Erinomaista kommunikaatiota perheessä taas.
Kuopus alkoi eilen illalla puhua, että lähtee iskän kanssa yhteen paikkaan tänään katsomaan moottorivehkeitä, jotka kiinnostavat minua tasan 0%. Sitä se hehkutti koko aamunkin ja kuuntelin touhua sivukorvalla, kunnes alkoivat oikeasti puuhata lähtöä. Sitten paukahti se strateginen kysymys mieheltä: eksää muka aio lähteä? Ja mies lähti kiukkuisena, kun ei vaimo taaskaan lähtenyt mukaan vaikka valittaa että pitäis tehdä jotain kivaa yhdessä. Sitä minä en vaan tajua, että jos on tarkoitus, että jonnekin mennään yhdessä, miksi asiasta ei voi puhua minun kanssani, miksi aina pitää laittaa meidän leikki-ikäinen kuopus kertomaan äidille että jotain olisi ohjelmassa? Jäin nyt sitten kotiin, ei mua paljon huvita lähteä ensinnäkään kyseiseen tapahtumaan ja toisekseen sellaisen ihmisen kanssa joka ei osaa avata suutaan.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:43"]Minusta ap:n kirjoituksista huokuu vähättely, jopa halveksunta miehen harrastusta kohtaan. Sekään ei tunnu merkitsevän mitään, että lapsi on innoissaan "typerästä tapahtumasta".
Eli en pidä näitä kommunikaatiovaikeuksia tämän ketjun perusteella suoralta kädeltä miehen vikana.
[/quote]
Joo kyllä, voi sanoa että olen kehittänyt halveksunnan moottoriurheilutapahtumia kohtaan. Ei vaan jaksa enää kiinnostaa seistä radan reunalla katsomassa kun "viuh" joku menee ohi sata kertaa. Käsittämättömän tylsää. Ap
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:29"]Hyvä parisuhde perustuu sille, että joskus (ja useinkin) joustetaan ja tehdään sellaistakin, joka ei itseä kiinnosta maksimaalisesti.
Ja kiinnostus on pitkälle asennekysymys.
Ap:llä sellainen suhtautuminen, että erohan tuossa vielä tulee. Mies nyt ehkä oletti, että olet kuullut jo aivan hyvin, mitä ollaan tekemässä. Miksi hän sitä erikseen vielä toitottamaan, kun lapsikin jo siitä oli puhunut.
Ikävän tunnelman vain aiheutti sekä miehelle että lapselle. Yhdessäoloahan se moottorijuttujenkin katsominen on. Ja ehkä ne tulevat johonkin yhteiseen juttuun?
[/quote]
Nyt on kaikilta vastaajilta mennyt ohi se, että tämä on miehen taholta toistuva ja normaali käytäntö, ei yksittäinen tai satunnainen tapaus. Luinko oikein ap? Silloin ap:n reaktio on minusta täysin ymmärrettävä, sillä noin puutteellinen kyky kommunikoida hankaloittaa ja rasittaa elämää jatkuvasti, jopa päivittäin ja se käy tosi raskaaksi. Kannattais vähän miettiä eikä vaan äkkiseltään alkaa huutelemaan.
[/quote]
Kyllä, tämä on siis ihan miehen vakituinen tapa. Joskus kuuntelin kun se valitti samaiselle kuopukselle, kun ei äiti tykkää pussailla. Ja jos joskus yritän avata suutani että meillä on tässä parisuhteessa vähän ongelmia, mies avautuu puheistani meidän keskimmäiselle. On muuten ihan oikeasti raskasta, kun ei ole suoraa keskusteluyhteyttä perheen toiseen aikuiseen. Ap
[/quote]
Voi ei. Ja sitten nämä mammat vinkuu sun äitiyden perään...just.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:23"]Meilläkin aina miehen kanssa kierrellään jotain k-rautoja, Motonetteja yms liikkeitä ja etsitään remonttitarvikkeita. Mua ei vois vähempää kiinnostaa.
[/quote]
No noissakin kaupoissa on vaikka mitä. Bongaa vaikka uudet tapetit, niin on isännälläkin vähän tekemistä.
Meillä tehtäisiin aika vähän mitään, jos sen pitäisi aidosti kiinnostaa kaikkia perheenjäseniä... Homma pelaa sillä periaatteella, että jokainen vuorollaan saa "toteuttaa itseään" ja muu perhe on mukana yhteishengen ja kimpassa puuhaamisen vuoksi, ei siksi että jokainen tuntee palavaa intohimoa kulloistakin aktiviteettiä kohtaan.
Jostain syystä meillä lapsetkin tajuaa tämän...
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:29"]Hyvä parisuhde perustuu sille, että joskus (ja useinkin) joustetaan ja tehdään sellaistakin, joka ei itseä kiinnosta maksimaalisesti.
Ap:llä sellainen suhtautuminen, että erohan tuossa vielä tulee. Mies nyt ehkä oletti, että olet kuullut jo aivan hyvin, mitä ollaan tekemässä. Miksi hän sitä erikseen vielä toitottamaan, kun lapsikin jo siitä oli puhunut.
Ikävän tunnelman vain aiheutti sekä miehelle että lapselle. Yhdessäoloahan se moottorijuttujenkin katsominen on. Ja ehkä ne tulevat johonkin yhteiseen juttuun?
[/quote]
Onhan se yhdessäoloa. Mä nyt vaan olen saanut tarpeeksi kaiken maailman ralleista ja rata-autokisoista ja motocrosseista, kun olen niissä 20 vuotta tylsistyneenä ravannut miehen mieliksi. Vastavuoroisuus tässä ei vaan toimi, yritäpä saada mies kesäteatteriin... ap
[/quote]
Siis haluaako miehesi sinut oikeasti noille reissuille mukaan? Meillä ongelma on juuri päinvastoin. Eli lähtisin mielelläni keskenään muksujen kanssa, mutta vaimo änkeää aina mukaan.
Tässä on nyt ristiriitaisuuksia.
Ap ei halua lähteä "moottorijuttuihin", mutta kuitenkin mankuu, ettei häntä pyydetä mukaan.
Minusta miehen sanamuoto vain viittasi siihen, että antoi mahdollisuuden lähteä mukaan. Ap kertoo, että mies lähti sitten kiukkuisena, mutta jättää kertomuksesta olennaisen kohdan pois. Eli mitä hän vastasi tähän "eksää mukaan lähde"-kommenttiin.
Näin kertouksesta saadaan täysin miesvastainen, mikä lienee tarkoituskin.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:43"]
Minusta ap:n kirjoituksista huokuu vähättely, jopa halveksunta miehen harrastusta kohtaan. Sekään ei tunnu merkitsevän mitään, että lapsi on innoissaan "typerästä tapahtumasta".
Eli en pidä näitä kommunikaatiovaikeuksia tämän ketjun perusteella suoralta kädeltä miehen vikana.
[/quote]
Sä et nyt ymmärrä pointtia. Kyse on siitä ettei vaimolle puhuta suoraan. Kyse ei ole vähättelystä vaan siitä ettei vaimole puhuta ja sitten vedetään herneet nenään ja lähdetään lapsen kanssa tapahtumaan johon menosta ei ole vaimolta itseltään suoraan missään vaiheessa kysytty halukkuutta. Capische?
Ihmetyttää miten näin voi päästä käymään. Että on kuksinut miehen kanssa, asunut sen kanssa ja odottanut sille lasta ja sitten kun lapsi on viisi havaitsee vasta olevansa puhumattoman miehen kanssa yksissä.
Eikö nyt sentään vähän kannattaisi testata toisen parisuhde- ja keskustelutaitoja ennen kuin menee sen kanssa lasta tekemään...
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:43"]
Minusta ap:n kirjoituksista huokuu vähättely, jopa halveksunta miehen harrastusta kohtaan. Sekään ei tunnu merkitsevän mitään, että lapsi on innoissaan "typerästä tapahtumasta".
[/quote]
Sä et nyt ymmärrä pointtia. Kyse on siitä ettei vaimolle puhuta suoraan. Kyse ei ole vähättelystä vaan siitä ettei vaimole puhuta ja sitten vedetään herneet nenään ja lähdetään lapsen kanssa tapahtumaan johon menosta ei ole vaimolta itseltään suoraan missään vaiheessa kysytty halukkuutta. Capische?
[/quote]
Mistä me tiedämme puhuuko vaimo miehelleen suoraan? Mies voi olla hyvässä uskossa, että naista kiinnostaa moottriurheilu. Noin pitkä parisuhde tuskin on ajautunut tuollaiseen tilanteeseen vain toisen puoliskon takia.
Eli ihme kiertelyn ja kaartelun makua. Miksei ap ottanut lähtöä itse puheeksi, kun lapsi siitä iloisena puhui? Minä ainakin olisin sanonut vaikka: ai, kiva olette lähdössä paikkaan X. Tulenko mukaan vai menettekö mieluummin kahdestaan. Tai jos en olisi halunnut lähteä, niin sitten ilmaissut sen loukkantumatta nyt tuosta, ettei juuri kirjallisena kolmena kappaleena ollut minulle ilmoitettu.
Eli tyhjästä nyhjästyjä loukkaantumisia, jos ne tätä luokkaa ovat. Ap:ssä vaikuttaisi olevan vikaa ihan yhtä lailla.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:29"]Hyvä parisuhde perustuu sille, että joskus (ja useinkin) joustetaan ja tehdään sellaistakin, joka ei itseä kiinnosta maksimaalisesti. Ja kiinnostus on pitkälle asennekysymys. Ap:llä sellainen suhtautuminen, että erohan tuossa vielä tulee. Mies nyt ehkä oletti, että olet kuullut jo aivan hyvin, mitä ollaan tekemässä. Miksi hän sitä erikseen vielä toitottamaan, kun lapsikin jo siitä oli puhunut. Ikävän tunnelman vain aiheutti sekä miehelle että lapselle. Yhdessäoloahan se moottorijuttujenkin katsominen on. Ja ehkä ne tulevat johonkin yhteiseen juttuun? [/quote] Onhan se yhdessäoloa. Mä nyt vaan olen saanut tarpeeksi kaiken maailman ralleista ja rata-autokisoista ja motocrosseista, kun olen niissä 20 vuotta tylsistyneenä ravannut miehen mieliksi. Vastavuoroisuus tässä ei vaan toimi, yritäpä saada mies kesäteatteriin... ap
[/quote]
Saas nähdä onko tämä tulevaisuudessa erään tuttuni herääminen. Heillä ei nimittäin mies ikinä lähde mihinkään kompromissina tai kohteliaisuudesta, tuttuni taas siirtelee vaikka mitä menoja miehen pyynnöstä...
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:29"]Hyvä parisuhde perustuu sille, että joskus (ja useinkin) joustetaan ja tehdään sellaistakin, joka ei itseä kiinnosta maksimaalisesti.
[/quote]
Nyt on kaikilta vastaajilta mennyt ohi se, että tämä on miehen taholta toistuva ja normaali käytäntö, ei yksittäinen tai satunnainen tapaus. Luinko oikein ap? Silloin ap:n reaktio on minusta täysin ymmärrettävä, sillä noin puutteellinen kyky kommunikoida hankaloittaa ja rasittaa elämää jatkuvasti, jopa päivittäin ja se käy tosi raskaaksi. Kannattais vähän miettiä eikä vaan äkkiseltään alkaa huutelemaan.
[/quote]
Kyllä, tämä on siis ihan miehen vakituinen tapa. Joskus kuuntelin kun se valitti samaiselle kuopukselle, kun ei äiti tykkää pussailla. Ja jos joskus yritän avata suutani että meillä on tässä parisuhteessa vähän ongelmia, mies avautuu puheistani meidän keskimmäiselle. On muuten ihan oikeasti raskasta, kun ei ole suoraa keskusteluyhteyttä perheen toiseen aikuiseen. Ap