+voileipä). Koko päivän ajaksi vettä juotavaksi tarvittaessa. Normaalipainoinen 50+ nainen, ei todettuja allergioita. Vaihtoehtoja on lukemattomia. 

No jos vaikka lahdattaisiin juottoporsas ja paistettaisiin se avotulella ja lisukkeena paistetut perunat. Tulomatkan pölyt voisi huuhdella muutamalla huurteisella. Jälki ruokana sopisi suklaakakku. Hyväksi todettu illallinen Tex Willerissä.

Vierailija
2591/2628 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan kauhulla kaverin kesänpäättäjäisjuhlia.

Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin luvassa on koko päivän tyhjin vatsoin ryyppäämistä ( minun tapauksessani ryyppäämisen katsomista ) ja joskus aamuyön tunteina grillataan jokaiselle yksi kusinen grillimakkara. Oikein kivaa, kun en alkoholista sillä lailla välitä 

Vie omat ruoat kylmälaukussa ja käy välillä   salaa autolla syömässä. Jos siis sinne on ihan pakko mennä. 

Vierailija
2592/2628 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Nosto.

Mielenkiintoinen ketju.

Sillä on paljon sävyeroa toteaako vieraille vaan ettehän te syö vaikka itse syö vieraiden edessä tarjoamatta mitään tai ethän sä nyt aamupalaa halua ku et yleensäkään sitä syö tai ei kai sulle tarvi kahvia keittää kuin jos kysyisi ystävällisesti oletko nälkäinen tai maistuisiko kahvi jos ei vaikka kiireiltään ole valmistautunut vieraan tuloon.

Ensimmäinen tapa kysyä on kielteinen eli kysyjä olettaa että et halua syödä tai juoda ja kielteisesti kysyen vieraalle jää kuva etteivät hänen tarpeensa ole tärkeät ja jos jotain tarjottavaa pitää alkaa laittamaan vieraalle tulee kuva että se on kohtuuton vaiva.

Jälkimmäinen tapa on suora kysymys johon vieraan kannattaa vastata kyllä kiitos, ollut liikenteessä kauan ja syönyt monta tuntia sitten, kyllä voisin ottaa jotain tai edes että kyllä kiitos, kahvi virkistäisi.

Deittaillessa on hyvä huomioida että toisellekin tulee nälkä, ei vain itselle ja ruokailu on sosiaalinen tapahtuma.

Kestitsemisessä usein puuttuu vastavuoroisuus. Jos aina olet vieraanvarainen, valmistaudut kattaen kauniisti ja varaat tarjottavaa ei ole kiva saada itse vieraana puolikasta kahvikuppia ilman käntyn känttyä.

Vierailija
2593/2628 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Entinen kaveri asui Mäntyharjun perukoilla omakotitalossa. Asuin Savonlinnassa ja oli sovittu että menisin päivän vierailulle, kaveri lupasi tehdä meille ruokaa. Join siis aamulla vain teetä enkä pysähtynyt matkalla kahville. Oli ikävä yllätys kun kaverin "päivällinen" oli palaneita,ylisuolaisia ja kylmenneitä ranskanperunoita koska oli paistanut ne "hyvissä ajoin". Söin kourallisen. Kotimatkalla oli pakko pysähtyä syömään kun maha otti kiinni selkärankaan jo.

Vierailija
2594/2628 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä varmaan kahvia halua. 

Ei, en tietenkään, älä nyt vaan mua varten ala keittämään.

Fiksu isäntä tajuaa, tottakai vieras on vain kohtelias kun kursailee mutta tietenkin vieraalle maistuu aina kahvi.

Ja isäntä alkaa kahvinkeittoon ja voileivän tekoon, kaivaa pullanpalasen ja keksiä pöytään. 

Vierailija
2595/2628 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä avaisin suuni ja sanoisin: "Sori, mutta mulla on nyr ihan hirvee nälkä. Meillä on näköjään ihan eri ruokarytmit.  Sopiiko, että haen meille kaupasta ruokaa/pitsat."

Jos siitä joku loukkaantuisi, lähtisin kotiin. 

Vierailija
2596/2628 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut häissäkin nälässä, sillä ruokailua ei ollut ollut vielä klo 20 mennessä. Lähdin pois kotiin syömään.

Vierailija
2597/2628 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä avaisin suuni ja sanoisin: "Sori, mutta mulla on nyr ihan hirvee nälkä. Meillä on näköjään ihan eri ruokarytmit.  Sopiiko, että haen meille kaupasta ruokaa/pitsat."

Jos siitä joku loukkaantuisi, lähtisin kotiin. 

Tää ois tosi hyvä, täytyypä muistaa jos tulee tilanne.

Vierailija
2598/2628 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailijoiden sielunmaisemasta ei aina ota selvää. Pyysin kerran tuttuvapariskuntaa poikkeamaan kahvilla kaukana olevalla mökillämme kun tiesin, että ajavat lomamatkalla läheltä ohi. Kahvi ei sitten kelvannutkaan koska olivat puolituntia aiemmin käyneet kahvilla vaikka kutsu oli nimenomaan tulla kahville. Ruokaako olisi pitänyt tarjota? Tuskin he koko päivää olivat olleet syömättä.

Vierailija
2599/2628 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetkö aina nälkäisenä kylään?   Olet ahne ihminen!

Kukaan ei mene nälkäisenä kylään---vaan jos on yökylästä sovittu mm wiikonloppu-- vaikka olisit tankannut la aamuna itses-- jossain vaiheessa se nälkä iskee- varastoon ei voi syödä  jemmaan varastoon.

On karseita tarinoita.

Itsekin muista vastaavia, ssiis lataselle ei juuri mitään otettavaa. miten he itse elävät.

Vierailija
2600/2628 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hirveästi ole yökyläillyt, mutta aina olen tainnut kysyä mitä vien mukanani ja minkä verran. En ole ajatellut meneväni kestittäväksi.

joo- mutta jos kusuu wiikonlopun viettoon-- niin onhan kiva kestitä. osoittaa vieraanvaraisuus- ja ihan kukkaset ok tuliaisena- näin sanon- tykkään tehdä  leibinuunissa monia laatikoita, uunipuuroja, ruiskarjalanpiirat, ja se must on kermatäytekakku.  siis jos yövieraat-  er jos naapurin akka kipaisee kylässä- silloinkin on tehty letut tai vain korppukaffeet-

tuo outoa-  jos kylään tuleva   kysyy  tuonko jotain- suunnitellaanko jotain pv kohtaisia ruokia---sanotaan  mittää ei tarvii-- ja vieras poloinen nälissääb.

eli ei saa osallistua menoihin sto  , mutta ei  myöskään sitten sapuskaa-

meillä just toi aloitus -jutska--mutta myös jos jo kolmekin pv ovat--niin yhtenä viemmä heidät maksettuna  joku kiva lounaspaikka  ja seisomapöytä--saavat valita mitä vaan santseineen.    

on kurjija juttuja teillä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän