Asiakas palautti tekemäni kaulakorun
Ja ketju oli pistetty umpisolmuun palautuksessa. Miten tulisi menetellä? Teki siis tilauksen käsityönettikaupastani ja palautti korun, mutta minulta koru on lähtenyt kauniisti pakkaukseen laitettuna, tämä on laittanut sen jo solmuun :( Joudunko palauttamaan koko arvon hänelle. Olen kertonut kaupan sivuilla, että tuotteen tulee olla alkuperäisessä kunnossa ja asiakas on vastuussa siitä palautuksen aikana.
Kommentit (28)
Menikö se pilalle siitä? Jos meni, et palauta rahoja. Jos ei mennyt, annat olla.
Olen yrittänyt avata umpisolmua, mutta ei onnistu. Eikä sitä voi kovakouraisesti käsitellä, kun sinkkimetallin kaltaista tuo nyöri. Pakkauskin puuttuu kaiken lisäksi.
Et palauta rahoja tai palautat vain osan siten, ettet jää tappiolle ainakaan pahasti.
No et palauta rahoja, jos tuote on pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Minkä niminen kauppa sulla on
Ei kuulu sinulle, pysytään asiassa, Ap oliko tilaustyönä tehty koru jos oli niin et korvaa mitään.
Palautuksen syy? Jos koru on kelvoton, en maksaisi ennen neuvottelua miksi solmussa ja missä pakkaus. Osahyvitys?
Onnea matkaan
Et palauta koko arvoa. Vähennät siitä kunnostustyön osuuden (solmun avaus, mahdollinen lenkkien korjaus, kiillotus). Jos ei voi myydä eteen päin, niin älä palauta mitään. Törkeää asiakkaalta tuollainen.
Kiitos teille avusta. Pienyrittäjänä ei ole käynyt ennen näin, ei ole tilaustyö kuitenkaan, vaan olen tehnyt koruja ihan vain myyntiin. Itse jos vaatekaupasta ostan, se pakataan siististi laskosteltuna, tuo oli heitetty kirjeen pohjalle ilman mitään suojaa tai alkuperäispussukkaa, jonka laitoin mukaan (paperinen).
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt avata umpisolmua, mutta ei onnistu. Eikä sitä voi kovakouraisesti käsitellä, kun sinkkimetallin kaltaista tuo nyöri. Pakkauskin puuttuu kaiken lisäksi.
Onko se ketju vai nyöri???
Jos palautuksia on harvoin, ehkei väliä, mutta jos usein tulee näitä tapauksia niin tekstit selvemmin esiin ja harkitse itse miten menetellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu sinulle, pysytään asiassa, Ap oliko tilaustyönä tehty koru jos oli niin et korvaa mitään.
Joo anteeks en ajatellu asiaa niin,sori vaan
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille avusta. Pienyrittäjänä ei ole käynyt ennen näin, ei ole tilaustyö kuitenkaan, vaan olen tehnyt koruja ihan vain myyntiin. Itse jos vaatekaupasta ostan, se pakataan siististi laskosteltuna, tuo oli heitetty kirjeen pohjalle ilman mitään suojaa tai alkuperäispussukkaa, jonka laitoin mukaan (paperinen).
Pakkaus vai pussukka? Et itsekään ole kovin selväpäinen. Ketju vaihtuu nyöriksi ja pakkais pussukaksi. Jos lähetit sen mytyssä paperipussissa, niin älä valita, että se tulee samanlaisessa takaisin. Ehkäpä se oli solmussa sinun takiasi, ei asiakkaan takia.
Vastaat ystävällisesti mutta asialiisen napakasti että koska tuote ei ole alkuperäispakkauksessaan, eikä virheettömässä kunnossa, se ei enää ole myyntikelpoinen, ja näinollen et myöskään voi palauttaa rahoja. Viittaa kaupan sivuilla ilmoitettuun tietoon palautuksiin liittyen. Jos asiakas haluaa korun takaisin siinä kunnossa kun se nyt on, palautat sen hänelle, mutta kauppaa ei tarvitse perua.
Mä punon helmiä. Ainahan niitä palautuksia tulee. Harvoin mitään palautan.
Usein kaulakoru palautetaan 1/2 v päästä, likaisena.
Selkeä vastaus koru ei ole enää myyntikunnossa.
Semmottii tänään.
Kylläpähän oli taas aloitus.
Paperisesta pussukasta et voi veloittaa mitään, ei voi edellyttää, että se olisi mukana palautuksessa.
Oletko ihan varma, ettei se ketju ole mennyt umpisolmuun jo lähetettäessä ja, että se on se nimenomainen syy palauttaa se tuote? Kyllähän ne postissa pyörii, hyörii ja heitellään koneellisesti ja ihmisten toimesta ees-taas.
Jos siitä on kyse, niin täysi oikeus palauttaa tuote, kuten itsekin sanoit, se ei ole enää aukaistavissa.
Oliko tuotteesi huono, kun asiakas sen halusi palauttaa?