Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YT-käynnissä työpaikalla, ajattelin tarjoutua vapaaehtoiseksi lähtijäksi ja vaihtaa työtä

Vierailija
07.02.2025 |

Millaisia eropaketteja voisi saada, kun olen ollut samassa työpaikassa noin 15 vuotta? Suuri teollisuusyritys kyseessä ja asiantuntijarooli. Jopa vuoden palkka? Uusi työ olisi jo kiikarissa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vapaaehtoiset sai heti lähteä. Ei työvelvoitetta ja irtisanomisajan 2-6kk palkka maksettiin kotiin. Moni meni uuteen työpaikkaan ja palkkaa tuli kahdesta työpaikasta 👍

Vierailija
2/10 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat 6kk irtisanomisajan palkan kotiin. Luultavasti saat heti lähteä kun yt-neuvottelut päättyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa tukia, jos pyydät itse irtisanomista.

Pakettia et voi pyytää vaan sitä tarjotaan, jos tarjotaan. Eropaketti huomioidaan työttömyyskorvausten sovituksessa.

Vierailija
4/10 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakettia et voi pyytää vaan sitä tarjotaan, jos tarjotaan.

Kyllä monessa firmassa kysytään, onko vapaaehtoisia, jos vaikka saa 9-12 kuukauden paketin.

Vierailija
5/10 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee firmasta. Erilaisia käytäntöjä.

Kun uutta työtä ei firmasta lötynyt, niin vaihtoehto oli 4kk irtisanomisaika, tai irtisanoutuminen itse 6kk paketinnkera.

Otin paketin

Vierailija
6/10 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee firmasta. Erilaisia käytäntöjä.

Kun uutta työtä ei firmasta lötynyt, niin vaihtoehto oli 4kk irtisanomisaika, tai irtisanoutuminen itse 6kk paketinnkera.

Otin paketin

Vierailija
7/10 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä sain yt:ssä potkut, niin piti lopettaa heti ja maksettiin 10 kk palkka eli työsuhteen pituuden mukaan. Työkkäri meinasi laittaa mulle 6kuukauden työ- tai opiskeluvelvoitteen ennen kuin saisin senttiäkään päivärää. Piti pystyä todistamaan, että en lähtenyt vapaaehtoisesti vaan olin valittu. Meillä oli pakko ottaa paketti ja lähteä heti, kun työnantaja halusi kirjata poistetut niin, että olivat sanonaat itsensä irti. Yleinen tapa ilmeisesti, koska nokia irtisanimisten jälkeen nämä käsiteltiin työkkärissä kuitenkin niin, että työnantaja oli irtisanonut, vaikka työtodistuksessa ja irtisanomisilmoituksessa luki jotain muuta.

Vierailija
8/10 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakettia et voi pyytää vaan sitä tarjotaan, jos tarjotaan.

Kyllä monessa firmassa kysytään, onko vapaaehtoisia, jos vaikka saa 9-12 kuukauden paketin.

Sitä tarjotaan vain valituille ja siitä tarjouksesta ei saa puhua muille työntekijöille

Vierailija
9/10 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 2 vuoden palkan, 50 000€ kultaisen kädenpuristuksen ja Wolksvagen polon.

Vierailija
10/10 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ensin uusi työ

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän